Hoeveel besteden aan boodschappen?

zaterdag 25 juni 2011 om 15:47
Ik zag onderaan de pagina al een topic staan met ongeveer dezelfde titel, maar daar ging het uiteindelijk meer om boodschappen en leuke dingen bij elkaar. Vandaar dit nieuwe topic. Ik vroeg me af uit hoeveel personen jullie houshouden bestaat en hoeveel jullie per maand uitgeven aan boodschappen. Wij zijn met zn 2-en en geven ongeveer 250 euro per maand uit, en dan let ik wel redelijk op wat ik koop. Ik door vaak veel lagere bedragen, en vraag me af of dat dus aan mij ligt. Ik tel dan trouwens wasmiddel en schoonmaakmiddelen niet mee, evenals shampoo e.d.
zaterdag 22 oktober 2011 om 13:35
quote:mi-jo schreef op 22 oktober 2011 @ 12:45:
[...]
Het ontgaat mij even wat je er niet aan begrijpt?Ik las dat je de 2e helft van het brood uit de vriezer haalt als de 1e helft bijna op is. Al zou het dan maar 1 dag liggen, dan vind ik het al te droog. Daarom altijd gelijk in de vriezer en dan per gewenst portie even laten ontdooien. Maar waarschijnlijk doe ik langer met een halfje dan jij.
[...]
Het ontgaat mij even wat je er niet aan begrijpt?Ik las dat je de 2e helft van het brood uit de vriezer haalt als de 1e helft bijna op is. Al zou het dan maar 1 dag liggen, dan vind ik het al te droog. Daarom altijd gelijk in de vriezer en dan per gewenst portie even laten ontdooien. Maar waarschijnlijk doe ik langer met een halfje dan jij.
zaterdag 22 oktober 2011 om 21:59
Haal tegenwoordig ook boodschappen bij de Lidl en bevalt goed, groente en fruit zijn vers en allwe overige producten ook prima, vorige week 4 volle boodschappentassen voor 60 euro bij AH zeker het dubbele kwijt geweest. Het is even wat gedoe want Lidle zit niet naast de deur maar vind het zeker de moeite waard om 1x in de week ernaar toe te rijden en e.e.a. in te slaan voor 1 week.
maandag 14 november 2011 om 14:26
quote:thee schreef op 22 oktober 2011 @ 13:35:
[...]
Ik las dat je de 2e helft van het brood uit de vriezer haalt als de 1e helft bijna op is. Al zou het dan maar 1 dag liggen, dan vind ik het al te droog. Daarom altijd gelijk in de vriezer en dan per gewenst portie even laten ontdooien. Maar waarschijnlijk doe ik langer met een halfje dan jij.Dat denk ik dan inderdaad. Bij mij is het namelijk nog niet droog voordat het op is.
[...]
Ik las dat je de 2e helft van het brood uit de vriezer haalt als de 1e helft bijna op is. Al zou het dan maar 1 dag liggen, dan vind ik het al te droog. Daarom altijd gelijk in de vriezer en dan per gewenst portie even laten ontdooien. Maar waarschijnlijk doe ik langer met een halfje dan jij.Dat denk ik dan inderdaad. Bij mij is het namelijk nog niet droog voordat het op is.

zaterdag 7 januari 2012 om 12:01
quote:VieVaaVee schreef op 21 oktober 2011 @ 07:38:
De dingen die wij aan boodschappen kopen zijn er bij de (onze) Lidl niet: biologische groenten, fruit en vlees.De Lidl komt al jaren achtereen bij allerlei onderzoeken als beste uit de bus als het gaat om biologische groenten en fruit. Goed en goedkoop, dus ik weet wel waar ik mijn groenten haal!
De dingen die wij aan boodschappen kopen zijn er bij de (onze) Lidl niet: biologische groenten, fruit en vlees.De Lidl komt al jaren achtereen bij allerlei onderzoeken als beste uit de bus als het gaat om biologische groenten en fruit. Goed en goedkoop, dus ik weet wel waar ik mijn groenten haal!

