Entertainment alle pijlers

Help mijn kind is te dik!!!!!!!!!!!!

04-01-2012 20:53 2582 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat word kijken met een zak chips en dipsaus op tafel.......heerlijk[

Chips en dipsaus...worden wortel en komkommer
bedoel je feeding? Dat is het niet vind ik, dat wordt uit liefde gedaan, een vreemdsoortige weliswaar, maar wel liefde. Wat die moeder doet, is gewoon verwaarlozing
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat ik niet snap....zo'n cameraploeg kan er niet tien weken lang constant bovenop zitten, en toch hebben ze dan toch net die momenten waarop Nora hoort dat moeder een nacht niet thuiskomt, waarop moeder aandringt met de bitterballen en waarop opa en oma met de donuts langskomen.

Als die moeder werkelijk zo vals is om haar dochter te zeggen dat ze toch best kan snaaien als de camera er niet bij is, dan had ze zich op die korte momenten dat de camera er wel is, toch ook wel in kunnen houden?

Nou ja, het is natuurlijk een domme muts.

Verder valt me op dat de kinderen ouder zijn dan in de vorige serie. Betekent dit dat de kinderen zichzelf hebben opgegeven? Want ouders durven dit na de eerste serie voglens mij niet meer aan, die weten toch dat ze niet al te positief zullen overkomen?
Ik vraag me ook af wie haar heeft opgegeven voor dit programma. Heeft ze dat zelf gedaan? Kan me niet voorstellen dat die gruwelijke heks van een moeder dat gedaan heeft. Wat een afschuwelijk mens. Ik kreeg het er gisteren koud van. En zo'n meiske zit uuuuuren alleen in een gestyld appartement vol met snacks en snoep te wachten tot haar moeder eens een keer om halfacht thuis komt. Springt ze op om wijn en kaas te verzorgen. De treurnis spat er af!

En dat ze dan 's middags te horen krijgt dat moeders die avond niet thuiskomt vanwege een feestje. Zoiets weet je toch al ver vantevoren en dan regel je toch opppas of ergens logeren? Of hoort dat bij het zelfstandig opvoeden waar die geperoxideerde zeug aan doet?

Echt geen woorden voor hoe zo'n lief klein meiske door de (wat zou moeten zijn) leukste periode van haar leven heen moet worstelen in haar eentje. Zouden die coach en Nicolette die moeder echt niet afgeronseld hebben buiten de camera's door? Mijn handen zouden jeuken.

Ik heb ook enkele malen gedacht aan het AMK. Ik neem aan dat we die niet meer hoeven te bellen toch? Genoeg evidence op de film lijkt mij.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Ik heb laat de herhaling gekeken op mijn aaifoon. Was er ook nogal van onder de indruk. Vooral het 'bitterbal'-moment. Begrijp er niets van.

De moeder is volgens mij verslaafd aan (verkeerd/vet/ongezond) eten en het lijkt me dat ze het liefst heeft dat dochter ook deze verslaving houdt.
je moet me niet neerzetten als een of andere domme muts zegt ze dan, nee inderdaad dat doet ze zelf namelijk al

wat een egoistische trut is dat zeg

t arme kind is te dik omdat moeders te trots is

yikes

het meisje vind ik echt heel mooi,

dat word echt een schoonheid
Ik vraag me echt af hoe het leven voor die twee is na deze uitzending. Ik denk en hoop dat Norah meer steun vanuit school, familie of vrienden krijgt. Moeders zal het wel zwaar hebben....die moet niet voor mijn voeten lopen....
Poep, wie heeft jou gescheten?
Het blijft natuurlijk wel afzeik tv. Die moeder is er nóg slechter opgezet natuurlijk en dat kind beter. De keren dat de moeder zij, ach Norah doe maar niet, die zijn niet uitgezonden en de keren dat Norah lekker wél snoepte ook niet allemaal. De waarheid zal wel ongeveer in het midden liggen. Of iets ten nadele van die moeder. Zo stellen ze wel een heel mooit voorbeeld voor al die andere ouders die op die van Norah lijken. Het wordt hier uitvergroot en als je jezelf als ouder herkent dan móet dat natuurlijk wel hard overkomen voor het beste resultaat.
Maar die opa, die nota bene met donuts aan komt zetten en er ook bij was bij het bitterballenmoment. Die spoort ook niet. Je kan je afvragen hoe moeder zo is geworden als ze nu is.
Haar moeder topedeerd haar afvalpoging. Ongelofelijk dat ze geen goed voorbeeld krijgt en staat alleen voor dit. Ze is 13!
Nee echt?
Ik snap ook echt niet dat toen gezegd was dat ze kennelijk te jong was om alleen thuis te blijven werd gezegd dat het niet anders kan. Want al sinds Nora 3 is is haar moeder alleen, neem aan dat ze niet vanaf haar derde alleen thuis bleef? Dus eerst zal er wel een oplossing zijn geweest met een oppas of andere werktijden, dus dan is er toch wél een andere oplossing mogelijk?

En ook níet te geloven dat als je zelf te laat thuis bent van je werk om te koken, je je kind naar de snackbar stuurt met 20 euro! Dan ga je toch verdorie de avond ervoor in de keuken staan zodat er gezond eten in de koelkast klaarstaat wat ze op kan warmen?

Echt schandalig die moeder.
Ik heb er maar drie woorden voor: Oh. My. God.
Eensch Pinks. Of dat opa en oma charteren om haar daar te eten, gezond. Pfff.
Nee echt?
Zal de moeder in het echt haar dochter dan wel gesupporterd hebben, en wel knuffels hebben gegeven, als er weer een mijlpaal werd gehaald, zeggend dat ze trots op haar dochter is. Haar zo goed begeleiden dat er gezond voedsel in huis werd gehaald.

En het kind beter? Zal ze in het echt niet een wijntje neerzetten en dolblij zijn als haar moeder over het bruggetje loopt. En zal ze niet van verveling en eenzaamheid zich helemaal vol proppen.

Het was zeker ook een geintje dat die moeder onverwachts een nachtje ergens bleef slapen en dat haar dertien jarige dochter alleen werd gelaten, een nacht lang.

Denk dat die moeder een van de koudste kikkers is, die ik ook gezien heb, gespeend van moedergevoelens, of warmte.
Moeder heeft geen zin om er moeite voor te doen en rekening te houden met de behoeften van haar dochter. Geen wonder dat dat meiske troost zoekt. Nu is het eten, als dit zo door gaat, zal ze die troost ergens anders gaan zoeken en is ze een goeie kandidaat om in de handen van loverboys te vallen
precies Galadriel, wat is de meerwaarde om moeder zo neer te zetten als de situatie totaal anders zou zijn?
quote:rosanna08 schreef op 05 januari 2012 @ 10:52:

Moeder heeft geen zin om er moeite voor te doen en rekening te houden met de behoeften van haar dochter. Geen wonder dat dat meiske troost zoekt. Nu is het eten, als dit zo door gaat, zal ze die troost ergens anders gaan zoeken en is ze een goeie kandidaat om in de handen van loverboys te vallen Ja of als ze een vriendje krijgt die haar maar een beetje aandacht geeft, helemaal zijn sloof worden, om hem maar niet kwijt te raken.
quote:galadriel schreef op 05 januari 2012 @ 10:54:

[...]

Ja of als ze een vriendje krijgt die haar maar een beetje aandacht geeft, helemaal zijn sloof worden, om hem maar niet kwijt te raken. dat is idd de andere mogelijkheid
En dat meiske is zo'n lieverd! Wil verdomme zo graag die aandacht die haar moeder haar niet geeft. En pa is ook al verdwenen, en opa en oma geven liefde door eten te geven.

Echt om te janken.

En er zijn zó veel alternatieve oplossingen te bedenken voor dat alleen thuis zitten. Meisje had bijvoorbeeld al veel eerder lid kunnen worden van wat dingen, zoals een teamsport, scouting en de sportschool ofzo. Dan waren er in ieder geval weer 3 dagen na school gevuld! Dat kind komt om een uur of 3 thuis en moet dat 4,5 uur stukslaan in dr eentje, en als moeder thuis komt is die 'moe en wil even niets van school horen'!

Ik ben helemaal vóór werkende moeders, maar deze vrouw heeft het absoluut niet begrepen.
oh ik was duidelijk niet de enige die zich gisteren groen en geel heeft geergerd aan die moeder. Wat erg zeg. En dan een kind van 13 de hele nacht alleen thuis.. dat kan toch niet? Vind het knap van dat meisje dat ze dat zelf ziet zitten en niet bang is om de hele nacht alleen te zijn. En dan die bitterballen. Mmm, lekker zijn ze zeg. Dat doe je toch niet!
quote:galadriel schreef op 05 januari 2012 @ 10:51:

Zal de moeder in het echt haar dochter dan wel gesupporterd hebben, en wel knuffels hebben gegeven, als er weer een mijlpaal werd gehaald, zeggend dat ze trots op haar dochter is. Haar zo goed begeleiden dat er gezond voedsel in huis werd gehaald.

En het kind beter? Zal ze in het echt niet een wijntje neerzetten en dolblij zijn als haar moeder over het bruggetje loopt. En zal ze niet van verveling en eenzaamheid zich helemaal vol proppen.

Het was zeker ook een geintje dat die moeder onverwachts een nachtje ergens bleef slapen en dat haar dertien jarige dochter alleen werd gelaten, een nacht lang.

Denk dat die moeder een van de koudste kikkers is, die ik ook gezien heb, gespeend van moedergevoelens, of warmte.Nee dat denk ik niet maar het is voor TV natuurlijk wel allemaal uitvergroot. Anders kijkt er niemand
quote:sandt schreef op 05 januari 2012 @ 10:42:

Het blijft natuurlijk wel afzeik tv. Die moeder is er nóg slechter opgezet natuurlijk en dat kind beter. De keren dat de moeder zij, ach Norah doe maar niet, die zijn niet uitgezonden en de keren dat Norah lekker wél snoepte ook niet allemaal. De waarheid zal wel ongeveer in het midden liggen. Of iets ten nadele van die moeder. Zo stellen ze wel een heel mooit voorbeeld voor al die andere ouders die op die van Norah lijken. Het wordt hier uitvergroot en als je jezelf als ouder herkent dan móet dat natuurlijk wel hard overkomen voor het beste resultaat.

Goed dat je dit ook even zegt. Alles voor de kijkcijfers he? Kijk maar eens naar Jouw Vrouw Mijn Vrouw. Ook zo'n afzeikprogramma (heerlijk hoor, ik kijk er graag naar) programma waar alleen het meest opmerkelijke gedrag wordt uitgezonden.

En ik denk dat het ook een goede wake up call is voor ouders die een beetje zijn als die moeder.

Toch ben ik benieuwd hoe deze moeder vandaag naar haar werk / supermarkt gaat....
Natuurlijk is het uitvergroot. Ook de voice-over gooit er nog een schepje bovenop. Maar de dingen die de moeder al dan niet in onbewaakte ogenblikken zei, waren gewoon heel erg!
quote:Georgianna schreef op 05 januari 2012 @ 11:38:

Natuurlijk is het uitvergroot. Ook de voice-over gooit er nog een schepje bovenop. Maar de dingen die de moeder al dan niet in onbewaakte ogenblikken zei, waren gewoon heel erg!

Ik vond de dingen die je zag en hoorde al schokkend genoeg hoor. Bedoel je dat het minder erg was? Een kind alleen laten slapen. Horen dat ze zo eenzaam is. Haar laat koken en bedienen met eten en een wijntje alsof het haar partner was. Alleen naar de sportschool laten gaan. Kind de schuld van dingen geven terwijl het haar schuld is. Tegen werken bij het afvallen, zal ik nog even doorgaan?

Dat is aangedikt? Hoe dan, we hebben het toch zelf gezien dat het is gebeurd en is gezegd. Ik denk dat het nog erger is dan we hebben gezien. Het meisje probeerde totaal niet haar moeder in een zwart daglicht te stellen maar ik denk dat ze nog aardig wat kan vertellen waar onze haren van overeind gaan staan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Eens hoor, MV.

Ik reageerde op vorige berichten over het uitvergroten van dingen voor de kijkcijfers. Dat gebeurt in veel programma's.

Ik blijf erbij dat de moeder verslaafd is aan (verkeerd/vet/ongezond) eten en dat ze het liefst heeft dat dochter ook deze verslaving houdt. En daarom ook niet helder en kritisch naar zichzelf kon kijken gedurende de opnames van het programma en dus in de tijd dat ze haar dochter bij moest staan.

Zou heel graag willen weten hoe het verder gaat met Nora en of de moeder wat inzicht krijgt in haar eigen problemen.
Eigenlijk was het gewoon de omgekeerde wereld.

De dochter zorgde voor haar moeder.

Er werd alleen gezond gegeten als zij kookte. Zij wacht moeder op en zet een glaasje wijn voor haar neer.

In de brief van dochter aan moeder ging het voornamelijk over dat ze zag dat moeder het zo moelijk had. In de brief van moeder ging het ook voornamelijk over dat moeder het moelijk had en zeer weinig over dochter. Ook werd er niet gerept over hoe weinig ze nu eigenlijk voor haar dochter deed.

En dan blijven zeggen ja dochter is zo dik omdat ze stiekem eet.

Dus ze zegt in feite eigen schuld dikke bult tegen dochter.

Terwijl zij haar verantwoordelijkheid niet neemt om gezond te koken en dochter alleen met chips en koeken en snoep achterlaat.

En dan zeggen opa en moeder allebei ja die donuts die mag jij niet he en ze dan wel lekker voor haar neus gaan zitten opeten.

Tja niet vreemd dat ze er dan ook een neemt en dan glashard zeggen ja is je eigen schuld dat je dik bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven