Gehaktbrood

06-01-2012 14:53 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week krijg ik 10(!) kinderen te logeren. Ik dacht, laat ik eens gehaktbrood maken. Een probleem: nog nooit gemaakt en heb ook geen goed recept. En: kun je het een dag van tevoren maken en dan opwarmen?

Help me uit de brand ;)!
Fortis et liber
Je kan het ook koud (na bereiding eten). Van te voren maken en opwarmen gaat ook prima. Recepten zat op het net, even zoeken op een site met recencies?

Wat ga je er bij maken trouwens?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ga je die kinderen hier gelukkig mee maken?

Ik zou iets maken wat je kunt en waar je van weet dat kinderen het lekker vinden en een andere keer voor volwassenen dit recept uitproberen.
Ja, heb al wel wat recepten gevonden, maar ik hoor / lees liever ervaringen van mensen. Want als het niet smaakt, heb ik een probleem met 10 hongerige kids. Alhoewel, kan altijd de frietpan aanslingeren.

Aha, wat moet er bij? Eh... ik dacht een salade.
Fortis et liber
Nou, ik denk wel dat ze het lekker gaan vinden. Ze zijn dol op gehakt.
Fortis et liber
Als je het koud eet, dan wel iets meer kruiden gebruiken.

Anders is het snel flauw.

Erg lekker en simpel te maken.

Genoeg recepten te vind en heel goed vtv. Klaar te maken.

Ik zelf maak altijd een Indonesische met aardappels en ketjap en knoflook en gebakken uitjes erdoor heen, heerlijk. Niet droog, want daar moet je wel mee oppassen.

Een originele Amerikaanse vind ik ook lekker, volgens mij maken ze die met ketchup.
Gehaktbrood is anders dan gehakt.

Ik ben ook dol op gehakt, maar gehaktbrood hou ik totaal niet van.
Gehaktbrood en salade. Hoe oud is de troep?
Tussen de 10 en 14 en eentje van 8.
Fortis et liber
Ik zeg knakworsten en witte bolletjes.
Ik vraag mij af of die kinders hier op zitten te wachten.
quote:liesse schreef op 06 januari 2012 @ 15:08:

Ik zeg knakworsten en witte bolletjes.Dit lijkt mij een veel beter idee.
De afdeling 12+ zal grote honger hebben. Ik weet niet hoe veel salade je gaat maken, maar maak in plaats van dat gehaktbrood een berg pasta met gehaktsaus als ze allemaal van gehakt houden.

En die salade natuurlijk. Veel succes trouwens. Heb je kinderen?
Ik zou zeggen macaroni + saus --> gegarandeerd succes.

Gehaktbrood... tja... ik ben er niet gek op.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Gehaktbrood, frietjes en zelfgemaakte appelmoes.

Mijn kinderen blieven geen knakworsten op brood.
Hmmm... jullie zijn niet erg enthousiast. Maar pasta met saus vind ik ook weer zo gewoon. Maar misschien wel doeltreffend. Alhoewel ik het idee van galadriel ook leuk vind. En dan maak ik de friet ook zelf.
Fortis et liber
Lekker! Ik heb weleens gehaktbrood gemaakt uit een blue band kookboek. In een cakevorm, kun je er handig plakken van snijden. Ik zal even zoeken of ik het recept op internet kan vinden.

Edit: ik kan alleen vinden dat het boek 'van piepers tot pasta' heet... Maar het was zoiets: http://www.smulweb.nl/recepten/1392977/ ... ehaktbrood en dan de bovenkant bedekt met plakjes ontbijtspek.
quote:thaisweetchili schreef op 06 januari 2012 @ 15:13:

Hmmm... jullie zijn niet erg enthousiast. Maar pasta met saus vind ik ook weer zo gewoon. Maar misschien wel doeltreffend. Alhoewel ik het idee van galadriel ook leuk vind. En dan maak ik de friet ook zelf.Op naar de C1000, 10 kilo voor 1 euro. En wel voorbakken he!
Of zelfgemaakte hamburgers maken (zakje van Silvo) is ook erg lekker. Wel wat meer werk.
Ik vind gehaktbrood wel een leuk idee en het is heel makkelijk vantevoren te maken.

Wat geef je erbij? Brood en salade? Aardappelrondjes en doperwtjes? Of misschien zijn doperwtjes iets te verleidelijk om door de kamer te schieten met zo'n troep baldadige pubers. Broccoli dan, dat vinden de meeste kinderen ook lekker.

Mijn kinderen zijn ook dol op paprika's gevuld met gehakt.
Pompadoer, het idee is inderdaad salade en brood is dan een goede toevoeging. Het leek me zo gemakkelijk.
Fortis et liber
Of iets heel anders en je eet er rijst bij.

Taco's maken.

Een paar van die kant en klare pakjes kopen, zelf gehakt aanmaken met fijngesneden uitje, prei en potjes Mexicaanse groente (bonduelle) op een tafel fijn gesneden ijsbergsla, saus, geraspte kaas en tomaatjes. Kunnen ze zelf vullen met wat ze lekker vinden.

Deze pakken bedoel ik:

Hihi.... ik voel me al een beetje zo'n gezin uit 'Een huis vol'
Fortis et liber
Komen al je neefjes en nichtjes logeren? Ik vind het wel een uitdaging hoor, dapper van je.

Kinderen van die leeftijd kunnen normaalgesproken echt wel grotemensen-eten eten. Gehaktbrood lijkt me prima, zelf taco's vullen is ook een leuk idee (koop een papieren tafelkleed tegen de knoeiboel).
quote:thaisweetchili schreef op 06 januari 2012 @ 15:25:

Hihi.... ik voel me al een beetje zo'n gezin uit 'Een huis vol' Die moeten dit elke dag bedenken , nu weet je hoe luxe jouw leven is zonder zoveel kinderen om je heen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven