Vakantie Cyprus 2012
dinsdag 3 januari 2012 om 21:31
Wij zijn er 8 jaar geleden geweest, maar dan naar Aya Napa.
Was niet groots, wel feesten!
We zijn door dat gebergte geweest, volgens mij het Trodos gebergte. Met een jeep.
Kamelen gereden, wijn geproefd en bbq enzo.
kaap greco was erg mooi, wel ver wandelen.
er zijn veel kiezelstranden, maar wij zaten vlakbij een mooi schoon en rustig zandstrand.
het was 8 jaar geleden, dus ik heb echt geen idee of het er nu erg toeristisch is.
Was niet groots, wel feesten!
We zijn door dat gebergte geweest, volgens mij het Trodos gebergte. Met een jeep.
Kamelen gereden, wijn geproefd en bbq enzo.
kaap greco was erg mooi, wel ver wandelen.
er zijn veel kiezelstranden, maar wij zaten vlakbij een mooi schoon en rustig zandstrand.
het was 8 jaar geleden, dus ik heb echt geen idee of het er nu erg toeristisch is.
woensdag 4 januari 2012 om 10:14
Ik heb inderdaad over Aya Napa gelezen dat er erg mooie stranden zijn, maar veel jongeren. Paphos schijnt een mooi, authentiek havenplaatsje te zijn.
Je hoort niet zo heel veel verhalen over Cyprus, het wordt ook nog niet heel erg gepromoot door reisbureaus. Ik ben voornamelijk benieuwd wat je er allemaal kunt doen. En is het echt zo duur als ze zeggen of valt dat nu wel weer mee?
mniekske waar ben je geweest op Cyprus? En wat zijn echte do's en don'ts?
Je hoort niet zo heel veel verhalen over Cyprus, het wordt ook nog niet heel erg gepromoot door reisbureaus. Ik ben voornamelijk benieuwd wat je er allemaal kunt doen. En is het echt zo duur als ze zeggen of valt dat nu wel weer mee?
mniekske waar ben je geweest op Cyprus? En wat zijn echte do's en don'ts?
maandag 9 januari 2012 om 17:13
Wij zijn op Paphos geweest. Heel mooi stadje, rustige omgeving maar ook een uitgaansgedeelte mocht je dat willen.
Ik vind een tour door de bergdorpjes zeker een aanrader. Wij hadden er een waar je ook bij het water van Aphrodite kwam en bij een plaatselijke wijndestillerderij. Ook de kerkjes zijn erg mooi.
Koningsgraven in Paphos zijn ook leuk, en voor een avondje mensen kijken zou ik zeker het uitgaansgedeelte aanraden. Heerlijk vol Britse toeristen die helemaal los gaan.
Ik vind een tour door de bergdorpjes zeker een aanrader. Wij hadden er een waar je ook bij het water van Aphrodite kwam en bij een plaatselijke wijndestillerderij. Ook de kerkjes zijn erg mooi.
Koningsgraven in Paphos zijn ook leuk, en voor een avondje mensen kijken zou ik zeker het uitgaansgedeelte aanraden. Heerlijk vol Britse toeristen die helemaal los gaan.
dinsdag 10 januari 2012 om 11:48
Ik ben vorig jaar en het jaar ervoor in Paphos geweest. Twee heerlijke vakanties gehad. Langs het strand ontzettend veel leuke restaurantjes die vaak een 3-gangen menu hebben voor ¤15,00 per persoon. En bij de meeste restaurantjes krijg je echt heel veel te eten. De zee is mooi en wordt goed bijgehouden. Het weer is in de maanden juli en augustus wel heel warm, dus als je echt iets wil ondernemen, kan je beter in september/oktober gaan.
Heb je al ideeën voor een hotel/appartement? Wij lopen bij veel hotels altijd even naar binnen om te kijken hoe het eruit ziet!
Heb je al ideeën voor een hotel/appartement? Wij lopen bij veel hotels altijd even naar binnen om te kijken hoe het eruit ziet!
vrijdag 27 januari 2012 om 15:27
Paphos is zeker een aanrader! Rustig, heerlijk eten, mooie stranden en een goede uitvalsbasis voor uitstapjes. Huur een auto en rij naar Nicosia, het Troodos gebergte, het schiereiland, langs de kust, schitterend.
Ik zou graag weer gaan.
Lonely Planet is behulpzaam, zeker voor bezienswaardigheden en minder standaard toeristische restaurantjes.
Ik zou graag weer gaan.
Lonely Planet is behulpzaam, zeker voor bezienswaardigheden en minder standaard toeristische restaurantjes.