zaterdag 7 januari 2012 om 12:49
We halen onze boodschappen zowel bij de Aldi als ook bij de Albert Hein.Deze combi bevalt ons best goed.Dingen zoals fruit,melk etc...halen we bij de Aldi,smaakt hetzelfde en de kwaliteit is niet minder.Bepaalde luxe dingen en andere dingen zoals Sultana of nasi ingredienten etc...kopen we bij de Albert Hein omdat ze dit bij de Aldi niet hebben.Pas net een week in Duitsland geweest met de kerst,naar mijn thuisland en naar de Lidl geweest.Daar staat alles gewoon hartstikke vol,zelf met merkproducten.We zijn per week tussen de 80 en 90 Euro kwijt aan boodschappen,per maand ongeveer 320-360 Euro (met zijn tweetjes natuurlijk).Vind ik nog meevallen.We sparen ongeveer 120-140 Euro per maand doordat we een deel ook bij de Aldi halen.Donderdag halen we die dingen bij de Albert Hein voor het weekend alvast en vrijdag kopen wij de rest dan bij de Aldi voor het weekend.Ik kan wel zeggen dat we heel
tevreden zijn. Af en toe gaan we ook naar de Lidl.
tevreden zijn. Af en toe gaan we ook naar de Lidl.
zaterdag 7 januari 2012 om 17:08
Ik haal bijna alles bij de AH, vlees haal ik bij de keurslager (die zit naast de AH) omdat ik het vlees van AH van slechte kwaliteit vind (slecht schoongemaakt en etc.).
Ik vind het een gedoe om naar verschillende winkels te gaan want ik heb een hekel aan boodschappen doen.Daarnaast is het merk Euroshopper (wat ik bijna nooit koop, en vergelijkbaar is met de producten van de Aldi) vaak goedkoper dan Aldi en Lidl producten als je echt goedkoop uit wilt zijn.
Ik vind het een gedoe om naar verschillende winkels te gaan want ik heb een hekel aan boodschappen doen.Daarnaast is het merk Euroshopper (wat ik bijna nooit koop, en vergelijkbaar is met de producten van de Aldi) vaak goedkoper dan Aldi en Lidl producten als je echt goedkoop uit wilt zijn.
We live in a free world
zondag 8 januari 2012 om 22:18
Hier AH en Lidl. Lidl vooral voor groente en fruit, dat scheelt de helft met de AH en er gaat hier met 6 personen veel op dus dan is het wel zinvol om naar 2 winkels te gaan. Vlees van de Lidl vind ik ook beter. Dat van AH is duurder en er zit veel meer water in. Blijkbaar spuiten ze de kipfilet op tot ie precies 500 gram weegt. We geven zo'n 150 per week uit.
zondag 8 januari 2012 om 22:37
Wij zijn met 6 personen waarvan de kleinste 4 jaar en ik geef rond de 100 euro per week uit. Vlees koop ik enkel in de aanbieding of met de 35% korting bij AH. Aardappels en uien bij de Bas. Groente en fruit op de markt en rijst (3 kilo zak) bij de Aldi. De rest voornamelijk euroshopper van de AH. Is 9 van de 10x goedkoper dan Lidl of Aldi en over het algemeen prima producten, op een enkele uitzondering na.
Ik zit nu op 100 euro, maar toen we iets krapper zatten financieel haalde ik het ook met 80 euro per week. En toch met verse groente en fruit, bijna elke dag vlees. Het kan dus wel.
Ik zit nu op 100 euro, maar toen we iets krapper zatten financieel haalde ik het ook met 80 euro per week. En toch met verse groente en fruit, bijna elke dag vlees. Het kan dus wel.
zondag 8 januari 2012 om 22:41
wij zijn met 4 personen, 2 volwassen,1 kind 5 en half, 1 kind bijna 1, wij geven 100 euro per week uit, dit is incl. babyvoeding en luiers. Ik moet zeggen dat het wel steeds moeilijker wordt om er mee uit te komen, alles is wederom duurder geworden. Ik koop het meeste bij de aldi of lidl en wasmiddelen bij de groothandel. Zomers koop ik veel groente en fruit op de markt en uit eigen moestuin.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
dan moet het maar zoals het kan !

maandag 9 januari 2012 om 12:38
Incluis wasmiddelen, shampoo, deo, scheerschuim en dus alle persoonlijke standaard verzorging geven wij (huishouden 6 personen) rond de 150 euro per week uit aan boodschappen. Ik let niet echt op wat ik koop, wel maak ik van te voren een boodschappenlijstje. Ik doe ook de boodschappen voor een hele week.

maandag 9 januari 2012 om 13:48
Toen ik op kamers woonde deed ik het met zo'n 50 tot 80 euro per maand. In m'n uppie. Maar ik ben een echte koopjesjager en eet niet veel (maar wel veel groenten).
Binnenkort (vanaf vandaag officieel) ga ik weer op mezelf, en zal eens bijhouden hoeveel ik vanaf nu aan boodschappen uit ga geven. Vanwege m'n huidige bijbaan heb ik momenteel wel meer te besteden.
Binnenkort (vanaf vandaag officieel) ga ik weer op mezelf, en zal eens bijhouden hoeveel ik vanaf nu aan boodschappen uit ga geven. Vanwege m'n huidige bijbaan heb ik momenteel wel meer te besteden.
maandag 9 januari 2012 om 14:01
Wij zijn met 2 + een dreumes van 13 maanden en ongeveer 600 tot 650 euro per maand kwijt. Dat is inc brood van de bakker en vlees van de slager. Maar ook drogisterij, pampers, doekjes en melk voor mijn zoon. Als we een verjaardag of eters hebben dan gaan we er weleens overheen.
Ik ben sinds deze maand het aan het bijhouden en blijft de pinpas thuis als we boodschappen doen. Voorheen gaven we denk ik wel 800 euro uit aan boodschappen en gooiden we meer weg. Ik wil nu gaan proberen om te gaan besparen. Wij doen trouwens onze boodschappen bij de Jumbo.
Ik ben sinds deze maand het aan het bijhouden en blijft de pinpas thuis als we boodschappen doen. Voorheen gaven we denk ik wel 800 euro uit aan boodschappen en gooiden we meer weg. Ik wil nu gaan proberen om te gaan besparen. Wij doen trouwens onze boodschappen bij de Jumbo.
maandag 9 januari 2012 om 14:44
quote:shisensa schreef op 08 januari 2012 @ 22:18:
Dat van AH is duurder en er zit veel meer water in. Blijkbaar spuiten ze de kipfilet op tot ie precies 500 gram weegt. .
Ik dacht ook altijd dat ze het opspoten met water tot een bepaald gewicht. Iemand in mijn naaste kring die er meer van weet heeft zelf gezien dat in de kippenfabriek de robot tijdens het verpakken het vlees weegt en sorteert tot precies een kilo of een pond. Dit gaat razendsnel, maar dit is dus de reden dat de gewichten zo mooi rond zijn.
Er zijn maar een paar grote fabrikanten, dus de kans is groot dat het bij een andere supermarkt uit dezelfde fabriek komt
Dat van AH is duurder en er zit veel meer water in. Blijkbaar spuiten ze de kipfilet op tot ie precies 500 gram weegt. .
Ik dacht ook altijd dat ze het opspoten met water tot een bepaald gewicht. Iemand in mijn naaste kring die er meer van weet heeft zelf gezien dat in de kippenfabriek de robot tijdens het verpakken het vlees weegt en sorteert tot precies een kilo of een pond. Dit gaat razendsnel, maar dit is dus de reden dat de gewichten zo mooi rond zijn.
Er zijn maar een paar grote fabrikanten, dus de kans is groot dat het bij een andere supermarkt uit dezelfde fabriek komt
maandag 9 januari 2012 om 14:45

maandag 9 januari 2012 om 17:44
quote:trietrie schreef op 09 januari 2012 @ 17:17:
De boodschappen zijn wel zeker duurder geworden ! het brood wat ik al jaren koop, eerst 89 cent, toen 99 is nu 1,49 geworden!! En zo nog vele dingen viel me vandaag op
Nee joh, dat lijkt maar zo. Sinds de invoering van de euro, tien jaar geleden, zijn de dagelijkse boodschappen nauwelijks duurder geworden. Volgens een onderzoek kostten 42 gangbare producten in 2002 samen 78,90 euro en nu 80,56 euro. Voor andere supermarkten geldt een vergelijkbare prijsverhoging van 2 procent. Lees dit stukje maar eens
(ik geloof er dus echt helemaal niets van, mijn portemonnee laat toch echt iets anders merken )
Boodschappen sinds euro nauwelijks duurder
De boodschappen zijn wel zeker duurder geworden ! het brood wat ik al jaren koop, eerst 89 cent, toen 99 is nu 1,49 geworden!! En zo nog vele dingen viel me vandaag op
Nee joh, dat lijkt maar zo. Sinds de invoering van de euro, tien jaar geleden, zijn de dagelijkse boodschappen nauwelijks duurder geworden. Volgens een onderzoek kostten 42 gangbare producten in 2002 samen 78,90 euro en nu 80,56 euro. Voor andere supermarkten geldt een vergelijkbare prijsverhoging van 2 procent. Lees dit stukje maar eens
(ik geloof er dus echt helemaal niets van, mijn portemonnee laat toch echt iets anders merken )
Boodschappen sinds euro nauwelijks duurder