Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
Hallo dames,

Voor iedereen die het leuk vindt hier enkele updates. Misschien heb ik sommige geuren al eerder genoemd, ik heb niet teruggelezen in mijn vorige lijstje.

- Van Givenchy: Ange ou Demon Tendre.

- Van JP Gaultier: Gaultier 2 Eau d'Amour, een variant op Gaultier 2.

- Van Donna Karan: DKNY Delicious Night, een floral-oriental variant op de 'appeltjesgeur'.

- Van Hermes: een nieuwe geur in de Hermessence collectie, Brin de Reglisse.

- Van Guerlain, 2 nieuwe geuren in de Aqua Allegoria collectie, Figue-Iris en Laurier-Réglisse.

Figue-Iris is 'a green-fruity with hesperidic, powdery, woody and vanillic facets'. Met vooral vijgen en iris.

Laurier-Réglisse is 'an aromatic-gourmand with green, floral, anise-y and amber-y facets'. Met vooral laurier en zoethout.

Eind maart 2008.

- Van Kylie Minogue: Showtime. En dan meteen 2 varianten; een fruity-floral voor overdag en een fruity-oriental voor de avond/nacht.

- Van Mauboussin: Emotion Drive, een fruity-gourmand.

- Van Oscar de la Renta 2 geuren, de limited edition Oscar Red Satin en de blijvende geur Oscar Fresh Vanilla.

- Van Avon een geur in de Today Tomorrow Always collectie: In Love.

Today Tomorrow Always In Love is 'a fresh-floral with lush greens and creamy woods'.

- Van Acqua di Parma een nieuwe geur in de Blu Mediterraneo collectie.

Blu Mediterraneo Mirto di Panarea heeft als ingrediënten oa. myrtle, bergamot, lemon, sweet orange, basil, jasmine, rose, lilac, blackcurrant, juniper, cedarwood and amber.

- Van Kenzo een limited edition, Kenzo Amour Indian Holi.

- Van Nina Ricci: Pretty Nina, een fresh-fruity-floral. Variant op de geur Nina.

- Van Rochas: Soleil de Rochas. Een fruity-chypre met oa. tangerine, pear, rose, orangeblossom, patchouli, blond woods and vanilla.

Feb/maart 2008.

- Van Givenchy nog 2 geuren. Voor mannen Pi Neo, variant op Pi.

Voor vrouwen My Givenchy Dream, een floral-fruity.

- Van Chanel een nieuwe geur in de Les Exclusifs collectie: Sycomore.

- Van Guerlain: Eau de Shalimar, een lichtere versie van Shalimar.

En deze geur is anders dan de Shalimar Light. April 2008.

- Van JP Gaultier een herengeur, Monsieur (april 2008) en een nieuwe damesgeur (herfst 2008).

- Van Prada de herengeur Infusion d'Iris Male en de damesgeur Prada Rosa.

- Van Salvador Dali: Little Kiss (april 2008) en It Is Love (herfst 2008).

- Van Serge Lutens: Five O'Clock Au Gingembre. Maart 2008.

- Van Annayake de herengeur Tomo. Een woody-oriental met oa. citrus, sage, coriander, tonka bean, benzoin, palisander and teak woods and musk.

- Van Guerlain een dure en beperkt te verkrijgen geur maar toch leuk om te omschrijven. Cruel Gardenia is een zonnige, zachte, emotionele en nostalgische geur die fijne herinneringen aan de kindertijd omhoog brengt. Met oa. gardenia, white musk, damask rose, peach, neroli, violet, ylang-ylang, tonka bean, vanilla and sandelwood.

Verkrijgbaar in de USA, 80 ml. voor maar liefst 220 dollar.

In 2009:

- Een damesgeur van Castelbajac.

- Met enige vertraging komt Caron waarschijnlijk toch met L 'Astrolabe en Chanel met nog meer vertraging met Reve.

Aqua Allegoria Figue-Iris van Guerlain.

Aqua Allegoria Laurier-Réglisse van Guerlain.

Cruel Gardenia van Guerlain.

Soleil de Rochas van Rochas.

Eau de Shalimar van Guerlain.

Five O'Clock Au Gingembre van Serge Lutens.

Sycomore van Chanel.

Het was hier heel stil, maar gelukkig hebben we Dalida nog ! Leuke updates, vooral de geuren van Guerlain en Acqua di Parma lijken me wel wat ! Maar wat er ook gebeurt, ik ga eerst Tiempe Passate van Antonia's Flowers kopen. Ik heb er lang over geaarzeld: vind het zo bizar duur (158 euro !). Maar ja: tot nu toe heb ik nog nooit een lekkerdere geur gevonden dus ik doe het gewoon. Sinds september heb ik dan ook al expres geen andere parfums meer gekocht, dus dan mag het wel weer...
Zoeffie waar koop je deze geur?
Dalida! Wat een leuke updates!

Zoefie: lang niets van je gehoord.

Ik heb de nieuwste geur geroken van Costume Nationale ( 21, heet deze geur). Bij ons in het dorp zit een exclusieve parfumerie die werkelijk hele mooie geuren verkoopt..alles van Aqua Di Parma en ook wat Italiaanse geuren. Van Costume Nationale heb ik de Scent en die is zaaaaalig! Goede geur en niet zo'n standaard geur die iedereen draagt.

Ook heb ik geroken: Pure White Linnen Light Breeze van Estee Lauder. Jij hebt deze geur toch ook als Pure White Linnen Zoefie? Ik heb deze geur ook veel gebruikt. Deze nieuwe variant is fris, met citroen en bergamot.

Dus mss ook als aanrader voor de zomer
Mijn favoriet is nog steeds Viktor & Rolf, ook al draag ik het bijna elke dag, ben d'r nog steeds niet flauw van. Ik denk dat dit toch wel DE geur voor mij is en ik krijg er ook veel complimenten over van mensen. Heeft iemand misschien ook de andere producten van deze lijn?
Plompiedom: Tiempe Passate kun je kopen bij Skins Cosmetics (er zijn 5 verstigingen, zie www.skinscosmetics.nl). Ze hebben daar sowieso héél erg lekkere geuren, ik zou er zo wel 10 uit kunnen kiezen ! Taylor: Pure White Linen had ik inderdaad vorige zomer, is echt een lekker parfum, ik wil de nieuwe ook wel graag ruiken. Costume Nationale ken ik niet qua parfum, vind het wel een mooi modemerk. Leuk zo'n niet alledaags geurtje ! Broodtrommel, mijn dochter is ook gek op V & R. Het is een geur die niet bij iedereen past (bij mij bijvoorbeeld niet), maar wel een lekker vrolijk bloemenparfum. Kun je helemaal blij van worden hè ?
Hoi Zoefie,

Ja, de nieuwe van Estee is goed hoor! Ik draag nu de geur in de vorm van een proefje. Ik krijg er echt zo'n zomers gevoel van! Wordt wel weer een aankoop! Er is ook een bodylotion van!

Costume Nationale is een fijne geur (alhoewel manlief daar anders over denkt..), ik heb de Scent, maar je hebt bv. ook de Intense en de Gloss. Nu is er een nieuwe uit, de 21. Die is zalig!!!! Echt heel apart!!

Het is idd een mooi modemerk. (alhoewel ik meer fan ben van Esprit,even off-topic:)

Zoefie,bedankt!
Goedemorgen!

Ik heb een heerlijke geur geroken: Lalique Le Parfum.

Beetje in de trant van Poeme Lancome. Dus ik zit te twijfelen: zal ik deze met de tijd aanschaffen OF Pure White Linnen Light Breeze? Hmmmm..moeilijk!

Fijne dag!!
Hallo allemaal,

Ik heb even deze topic doorgenomen (niet alles!!) en ik zag mijn 2 favoriete geurtjes niet voorbij komen! (maar misschien staan ze ergens tussen pagina 3 en pagina 7 haha)

Armani Remix

Kenzo Amour

Maar misschien heb ik een andere smaak dan jullie, ik zag dat een paar mensen die White Musk van The Body Shop lekker vinden en die vind ik zelf helemaal niet lekker.
quote:zoefie schreef op 23 februari 2008 @ 18:19:

Het was hier heel stil, maar gelukkig hebben we Dalida nog ! Leuke updates, vooral de geuren van Guerlain en Acqua di Parma lijken me wel wat ! Maar wat er ook gebeurt, ik ga eerst Tiempe Passate van Antonia's Flowers kopen. Ik heb er lang over geaarzeld: vind het zo bizar duur (158 euro !). Maar ja: tot nu toe heb ik nog nooit een lekkerdere geur gevonden dus ik doe het gewoon. Sinds september heb ik dan ook al expres geen andere parfums meer gekocht, dus dan mag het wel weer...

Zoefie, ik ben zelf ook heel benieuwd naar de nieuwe Guerlains! Vooral de Figue-Iris lijkt me erg lekker!

Wat leuk dat je Tiempe Passate gaat kopen! Ik ken hem niet maar heb vaak gelezen dat het een heerlijke geur is.

Ik hoop in de herfst van dit jaar weer naar New York te gaan en dan bij Bergdorf enkele exclusieve Guerlains te kunnen testen.

Ik zou Liu wel weer willen aanschaffen, net als Attrape-Coeur (voorheen Guet-Apens).

Beide geuren zijn wel anders nu, dat vind ik altijd zo jammer, dat geknutsel aan geuren die gewoon perfect zijn. Ze worden er zelden beter op.

Verder ben ik erg blij met My Insolence. Ik merk dat ik de laatste tijd weer helemaal into Guerlain ben, oude liefde roest niet, haha.

Ja, lekker die Guerlain geuren ! Dalida, die andere 2 geuren die jij noemt ken ik niet, zijn ze alleen in Amerika te koop ? Ik zou ook heel graag eens naar N.Y. willen, maar met z'n vieren is dat weer een beetje duur... Taylor ik heb de Pure White Linen Breeze geroken, maar vond hem niet zo lekker. Er zit nu iets citrus-achtigs in dat ik scherp vind ruiken, terwijl de gewonde Pure White Linen zo'n relaxte geur is. Trouwens dames, ik heb nog steeds de nieuwe Chanel 5 niet in de winkel zien staan, jullie wel ?
Zoefie: ik vind zelf de Breeze lekkerder ruiken dan de 'gewone' Pure White Linnen! Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk!

Hij komt er wel aan hoor, de nieuwe Chanel!

Hallo meiden,

Als het mag breek ik even in...ik heb namelijk een tijdje geleden een proefje gehad van Tom Ford's Black Orchid in Londen. Deze was echt heerlijk op m'n huid en zou 'm graag nu willen aanschaffen. Alleen is hij nog niet in Nederland uit, en vroeg ik me af of jullie een idee hebben waar ik 'm zou kunnen bestellen?

Alvast bedankt!!!
Mss bij Strawberrynet?

Succes!
Thanx!

Helaas hebben ze 'm hier niet. :( Vanaf november schijnt ie naar NL te komen. Kennen jullie de geur of een soortgelijke?
Nee, Micksel ik ken hem niet. Misschien gaat er iemand uit je omgeving naar Londen en wil hij/zij het meenemen ? Of je "moet" zelf nog eens gaan, ook geen straf !
He wat leuk zeg nog een topic over Parfum!

Dalida wat goed van jou zeg al die nieuw geur-omschrijvingen!

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe geuren van Guerlain!

Ik heb L'instant, ik reageer helaas allergisch op L'instant Magic want die vind ik ook heel lekker ruiken.

Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de nieuwste No5.

Taylor, hij is inderdaad lekker Scent van Costume National.

Ik zie ook zoveel nieuwe geuren staan hier, ik word altijd zo hebberig in een parfumerie maar dat herkennen jullie vast wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven