Te oud voor een 3e?

06-01-2012 20:13 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening.

We hebben al 2 kindjes en zijn daar hartstikke blij mee. Nu praten we steeds vaker over een 3e. Het enige wat me af en toe aan het twijfelen zet, is onze leeftijd. Ik ben 37 en mij vriend is 8 jaar ouder. Wat vinden jullie, te oud om nog aan een 3e te beginnen?
Malle babbe is bijna 70 en begint er nog aan...dus tsja...oud oud...relatief alemaal he hou oud zijn je andere kinderen?
Nee hoor.
Hoe oud zijn je twee kindjes? Ik vind 37 zeker niet te oud!
Tuurlijk niet
Ik zou het persoonlijk voor mezelf wel te oud vinden denk ik.

(maar dat zeg ik nu, vraag het me nog maar eens als ik 37 ben dan, haha)

Maar opzich is het zeker niet te oud toch?

Welke leeftijd hebben je andere kinderen? Zit er dan veel verschil tussen?
Wat maakt het uit? Op de yoga waar ik zat was het eerder regel dan uitzondering, zwangeren boven de 35 jaar. Zelfs van boven de 40 kwam voor. En dat was dan bij een eerste.
Ik ben 41 en vind na je 35e eigenlijk te oud. Maar dat geldt voor mij. Jij moet het echt voor jezelf bepalen
Ehh... Ik moet nog beginnen (en ja in mijn nickname staat mijn geboortejaar..) Dus nee, ik vind je zeker niet te oud.

Zelf houd ik wel rekening met het hogere risico op aangeboren afwijkingen en de grotere kans op een miskraam (en natuurlijk het minder snel zwanger worden, maar volgens mij is dat makkelijker bij een derde dan bij een eerste).
Ik was 37 toen de oudste geboren werd en 39 toen de jongste kwam. Dus nee, tè oud ben je niet, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening!
Ik vind 37 te oud voor een eerste, niet voor een derde.

Het is wel een nu of nooit.

Langer wachten zou ik niet doen.
Hier ervaringsdeskundige: 37 bij eerste met mijn man die toen ook 8 jaar ouder was.

En 39 bij de tweede.

Ja ik vond/vind het niet oud, is afhankelijk van hoe je in je vel zit en voelt.

En wat anderen vinden: boeien.....
Love...miss..will never forget you..
Ik vind het wel te oud. Mijn jongste is geboren toen ik 31 was en ik vind 35 toch echt wel de grens.
Voor mij ligt de grens (voor een evt. 2e) bij 40, wat jij vind moet je zelf weten.
Nee.
Mijn ouders hadden ongeveerd dezelfde leeftijd als jij en je man toen ik geboren werd. En ik vind dat ik hele leuke ouders heb

En als het voor jou en je man goed voelt?

Hoe oud zijn je andere kinderen?
Nee hoor helemaal niet te oud. Hangt wel een beetje af van hoe jezelf lichamelijk in elkaar zit. Onderhoud je je lichaam goed en eet je gezond en beweeg je genoeg enz enz dan kan het nog makkelijk hoor. Leeftijd zegt niet altijd alles (ook niet voor je eierstokken). Maar ja, man is 8 jaar ouder, vind hij het zelf niet te oud om met 45 nog een keer vader te worden? Zo niet, dan zeg ik: ga ervoor.
Voor mij lag de grens op 36 jaar voor de derde, maar dat is heel persoonlijk. Ik ben nu bijna 37 en mijn derde is 2 maanden.
De kids zijn 1,5 en 3,5. We zijn dus ook al 'laat' begonnen. Het is misschien ook voornamelijk mijn vriend waar ik aan denk. Gepensioneerd en pubers in huis....word je daar blij van? Aan de andere kant, misschien werken we tegen die tijd wel tot ons 70ste.
Lijkt me niet, maar dat ligt er ook aan hoe oud/jong jij en je man je voelen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nee, je bent helemaal niet te oud!
Zo iets is ontzettend persoonlijk :-)

Ik zou het zelf nooit willen, maar beviel dan ook op mn 22e van mijn kind.

Dat vinden anderen weer te jong.

Doe wat goed voelt!
Nee joh! Hier ook 37 bij eerste en 39 bij tweede. Nu 40 dus te oud voor een derde
Ik vind het meer afhangen van het leeftijdsverschil met je andere kinderen, dan sec. dat je 37 bent.
Ik vind 37 jaar te oud. Maar dat is persoonlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven