Geld & Recht alle pijlers

tandartsrekening datum

03-01-2012 21:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik kreeg vandaag een fikse rekening van de tandarts met zenddatum 3 januari, de behandeling vond plaats in december. Moet ik dit nu betalen van mijn eigen risico of kijkt het ziekenfonds naar de behandeldatum? Wie weet het antwoord?
De verzekeraar kijkt naar de behandeldatum.
Behandeldatum!

Wel vreemd dat je tandarts in 2012 declareert terwijl de behandeling in 2011 is gedaan

Ik sluit toch graag mijn jaar af op 31 december...

Maar goed dat was de vraag niet

Het gaat van je eigen risico van vorig jaar af (als je die niet al opgebruikt had)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Tandarts is aanvullend, geen er dus.
Tandarts krijg je alleen vergoed als je aanvullend verzekerd bent, dan geldt het eigen risico dus niet...
Wat Dickens zegt, dussss
hoe bedoelen jullie dat met als iets uit de aanvullende verzekering komt dat het eigen risico dan niet geldt ? Dus als ik naar de tandarts ga, gaat dat niet van mijn eigen risico af omdat ik aanvullend verzekerd ben ?
Oh Okee, bedankt, mijn eigen risico van vorig jaar is op maar als het niet daaronder valt dan heb ik daar niets aan natuurlijk, ben wel aanvullend verzekerd, bedankt voor het vlotte antwoord!
quote:Dickens schreef op 03 januari 2012 @ 22:08:

Tandarts is aanvullend, geen er dus.

Dat gaat niet helemaal op

In 2011 kwamen de controles, de spoeddiensten en sommige rontgenfoto's wel degelijk uit de basis verzekering

En dus ook aanspraak op het eigen risico
quote:warmwaterbadeendje schreef op 03 januari 2012 @ 22:17:

hoe bedoelen jullie dat met als iets uit de aanvullende verzekering komt dat het eigen risico dan niet geldt ? Dus als ik naar de tandarts ga, gaat dat niet van mijn eigen risico af omdat ik aanvullend verzekerd ben ?Klopt.
Hier ook aanvullend verzekerd en bij ons hadden we vorig jaar een vergoeding tot 500 euro door zorgeverzekering. Toen we daarboven kwamen kregen we vanzelf een nota van de zorgeverzekering tot aan het maximum van de eigen bijdrage. Daarna weet ik het niet, wij hebben de EB nooit helemaal gebruikt.
quote:Summerdance schreef op 03 januari 2012 @ 22:18:

[...]

Dat gaat niet helemaal op

In 2011 kwamen de controles, de spoeddiensten en sommige rontgenfoto's wel degelijk uit de basis verzekering

En dus ook aanspraak op het eigen risicoDat was alleen voor kinderen onder de 18 en heel bijzondere gevallen toch?
ha dat is tof, dan kom ik dit jaar waarschijnlijk helemaal niet aan mijn eigen risico omdat ik ook aanvullend verzekerd ben voor bevalling, kraamhulp enz. Mooi om te weten, maar laat het voorlopig toch nog even op de spaar staan. Just in case
quote:Nikkie79 schreef op 03 januari 2012 @ 22:20:

[...]

Dat was alleen voor kinderen onder de 18 en heel bijzondere gevallen toch?Excuus, je hebt helemaal gelijk
quote:duvelke15 schreef op 03 januari 2012 @ 22:20:

Hier ook aanvullend verzekerd en bij ons hadden we vorig jaar een vergoeding tot 500 euro door zorgeverzekering. Toen we daarboven kwamen kregen we vanzelf een nota van de zorgeverzekering tot aan het maximum van de eigen bijdrage. Daarna weet ik het niet, wij hebben de EB nooit helemaal gebruikt.Een eigen bijdrage is iets anders dan het verplicht eigen risico.
Ah, Nikkie, thanks voor de extra info.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven