Te oud voor een 3e?

06-01-2012 20:13 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie mening.

We hebben al 2 kindjes en zijn daar hartstikke blij mee. Nu praten we steeds vaker over een 3e. Het enige wat me af en toe aan het twijfelen zet, is onze leeftijd. Ik ben 37 en mij vriend is 8 jaar ouder. Wat vinden jullie, te oud om nog aan een 3e te beginnen?
nee hoor niet te oud
Ik ben 34 en ik moet nog beginnen, nouja, zijn al wel 2 jaar aan het proberen, maar wil niet zo lukken...

Ideaal had ik liever ook jonger kinderen gewild maar soms lopen de dingen niet zo in het leven.

De grens wordt voor je bepaald... op het moment dat je niet meer vruchtbaar bent en in de overgang geraakt. Bij sommige vrouwen is dat al in de 30 en bij anderen in de 40 of zelfs 50.
Here I am - now what are your other two wishes...
Waarom wil je d emening van de buitenwereld weten? Heb je zelf geen mening? Is onze mening doorslaggevend? Laat jij je geluk bepalen door de buitenwereld?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind 37 nog een prima leeftijd. Ik kreeg zelf mijn 5de op mijn 37ste en de 6de op mijn 40ste.

Ik had voor mezelf altijd de grens van voor mijn 40ste mijn gezin compleet. Maar toen de zesde zwangerschap op zich liet wachten heb ik de grens verschoven naar voor mijn 40ste zwanger raken. Weet niet of ik de grens nog verder opgerekt had als ik voor mijn 40ste nog niet zwanger was.

Mijn man is overigens 10 jaar ouder dan ik.
Ik vind het niet te oud, maar destijds wilde ikzelf niet te oud moeder worden. Op mijn 32e kreeg ik mijn 2e kind. Dat was in 2000. Echter ken enkele moeders die na 40e kind kregen (en ook wel wat oudere vaders) en nu denk ik er ook iets anders over , 37 is prima leeftijd hoewel je natuurlijk wel meer risico hebt.

Je man is pas ca. 56 als je kind een tiener wordt hoor dus nog lang niet met pensioen :S.
quote:Fame schreef op 06 januari 2012 @ 20:40:

Waarom wil je d emening van de buitenwereld weten? Heb je zelf geen mening? Is onze mening doorslaggevend? Laat jij je geluk bepalen door de buitenwereld? Ga je dit als motto neerzetten? Want dat geldt natuurlijk voor het gros wat hier post op het forum. Beetje dom dus.
Ik vind het niet te oud. Gewoon lekker doen.

En al zou ik het wel te oud vinden, ook gewoon lekker doen.
Tegen de tijd dat nr. 3 gaat puberen zit je in of tegen de overgang aan! n. Puber kan lastig zijn, 3 pubers 'n hele kluif en 3 pubers en jij in de overgang misschien helemaal geen combi! Zou er heel goed over nadenken. Als ik nu zelf voor die keuze zou staan, zou ik het niet doen.
Voelt het goed, dan is het goed! Je andere twee schelen niet veel. Als je het ziet zitten en je kan de drukte goed aan waarom niet?

Persoonlijk voor mij vind ik het een ander verhaal ik ben nu (net) 30 en mijn oudste is 4 en de jongste 2. Ik ben er nog niet uit of ik een derde wil, maar ik heb mezelf de tijd gegeven tot mijn 32e. Anders vind ik er teveel verschil tussen de andere 2 tussenzitten.

Nu zie ik bij een derde nog teveel op tegen weer een baby (ik ben eerlijk gezegd geen babymoeder, zodra de 1 a 2 jaar is bereikt vind ik het vele malen leuker) en het feit dat ik weer 4 jaar niet meer uren kan gaan werken en een hoop praktische bezwaren. Maar in mijn hartje is er wel ruimte voor , dus komt tijd komt raad.

Kortom ben je eruit dat je een derde wilt? Dan er snel voor gaan!
Ik wilde ook altijd wel jonger aan kinderen beginnen maar goed, soms lopen dingen anders in je leven. De droom van een groot gezin is echter altijd gebleven. Fijn dat jullie je mening met mij willen delen.

En @ Fame: eeeuuh, waar is een forum voor bedoeld? Beetje domme opmerking van je maar goed.
Mijn eerste kreeg ik toen ik 20 was, de 2e toen ik 25 was en mijn 3e toen ik 39 was!!
Nee hoor, niet te oud. Als ik ooit een derde zou krijgen, ben ik ook minimaal 37. Net 36 en de 2e is vier maanden. Het is niet anders. Dacht ook ooit dat ik op mijn 25e al vier koters zou hebben, maar ik had geen man. Als het niet meer lukt, dan heeft de natuur het voor je bepaald, maar het maakt kinderen echt niet uit hoor. Het gaat er toch om hoe jullie je voelen...
Mm, best interessant, ik voel me echt persoonlijk aangesproken als mensen zeggen dat ze 37 (al dan niet) te oud vinden.

En ik heb al direct mijn verdediging klaar: wat had ik graag op jongere leeftijd begonnen. Maar dat lukt niet erg makkelijk zonder een partner (die ook een kinderwens heeft).. Een scharrel opdoen is niet zo moeilijk, een leuke betrouwbare man vinden heeft mij echter wat meer moeite gekost..

Gelukkig ook genoeg positieve reacties en ook voorbeelden bij wie het op latere leeftijd wel is gelukt..
Ik was 37 bij mijn eerste en 40 bij mijn tweede. Te oud? Misschien wel maar eerder was ik er echt niet aan toe en zou ik (in mijn geval) geen leuke moeder zijn geweest. Ik hoop dat ik dat nu wel ben.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:carenza schreef op 06 januari 2012 @ 20:50:

Tegen de tijd dat nr. 3 gaat puberen zit je in of tegen de overgang aan! n. Puber kan lastig zijn, 3 pubers 'n hele kluif en 3 pubers en jij in de overgang misschien helemaal geen combi! Zou er heel goed over nadenken. Als ik nu zelf voor die keuze zou staan, zou ik het niet doen.Hier volop pubers in huis en ik vind het reuze meevallen met die hele kluif. Iedere leeftijd heeft zijn dingetjes, pubers niet meer dan peuters, kleuters etc. Verder is de menstruatie ook ineens uit het niets al een hele poos verdwenen en ik denk gezien mijn leeftijd dus volop in de overgang. Maar ook dat laatste is tot nu toe niet meer dan niet meer ongesteld worden. Nou dat gaat prima hoor in combinatie met pubers.
Of 't op latere leeftijd makkelijk gaat is natuurlijk heel persoonlijk.

Van mijn eerste was ik 3 maanden na 't stoppen met de pil zwanger.

Daarna werd ik toen ik 39 was zwanger maar kreeg met 8 weken een miskraam.

Na deze miskraam werd ik binnen 2 maanden zwanger met 1 poging. Ja, dat weet ik zeker, ik had niet veel zin na de miskraam.

Zoontje kruipt nu vrolijk rond.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Zoveel mensen, zoveel meningen, zo zie je maar weer.

Ik zou het lekker niet laten afhangen van de meningen hier.
quote:2kids schreef op 06 januari 2012 @ 20:26:

De kids zijn 1,5 en 3,5. We zijn dus ook al 'laat' begonnen. Het is misschien ook voornamelijk mijn vriend waar ik aan denk. Gepensioneerd en pubers in huis....word je daar blij van? Aan de andere kant, misschien werken we tegen die tijd wel tot ons 70ste.Zit een mooie leeftijd tussen de kinderen op die manier. Dus daarom vind ik het ook niet te oud. Ter info: mijn moeder was 46 met mij, mijn vader 52. En op een bepaalde manier toen wél te oud, want het gat tussen mijn broers en zussen is te groot. Dat zou nooit mijn voorkeur hebben (mocht er in te kiezen zijn uiteraard).
Het is zo persoonlijk wat een goede leeftijd is voor een eerste, een tweede of nog volgende kinderen. Ik ben 41 en zwanger van mijn tweede. Eerder was de situatie er niet naar en de keuze nu is heel bewust.

Volgens mij is er niet veel mis met kinderen krijgen die heel welkom zijn, er zelf wel beroerdere situaties te bedenken dan een moeder/ vader die niet meer piep zijn :-)
Boeit het wat andere mensen er van vinden?!

Zolang je jezelf in staat voelt om er nog een derde uk bij op te voeden, en je de toekomst met drie kinderen voor je ziet maakt je leeftijd toch niks uit?

Etisch gezien wordt volgens mij vaak een grens van rondom 40 aangehouden, dus je hebt nog even!
Nee hoor, ik vind het zeker niet te oud.
Ik vind je wel te oud.

Maar aangezien je nog een 1.5 jarige hebt zie je zelf geen graten in je leeftijd, dus waarom niet?
Ik vind 37 wel te oud, maar goed ik vind na je 30ste aan kinderen beginnen ook oud.

Het is in ieder geval geen 'vreemde' leeftijd om kinderen te krijgen, genoeg andere vrouwen doen het ook.
Ik ben nu 38 en zwanger van de vierde. Ik vind mezelf in elk geval niet te oud. Ik vind 40 ook niet te oud; niet voor een eerste en ook niet voor een derde; Als het nog lukt om zwanger te worden dan zie ik een hogere leeftijd niet als een probleem.

Ja, er is een grotere kans op bepaalde problemen zoals down syndroom. Maar a) is die kans uiteindelijk niet zo heel groot en b) is dat voor ons althans geen bezwaar.

De keuze voor een vierde was bij ons bewust. De oudste drie zijn trouwens 9,6 en 4.
Sta er dubbel in, ben zelf net 39 en besloten om alleen voor een kind te gaan en vandaag gehoord dat ik mag beginnen met de behandeling, maar als ik eerlijk ben had ik liever eerder aan kinderen begonnen maar helaas nooit die man tegengekomen dus nu besloten het alleen te doen, ik heb wel een limit qua leeftijd en dat is 41. Wat is oud, ken aantal vrouwen die nu volwassen kinderen hebben en die ook op vrij late leeftijd een kind hebben gekregen en dat zijn vrouwen die nog zeer hip en actief in het leven staan, en er zijn jongere vrouwen die bij wijze van spreke al achter de geraniums zitten, het is maar net hoe je zelf in het leven staat.

Dus ik zou zeggen, ga er gewoon voor, als het lukt dan is dat een geschenk, als het niet lukt dan accepteren en blij zijn met de 2 die je hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven