Gehaktbrood
vrijdag 6 januari 2012 om 14:53
vrijdag 6 januari 2012 om 14:56
vrijdag 6 januari 2012 om 14:58
vrijdag 6 januari 2012 om 15:00
Als je het koud eet, dan wel iets meer kruiden gebruiken.
Anders is het snel flauw.
Erg lekker en simpel te maken.
Genoeg recepten te vind en heel goed vtv. Klaar te maken.
Ik zelf maak altijd een Indonesische met aardappels en ketjap en knoflook en gebakken uitjes erdoor heen, heerlijk. Niet droog, want daar moet je wel mee oppassen.
Een originele Amerikaanse vind ik ook lekker, volgens mij maken ze die met ketchup.
Anders is het snel flauw.
Erg lekker en simpel te maken.
Genoeg recepten te vind en heel goed vtv. Klaar te maken.
Ik zelf maak altijd een Indonesische met aardappels en ketjap en knoflook en gebakken uitjes erdoor heen, heerlijk. Niet droog, want daar moet je wel mee oppassen.
Een originele Amerikaanse vind ik ook lekker, volgens mij maken ze die met ketchup.
vrijdag 6 januari 2012 om 15:09
De afdeling 12+ zal grote honger hebben. Ik weet niet hoe veel salade je gaat maken, maar maak in plaats van dat gehaktbrood een berg pasta met gehaktsaus als ze allemaal van gehakt houden.
En die salade natuurlijk. Veel succes trouwens. Heb je kinderen?
En die salade natuurlijk. Veel succes trouwens. Heb je kinderen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 6 januari 2012 om 15:14
Lekker! Ik heb weleens gehaktbrood gemaakt uit een blue band kookboek. In een cakevorm, kun je er handig plakken van snijden. Ik zal even zoeken of ik het recept op internet kan vinden.
Edit: ik kan alleen vinden dat het boek 'van piepers tot pasta' heet... Maar het was zoiets: http://www.smulweb.nl/recepten/1392977/ ... ehaktbrood en dan de bovenkant bedekt met plakjes ontbijtspek.
Edit: ik kan alleen vinden dat het boek 'van piepers tot pasta' heet... Maar het was zoiets: http://www.smulweb.nl/recepten/1392977/ ... ehaktbrood en dan de bovenkant bedekt met plakjes ontbijtspek.
vrijdag 6 januari 2012 om 15:15
quote:thaisweetchili schreef op 06 januari 2012 @ 15:13:
Hmmm... jullie zijn niet erg enthousiast. Maar pasta met saus vind ik ook weer zo gewoon. Maar misschien wel doeltreffend. Alhoewel ik het idee van galadriel ook leuk vind. En dan maak ik de friet ook zelf.Op naar de C1000, 10 kilo voor 1 euro. En wel voorbakken he!
Hmmm... jullie zijn niet erg enthousiast. Maar pasta met saus vind ik ook weer zo gewoon. Maar misschien wel doeltreffend. Alhoewel ik het idee van galadriel ook leuk vind. En dan maak ik de friet ook zelf.Op naar de C1000, 10 kilo voor 1 euro. En wel voorbakken he!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 6 januari 2012 om 15:18
Ik vind gehaktbrood wel een leuk idee en het is heel makkelijk vantevoren te maken.
Wat geef je erbij? Brood en salade? Aardappelrondjes en doperwtjes? Of misschien zijn doperwtjes iets te verleidelijk om door de kamer te schieten met zo'n troep baldadige pubers. Broccoli dan, dat vinden de meeste kinderen ook lekker.
Mijn kinderen zijn ook dol op paprika's gevuld met gehakt.
Wat geef je erbij? Brood en salade? Aardappelrondjes en doperwtjes? Of misschien zijn doperwtjes iets te verleidelijk om door de kamer te schieten met zo'n troep baldadige pubers. Broccoli dan, dat vinden de meeste kinderen ook lekker.
Mijn kinderen zijn ook dol op paprika's gevuld met gehakt.
vrijdag 6 januari 2012 om 15:21
Of iets heel anders en je eet er rijst bij.
Taco's maken.
Een paar van die kant en klare pakjes kopen, zelf gehakt aanmaken met fijngesneden uitje, prei en potjes Mexicaanse groente (bonduelle) op een tafel fijn gesneden ijsbergsla, saus, geraspte kaas en tomaatjes. Kunnen ze zelf vullen met wat ze lekker vinden.
Deze pakken bedoel ik:
Taco's maken.
Een paar van die kant en klare pakjes kopen, zelf gehakt aanmaken met fijngesneden uitje, prei en potjes Mexicaanse groente (bonduelle) op een tafel fijn gesneden ijsbergsla, saus, geraspte kaas en tomaatjes. Kunnen ze zelf vullen met wat ze lekker vinden.
Deze pakken bedoel ik:
vrijdag 6 januari 2012 om 15:30