Een leuke boom?

05-01-2012 09:53 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn voortuintje is best wel kaal en ik zou het leuk vinden er een boom in te zetten, ik heb wel zo'n beetje een idee wat ik wil, maar ik heb totaal geen verstand van bomen en planten. Ik zoek een boom die niet zijn blad verliest, die geen kale stam onderaan heeft (dan zie ik vanuit het raam alleen die stam), die voor wat privacy kan zorgen, maar niet te massief. Ik vind het wel leuk als er wat licht doorheen kan.

Een boom die geen onderhoud behoeft.

Ik heb veel zitten googlen, maar ben bang dat zo'n boom gewoon niet bestaat.

Heeft iemand een idee?

En kan een boom nu geplant worden of moet dat in een bepaalde maand?
Volgens mij zoek je gewoon een struik.
Een struik?

Dat is een idee.

Maar dan moet die struik wel een beetje de lucht in, want zoiets groeit er nu in de tuin, maar is niet meer dan een meter hoog.
Demand..... A shrubbery!
Tsja, als je geen kale stam wil zoek je dus inderdaad een struik. Te koop in honderden modellen, soorten en grotes. Hoe groter hoe duurder. Wat mag het kosten?
Daar heb ik niet over nagedacht.

Gewoon wat het kost.
O Knights of Ni, you are just and fair, and we will return with a shrubbery.
Is er niet gewoon een leuk klein boompje, met een klein beetje stam en verder een beetje een decoratief iets?

Daar zou ik wel wat voor over hebben.

Dan doe ik een bodembedekker er omheen en een leuke afzetting en klaar.
Wat zijn jullie belezen.
Een conifeer? Zijn er in allerlei soorten en kleuren en maten en ze ruiken heerlijk! ook wintervast als ik me niet vergis.
Buxus. Die heb je op lage stam, geen stam, in decoratieve vormen en altijd groen.
Een conifeer, daar zit ik ook al aan te denken.

Is gemakkelijk, houdt z'n blad. Maar dan wil ik er een die niet zo massief is.
quote:Pigbull schreef op 05 januari 2012 @ 10:13:

Een conifeer? Zijn er in allerlei soorten en kleuren en maten en ze ruiken heerlijk! ook wintervast als ik me niet vergis.Das wel een optie ja. Of een (blauw) spar. Heb je gelijk een leuke plaats voor de lampjes
Of rododendron? Heb je ook mooie bloemen straks.
Koop je zoiets gewoon bij een tuincentrum?
Er zijn 3 soorten (coniferen) die wel 'blad' verliezen; de lariks, de water- en moerascipres.
Kan. Of bij een kweker. Vaak stuk goedkoper.
Sering of vlinderstruik. Privacy gegarandeerd, mooie lekker ruikende bloemen met de sering en (als het een beetje zomer is) de wereld aan vlinders in je tuin met de Vlinderstruik. Ding heet niet voor niet zo
quote:yasuko schreef op 05 januari 2012 @ 10:15:

Een conifeer, daar zit ik ook al aan te denken.

Is gemakkelijk, houdt z'n blad. Maar dan wil ik er een die niet zo massief is.Typ voor de gein eens 'conifeer' bij google afbeeldingen. Nooit geweten dat er zoveel soorten zijn. En ja, je bent meteen klaar voor de kerst .
En boom zonder kale stam? Dat wordt nog lastig!

Anders gewoon een conifeer?

Edit: oow wat ben ik ongelofelijk mosterd. Tja, dat heb je al je 6 dingen tegelijk doet
Een hybiscus op stam? Geeft ook gelijk mooie bloemen. Wij hadden er ooit twee in onze voortuin staan en die waren erg mooi. Oh, maar hij verliest wel zijn blaadjes en zijn bloemen natuurlijk. Maar goed, wie weet ben je wel gelijk zo gecharmeerd van de hybiscus dat je dat voor lief neemt ;).

http://www.tuinplant.nl/p ... Tuinhibiscus-op-stam.html

Zoiets bijvoorbeeld
quote:Ratteke schreef op 05 januari 2012 @ 10:18:

Sering of vlinderstruik. Privacy gegarandeerd, mooie lekker ruikende bloemen met de sering en (als het een beetje zomer is) de wereld aan vlinders in je tuin met de Vlinderstruik. Ding heet niet voor niet zo Lelijk in de winter..
Een conifeer zou ik dus echt nooit doen. Lelijke dingen die veel te groot worden als je niet oppast. Waarom niet zo'n leuk laagblijvend boompje met hangkruin? Zelf heb ik ooit een toverhazelaar in mijn voortuin gehad (ben inmiddels verhuisd). Leuke kronkelige takken!

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
De hybiscus heeft zon nodig. M'n voortuintje ligt op het noorden en het is er nogal guur.

Maar toch bedankt voor de reaktie(s).
EV, die is ook mooi! Dat is dan weer heel handig met pasen . Kronkeltakje van je boompje knippen en je hebt je paastak.

Doe je een 4 seizoenen tuin, TO, met een paastakkenboom, een kerstconifeer en dan voor de zomer zonnebloemen en asters (of een japanse kers) in de herfst .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven