Oeps - Wasprobleempje

09-01-2012 13:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers!

Kennen jullie die aflevering van Friends, waarin Rachel voor het eerst zelf de was gaat doen en per ongeluk een rode sok met de witte was mee draait? En alles dus roze wordt?

Goed, dat grapje heb ik dus nu zelf ook, alleen dan niet met een rode sok maar met een rood washandje! En nu zijn dus mn lakens en handdoeken roze.. Nou is mooi roze niet lelijk maar om nou te zeggen dat ik hier blij mee ben..

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik de witte was weer wit kan krijgen? En dan zonder agressieve bleekmiddelen?
Daar schijnt speciaal spul voor te zijn. Even googlen (of nog even wachten want er zullen vast meiden zijn hier die met hetzelfde bijltje gehakt hebben!)
Haha herkenbaar!

Ik had een rode broek bij de witte handdoeken gedaan.

Met de roze kleurtjes was mijn vriend erg blij, not

Ik ben benieuwd of wij hier nuttige tips kunnen krijgen
quote:lienguin schreef op 09 januari 2012 @ 13:52:

Haha herkenbaar!

Ik had een rode broek bij de witte handdoeken gedaan.

Met de roze kleurtjes was mijn vriend erg blij, not

Ik ben benieuwd of wij hier nuttige tips kunnen krijgen Al probeer ik wel al tijden mn vriend ervan te overtuigen dat lichtroze overhemden hem écht heel leuk staan! En nu heeftie ze
ha, heb ik ook een keer gehad, maar dan met een groene theedoek....

Het agressiefe spul werkt wel maar het vervaagde de printjes wel enorm. Als je spul echt alleen wit is, werkt het prima.

Er zijn ook valt minder agressieve middelen, kijk maar bij de drogist. En nat in de zon leggen werkt ook, maar dan zul je nog een paar maanden moeten wachten denk ik!
Volgens mij heeft HG een ontkleurder voor doorgelopen was.
quote:menmo schreef op 09 januari 2012 @ 13:55:

[...]

Al probeer ik wel al tijden mn vriend ervan te overtuigen dat lichtroze overhemden hem écht heel leuk staan! En nu heeftie ze Haha, 'maar schat... het is heeeeel per ongeluk gebeurd.. '
Ik heb het ook eens gehad. Bij waren er alleen lakens en handdoeken roze geworden en daar kon ik niet zo mee zitten. Na een aantal keren gebruik en wassen met mijn gewone wasmiddel voor witte was, werden ze 'vanzelf' weer wit.
quote:Caro_22 schreef op 09 januari 2012 @ 13:57:

Volgens mij heeft HG een ontkleurder voor doorgelopen was.Dank je! Ik ga zo gelijk even op zoek bij de drogist!
De was vooral niet drogen, liefst in water laten staan totdat je die ontkleurder gehaald hebt. Hoe sneller hoe beter, is het devies.

Succes ermee!
Echfa wit kopen bij de drogist.
Iedereen bedankt voor de tips! Heb bij de drogist hier in de stad van HG ontkleurder voor witte was gevonden, en stond inderdaad op dat de was niet mocht drogen. Op dit moment staat de machine dus weer te draaien met de ontkleurder erin! Fingers crossed.. Oh en heb nu even dubbel gecheckt of er echt niets gekleurds meer in zat ^^
Heb ik ook wel gehad met blauw. Echt doodzonde. Is nooit goedgekomen.
Bij mij ging het om gekleurde was (beige, écru, kaki).
Ai bij kleur stoffen lijkt het me helemaal lastig om de originele kleur weer terug te krijgen Bahco!

Hier is het gelukkig weer aardig wit, vriendlief zal weer blij zijn!
En? Hoe loopt het af?
Wit is weer (redelijk) wit! iig meer wit dan roze overhemden en shirtjes weer echt wit, alleen mn handdoeken vinden dat roze toch wel interessant.. Maar daar kan ik niet zo mee zitten :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven