nagelbijt afleertips
woensdag 4 januari 2012 om 17:57
woensdag 4 januari 2012 om 18:05
Hmm kunstnagels zijn er (halaas) prima af te bijten maar misschien was ik een echte diehard hoor, ik beet tot bloedens toe. Ben er van af gekomen door mijn eigen nagels heel goed te verzorgen, elke dag nagelriemen opduwen, alle scherpe randjes onmiddelijk af vijlen, zorg dus altijd voor een vijl bij de hand. En hoe kort ze ook waren, altijd lakken.
En nu.. durf ik ze op mijn avatar te zetten
Succes!
En nu.. durf ik ze op mijn avatar te zetten
Succes!
woensdag 4 januari 2012 om 18:10
Gelnagels. Dat wordt er op gelakt ipv op geplakt en daar worden ze keihard van. Ik bijt geen nagels maar normaal heb ik altijd hapertjes aan m'n nagels en scheuren ze makkelijk, maar sinds een maand heb ik gelnagels en ze blijven in perfecte staat. De vrouw van de nagelstudio zei dat ze veel bijters krijgt die hun nagels zo laten verbeteren.
woensdag 4 januari 2012 om 18:22
Ik heb 20 jaar nagels gebeten en ben er sinds een jaar vanaf. Ik was het ineens zat om altijd zere vingers te hebben, ineens was de knop om. Ik ben mijn nagels gaan verzorgen: lakken en vijlen. Ze zijn nu prachtig lang, maar splijten helaas wel veel.
Al dure middeltjes hielpen bij mij niet, beet ik gewoon doorheen.
Al dure middeltjes hielpen bij mij niet, beet ik gewoon doorheen.
woensdag 4 januari 2012 om 18:51
Ben destijds die lelijke afgebeten nagels gaan verzorgen. Iets vijlen terwijl er eigenlijk niets te vijlen viel, simpele handcreme. Er was steeds meer te vijlen en en ik kreeg er steeds meer lol in. Al jaren moet ik ze nu knippen en bij vijlen.
Als ik nu van anderen afgebeten nagels zie, yak.
@tinkeldel, probeer eens een tijdje een nagelverharder. Je hebt ze zowel van een duur merk, als huismerk. Het werkte bij mij prima. Na een soort van kuurtje (is een soort nagellak) zijn mijn nagels al jaren goed.
Als ik nu van anderen afgebeten nagels zie, yak.
@tinkeldel, probeer eens een tijdje een nagelverharder. Je hebt ze zowel van een duur merk, als huismerk. Het werkte bij mij prima. Na een soort van kuurtje (is een soort nagellak) zijn mijn nagels al jaren goed.
woensdag 4 januari 2012 om 18:54
hey hey, ik heb mijn hele leven nagels gebeten... tot een jaar geleden. Een vriendin van mij heeft 40 verschillende soorten nagellak, ze zei: je moet gewoon een mooi kleurtje erop smeren, mooi vijlen, nagelriem olie, ze goed verzorgen. Elke keer als je dan gaat bijten, voel je die laag erop en denk je: oh ja, niet doen!! Eigenlijk wat Tinkeldel zegt, heeft bij mij ook gewerkt.
woensdag 4 januari 2012 om 19:01
Ik heb 30 jaar nagels gebeten, tot bloedens toe.
's Nachts wakker liggen van de pijn.
Vorig jaar had ik ineens zomaar een paar langere nagels, maar niet allemaal. Bij mij is het echt afhankelijk van stress.
Nu heb ik gelnagels laten zetten en heb ik nul behoefte om er aan te pulken. Veel te leuk om ze te lakken.
Nagelbijten is geen gewoonte. Stap eerst maar eens van die gedachte af en neem het serieus.
Het is een stoornis van je impulsbeheersing.
Andere uitingsvormen hiervan zijn bv. kleptomanie.
(zie PsychologieMagazine Januari.)
's Nachts wakker liggen van de pijn.
Vorig jaar had ik ineens zomaar een paar langere nagels, maar niet allemaal. Bij mij is het echt afhankelijk van stress.
Nu heb ik gelnagels laten zetten en heb ik nul behoefte om er aan te pulken. Veel te leuk om ze te lakken.
Nagelbijten is geen gewoonte. Stap eerst maar eens van die gedachte af en neem het serieus.
Het is een stoornis van je impulsbeheersing.
Andere uitingsvormen hiervan zijn bv. kleptomanie.
(zie PsychologieMagazine Januari.)
woensdag 4 januari 2012 om 19:16
quote:danivo schreef op 04 januari 2012 @ 19:13:
[...]
Ik beet het er ook gewoon mee af.
Yep. En mijn ouders maar denken dat het hielp. Pas toen ze me een fiets beloofden stopte ik er acuut mee.
Da's dus ook nog een tip TO. Als de beloning maar groot genoeg is...
(mijn moeder tegen mijn vader: "Waarom nou meteen een fiets? Had je niet beter een zak drop kunnen beloven?")
[...]
Ik beet het er ook gewoon mee af.
Yep. En mijn ouders maar denken dat het hielp. Pas toen ze me een fiets beloofden stopte ik er acuut mee.
Da's dus ook nog een tip TO. Als de beloning maar groot genoeg is...
(mijn moeder tegen mijn vader: "Waarom nou meteen een fiets? Had je niet beter een zak drop kunnen beloven?")
donderdag 5 januari 2012 om 10:12
Hier ook een bijter, gek word ik ervan...Ik heb fases dat ik 'lange' nagels heb in de zin van een mooi randje! Maar dan ineens heb ik t weer en voor ik er erg in heb zijn ze weer kort, en dan ook gelijk heel kort, alsof ik t bijten in haal zucht...Ik doe t al zolang ik me kan herinneren.
Ik vind het ook zo lelijk, en vies eruitzien. Totaal niet vrouwelijk of charmant blegh...ik droom ook al jaren van mooie gelakte nagels!
Heb tijdje acryl nagels gehad, maar vond dat niet zo mooi, en werd beetje prijzig, gekke alleen was dat ik t bijten niet mistte ofzo. En ook bytex gedaan, dat werkte wel, vin dat heeeeel vies, alleen erg vervelend tijdens t eten of koken als je lekker een kipkluifje ophebt, je vingers aflikt iekkkkkk bleghhh...!!
Niks werkt bij mij, volgens mij is t ook zeker weten iets tussen de oren, ik doe t vooral savonds voor de tv ofzo, dan word ik er helemaal rustig van hehe...!! Erg toch!! Ik denk dat je er pas echt vanaf kan blijven als die knop omgaat! Het lukt wel af en toe maar heb toch steeds een terugval.
Die tip van beperk t bijten tot 1 of 2 vingers werkte bij mij ook wel even, want 9 vd 10 x heb ik lange pinknagels, omdat die niet lekker zijn om te bijten...klinkt wel beetje vreemd dit haha!
Ik vind het ook zo lelijk, en vies eruitzien. Totaal niet vrouwelijk of charmant blegh...ik droom ook al jaren van mooie gelakte nagels!
Heb tijdje acryl nagels gehad, maar vond dat niet zo mooi, en werd beetje prijzig, gekke alleen was dat ik t bijten niet mistte ofzo. En ook bytex gedaan, dat werkte wel, vin dat heeeeel vies, alleen erg vervelend tijdens t eten of koken als je lekker een kipkluifje ophebt, je vingers aflikt iekkkkkk bleghhh...!!
Niks werkt bij mij, volgens mij is t ook zeker weten iets tussen de oren, ik doe t vooral savonds voor de tv ofzo, dan word ik er helemaal rustig van hehe...!! Erg toch!! Ik denk dat je er pas echt vanaf kan blijven als die knop omgaat! Het lukt wel af en toe maar heb toch steeds een terugval.
Die tip van beperk t bijten tot 1 of 2 vingers werkte bij mij ook wel even, want 9 vd 10 x heb ik lange pinknagels, omdat die niet lekker zijn om te bijten...klinkt wel beetje vreemd dit haha!