Koningin toont respect ?

08-01-2012 21:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie link, ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

http://www.nu.nl/politiek ... t-hoofddoek-respect-.html
Vermoeiend hoor, als je altijd op zoek moet gaan om wat te zeiken te hebben. Je bent daar te gast, dus dan pas je je toch aan? Ik heb een vriendin waar ik altijd de schoenen uit moet doen, prima, weet ik, doe ik. Ik was in Azië in tempels en moskees en ja daar mocht je in sommigen ook niet halfnaakt (zomer) naar binnen. Prima.
Die vergelijking met de fee van Doornroosje is briljant! Dank, dames!

On topic: Wilders had effe niets om over te zeuren? Wat is die man een overschatte zeiksnor zeg....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
ik vind het niet meer dan normaal dat Bea zich aanpast aan de gebruiken van het land dat zij bezoekt. Doen wij toch ook, dus waarom zouden zij dat niet mogen/doen. Al moet ik zeggen dat Maxima er wel een beetje naast zit met haar doorschijngewaad (vandaar dat Wim-Lex zo loopt te grinniken)
Die staatshoofden uit andere culturen die naar 't westen komen houden toch ook allemaal hun eigen hoofdbedekking op zoals zij het vanuit hun cultuur gewend zijn? Waarom moet onze koningin dan weer onderdanig zijn door zich aan te passen? Dat doen die anderen ook niet bij ons!
quote:rapanui schreef op 08 januari 2012 @ 21:45:

[...]

. 99,9% van de vrouwen leeft precies zoals ze zelf wil leven.

Dat is een punt. In Abu Dhabi vind ook 99% van de vrouwen dat zij precies leven zoals zij willen.

Wie zijn wij om andere landen de wet voor te schrijven.
Ik vind het een heel normale actie van onze koningin.

Toen ik de kleine kerkjes in Italie in wilde moest ik ook mijn armen en benen bedekken.

En Wilders is kennelijk zelf vergeten dat hij wel een keppeltje draagt als hij een synagoge ingaat. Vreemd dat hij wel iets mag dragen dat met een geloofdovertuiging te maken heeft en onze koningin niet en daar door deze man ook nog eens door wordt aangesproken! Onbegrijpelijk. Je past je aan aan de gebruiken van het land waar je op bezoek bent. Zo simpel is het. Heeft iets te maken met respect..
@boardwalk. De Koningin heeft als ons staatshoofd een belangrijke symboolfunctie. Als de Koningin daags na het verschijnen van het Deetmanrapport pontificaal een katholieke kerk had bezocht, was dat een klap in het gezicht van de misbruikslachtoffers geweest. Niet verstandig dus.

En in dit geval zijn er foto's genomen van ons staatshoofd en Máxima in hoofddoeken. En foto's hebben een krachtige werking, een symboolwerking, ze werken op de emotie van mensen. Veel mensen in Nederland zullen toch onwillekeurig een ongemakkelijk gevoel krijgen bij het zien van deze beelden. Groot gelijk van Wilders dat hij hier een rel over schopt, want dit past helemaal in zijn straatje. Hij was het sowieso al niet eens met dit staatsbezoek. Onverstandig dus van de regering om deze reactie uit te lokken.
Hoezo moet Bea überhaupt naar een moskee??

Bea sleept ons land bezoekende islamitische hoogwaardigheidsbekleders toch ook niet mee naar een rooms-katholieke kathedraal?
De koningin had 'n hoed op, dát is haar gimmick zoals dat wit laken met die zwarte band de gimmick is van die arabier of 'n tulband van 'n Indier. Die doen ze ook niet af of gaan hier opeens met zo'n potsierllijke hoed oplopen om respect aan ónze cultuur te tonen. Het moet bij die culturen altijd van één kant komen en nooit die van hen!
quote:Twinkle1001 schreef op 08 januari 2012 @ 21:52:

Bea sleept ons land bezoekende islamitische hoogwaardigheidsbekleders toch ook niet mee naar een rooms-katholieke kathedraal?Dat ook nog inderdaad! Als staatshoofd hoort ze eigenlijk religie buiten die buitenlandse betrekkingen te houden: houd het zakelijk ipv te kokketeren met 'n cultuur die vloekt met die van ons!
quote:Twinkle1001 schreef op 08 januari 2012 @ 21:52:

Bea sleept ons land bezoekende islamitische hoogwaardigheidsbekleders toch ook niet mee naar een rooms-katholieke kathedraal?

Daar vraag ik me ook af.

Ik snap dat de koningin onze zaken daar behartigt, tenminste, dat probeert ze. Abu Dhabi is een zeer rijk land, de banden wat aantrekken is natuurlijk geen probleem op dit moment. Maar waarom dan een Moskee bezoeken?

Maar daar gaat het verder niet om.

Ze zijn naar de Moskee geweest en dan vind ik dat zowel onze koningin als Maxima zich keurig hebben gedragen. Zo hoort het, je aanpassen ( tot op zekere hoogte, kleding is geen probleem) aan de tradities die bij dat land horen.
Weer een hoop ophef om helemaal niks. Ik vind de wereldwijde economische crisis een veel belangrijker thema. Maar blijkbaar hebben volksvertegenwoordigers zoals Wilders niks beters te doen dan onbenullige thema's aan te snijden. Toch verdienen ze boven de ton per jaar met het schreeuwen van allerlei onzin. Makkelijk geld verdienen noem ik dat.
De koningin heeft toch allerlei adviseurs? Dat ze 'ns rekening houdt met haar eigen volk dat niet zit te wachten op dat gekokketeer met de moslimcultuur!
Ach morgen heten we toch allemaal Ali. Correctie: Cheng, want die Chinezen krijgen steeds meer van onze economie in handen.
quote:zonnetje59 schreef op 08 januari 2012 @ 21:15:

Ben geen Wilders fan, maar..........En nu komt er wat, jongens.
quote:cinneluv schreef op 08 januari 2012 @ 21:59:

Weer een hoop ophef om helemaal niks. Ik vind de wereldwijde economische crisis een veel belangrijker thema. Maar blijkbaar hebben volksvertegenwoordigers zoals Wilders niks beters te doen dan onbenullige thema's aan te snijden. Toch verdienen ze boven de ton per jaar met het schreeuwen van allerlei onzin. Makkelijk geld verdienen noem ik dat.Helemaal mee eens!
Zingend en dansend worden we Chinees!
Als er mensen zijn die een teken van respect niet meer kunnen herkennen en zich daardoor op enige wijze ongemakkelijk voelen van een foto van onze koningen in een moskee, dan moet je je toch afvragen of ze niet eens met hun veroordelende blik naar zichzelf moeten kijken.

@ elninjo. Ik weet niet wat je bedoeld met onze cultuur, maar ik denk niet dat we dezelfde cultuur delen. In de nederlandse cultuur die ik wens uit te dragen staan naast handelsgeest, respect en tolerantie ook voorop. Precies wat de koningin doet tijdens dit staatsbezoek.

Ik laat dit topic verder maar weer met rust. Wordt zo moe van dat geschreeuw van 'Hun moeten maar zich aanpassen!'.
quote:zammm schreef op 08 januari 2012 @ 22:02:

[...]

En nu komt er wat, jongens.?
quote:cinneluv schreef op 08 januari 2012 @ 21:59:

Weer een hoop ophef om helemaal niks. Ik vind de wereldwijde economische crisis een veel belangrijker thema.Dat vind ik altijd zo'n vreemde redenering. Alsof mensen móeten kiezen tussen zich druk maken om een ingegroeide teennagel of het vergaan van de wereld. Joh, het kan allebei tegelijkertijd.
quote:borderwalk schreef op 08 januari 2012 @ 22:04:

@ elninjo. Ik weet niet wat je bedoeld met onze cultuur, maar ik denk niet dat we dezelfde cultuur delen. In de nederlandse cultuur die ik wens uit te dragen staan naast handelsgeest, respect en tolerantie ook voorop. Precies wat de koningin doet tijdens dit staatsbezoek.

De koningin stelt zich onderdanig op, die buitenlandse staatshoofden passen zich hier toch ook niet aan door westerse kleding te dragen en hun hoofddeksels af te zetten? Die houden hun cultureel bepaalde hoofddeksels toch ook gewoon op?

Ik zou er geen moeite mee hebben als je hier ook onderdanigheid naar de westerse cultuur zou zien van 'n hoogwaardigheidsbekleder uit 'n andere cultuur, maar daarvan is nooit sprake. Dát is wat mij stoort.
Nou, als men vier pagina's nodig heeft om te vertellen dat een standpunt "echt wel deugt" dan krijg ik toch wel zo mijn twijfels.

Dan ga ik eerder denken: waarom wil je mij overtuigen? Wat heb je te winnen. Echte wijn behoeft namelijk geen krans. Waarheid is gewoon wat het is.

Maar goed. Ga maar weer 'ns verder schilderen. Nothing new here.
Elninjoo wat denk je nou zelf wat dit kleine Nederland voorstelt in de wereldpolitiek? Een gat in de dijk en half Nederland loopt onder. Op de kaart is het niet meer dan een puntje. Kijk eens naar opkomende economieën als India, China, Brazilië met hun MILJARDEN inwoners. Denk je nou echt dat Nederland kledingeisen kan gaan stellen aan een paar olie-sjeiks? Die zeggen dan gewoon: NEXT!
quote:cinneluv schreef op 08 januari 2012 @ 22:15:

Elninjoo wat denk je nou zelf wat dit kleine Nederland voorstelt in de wereldpolitiek? Een gat in de dijk en half Nederland loopt onder. Op de kaart is het niet meer dan een puntje. Kijk eens naar opkomende economieën als India, China, Brazilië met hun MILJARDEN inwoners. Denk je nou echt dat Nederland kledingeisen kan gaan stellen aan een paar olie-sjeiks? Die zeggen dan gewoon: NEXT!Dat hoeft van mij ook niet, maar de koningin moet in den vreemde dus ook gewoon haar eigen stijl kunnen behouden. Dan gaat ze maar niet mee naar 'n moskee, religie hoort ze sowieso buiten haar betrekkingen met 'n ander land te houden.
quote:elninjoo schreef op 08 januari 2012 @ 21:55:

[...]

Dat ook nog inderdaad! Als staatshoofd hoort ze eigenlijk religie buiten die buitenlandse betrekkingen te houden: houd het zakelijk ipv te kokketeren met 'n cultuur die vloekt met die van ons!

Precies. De koningin heeft helemaal niks te zoeken in zo'n moskee.

De Nederlandse staat is seculier. Ook dat mag uitgedragen worden. Wij houden religie dus buiten staatszaken. En een staatsHOOFD al helemaal.

Maar nee, de Hollandse Koningin loopt samen met haar schoondochter, verkleed als de goede fee Merryweather door het paleis van de god van de moslims te paraderen. Het moet niet gekker worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven