Entertainment alle pijlers

een huis vol

14-12-2011 11:13 1450 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijkt er iemand naar 'een huis vol'? Over die 2 gezinnen met 12 kinderen?
Heb het huiswerk maken ook gezien op de kleine keukenvloer tussen de bakken kattenvoer waar kleine Jordy van zat te snoepen tijdens het kruipen op diezelfde vloer.quote:Meds schreef op 05 januari 2012 @ 18:49:

wacht dacht je van huiswerk maken? IN de huiskamer? Of op je matras op de grond?
Geluk zit soms in een klein hoekje ...
Schijnbaar zitten hier een aantal betweters die blijkbaar precies weten hoe mijn salarisstrook in elkaar zit en blijkbaar al van te voren kunnen voorspellen wat ik wel en niet kan betalen, laat ik het voor 1 x heel duidelijk stellen, mijn kinderen krijgen alle kansen op het gebied van studeren en die kunnen ze ook krijgen, daarnaast is het zo dat je je kinderen kan opvoeden dat niet al het materialisme belangrijk is ,maar dat je ze ook tevreden kan stellen met een kleinigheid, waar ze dan blij mee zijn, het gaat hier alleen maar wat de 1 wel kan en de ander niet, onze kids komen niks tekort en daar hoeven jullie je helemaal niet druk om te maken, onze kids zijn zeer tevreden met alles wat ze hebben en zelfs elk jaar een schoolreisje of een reis naar het buitenland in een examenklas is geen enkel probleem.
Ik ben het heel erg met Meds eens...
quote:mini47 schreef op 05 januari 2012 @ 18:52:

Heb het huiswerk maken ook gezien op de kleine keukenvloer tussen de bakken kattenvoer waar kleine Jordy van zat te snoepen tijdens het kruipen op diezelfde vloer.

[...]

dan heb je toch niet goed gekeken, onze zoon zat nml met een ander de testen te overhoren, als zij daar willen zitten mogen ze dat. is nml gezelliger dan alleen in je kamer, ten 2e als je nogmaals goed had gekeken, had je kunnen zien dat Jordy niks in zijn mond doet ,maar alles wat in zijn handjes komt weggooit, zo ook met de kattebrokjes, dus voordat je comment geeft .eerst even je ogen goed de kost geven!
voor al de betweters............ wie het kleine niet eert...... is het grote niet weert! en daar kunnen jullie het mee doen!,maarja das een kwestie van opvoeden!
quote:designed schreef op 05 januari 2012 @ 17:40:

wat ik me steeds af vraag:

hoe zit dat met seksualtiteit? Het lijkt mij dat wanneer je met 6 man (lees: opgroeiende, puberende jongeren) op 1 kamertje slaapt, je weinig over jezelf en je eigen lijf te weten komt... Ik vind privacy heel belangrijk, óók om deze reden. Ik lees dit alleen nergens terug, houd deze vraag dan niemand bezig?

Dit vroeg ik me ook af!
quote:fam-deijs schreef op 05 januari 2012 @ 19:13:

voor al de betweters............ wie het kleine niet eert...... is het grote niet weert! en daar kunnen jullie het mee doen!,maarja das een kwestie van opvoeden!

Marcel, waarom heb je je hier eigenlijk aangemeld? Ik bedoel; de mensen die positieve dingen zeggen, worden door jou op handen gedragen en voor de rest doe je niks anders dan de ook maar iets kritischere posts continu te weerleggen en af te doen als onzin.

(En hoe kon het eigenlijk dat je niet eens precies wist wat je dochter Samantha studeerde, terwijl ze dat naar ik aanneem nu al een halfjaar doet?)
Tuurlijk zijn die kinderen tevreden, kinderen geven sociaal wenselijke antwoorden. Ze zijn loyaal aan hun ouders, ze weten niet beter. Maar blijft het feit dat ze met 6 (!!) kinderen in twee stapelbedden en op de grond moeten liggen.
en dan zal ik meteen even het verhaal rond de ijsjes uit de wereld helpen in de vakantie..... 11x3 euro =33 euro?,wij hebben later die dag 10 pakken gekocht van elk 10 stuks voor 23 euro,waar maak je een kind blijer mee, 1 ijsje van 3 euro of elke dag een ijsje en dat een aantal dagen lang.........?
Eens met astrape, en ben ook wel benieuwd waarom er gerookt wordt in die kleine flat met een zieke baby en hoe het kan dat je 12 kinderen hebt maar als vader niet weet hoe de wasdroger werkt.
quote:Meds schreef op 05 januari 2012 @ 19:26:

Tuurlijk zijn die kinderen tevreden, kinderen geven sociaal wenselijke antwoorden. Ze zijn loyaal aan hun ouders, ze weten niet beter. Maar blijft het feit dat ze met 6 (!!) kinderen in twee stapelbedden en op de grond moeten liggen.ja en? ze zijn er tevree mee,maar of je er nu met 4 ligt of 6,wat maakt dan het verschil? de enige die ik hoor klagen is hier op het forum, zelfs mijn kids klagen nergens om.
Tjonge, jonge Fam Deijs, if you can't stand the heat stay out of the kitchen! Als je hier op het forum meeleest moet je ook tegen kritiek kunnen en natuurlijk hebben we maar een klein stukje van jullie leven gezien maar je weet toch hoe dat werkt op een forum, je maakt mij niet wijs dat je jezelf nooit schuldig maakt aan kritiek op iemand zonder die persoon echt te kennen! Zo werkt dat nu eenmaal!
Nee natuurlijk klagen je kids niet, kinderen zijn loyaal aan hun ouders, en daarbij ze weten niet beter. Maar dat wil niet zeggen dat het oke is.
Ik kom uit een klein gezin ( nog 2 kinderen) waarbij het zeker vroeger echt geen vetpot was, ondanks dat mijn vader altijd keihard heeft gewerkt.

Wij kregen echt niet elke week nieuw speelgoed of kleding, daarom waardeer ik nu ook alles wat ik heb extra.

Maar ik waardeer ook dat ik een eigen kamer had, waar ik alleen kon zijn, voor wat kan ook, dat er altijd individuele aandacht was voor ons, dat we eens een dagje weggingen etc.
waarom 12 familie Deijs, waarom niet gestopt bij 5 of 6?
wordt eens tijd dat je alles leest med........ ten 1e is het tv en hoort daar een soort van humor bij, wat waarschijnlijk niet is gezien, ten 2e is hier niemand ziek en wordt er absoluut niet gerookt in het bijzijn van de kids, dat iedereen dat eruit haalt komt door de momentopnames,maar niemand heeft iemand zien roken in bijzijjn van de kleine kids.
quote:fam-deijs schreef op 05 januari 2012 @ 19:28:

[...]

ja en? ze zijn er tevree mee,maar of je er nu met 4 ligt of 6,wat maakt dan het verschil? de enige die ik hoor klagen is hier op het forum, zelfs mijn kids klagen nergens om.Maar hoe zit dat dan met die sexualiteit? Ik zie nu al helemaal voor me dat kinderen masturberen onder de douche en op het toilet. En dus altijd sex moeten hebben bij iemand anders. Niet zoals de meeste van ons op die avond als je ouders net ff weg zijn (dat laatste is opzich het punt niet, meer mensen die nooit sex in het ouderlijk huis hebben gehad. Maar hoe zit het dan met de rest van het ontdekken van je seksualiteit en het leren kennen van je eigen lichaam?)
het gaat niet om de aantallen, ze hebben hier allemaal evenveel kans, gemiddeld havo diploma. en nog hoger, wat is dan het probleem, klop nergens aan, heb geen subsidies en kan alles zelf betalen.
quote:Kuzu schreef op 05 januari 2012 @ 19:30:

Ik kom uit een klein gezin ( nog 2 kinderen) waarbij het zeker vroeger echt geen vetpot was, ondanks dat mijn vader altijd keihard heeft gewerkt.

Wij kregen echt niet elke week nieuw speelgoed of kleding, daarom waardeer ik nu ook alles wat ik heb extra.

Maar ik waardeer ook dat ik een eigen kamer had, waar ik alleen kon zijn, voor wat kan ook, dat er altijd individuele aandacht was voor ons, dat we eens een dagje weggingen etc.Ik ben enig kind en net zoals bij jou ook best in armoede opgegroeid. Mijn moeder heeft het goed gedaan hoor en ze is een fantastisch mens. Maar door bepaalde financiele keuzes die ze gemaakt heeft heb ik wel bepaalde kansen niet gehad. En dat is best jammer ja.
quote:Ruza schreef op 05 januari 2012 @ 19:32:

[...]

Maar hoe zit dat dan met die sexualiteit? Ik zie nu al helemaal voor me dat kinderen masturberen onder de douche en op het toilet. En dus altijd sex moeten hebben bij iemand anders. Niet zoals de meeste van ons op die avond als je ouders net ff weg zijn (dat laatste is opzich het punt niet, meer mensen die nooit sex in het ouderlijk huis hebben gehad. Maar hoe zit het dan met de rest van het ontdekken van je seksualiteit en het leren kennen van je eigen lichaam?)weleens van ouderlijke voorlichting gehoord, de kids weten precies wat wel en niet kan......dus maak je daar vooral geen zorgen om
En wat ik me oprecht afvraag Marcel; is er bij jullie ooit controle in de woning door de gemeente? Je mag namelijk maar een x-aantal mensen per vierkante meter in een woning hebben wonen en er worden echt mensen vervolgd als dit wordt overtreden. Het lijkt me dat er bij jullie ook teveel mensen wonen per vierkante meter. Dus ik ben wel benieuwd hoe dat nou bij jullie zit.
quote:fam-deijs schreef op 05 januari 2012 @ 19:34:

[...]

weleens van ouderlijke voorlichting gehoord, de kids weten precies wat wel en niet kan......dus maak je daar vooral geen zorgen omEh, maar dat is toch wat anders? Soms willen ze gewoon toch ook even voelen hoe alles werkt enzo?
quote:Ruza schreef op 05 januari 2012 @ 19:33:

[...]

Ik ben enig kind en net zoals bij jou ook best in armoede opgegroeid. Mijn moeder heeft het goed gedaan hoor en ze is een fantastisch mens. Maar door bepaalde financiele keuzes die ze gemaakt heeft heb ik wel bepaalde kansen niet gehad. En dat is best jammer ja.wat is armoede? omdat ik geen buick voor de deur heb staan? zolang ik alles heb wat ik wil hebben en elke dag 3x te eten. heb je het dan over armoede?.wat is armoede?
quote:fam-deijs schreef op 05 januari 2012 @ 19:32:

het gaat niet om de aantallen, ze hebben hier allemaal evenveel kans, gemiddeld havo diploma. en nog hoger, wat is dan het probleem, klop nergens aan, heb geen subsidies en kan alles zelf betalen.Natuurlijk heb je subsidies, kinderbijslag bijvoorbeeld en belastingvoordeel bijvoorbeeld. Maar daar gaat het niet om. Het gaat natuurlijk wel om de aantallen. Delen met zijn zessen levert per saldo meer op dan delen met zijn twaalven. Het gaat ook niet om die HAVO diploma, het gaat er wel om dat als er straks 6 kinderen zijn die willen studeren (HBO of universiteit) er geen geld is om voor alle 6 collegegeld en boeken te betalen. Ik kan me niet voorstellen dat jij met jouw baan zo even 10.000 euro kan ophoesten per jaar.
quote:astrape schreef op 05 januari 2012 @ 19:34:

En wat ik me oprecht afvraag Marcel; is er bij jullie ooit controle in de woning door de gemeente? Je mag namelijk maar een x-aantal mensen per vierkante meter in een woning hebben wonen en er worden echt mensen vervolgd als dit wordt overtreden. Het lijkt me dat er bij jullie ook teveel mensen wonen per vierkante meter. Dus ik ben wel benieuwd hoe dat nou bij jullie zit.geen enkel probleem, als je kids het goed met alles op school is er geen initiatief van welke instantie dan ook om iets te doen, m.a.w onze kids doen het goed en zijn erg sociaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven