Koningin toont respect ?

08-01-2012 21:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie link, ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

http://www.nu.nl/politiek ... t-hoofddoek-respect-.html
Wil je dit niet? Dan moet je lekker in dit Hollandse landje blijven. Ik snap echt totaaaaal niet wat de PVV in de kop haalt.
Ik heb ook een hoofddoek gedragen in Egypte en niet alleen in de moskee. Heerlijk en had voor mij niets te maken met de onderdrukking van de vrouw.
Bazinga!
quote:zonnetje59 schreef op 08 januari 2012 @ 21:10:

Vind ik ook aan de ene kant, want respect tonen voor gewoontes/gebruiken in het land waar je op bezoek bent, is niets mis mee. Maar er is ook een andere kant, nl. waar bedekkende kleding e.d. voor staat.

En wat is die andere kant dan volgens jou? Iets met de onderdrukking van vrouwen zeker? En doe je daar dan aan mee als je je bedekt voor een moskee, kerk of synagoge?

Heb ik tijdens door een moskee te bezoeken tijdens mijn vakantie mij uitgesproken tegen de rechten van de vrouw of voor het stenigen van vrouwen?

Ik vind het maar gezanik. De koningin toont op deze manier respect toont voor de religie en cultuur van een ander land, precies zoals een goed vorst hoort te doen.
Als je naar een gebedshuis gaat, moet je inderdaad je aanpassen aan de gebruiken. Ik vind het echter hoogst onverstandig geweest van de regering om ons staatshoofd naar een moskee te laten gaan en zich dan zo te laten fotograferen. Deze rel was te verwachten. Staatsbezoek oké, maar waarom hadden ze dat moskeebezoek nou niet kunnen overslaan?
Ik vind Beatrix trouwens op die foto op één of ander tekenfilmfiguur lijken, van Disney ofzo.

Kan er niet op komen welke het was.

Jullie?
quote:zonnetje59 schreef op 08 januari 2012 @ 21:15:

Ben geen Wilders fan, maar zit wel na te denken over waar is de grens tussen respecteren/tolereren/accepteren,Dan moet de koningin niet gaan, dat kan ook (al zal het bedrijsleven haar dat niet in dank afnemen), maar je kun niet in je zomer rokje met hemdje met spaghetti bandjes de Sint Pieter binnenlopen, en je kunt als vrouw niet zonder hoofddoek een moskee in...
quote:jo12345 schreef op 08 januari 2012 @ 21:18:

Ik vind Beatrix trouwens op die foto op één of ander tekenfilmfiguur lijken, van Disney ofzo.

Jullie?Maleficent
Wilders wil graag dat buitenlanders zich aanpassen aan ons als ze in Nederland zijn. Nu past Bea zich aan aan het land waar ze is, en dat zou verkeerd zijn??? Is hij helemaal van de pot gepleurd? Dat is toch rellen om het rellen?
Home is where your wifi connects automatically.
quote:jo12345 schreef op 08 januari 2012 @ 21:16:

Het is wat mij betreft heel erg simpel.

Als je naar een ander land gaat, met een andere cultuur, dan pas je je aan de gebruiken daar aan.

Dat heeft te maken met respect voor dat land en die cultuur.

Daarom begrijp ik het gezeik van Wilders hierover absoluut niet. Hij wil toch dat mensen die hier komen zich aanpassen? Dan geld dat natuurlijk naar twee kanten.

Daarbij, die Emiraten zijn zo'n beetje de rijkste landen ter wereld. Voor het Nederlandse bedrijfsleven lijkt het mij erg belangrijk om juist daar goede relaties te hebben. En Trix is een hele goede binnenkomer.Dat is misschien een beetje de achterliggende gedachte van mijn vraag. Geloof nu niet bepaald dat Beatrix en Maxima een vorm van onderdrukking van vrouwen voor staan, maar je op die manier aanpassen betekent toch dat je in ieder geval geen standpunt tegen inneemt, al dan niet om politieke/economische motieven.
Geef de kleuter toch geen podium.
Het niet dragen van een hoofddoek zou zeer respectloos zijn. Ik ben erg blij dat de koningin ons land vertegenwoordigd en niet Wilders.
quote:zonnetje59 schreef op 08 januari 2012 @ 21:21:

[...]

Dat is misschien een beetje de achterliggende gedachte van mijn vraag. Geloof nu niet bepaald dat Beatrix en Maxima een vorm van onderdrukking van vrouwen voor staan, maar je op die manier aanpassen betekent toch dat je in ieder geval geen standpunt tegen inneemt, al dan niet om politieke/economische motieven.Wat hadden ze moeten doen dan?
quote:zonnetje59 schreef op 08 januari 2012 @ 21:15:

Ben geen Wilders fan, maar zit wel na te denken over waar is de grens tussen respecteren/tolereren/accepteren,Als Wilders naar zijn geliefde Israël gaat zet hij zelf ook een keppeltje op. http://www.nujij.nl/algem ... e-synagoge.15189041.lynkx

Als Koningin, juist als Koningin, moet je je aan het land waar je naar toe gaat aanpassen. Je hebt een voorbeeldfunctie en jouw gedrag is van invloed op het Nederlandse bedrijfsleven daar (en dat is de reden dat ze gaat, niet om gezellig op de koffie te gaan).

De rest van het staatsbezoek heeft ze geen hoofddoek gedragen, alleen in de moskee. Op dezelfde manier dat ze zich kleedt voor een kerk of synagoge. Ik neem aan dat jij zelf ook niet in je minirok naar de kerk gaat?
quote:zonnetje59 schreef op 08 januari 2012 @ 21:21:

[...]

Dat is misschien een beetje de achterliggende gedachte van mijn vraag. Geloof nu niet bepaald dat Beatrix en Maxima een vorm van onderdrukking van vrouwen voor staan, maar je op die manier aanpassen betekent toch dat je in ieder geval geen standpunt tegen inneemt, al dan niet om politieke/economische motieven.Hoezo onderdrukking? Vrije keuze die hoofddoek.

Alex vind het gewaad van zijn vrouw wel lachen ...
Ik vond het Maxima heel mooi staan.

Wat een gezeur idd van Wilders.
Hee, Willem-Alexander had ook een hoofddoek om gemoeten!
Deze?

quote:Welpie schreef op 08 januari 2012 @ 21:20:

Wilders wil graag dat buitenlanders zich aanpassen aan ons als ze in Nederland zijn. Nu past Bea zich aan aan het land waar ze is, en dat zou verkeerd zijn??? Is hij helemaal van de pot gepleurd? Dat is toch rellen om het rellen?Heeft ie ooit iets anders gedaan dan??
Huts!
En waarom heeft Wil Lex niet zo'n pak-met-theedoek aan? Hij valt uit de toon.
Beetje doorschijnend bij Maxima. Heeft Wilders daar nog iets over gezegd?
Een moskee bezoeken is toch niet ongebruikelijk tijdens een staatsbezoek aan een islamitisch land. De Sjeik Zayed-moskee is nou eenmaal een belangrijk bouwwerk/bezienswaardigheid/prestatie.

Queen Elizabeth II bezocht the Sheikh Zayed Mosque in Abu Dhabi ook met een hoofdoek.

quote:jo12345 schreef op 08 januari 2012 @ 21:18:

Jullie?'t Is sprékend Doornroosje. Ik zie het nu ook.................
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:yette schreef op 08 januari 2012 @ 21:24:

[afbeelding]

Alex vind het gewaad van zijn vrouw wel lachen ...Waarom heeft WimLex eigenlijk niet ook zo'n charmante witte jurk aangetrokken?
Ik vind het eerder een imker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven