jongerenvakantie

09-01-2012 20:43 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik en 2 vriendinnen wilden dit jaar voor 1 of 2 weken samen op vakantie na onze examens. We willen het niet al te gek maken maar ik denk dat we er ieder zo'n 600 tot 700 euro voor kunnen uitgeven (zonder eten en drinken etc tijdens de vakantie zelf).

Nu heb je natuurlijk plekjes als chersonissos en lloret de mar etc. maar we wilden eigenlijk een plekje vinden waarbij we niet het gevoel hebben dat we in de dierentuin zijn beland.

Wel zou het natuurlijk leuk zijn om toch regelmatig wel jongeren tegen te komen want we zijn allemaal 18 en geen 180 ;)

Iemand die mij kan helpen? Als het kan met hotel/appartement naam enz erbij? (camping gaat het niet worden voor ons...)

Alvast bedankt!
Hoe jong is jongeren? ik ben op examenreis met een vriendin naar menorca (naast mallorca en ibiza) geweest. Een heerlijk eiland maar veel kleine kinderen..

Verder heb je een vrij groot budget dus kies een mooie plek. Bijvoorbeeld een Grieks eiland, plekje in italie etc ook kan je bij husk kijken die organiseren jongerenreizen.

Wat zijn je plannen? Wil je zon zee strand/uitgaan/cultuur?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik ben ooit met Gogo-tours naar Kroatië geweest. Oké, veel jongeren, zuipen, e.d. Maar je kan in Kroatië ook gewoon hele mooie plekjes bezoeken. Wij zijn toen in Rovinj geweest. Heel mooi oud stadje, erg sfeervol. Wij gingen gewoon lekker uit eten, een dagje naar Venetië, een dagje naar de Plitvice-meren. Dus het was helemaal niet zo'n feestvakantie voor ons. 't Is net wat je er zelf van maakt.
Ben bij Starbeach Village geweest in Chersonissos. Hele goede vakantie gehad (wel zuipvakantie ). Maar wat wil je precies dan? Bezienswaardigheden bezoeken waar je af en toe jongeren tegen komt? Je kan de plaats van bestemming in griekenland en spanje zelf wel kiezen, niet overal is het een dierentuin.
quote:blogbabe schreef op 09 januari 2012 @ 20:50:

Dus het was helemaal niet zo'n feestvakantie voor ons. 't Is net wat je er zelf van maakt.Eens!
om je te verleiden:

Zat van dit soort strandjes op menorca.

quote:blogbabe schreef op 09 januari 2012 @ 20:50:

Ik ben ooit met Gogo-tours naar Kroatië geweest. Oké, veel jongeren, zuipen, e.d. Maar je kan in Kroatië ook gewoon hele mooie plekjes bezoeken. Wij zijn toen in Rovinj geweest. Heel mooi oud stadje, erg sfeervol. Wij gingen gewoon lekker uit eten, een dagje naar Venetië, een dagje naar de Plitvice-meren. Dus het was helemaal niet zo'n feestvakantie voor ons. 't Is net wat je er zelf van maakt.Hee grappig, daar ben ik ook 10 jaar geleden geweest! En dezelfde indruk als jij. Overigens hoorde ik wel van een nichtje dat er twee jaar terug was dat het nog wel een stukje toeristischer is geworden. Jammer, 10 jaar geleden kon je daar echt nog lokaal eten enzo.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
quote:sunny_mar schreef op 09 januari 2012 @ 21:31:

[...]

Hee grappig, daar ben ik ook 10 jaar geleden geweest! En dezelfde indruk als jij. Overigens hoorde ik wel van een nichtje dat er twee jaar terug was dat het nog wel een stukje toeristischer is geworden. Jammer, 10 jaar geleden kon je daar echt nog lokaal eten enzo.Dat lukt je op de meest toeristische plekken ook nog wel. Moet je alleen wat beter zoeken en even 15 minuten wandelen vanaf de grote hoofdweg en daar kijken waar de locals zitten, i.p.v gelijk het eerste het beste restaurant dat je ziet in te wandelen.
Ik kan je trouwens Griekenland aanraden! Je hebt daar rustigere eilanden (Naxos, Lesbos, Paros bijvoorbeeld), wat drukkere eilanden met veel feestjes enzo, maar niet over de top: Mykonos, Santorini, maar ook echte party eilanden, zoals Ios. Dus je kan gewoon ter plekke bedenken waar je zin in hebt. Een beetje afwisseling is wel zo leuk!
Ga in een willekeurig hostel zitten. Kom je vanzelf jonge mensen tegen. Al aan interrailen gedacht?
Lido di jesolo in Italie.. Heb ik toen een super vakantie gehad!
Ook ik heb goede herinneringen aan Kroatië! (Istrië)

Siofok aan het balatonmeer is de jongerenplek van Hongarije. Ik ben er alleen als klein kind geweest, dus geen goede herinneringen, maar het zal geen apenheul zijn gok ik

Volgens mij gaan naar beide plekke jongerenreizen.
Wij vroegen altijd boeken aan van Gogo tours, 538 beach masters en nog een paar van die dingen.

(weet niet of ze nog die papieren boeken hebben... destijds had nog niet iedereen internet)

We wisten van elkaar wel ongeveer wat we wilden: iedereen keek dan eerst thuis een boek door en dan gingen we een avondje met elkaar zitten wat de beste optie was.

(Achteraf best gaaf dat we dat op die leeftijd op die manier aanpakten.... we bekeken echt alle opties )
En ik ben met gogo nog naar kroatie geweest toen ik 24 was. We ondernamen toen ook veel dingen buiten de reisleiding om... maar het was nog steeds leuk
quote:Moonlight82 schreef op 10 januari 2012 @ 00:03:

Wij vroegen altijd boeken aan van Gogo tours, 538 beach masters en nog een paar van die dingen.

(weet niet of ze nog die papieren boeken hebben... destijds had nog niet iedereen internet)

We wisten van elkaar wel ongeveer wat we wilden: iedereen keek dan eerst thuis een boek door en dan gingen we een avondje met elkaar zitten wat de beste optie was.

(Achteraf best gaaf dat we dat op die leeftijd op die manier aanpakten.... we bekeken echt alle opties )

Jep, zo deden wij dat ook altijd!

Ik vond Mallorca echt fantastisch. Gezellig, uitgaan was prima en een heerlijk strand. Hoofdstad van Mallorca was ook leuk om een dag naartoe te gaan.
Ibizaaaa is wel leuk maar niet supermooi, ik zou voor grieks eiland gaan
Ik zou ook voor een Grieks eiland gaan. Samos, Corfu, Chios (wel erg klein), Kefalonie, Lesbos....

Prima te betalen voor jullie budget en erg leuk! En niet dierentuin-toeristisch zeg maar.

Wil je toch iets drukker maar niet te gek, is Kos erg leuk.
Wij (man en ik) zijn naar Lloret en Cherso geweest... en hebben beslist geen zuipvakantie gehad. Het hoeft niet ofzo... en je hebt ook veel plekken waar je ver genoeg er van af zit om er geen last van te hebben.
Precies Flashy. Wij gaan in het voorjaar (man, vrouw en dreumes van dan 16 maanden) naar Salou...

Kun je voor niet al te veel geld met de trein naar Barcelona en je zit daar heus niet overal midden tussen de discotheken en kotsende jeugd....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven