zomaar een dag

08-01-2012 15:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dag begint vroeg , veel te vroeg. Zoonlief staat om 7 uur voor mijn bed in zijn blootje, weer in bed geplast door de homeopatische kuur :( . Mama mag ik chips? Na een betoog over dat je s morgens geen chips eet en de tv heb aangezet nadat ik hem een schone pyama aan heb gedaan stap ik nog even in bed en draai me om. En ja hoor daar begint onze dochter te huilen. Nou ja huilen is nog een understatement, krijsen dekt de lading beter. Helaas haar luier heeft het niet gered vannacht en zij en haar hele bed zijn nat. Slaapdronken haal ik haar uit bed en loop met haar naar de badkamer, opeens ben ik klaarwakker,gadver wat voel ik ? Ja hoor de kat heeft weer eens gekotst. Goedemorgen.....

Nadat mijn dochter gewassen en aangekleed is en tevreden aan haar fles zit maak ik brood voor mijn zoon , piep piep, de wasmachine is klaar. De eerste was van de 3 is klaar voor vandaag. Terwijl zoonlief eet vouw ik de was van de vorige dag op en hang de natte was eraan.

Mammmmm mijn brood is op mag ik chips. Weer leg ik uit dat we s'morgens geen chips eten . Met veel gemopper begint zoonlief aan een stuk appel die ik net geschild heb . Dochterlief haar fles is op en gooit hem met een luide klap op de grond.

Pfff het is nu kwart voor 8 en ik heb nog een hele dag te gaan maar het liefst zou ik lekker naar bed gaan en een winterslaap beginnen maar helaas dit is nog maar het begin van 'zomaar een dag"....
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
De kat weg doen ???

Voor de rest zou ik het niet weten, maar leef met je mee.
Noem mij maar BOOM
nee hoor de kat gaat niet weg, doet ie gelukkig niet elke dag.

Had even zin om wat te schrijven
Mijn moeder heeft ook wel eens zin om van zich af te praten, en dan zeg ik altijd dat ze orde en structuur moet proberen te scheppen ,maar ik denk dat dat met kinderen erg moeilijk is.

(ben zelf man en heb geen kinderen)
Noem mij maar BOOM
quote:alia1 schreef op 08 januari 2012 @ 15:12:

De kat weg doen ???

Voor de rest zou ik het niet weten, maar leef met je mee.

Wat een rare posting om je kat maar weg te doen bij 1x kotsen. Dat doe je toch ook niet met je kinderen?

Het kan gewoon een haarbal zijn die in de weg zit.

Nou TO, kan me voorstellen dat je nog even je bed in wilde. Kan je niet lekker vanmiddag met je kinderen even gezamelijk naar bed gaan? Voor hun de tv aanzetten als je die hebt op de slaapkamer en lekker een schaaltje chips erbij , ook fijn chipskruimels in bed.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ik heb voor het eerst uitgeslapen tot 08.30 uur, de kinderen 7je en 4je kwamen kijken of we wakker waren, we deden ons ogen dicht en ze gingen weer naar hun kamer, ik hoorde ook de tweeling van 2.5jr praten (niet echt praten), na een kwartier kwamen ze weer kijken en vroegen ze of ze de tv aanmochten, ik mopperde ja en de oudste vroeg of de tweeling uit bed mocht, ook ja, en toen kwamen de tweeling en gingen op ons springen en we waren klaar wakker hihi

heb tussendoor deeg gekneed, had zin in vers brood en rond 10.30 uur zaten we te ontbijten, heb 1 van de tweeling gedoucht , de andere moest naar de kapper, dus ik wachtte totdat hij terug was en ook die van 4jr daarna onder de douche, hele huis gedweild, en toen was ik bekaf en deed ik de tweeling in bed en ik heb een dutje gedaan van 1 uur.

ik zit te achter de pc en ze komen om de beurt klagen bij mij, die heeft die van me afgepakt en weet ik allemaal wat, ik luister en knik, morgen is het schooldag, lang leve onderwijswet!
quote:alia1 schreef op 08 januari 2012 @ 15:18:

Mijn moeder heeft ook wel eens zin om van zich af te praten, en dan zeg ik altijd dat ze orde en structuur moet proberen te scheppen ,maar ik denk dat dat met kinderen erg moeilijk is.

(ben zelf man en heb geen kinderen)Oh dat verklaart alles.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Vanmorgen begon de dag vroeg, twee natte kids. Beiden meteen maar lekker gedouched en aangekleed en het beddegoed in de wasmachine gedaan. Kat ook nog gespuugd haha, dus ik ook goed wakker! Tijdens de normale zeur en gooi partijtjes van de kinderen ontbijten we en doe ik nog wat aan de was. Zo, het is kwart voor acht en we hebben de hele lekkere lange zondag nog voor ons, wat zullen we eens gaan doen?

....sja het is ook een kwestie van visie....
Ik denk dat het in bijna alle gezinnen op die manier eraan toe gaat.

Heb je nog een partner, die het voor een dag voor je kan overnemen?

voor alle moeders!
Ik werd rond 3 uur of half 4 vannacht wakker gemaakt door kat en ook wakker gehouden. Gelukkig stond vandaag veel op de planning wat ook morgen kan dus lekker op bed met lekkere hapjes schaatsen kijken. Vanavond maar vroeg naar bed .
@mylene , ik bedoel ; als je het niet meer trekt ,en je gezin wordt de dupe van teveel hooi op je vork ,moet je soms keuzes maken.

Ik weet ook wel dat katten geen wegwerp artikelen zijn.

Maar TO klonk als vermoeid.
Noem mij maar BOOM
oh natuurlijk is het een kwestie van visie, maar met mijn visie is verder niks mis hoor, morgen weer een hele andere dag!
Vanochtend ook weer een invasie bij ons in bed. Gelukkig pas rond 8.30, maar toch...

Na het eten het spul (4 en bijna 3) in bad gezet en bedden verschoond. Toen ze aangekleed waren kamers opgeruimd, gestofd en gezogen. Zag er zo mooi uit de kamer van mijn zoon. Toen de kamer van de dochter gedaan, kijk bij mijn zoon op zijn kamer: alle kratten weer leeg gekieperd. Het is dus weer een troep maar dan zonder stof.

Vriend zou even eten ophalen bij zijn ouders. Kinderen moesten van mij mee. Heb ik tenminste nog wat baat van al mijn werk... Ga nu ook snel verder met de ramen lappen, voordat ze terug komen. Al hoop ik dat ze nog even een bakkie bij opa en oma doen...
quote:trietrie schreef op 08 januari 2012 @ 15:06:

.

Pfff het is nu kwart voor 8 en ik heb nog een hele dag te gaan maar het liefst zou ik lekker naar bed gaan en een winterslaap beginnen maar helaas dit is nog maar het begin van 'zomaar een dag"....

plaatsdatum 15.06?

Hier is het al zondagmiddag.

Ik ben vanochtend om zes uur door de hond mijn bed uit gehaald, die had hoge nood.

Ach, na het uitlaten was ik toch al klaar wakker en mijn buuf stond op zondagochtend om acht uur haar ramen te lappen aan de overkant.

Zo heeft ieder zijn eigen "vrije zondag".
quote:alia1 schreef op 08 januari 2012 @ 15:26:

@mylene , ik bedoel ; als je het niet meer trekt ,en je gezin wordt de dupe van teveel hooi op je vork ,moet je soms keuzes maken.

Maar TO klonk als vermoeid.Nee hoor helemaal niet, zo was het niet bedoeld.
Oh hier ook regelmatig hond en 2 katten die van alles produceren. Overal haren, hond die kattenstront uit de bak pikt. Hond die snoetenpoetsers pikt en vervolgens uitkotst. Katten die wel eens de boel onder kotsen...

quote:redband schreef op 08 januari 2012 @ 15:27:

[...]

plaatsdatum 15.06?

Hier is het al zondagmiddag.

Ik ben vanochtend om zes uur door de hond mijn bed uit gehaald, die had hoge nood.

Ach, na het uitlaten was ik toch al klaar wakker en mijn buuf stond op zondagochtend om acht uur haar ramen te lapen aan de overkant.

Zo heeft ieder zijn eigen "vrije zondag".ja het dit vanmiddag geschreven , moest ik vanmorgen even niet aan denken had ik geen tijd voor:)
Oh hier uit kunnen slapen, paps mocht oudste (2 jaar) vermaken terwijl ik met jongste ( 8 maanden) na de fles weer het bed indook.

Hoorde wel op de achtergrond partner: ooh en aah roepen maar geen aandacht aan besteed.

Bleek later, toen ik samen met jongste opstond na lekker uit te hebben geslapen, dat oudste een kunstwerk voor mama had gemaakt.

Van de vloeibare groene wasmiddel... op de witte muren.

En daarbij als een echte kunstenaar zichzelf maar ook in de groene smurrie had gedoopt.
Love...miss..will never forget you..
Oh Tietrie! Ik dacht, waar ken ik die naam ook alweer van, welk topic had ze nou afgelopen week geopend? Even gezocht en ja hoor, het 'tweedehandswinkeltje-topic'.

En toen moest ik meteen denken: misschien wil er wel iemand je kinderen voor een prikkie overnemen (voor een dag).

Net zoals iemand daar in dat topic zegt, dat ze haar kinderen ook wel in wil ruilen, waarop ik antwoord of ze niet muf ruiken.
quote:alia1 schreef op 08 januari 2012 @ 15:26:

Maar TO klonk als vermoeid.

Dan moet je meer begrijpend lé-zen. Gewoon even een topic van, `hoe mijn ochtend was`. Als ze van een kotsende kat afwilde had ze daar wel een topic over geopend.

Iedereen met kinderen of dieren hebben wel eens een moment dat je ze achter het behang zou willen plakken. Dit is toch gewoon een topic met een knipoog.
quote:molly74 schreef op 08 januari 2012 @ 15:31:

Oh Tietrie! Ik dacht, waar ken ik die naam ook alweer van, welk topic had ze nou afgelopen week geopend? Even gezocht en ja hoor, het 'tweedehandswinkeltje-topic'.

En toen moest ik meteen denken: misschien wil er wel iemand je kinderen voor een prikkie overnemen (voor een dag).

Net zoals iemand daar in dat topic zegt, dat ze haar kinderen ook wel in wil ruilen, waarop ik antwoord of ze niet muf ruiken. haha ! goed idee ! maar dan 1 dag niet langer want dat ga ik ze weer missen dat is ook de reden trouwens dat ik met dit nieuwe project bezig ben !
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 januari 2012 @ 15:32:

[...]

Dan moet je meer begrijpend lé-zen. Gewoon even een topic van, `hoe mijn ochtend was`. Als ze van een kotsende kat afwilde had ze daar wel een topic over geopend.

Iedereen met kinderen of dieren hebben wel eens een moment dat je ze achter het behang zou willen plakken. Dit is toch gewoon een topic met een knipoog.Precies dank je wel !!!!
Het is net hoe je eigen gemoedstoestand was misschien, hoe je zo'n topic leest. Ik las het nu ook gewoon als 'luchtig, even van me afschrijven, zomaar een dag'. Maar kan me ook indenken dat iemand zoiets schrijft vanwege vermoeidheid, of dat iemand het zo oppakt, want eigenlijk gaan daar de meeste topics over: iemand die ergens mee zit.
quote:purplesky schreef op 08 januari 2012 @ 15:29:

Oh hier uit kunnen slapen, paps mocht oudste (2 jaar) vermaken terwijl ik met jongste ( 8 maanden) na de fles weer het bed indook.

Hoorde wel op de achtergrond partner: ooh en aah roepen maar geen aandacht aan besteed.

Bleek later, toen ik samen met jongste opstond na lekker uit te hebben geslapen, dat oudste een kunstwerk voor mama had gemaakt.

Van de vloeibare groene wasmiddel... op de witte muren.

En daarbij als een echte kunstenaar zichzelf maar ook in de groene smurrie had gedoopt.oh jee het kan nog erger lees ik ! wel weer gelukt om alles weg te krijgen? Onze zoon had laatst een prachtig schilderij gemaakt, helaas was het wel met zwarte stift op ons nieuwe behang... maar dat mag de pret niet drukken
quote:molly74 schreef op 08 januari 2012 @ 15:36:

Het is net hoe je eigen gemoedstoestand was misschien, hoe je zo'n topic leest. Ik las het nu ook gewoon als 'luchtig, even van me afschrijven, zomaar een dag'. Maar kan me ook indenken dat iemand zoiets schrijft vanwege vermoeidheid, of dat iemand het zo oppakt, want eigenlijk gaan daar de meeste topics over: iemand die ergens mee zit. ik wilde het even lekker van me afschrijven als ik het als blog had kunnen schrijven had ik dat gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven