Gezondheid alle pijlers

femcap

06-01-2012 09:03 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie gebruikt ook de femcap en ben je daar tevreden over ??
Volgens google is het een soort pessarium, klopt dat?

Ik had er nog nooit van gehoord.
in het wasbaar maandverband topic word er regelmatig over geschreven.

ik heb een mooncup, ik ben er tevreden mee.
quote:Yamuna schreef op 06 januari 2012 @ 10:27:

in het wasbaar maandverband topic word er regelmatig over geschreven.

ik heb een mooncup, ik ben er tevreden mee.Ik heb een divacup, maar een femcap lijkt een anticonceptieapparaat te zijn.
oeps , ik dacht dat het een soortgelijk produkt was als mooncup en divacup

sorry
Ik dacht dat ook quote:De Femcap

De Femcap is een siliconenkapje, dat op de baarmoedermond wordt geplaatst. In combinatie met een spermicide (zaaddodend) middel is de betrouwbaarheid vergelijkbaar met de betrouwbaarheid van het diafragma occlusivum. De Femcap kan maximaal 24 uur (langer dan het pessarium occlusivum) blijven zitten. Aanmeten is niet nodig. Er zijn 3 standaardmaten: small (diameter 22 mm) voor vrouwen die nog niet zwanger zijn geweest, medium (diameter 26 mm) voor vrouwen die wel zwanger zijn geweest maar geen bevalling hebben gehad langs natuurlijke weg (dus na miskraam, abortus of keizersnede) en large (diameter 30 mm) voor vrouwen die langs de normale weg een of meerdere kinderen hebben gekregen. De Femcap is sinds maart 2004 in Nederland en België beschikbaar.bron

Als ik dit zo lees lijkt het me behoorlijk op de gok allemaal. Ze gaan er wel erg vanuit dat er maar 3 soorten vrouwen zijn.

Daarnaast lijkt het me killing om voor de seks dit ding uit je tas te halen, spul er in spuiten, in je vagina duwen, hopen dat het op mijn 26mm baarmoedermond terechtkomt en dan nog zin hebben in seks? Ik denk het niet.

Voor de rest lijkt het me ook erg onveilig, door die diameters die je hoort te hebben. En dan dat zaaddodende middel, wat nou als hij je wil beffen? Dan smaak je naar zaaddodend middel, want dat heb je net naar binnengeduwd.

Als ik het zo opschrijf lijkt het me een prima anticonceptiemiddel, van seks komt het in ieder geval niet meer.
Mac
Ik heb er ooit een aangeschaft, en wat een onding vond ik het! Het was zelfs zo moeilijk hem juist te plaatsen, dat ie achter mijn baarmoedermond schoot waar ik er zelf niet meer bij kon en mijn vriend hem eruit moest halen. Ligt daarna in de kast, nooit meer gebruikt. En het zaaddodend middel wat je erbij moet gebruiken is moeilijk te verkrijgen en nog duur ook. Ik zeg: niet doen.
dank jullie voor de reakties

liefs sabine

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven