Opruimen & moederschap

08-01-2012 23:39 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend houdt van een opgeruimd huis. Schoon is niet eens echt belangrijk voor hem, maar alles moet uit het zicht. Ik vind opruimen tijdsverspilling. Ik doe het nu wel, vooral voor hem. Soms vergeet ik wel achter mezelf op te ruimen, omdat ik het gewoon niet zie. Schoonmaken vind ik dan weer wel belangrijk, maar dat doe ik wel sporadisch.

Nu had ik een schaar op de bank laten liggen. Mijn vriend vindt dat gevaarlijk en weer een teken dat ik niet opruim. Hij noemt nu steeds vaker dat hij mij geen moeder ziet zijn als ik me zo 'onverantwoordelijk' gedraag.

Ik vond dit altijd vervelend omdat het klinkt alsof hij wil dat ik bewijs dat ik wel kan opruimen, voordat hij met me trouwt en kinderen wil. Ik vind dat dom want we zijn al 4 jaar samen: als hij nu nog niet weet of hij dat wil dan horen we niet samen te zijn. (Hij zegt dat hij wel wil trouwen en kinderen wil maar niet nu ivm financien, trouwens.)

Maar nu voor het eerst bedacht ik me dat ik het een belediging vind dat hij me geen goede moeder vindt. Hij zou me nu toch beter moeten kennen. Hij denkt ook echt dat ik opruimen moet 'leren'. Nou ik houd rekening met hem, maar perfect wordt ik daarin nooit. Is dit nu gewoon een smoes om geen kinderen met mij te nemen?

Zijn moeder is wel heel opgeruimd. Als mijn vriend weer eens aan het klagen is tegen haar, dan vraagt ze aan hem hoe ik dan denk moeder te worden? Ze heeft ook al aangegeven dat als ze langskomt, ze me best het een en ander wil leren. Maar ik vind chaos dus gezond...
Nou, zie hier de rest van je leven.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom pas jij je wel aan aan zijn levensstijl (extreem opgeruimd) maar hij zich niet aan jou (chaotisch) ? Ik ben opgegroeid met een obsessief opruimende vader, dat was niet zo geweldig, dus waarom ben jij door een karaktertrek géén goede moeder en geldt dat voor hem niet?
Ik denk dat een beetje rommel niet zo erg is, zo lang je maar de gevaarlijke spullen goed opbergt.

Een schaar op de bank lijkt me wel een probleem. Ik neem aan dat je kind ergens tussen de 0 en 3 jaar oud is.
Wat een sukkel zeg. Dan trouwt ie toch lekker met zijn moeder? Wat een bullcrap om tegen jou te zeggen dat hij in jou geen moeder ziet omdat je rommelig bent. Is hij helemaal belazerd?
Ze hébben nog geen eens kinderen Moonlight.
O... sorry, de kinderen zijn er nog niet

Nee dan is het een beetje overdreven van hem.
Er is nog niet eens een kind die iets met die schaar zou kunnen doen. Je vriend zeurt als een oud wijf
Ik heb nog geen kinderen!!

Hij zegt dat als ik dit soort dingen nu al niet goed doe, dat het nooit iets wordt als moeder. Met andere woorden: dan moet hij echt nog wel even nadenken of hij die kinderen wel met mij wil hebben.

Misschien heeft dit ermee te maken dat ik naa bruiloftslocaties aan het zoeken was. Mijn vriend weet dat ik liefst morgen wil trouwen. Maar hij wil dus om goede reden nog niet. Maar....hij wil me ook nog niet vragen en daarnaast krijg ik het gevoel dat hij niet wil. Hij is wel heel aanhankelijk en lief, maar hij heeft het steeds alleen over mijn uiterlijk en dat stoort me. Hij mag ook wel eens zeggen wat een geweldg karakter ik wel niet heb, hoe slim ik wel niet ben en dat ik een goede moeder zou zijn :( daar zou ik meer waardering uit halen.
Je vriend klaagt tegen zijn moeder over jou?

Dat vind ik een stuk zorgelijker dan dat jij een sloddervos bent.
Auw, zo was mijn ex ook. Inclusief moeder die wilde helpen. Dacht precies zoals Heavenorhell het beschreef. Wie zegt dat opgeruimd dé manier is. Het is bij mij niet vies, maar er wordt tenminste geleefd.

Ik kan me voorstellen dat je beledigd bent. Alsof hij je aan het opvoeden is.
Wil je trouwen voor het feestje of om je zo te laten behandelen? Nu al onder de plak is niet goed hoor.
Het klinkt niet als een fijne kerel. Is er ooknog iets wel fijn aan jullie relatie?
Als hij nu al zulke kwetsende dingen tegen je zegt, waarom wil je dan überhaupt met hem trouwen?

Ik zou persoonlijk nooit een relatie willen hebben met iemand die ik een slechte vader zou vinden - nog even los van de onzinnige redenen die hij daarvoor heeft - waarom wil hij dan wel een relatie met iemand die kennelijk een slechte moeder is?

En ter geruststelling: waarschijnlijk ga je écht wel op dingetjes als een schaar letten wanneer je daadwerkelijk kinderen hebt. Ik leg scherpe messen thuis ook overal neer, maar wanneer ik bij oppasgezinnen ben kijk ik wél uit. Je woont nu nog in huis met alleen volwassen personen, je hoeft voor hem die schaar niet te verstoppen. Sommige mensen zijn wat chaotisch en sommigen wat opgeruimd, maar daar hoeft toch geen waardeoordeel aan te hangen?
Ja hij praat niet met mij, of maar half (zegt bijvoorbeeld niet dat hij ergens mee zit) en dat hoor ik dan opeens als hij met zijn moeder aan telefoon zit. En dan kan ik wel gaan verdedigen, maar ik wil gewoon niet aan die spelletjes meedoen. Als hij iets te zeggen heeft komt hij maar naar mij. Meestal is zijn moeder wel degene die zegt dat ie zeurt, behalve als het om opruimen gaat...

Nu zit ie in de badkamer boos te wezen dat ik hem bijna heb verwond met een schaar. Misschien heb ik toch al kinderen?
Jij kijkt al trouwlocaties voor je gevraagd bent?

Hij vindt je al een slechte moeder voor jullie uberhaubt kinderen hebben?
Dus hij is steeds negatief over je uiterlijk, over je vermeende capaciteiten als moeder, vind dat je niet goed en genoeg opruimt, zegt nooit iets aardigs over je goede eigenschappen. En klaagt ook nog over jou tegen zijn moeder.

En jij wil het liefst morgen met hem trouwen. Waarom?
quote:heavenorhell schreef op 08 januari 2012 @ 23:53:

Ik zou persoonlijk nooit een relatie willen hebben met iemand die ik een slechte vader zou vinden - nog even los van de onzinnige redenen die hij daarvoor heeft - waarom wil hij dan wel een relatie met iemand die kennelijk een slechte moeder is?

En ter geruststelling: waarschijnlijk ga je écht wel op dingetjes als een schaar letten wanneer je daadwerkelijk kinderen hebt. Ik leg scherpe messen thuis ook overal neer, maar wanneer ik bij oppasgezinnen ben kijk ik wél uit. Je woont nu nog in huis met alleen volwassen personen, je hoeft voor hem die schaar niet te verstoppen. Sommige mensen zijn wat chaotisch en sommigen wat opgeruimd, maar daar hoeft toch geen waardeoordeel aan te hangen?

Tsja, daar ben ik dus ook bang voor: hij vindt het wel lekker makkelijk zo en gebruikt me voor seks :( Daar ben ik bang voor. Ik heb eerder een relatie gehad en dat draaide duidelijk alleen om seks. Ik hoopte dat dat nu niet het geval was.

Ik zei ook al dat ik scherpe dingen echt wel weghaal als ik echt kinderen heb. Hij zegt dat ik dat eerst maar moet bewijzen.

Ik weet niet: ik dacht dat opgeruimd normaal was en mijn mening of preferentie eigenlijk niet kon.
Hij boos in de badkamer jijboos op het viva forum. Ga eens snel goedmaken! Hij geen opgeruimd huis jij geen bruiloft, iedereen blij of toch niet?
Nee, hij is tevreden over mijn uiterlijk. Maar is echt niet zo spannend als hij daar 20x per dag een opmerking over maakt. Daar heb ik niet eens zelf iets voor hoeven doen. Ik krijg liever andere complimenten, waardoor ik weet dat hij me als tokeomstig vrouw serieus neemt.

Waarom keek ik naar locaties? Zat op een website voor hotels en kwam via via toevallig op zo'n pagina.

Hij is op zich een zorgzame, lekkere, lieve, slimme man, maar hij heeft nogal wat controle dingetjes. En als ik iets vraag bijvoorbeeld om kussens niet voor de deur te leggen snachts of om kaarsen uit te blazen (ben bang voor vuur) dan luistert hij daar niet naar. Hij wil alleen doen wat hij normaal vindt. Daar wordt ik moe van.
Kussens voor de deur leggen????? Is dat normaal???
Hij wil jou veranderen en jij hem, gaat niet gebeuren
Kleine moeite toch om zelf even de kaarsen uit te blazen.

En waarom legt hij kussens voor de deur?
Waarom ruimt hij zelf niet op als het hem zo stoort? Dit klinkt echt creapy, dumpen die handel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven