Stank uit huis
donderdag 5 januari 2012 om 08:49
Ik heb echt hulp nodig van betere huisvrouwen dan ik
Wij hebben een andere oven en op de een of andere manier heb ik de afbakbroodjes aan laten branden. Ja, ik heb écht de temperatuur goed ingesteld, ook de tijd, heb de broodjes even nat gesprenkeld. Geen idee hoe het komt want andere keren ging het ook goed.
Maar na 8 minuten waren de boordjes zo zwart. Oven opgezet, broodjes met rek en al naar buiten. Maar de hele keuken zat onder de rook en blauw. Natuurlijk trekt dat het hele huis door.
En nu 5 dagen later ruik ik het nog steeds.
Hoe krijg ik die stank weg??
Ramen en deuren zijn veel open geweest.
Azijn heb ik neergezet in een schaaltje en eentje in de oven.
Schoteltjes met koffie heb ik neergezet.
Geurkaarsjes.
Ik weet het gewoon even niet meer. Hebben jullie tips? Wat kan ik doen?
Moet ik meer azijn of koffie gebruiken? Of het anders doen?
Alvast bedankt!!
Wij hebben een andere oven en op de een of andere manier heb ik de afbakbroodjes aan laten branden. Ja, ik heb écht de temperatuur goed ingesteld, ook de tijd, heb de broodjes even nat gesprenkeld. Geen idee hoe het komt want andere keren ging het ook goed.
Maar na 8 minuten waren de boordjes zo zwart. Oven opgezet, broodjes met rek en al naar buiten. Maar de hele keuken zat onder de rook en blauw. Natuurlijk trekt dat het hele huis door.
En nu 5 dagen later ruik ik het nog steeds.
Hoe krijg ik die stank weg??
Ramen en deuren zijn veel open geweest.
Azijn heb ik neergezet in een schaaltje en eentje in de oven.
Schoteltjes met koffie heb ik neergezet.
Geurkaarsjes.
Ik weet het gewoon even niet meer. Hebben jullie tips? Wat kan ik doen?
Moet ik meer azijn of koffie gebruiken? Of het anders doen?
Alvast bedankt!!
donderdag 5 januari 2012 om 08:57
Ramen lappen, gordijnen/vitrages wassen, vloer dweilen en voor de rest: luchten, luchten, luchten. En eigenlijk de deur naar de rest van het huis gesloten houden. Die pestlucht gaat overal inzitten.
Ik heb het ook gehad en naast mijn genoemde dingen en de dingen die je al gedaan hebt, moet het gewoon vanzelf wegtrekken.
Sorry, het kan wel enige weken duren voor je het niet meer ruikt.
Ik heb het ook gehad en naast mijn genoemde dingen en de dingen die je al gedaan hebt, moet het gewoon vanzelf wegtrekken.
Sorry, het kan wel enige weken duren voor je het niet meer ruikt.
Nope
donderdag 5 januari 2012 om 13:43
Schoonmaken heb ik al goed gedaan, vloer, ramen en kastjes enzo.
Bakjes water met soda ga ik straks als ik thuis ben proberen.
Spiritus ga ik ook proberen. Puur?? Azijn had ik gemengd met water. Of moet dat niet?
@Pinks ja het is een combinmagentron oven/grill. Hmm dan zal ik zoiets wel gedaan hebben dan per ongeluk ja. Of het erbij aangezet naast de oven, weet niet of dat kan/
Bakjes water met soda ga ik straks als ik thuis ben proberen.
Spiritus ga ik ook proberen. Puur?? Azijn had ik gemengd met water. Of moet dat niet?
@Pinks ja het is een combinmagentron oven/grill. Hmm dan zal ik zoiets wel gedaan hebben dan per ongeluk ja. Of het erbij aangezet naast de oven, weet niet of dat kan/