(Mis)Communicatie...
vrijdag 6 januari 2012 om 19:02
Ik weet het niet meer.
Dacht ik een jaar geleden nog met deze man oud te worden. Momenteel heb ik alleen maar tranen en een gebroken hart.
We hadden een LATrelatie, zouden graag samenwonen, maar dat gaat niet aangezien de plekken waar we werken te ver uit elkaar liggen.
Hij was moe, ik was moe. we probeerden de weekenden samen te zijn, maar in plaats van de we blij waren, waren we krampachtig.
Communicatie in het gedrang. Tranen kwamen. En het einde was een break up.
Is dit nog op te lossen? En hoe communiceer je het best op afstand?
Dacht ik een jaar geleden nog met deze man oud te worden. Momenteel heb ik alleen maar tranen en een gebroken hart.
We hadden een LATrelatie, zouden graag samenwonen, maar dat gaat niet aangezien de plekken waar we werken te ver uit elkaar liggen.
Hij was moe, ik was moe. we probeerden de weekenden samen te zijn, maar in plaats van de we blij waren, waren we krampachtig.
Communicatie in het gedrang. Tranen kwamen. En het einde was een break up.
Is dit nog op te lossen? En hoe communiceer je het best op afstand?
vrijdag 6 januari 2012 om 19:16
In het begin waren de wensen en verwachtingen duidelijk. We woonden op dat moment ook samen. Dat ging niet langer door werkomstandigheden. Toen ook opnieuw wensen en verwachtingen uitgesproken. Maar toen in de loop van de tijd dat die wensen niet helemaal waarheid zouden kunnen worden zijn we vrees ik terughoudend geworden.
Ik wil het liefste dat het weer wordt zoals het was.
Maar hoe wordt het zo?
Ik wil het liefste dat het weer wordt zoals het was.
Maar hoe wordt het zo?
vrijdag 6 januari 2012 om 19:16
Is er geen mogelijkheid een woning in het midden te zoeken? Of één van jullie een baan in de woonplaats van de ander?
Communiceren op afstand is net als communiceren als je tegenover elkaar zit: Duidelijk, eerlijk, open. Niets achterhouden. Als de liefde er nog steeds is én de wil samen te zijn, komen jullie er vast wel uit.
Communiceren op afstand is net als communiceren als je tegenover elkaar zit: Duidelijk, eerlijk, open. Niets achterhouden. Als de liefde er nog steeds is én de wil samen te zijn, komen jullie er vast wel uit.
vrijdag 6 januari 2012 om 19:25
zaterdag 7 januari 2012 om 00:05
Rotterdam en Groningen, beide om 8 uur beginnen...
Tussenin dus eigenlijk geen optie...
Ik zou overplaatsing krijgen na een jaar. Maar heb het niet gekregen. Hij zou vast contract krijgen maar heeft het niet gekregen.
Ik voel me nu zo in deze relatie niet gelukkig genoeg om baan op te zeggen en naar hem toe te gaan.
Tussenin dus eigenlijk geen optie...
Ik zou overplaatsing krijgen na een jaar. Maar heb het niet gekregen. Hij zou vast contract krijgen maar heeft het niet gekregen.
Ik voel me nu zo in deze relatie niet gelukkig genoeg om baan op te zeggen en naar hem toe te gaan.
zaterdag 7 januari 2012 om 00:51
zaterdag 7 januari 2012 om 12:19
Voor ons was 6 uur uit huis, 8 uur thuis niet een ideale optie. Dan gingen we liever LATten en de weekenden kwaliteit samen...
Zou een overzichtelijke tijd duren. Nu is de tijd onoverzichtelijk en blijken we ook in de weekenden te moe.
Daarom gaat praten moeilijker. 'leuk dat je er bent' wordt opgevat met daarachter 'ik zie je te weinig'
En het onoverzichtelijke maakt mij en ook hem onzeker, bang, en dan stopt het praten...
Ik wil het oppakken, maar hoe.
Zou een overzichtelijke tijd duren. Nu is de tijd onoverzichtelijk en blijken we ook in de weekenden te moe.
Daarom gaat praten moeilijker. 'leuk dat je er bent' wordt opgevat met daarachter 'ik zie je te weinig'
En het onoverzichtelijke maakt mij en ook hem onzeker, bang, en dan stopt het praten...
Ik wil het oppakken, maar hoe.
zaterdag 7 januari 2012 om 12:28
En regio maakt me niets uit, wil gewoon graag samen zijn, maar tussenin voor ons geen optie. En verhuizen zonder dat een van ons een vast contract heeft voelt te onzeker, dan kunnen we over 1 jaar weer hetzelfde probleem hebben.
Maar dan bijvoorbeeld den helder en Maastricht ofzo...
Ik wil gewoon beter communiceren. In onze moeheid en teleurgesteldheid wegens de situatie...
Maar dan bijvoorbeeld den helder en Maastricht ofzo...
Ik wil gewoon beter communiceren. In onze moeheid en teleurgesteldheid wegens de situatie...
zaterdag 7 januari 2012 om 13:42
Als jullie nog jong zijn,kun je er allebei voor kiezen om een andere baan te gaan zoeken en ergens een huis te kopen/huren waar je allebei wilt wonen.
Mijn idee is als je écht van elkaar houdt en bij elkaar wilt zijn maakt het niet uit waar je woont en/of werkt..
Mijn idee is als je écht van elkaar houdt en bij elkaar wilt zijn maakt het niet uit waar je woont en/of werkt..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
zaterdag 7 januari 2012 om 18:09
Waarom zijn jullie zo moe? Wonen jullie alsnog ver van jullie werk? Is dat dan niet aan te passen? Van een 40 urige werkwerk hoef je niet extreem moe te worden, vind ik, als je ook leuke dingen doet en sport er bij en voor jezelf de balans vindt. Praat in de avonden regelmatig een half uur via skype, dan kun je dagelijkse dingen delen en elkaar ook zien.
Soms helpt het om heel erg naar de basis te gaan: weekendje in de natuur, lekker wandelen. Of een dagje sauna en verwennen. Dan kom je in je basis en dat gevoel voor elkaar, als het goed is, is erg verbindend.
Soms helpt het om heel erg naar de basis te gaan: weekendje in de natuur, lekker wandelen. Of een dagje sauna en verwennen. Dan kom je in je basis en dat gevoel voor elkaar, als het goed is, is erg verbindend.
zaterdag 7 januari 2012 om 21:32
En waarom werk je zoveel uur? Mijn mening is dat dat prima is als je je werk zo leuk vindt dat je energie van krijgt. Als je er vooral heel moe van wordt is het niet zo verstandig. Als je voor 40 uur betaald wordt dan zou ik proberen om het ook tot 40 uur te beperken.
Balans is heel belangrijk en als je het gevoel hebt dat je alleen maar werkt en dat je van tijd met je lief in het weekend niet voldoende oplaadt, dan moet je iets aanpassen. Overigens denk ik dat het probleem echt in je balans zit. Als je 60 uur werkt dan heb je of 9 uur werkdagen en geen weekend, dus 7 dagen per week bijna 9 uur per dag werken of 12 urige dagen in de week en geen weekend. Dan moet je dus in het weekend of in de avonden heel veel opladen als je werk niet ook een hobby is. Als je dan nog een echte hobby erop na wilt houden, dan moet je echt goed plannen en dan wordt het al lastig nog een relatie te hebben. Geen hobby dan kan nog iets sociaal leven, maar dan moet je daar echt van opladen, want dan heb je keihard nodig!
Heb je wel eens herl rationeel gekeken naar het aantal uren in een week en wat je zou willen? Dan kun je ook kijken hoe je die balans beter krijgt, wat je moet veranderen/opgeven.
Balans is heel belangrijk en als je het gevoel hebt dat je alleen maar werkt en dat je van tijd met je lief in het weekend niet voldoende oplaadt, dan moet je iets aanpassen. Overigens denk ik dat het probleem echt in je balans zit. Als je 60 uur werkt dan heb je of 9 uur werkdagen en geen weekend, dus 7 dagen per week bijna 9 uur per dag werken of 12 urige dagen in de week en geen weekend. Dan moet je dus in het weekend of in de avonden heel veel opladen als je werk niet ook een hobby is. Als je dan nog een echte hobby erop na wilt houden, dan moet je echt goed plannen en dan wordt het al lastig nog een relatie te hebben. Geen hobby dan kan nog iets sociaal leven, maar dan moet je daar echt van opladen, want dan heb je keihard nodig!
Heb je wel eens herl rationeel gekeken naar het aantal uren in een week en wat je zou willen? Dan kun je ook kijken hoe je die balans beter krijgt, wat je moet veranderen/opgeven.