Gehaktbrood
vrijdag 6 januari 2012 om 14:53
vrijdag 6 januari 2012 om 15:33
quote:Pompadoer schreef op 06 januari 2012 @ 15:30:
Komen al je neefjes en nichtjes logeren? Ik vind het wel een uitdaging hoor, dapper van je.
Kinderen van die leeftijd kunnen normaalgesproken echt wel grotemensen-eten eten. Gehaktbrood lijkt me prima, zelf taco's vullen is ook een leuk idee (koop een papieren tafelkleed tegen de knoeiboel).
Of goedkoper: aluminiumfolie over je tafel heen.
Toen ik nog werkte met groepen mensen, deden we wel eens friet avond: alle mensen om de tafel, tafel afgedekt met aluminiumfolie.
Friet zo op de tafel en overal hoopjes saus. Geweldig en erg leuk en geen afwas .
Komen al je neefjes en nichtjes logeren? Ik vind het wel een uitdaging hoor, dapper van je.
Kinderen van die leeftijd kunnen normaalgesproken echt wel grotemensen-eten eten. Gehaktbrood lijkt me prima, zelf taco's vullen is ook een leuk idee (koop een papieren tafelkleed tegen de knoeiboel).
Of goedkoper: aluminiumfolie over je tafel heen.
Toen ik nog werkte met groepen mensen, deden we wel eens friet avond: alle mensen om de tafel, tafel afgedekt met aluminiumfolie.
Friet zo op de tafel en overal hoopjes saus. Geweldig en erg leuk en geen afwas .
vrijdag 6 januari 2012 om 15:46
vrijdag 6 januari 2012 om 15:54
vrijdag 6 januari 2012 om 15:54
Wegwerp 'tafelkleed': check! Goede tip!
Het is inderdaad een hele berg die komt logeren. Ik heb er wel veel zin in! Lijkt me heel gezellig.
Ik denk dat ik maar meerdere dingen maak. Misschien wel zo handig.
Ga nu even boodschappen doen (gewone weekendboodschappen, niet voor volgende week).
Het is inderdaad een hele berg die komt logeren. Ik heb er wel veel zin in! Lijkt me heel gezellig.
Ik denk dat ik maar meerdere dingen maak. Misschien wel zo handig.
Ga nu even boodschappen doen (gewone weekendboodschappen, niet voor volgende week).
Fortis et liber
vrijdag 6 januari 2012 om 16:03
Mijn buurmeisje had een paar week geleden haar kinderfeestje, iets van 12 kinderen, en daar gingen ze zelf pizza maken. Was erg gezellig om te doen volgensmij en ieder kind kon zelf beleggen zoals ze wilden. Moeder had bakjes met kaas, tomatensaus, groenten, salami, spek en nog wat dingen. Heb er een geproefd en die was erg lekker. Niet al te veel werk, leuke bezigheid en ieder wat hij lekker vind!
vrijdag 6 januari 2012 om 16:21
quote:thaisweetchili schreef op 06 januari 2012 @ 15:13:
Hmmm... jullie zijn niet erg enthousiast. Maar pasta met saus vind ik ook weer zo gewoon. Maar misschien wel doeltreffend. Alhoewel ik het idee van galadriel ook leuk vind. En dan maak ik de friet ook zelf.Volgens mij hebben de meeste kinderen van die leeftijd het liefste "gewoon'
Hmmm... jullie zijn niet erg enthousiast. Maar pasta met saus vind ik ook weer zo gewoon. Maar misschien wel doeltreffend. Alhoewel ik het idee van galadriel ook leuk vind. En dan maak ik de friet ook zelf.Volgens mij hebben de meeste kinderen van die leeftijd het liefste "gewoon'
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 8 januari 2012 om 01:05
Nou, de plannen zijn gewijzigd. Ze komen een heel weekend! Vrijdagmiddag tot en met zondagavond.
Ik maak toch gehaktbrood met sla en krieltjes en de andere avond zelf geschilde frietjes met groente en zelfgemaakte hamburgers. Avond drie moet ik nog bedenken. Dan eten ook alle ouders mee. Iemand tips daarvoor?
Ik maak toch gehaktbrood met sla en krieltjes en de andere avond zelf geschilde frietjes met groente en zelfgemaakte hamburgers. Avond drie moet ik nog bedenken. Dan eten ook alle ouders mee. Iemand tips daarvoor?
Fortis et liber
zondag 8 januari 2012 om 10:53
quote:thaisweetchili schreef op 08 januari 2012 @ 01:05:
Nou, de plannen zijn gewijzigd. Ze komen een heel weekend! Vrijdagmiddag tot en met zondagavond.
Wraps warm op een plaat en overal bakjes met lekkere dingen dat de kinderen ze naar eigen smaak kunnen vullen.
Of pannenkoeken. Ook in verschillende smaken.
Anders nog pasta in 2 smaken maken. Stamppot in 2 smaken. Pizza maken en salade erbij. Zelf ben ik gek op quiches, kan je ook in verschillende smaken van te voren maken, in de vriezer doen en alleen opwarmen, idem een lekkere salade erbij.
Ja ik denk maar even makkelijk omdat het mij een vermoeiend weekend lijkt. Moet je vandaag nog de boodschappen halen?
Lé-zen MV, het is niet dit weekend.
Ps, zou je niet voor lekkere gehaktballen gaan?
Wraps warm op een plaat en overal bakjes met lekkere dingen dat de kinderen ze naar eigen smaak kunnen vullen.
Of pannenkoeken. Ook in verschillende smaken.
Anders nog pasta in 2 smaken maken. Stamppot in 2 smaken. Pizza maken en salade erbij. Zelf ben ik gek op quiches, kan je ook in verschillende smaken van te voren maken, in de vriezer doen en alleen opwarmen, idem een lekkere salade erbij.
Ja ik denk maar even makkelijk omdat het mij een vermoeiend weekend lijkt. Moet je vandaag nog de boodschappen halen?
Lé-zen MV, het is niet dit weekend.
Ps, zou je niet voor lekkere gehaktballen gaan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 8 januari 2012 om 13:27
Ik heb wel eens een soort gehaksbrood gemaakt, was een snel recept wat je in 10 min kan maken in een cakeblik; met kaas en tomaat;
Dit is lekker maar je moet wel een grote oven hebben om het voor iedereen warm te houden;, tartaartjes met maispannenkoekjes (met ketchup erbij dus denk voor kinderen wel lekker)
Wel een salade erbij.
Dit is lekker maar je moet wel een grote oven hebben om het voor iedereen warm te houden;, tartaartjes met maispannenkoekjes (met ketchup erbij dus denk voor kinderen wel lekker)
Wel een salade erbij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 8 januari 2012 om 19:55
Ik ben er al uit: ik maak voor dag drie (inclusief ouders dus) verschillende dingen. Kan iedereen kiezen. Ik ga voor quiches, twee stamppotten en wraps. Moet goedkomen lijkt me. Misschien nog een soepje erbij en klaar is Thai!
Ontbijt en lunch is gewoon simpel. Ik bestel lekkere broodjes bij de bakker, lekker beleg en eitje er bij en eten maar!
Bedankt voor de tips. Maar als iemand nog een geweldig gehaktbrood recept heeft, hou ik me aanbevolen!
Ontbijt en lunch is gewoon simpel. Ik bestel lekkere broodjes bij de bakker, lekker beleg en eitje er bij en eten maar!
Bedankt voor de tips. Maar als iemand nog een geweldig gehaktbrood recept heeft, hou ik me aanbevolen!
Fortis et liber
zondag 8 januari 2012 om 23:22
quote:thaisweetchili schreef op 08 januari 2012 @ 23:13:
@Mylenevalerie dat gehaktbrood van jou lijkt me ook lekker! Wil je me vertellen hoe je dat maakt?
Tuuk, ik geef er altijd wel een beetje eigen twist aan, dat zie je wel aan de foto.
Ik weet dat ik het in een soort cakeblik heb gemaakt en tussendoor even het vocht laten weglopen. Dan wordt het makkelijker snijdbaar maar moet je even kijken hoe je het wil maken. Ik had tomaten heel lang laten uitlekken en iets meer kaas gebruikt.
hier
@Mylenevalerie dat gehaktbrood van jou lijkt me ook lekker! Wil je me vertellen hoe je dat maakt?
Tuuk, ik geef er altijd wel een beetje eigen twist aan, dat zie je wel aan de foto.
Ik weet dat ik het in een soort cakeblik heb gemaakt en tussendoor even het vocht laten weglopen. Dan wordt het makkelijker snijdbaar maar moet je even kijken hoe je het wil maken. Ik had tomaten heel lang laten uitlekken en iets meer kaas gebruikt.
hier
maandag 9 januari 2012 om 21:58
Ja in het blad stond er geloof ik iets van `in 5 min te maken`, het gehakt dan he. Ja het is kruiden, in een blik of ovenschaal doen, ervoor de tomaat goed laten uitlekken, dat wel goed doen hoor. En dan kaas erover. Gehakt geeft veel vocht af dus droog wordt het niet. Ik had nog wel wat laten weglopen maar je hoeft er niets aan te doen verder. Ideaal denk ik voor jou met zoveel kids. Ik weet niet of je een grote cakeblik hebt, daar zou je het ook in kunnen doen. Dan kan je de zijkanten met boter invetten, evt. wat paneermeel erop en dan het gehakt erin. Of je kan een quichevorm nemen, dan kan je makkelijk de zijkant eraf halen en er puntjes van snijden.