Mijn hond is mogelijk vergiftigd

09-01-2012 19:46 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond is dus mogelijk vergiftigd.

Mijn moeder past op haar als vriend en ik moeten werken. Ze heeft zelf moeder en zus van mijn hond en dat gaat prima.

Nu hebben mijn hond en haar zus vandaag iets gegeten in het bos. Mijn moeder heeft daar in eerste instantie geen acht op geslagen, want ze (vr)eten wel vaker iets waar je net te laat achter komt.

Nu was het echter anders. De hond van mijn ouders begon te waggelen, viel telkens om en het was net alsof ze dronken was.

Mijn ouders hebben dus direct een afspraak gemaakt met de dierenarts, want dit klopte natuurlijk niet.

Even voor ze weg zouden gaan naar de dierenarts hebben ze de honden nog even kort uitgelaten. Mijn hond had ineens dezelfde symptomen.

Mijn vader heeft haar dus ook maar meegenomen.

De dierenarts kon echter niets vinden, dus die heeft het advies gegeven om het aan te kijken en bij verslechtering nog weer contact op te nemen.

Ik vind het maar eng en ik houd haar dus angstvallig in de gaten. Wie komt dit (waggelen, omvallen, heel duf) bekend voor en wat bleek het uiteindelijk te zijn??
Even teruggaan naar d ebetreffende plek en kijken of er nog iets ligt en dat meenemen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat gaat mijn moeder morgen ook doen (bij daglicht, anders is het niet terug te vinden), maar daar hebben we nu niets aan.
Ik heb er godzijdank geen ervaring mee maar oh wat erg! Het hoeft niet persé gif te zijn, ze kunnen ook wat anders vreemd gegeten hebben.

Maar dit is echt mijn nachtmerrie. Mijn hond vreet ook alles wat los en vast zit. Dan zit ze weer met dr snoet in de bosjes te wroeten en komt ze met bolle wangen weer tevoorschijn. Ik wrik haar bek dan altijd open om het er uit te halen. Gelukkig is het altijd goed gegaan.

Wat vind ik dit erg voor jou en je moeder. Hoe gaat het nu met ze? Knappen ze op of niet?
Ze ligt nu stil op de bank, reageert niet op haar naam en is zeker niet in haar normale doen.

Ik vind dit heel bizar. Het gebeurt altijd bij een ander, en nooit bij jezelf...
Maar toen de honden bij de DA kwamen hadden ze geen verschijnselen meer? Zit ernstig na te denken wat ze gegeten zouden kunnen hebben waar ze zo op reageren. Peinst nog even verder.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jawel, toen hadden ze nog steeds die verschijnselen. Deze kon qua pols echter niets raars vinden, ook qua andere onderzoeken niet...

Heel erg raar...
Heeft de da bloed afgenomen om na te kijken?

Hou de hond maar goed in de gaten. Als ze onverhoopt toch slechter wordt kan je dan gelijk naar de da? Ik hoop zo dat het goed afloopt. Is het die mooierd van je ava?
Kan ze niet iets krijgen om de maaginhoud te neutraliseren?

Laten braken is geen goed idee, als je niet weet wat ze heeft gegeten (ze zou haar slokdarm dan kunnen beschadigen).

Naar hoor, hopelijk knapt ze toch weer snel op!
De hond van mijn ex en mij heeft wel eens space-cake gegeten (in een onbewaakt ogenblik van de tafel gejat van toenmalige kennis). Precies dezelfde symptomen. Is uiteindelijk vanzelf weer goed gekomen.
Ik zit nu een beetje te googlen maar de symptomen wat jij beschrijft zie ik eigenlijk nergens staan. Dat waggelen alsof ze dronken zijn zie ik nergens staan. Het is meer speekselvorming,, trillen, hoesten, niezen, bleek tandvlees (interne bloedingen) korstvorming kop en anus.
Als de hond helemaal niet meer opkijkt bij het roepen van zijn naam, zou ik nogmaals de dierenarts bellen.
He gets wat naar,

Hoe ziet je hond eruit met de slijmvliezen ( lip opentrekken, is het tandvlees wit of roze? Als het wit is, toch weer even met DA bellen)

Heeft de hond nog ontlasting gehad? Hoe zag dat eruit?

Heel veel succes en heel goed in de gaten houden..

Tip: Even geen voer meer geven "tot alles uit het systeem is"

Sterkte..!!
Vind het ook altijd lastig als mijn hond iets mankeert. Door het waggelen moest ik denken aan antivries of misschien een paddestoel gegeten? Maar ik wil je niet nog bezorgder maken dan je al bent. Wel vreemd van de DA dat er niets gegeven is, een braakmiddel of norit ofzo. Better safe than sorry zou ik denken. Sterkte!
Yraatje, soms kun je inderdaad even niks anders dan afwachten en goed id gaten houden... Wat je zelf ook kunt checken zijn bijvoorbeeld de slijmvliezen (binnenzijde wang en tandvlees, binnenzijde oogleden). Als die bleek worden, of rode puntjes vertonen, dan moet je direct bellen met de DA.

Overigens vind ik wel, dat als ze echt slomer zijn, steeds omvallen en wankel zijn, het een beetje raar is dat de dierenarts zegt dat hij niks kan vinden. Hij weet de oorzaak niet, okee, maar hij kan wel wat vinden. Namelijk de symptomen. Ik weet natuurlijk niet wat hij allemaal gecheckt heeft en daaruit heeft geconcludeerd, maar het was ook een optie geweest voor hem/haar om ze op te nemen en zelf in de gaten te houden.

Het kan best zijn dat de dingen die hij heeft gevonden niet verontrustend zijn, en hij daarom geen behandeling heeft opgestart. Maar ik heb het zelf tijdens mijn werk (ik werk in een dierenkliniek) nog niet vaak meegemaakt dat dieren die symptomen die jij beschrijft vertonen, en dat er dan niks wordt gedaan (medicijnen opstarten oid).

Ik hoop dat het allemaal meevalt en snel weer wegtrekt. Zo niet: aan de bel trekken!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Yraatje, toch nog een keer bellen vanwege je niet-pluis gevoel?
Ik zou ook nog even bellen, beter een keer te veel dan te weinig
Goh, wat akelig en naar! Doodeng ook, kan me je zorgen goed indenken.

Misschien iets van een paddenstoel gegeten, gezien de wandelplek (het bos)?
Mijn hond is vorig jaar erg ziek geworden door het eten van resten vuurwerk (bleek later).

Lag er iets van vuurwerk in dat bos?
klinkt als een reactie op drugs.

Bij wiet/hasj krijg je dit, maar ook als ze bv mensenpoep eten met resten heroine hierin van een junkie.

Loopt meestal met een sisser af. Bloeddruk kan wel behoorlijk dalen, dus als je hond erg suf is/ is geworden even teruggaan
Ik heb deze symptomen een keer bij de kat in het studentenhuis gezien, die toen nog heel jong was. Hij wilde wel lopen/rennen, maar zakte steeds door z'n pootjes. Steeds een ander pootje. Ik vond hem alleen niet echt sloom. De dierenarts heeft hem toen wel een nacht gehouden, wist ook niet wat 't was. Het leek wel op vergiftiging. Ik weet niet meer of hij behandeld is. Hij is wel weer helemaal beter geworden.

Achteraf bleek, dat hij verf van z'n pootje afgelikt had.
Owh wat eng. Heeft de dierenarts niets gegeven om het te neutraliseren?

Of heb je zelf mss norit (actieve kool) in huis? Dat kan geen kwaad en absorbeert de eventuele giftige stoffen wel.

http://www.dierendokters. ... /vergiftigingen-gifwijzer

Ik wens je veel sterkte en zal duimen dat het allemaal goed gaat.
een kat is geen hond
Paardendrollen zijn is ook iets om in de gaten te houden. Als het paard net ontwormd is...is het giftig voor de hond.
quote:kittepit schreef op 09 januari 2012 @ 20:28:

klinkt als een reactie op drugs.

Bij wiet/hasj krijg je dit, maar ook als ze bv mensenpoep eten met resten heroine hierin van een junkie.

Loopt meestal met een sisser af. Bloeddruk kan wel behoorlijk dalen, dus als je hond erg suf is/ is geworden even teruggaan

Beslist niet alleen als een reactie op drugs hoor.

En nee...een hond is geen kat..maar symptomen kunnen WEL overeen komen. Nelladella deelt gewoon haar ervaring en mss heeft TO er iets aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven