Benieuwd..

04-01-2012 13:07 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
Dan denk ik dat ik geen relatie wil met een vader die zijn kind in de steek laat. Als een kind al niks waard is, is de relatie ook maar zolang als het hem uitkomt.

Eerste gedachte...
Geen flauw idee. Ik zou namelijk geen relatie willen met een lapzwans van een vader die niet de moeite doet voor contact met z'n kind.
Ligt een beetje aan de reden waarom hij zijn kind niet meer ziet.

Ik zou het er wel een keer over hebben, maar contact verder niet stimuleren. Dat is aan hem toch?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
In de basis ben ik van mening dat dit iets tussen de vader en zijn kind is. Ik zou er wel flink wat behoorlijk kritische vragen over stellen, om uit te zoeken in hoeverre de normen en de waarden van die man aansluiten op de mijne.
Eens met rozenstruikje......

Ben wel benieuwd wat voor ruzie je moet hebben om je kind niet meer te willen zien...... Klinkt nu vooral als het kiezen voor de makkelijkste weg.

Trouwens: wel lief dat je hier over nadenkt. Vooralsnog lijk jij mij liever dan de vader.....:-)
En hij heeft zelf ook nooit contact gezocht???

*denkt aan ex, die geen super-vader is, maar wel jankend op de bank zat omdat hij zijn dochtertje miste en die haar regelmatig kaartjes stuurt en zo.*

Serieus, als zelfs mijn ex nog zijn best doet, dan moet een man die zijn kind gewoon in de steek laat wel een enorme lapzwans zijn.
Ik zou geen relatie willen met een man die geen moeite doet om het contact met zijn kind te behouden.
Gewoon een situatieschets? Jij bedenkt iets en dan?????
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bedoel je met 'ruzie': ruzie tussen vader en kind of tussen vader en moeder? En hoe oud is het kind?
Wat een negatieve reacties. stel dat die man al eindeloos moeite heeft gedaan om zijn kind te mogen zien, maar het is niet gelukt?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 04 januari 2012 @ 13:17:

Wat een negatieve reacties. stel dat die man al eindeloos moeite heeft gedaan om zijn kind te mogen zien, maar het is niet gelukt?Eens
Tonkje, wat betreft je eigen vlees en bloed vind ik dat je nooit mag opgeven.
Dit zijn eerste reacties. Dan moet ze specifieker zijn.
Tonkje, op de manier waarop TO het beschrijft lijkt het alsof de man zelf helemaal geen contact met het kind wil en nooit moeite ervoor gedaan heeft. Vandaar de negatieve reacties.
Er staat duidelijk dat vader afstand heeft genomen. Als het gaat om een volwassen kind, dan kan er meer aan de hand zijn. Tot het 18e levensjaar kan je niet zomaar afstand nemen. Je hebt het kind zelf op de wereld gezet. En zeker niet om een ruzie.
Nee geen 1 poging.. en idd gewoon kiezen voor de makkelijkste weg en er niet heel moeilijk over denken.

Denken in de zin van waarom alles overhoop halen voor het kind het is goed zo, word goed opgevoed. Tussen ouders veel ruzies.

Ps hoeft niet perse mijn vriend te zijn he. Still single.
Een relatie zonder vertrouwen is als een telefoon zonder signaal, je speelt alleen maar spelletjes..
Kind is erg jong. Als tussen beide ouders geen contact is. Geen allimentatie regeling word aangevraagd. Dan is afstand nemen zo gebeurt.
Dan is het een lamlul. En zou ik geen relatie met zo een persoon willen en al helemaal geen kinderen van willen.

Een persoon die zijn eigen vlees en bloed zo makkelijk weg doet. Een kind waar hij zo belangrijk voor is.. hoe denk je hoe hij tegenover anderen zal staan? Die zijn alleen de moeite waard als het hem wat oplevert.

Bah.
Ik zou zelfs moeite hebben om een vriendschap te hebben met zo een persoon.
Wat een lamlul.
quote:rozenstruikje schreef op 04 januari 2012 @ 13:24:

Ik zou zelfs moeite hebben om een vriendschap te hebben met zo een persoon.Eens.
Schandalig. Die persoon zou heel heel ver bij mij uit de buurt moeten blijven.
quote:sunanda schreef op 04 januari 2012 @ 13:22:

Kind is erg jong. Als tussen beide ouders geen contact is. Geen allimentatie regeling word aangevraagd. Dan is afstand nemen zo gebeurt.

Huh?

Wat voor vader is dat??

(En ik spreek uit ervaring, want mijn man heeft zelf heel veel moeite moeten doen om het contact met zijn kinderen te behouden nadat zijn ex besloot dat ze liever met een ander verderging.)
Als hij erover wil praten zou ik luisteren. Pushen wordt altijd bestraft dus niet doen. Ik ken mensen die ik gestimuleerd heb contact op te nemen met hun ouders en het resultaat is dat ze kwaad zijn op mij (waar bemoeit ze zich mee?) maar het contact met hun ouders hersteld is.

Dus nee, een koppelaarsrol wordt kennelijk niet beloond.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven