dood

09-01-2012 22:30 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom ik leef,hoe het zo ver gekomen is waarom ik niet gevoelloos wordt, wie mij zal missen als ik dood ben.

Is dit een schreeuw om aandacht? Waarschijnlijk wel

het voelt alsof ik gevangen zit in mijn hoofd ,mijn flat mijn woonplaats en of ik door anderen geleefd wordt.

Eindelijk stopte ik met snijden en drinken.Ik was er voor hun,maar waar waren zij toen ik ze nodig had ?

Ik ben zelf ook niet fantastisch misschien als ik leuker was grappiger misschien zou er dan iemand voor me zijn. Ik hoop op gevoelloosheid ,dat het me gewoonweg niet meer kan schelen.

De wereld zal mij overleven ,maar hoe overleef ik dit

ik wordt gebruikt en laat me gebruiken ,te dom om het zien aan te komen

Ik voel weer de drang om te gaan krassen maar ik weet dat slecht voor me is al voelt het beter ik voel de pijn alleen niet meer zoals vroeger.ik wou dat ik kon verhuizen hier ver vandaan maar ik weet zeker dat het aan mij ligt.

ik wil gewoon weg uit dit leven uit mijn hart en uit mijn hoofd.

zelfmoord zou ik trouwens nooit doen dan zou ik laten zien dat ik gefaald heb.
Wat jij moet leren Ragweed is om assertief te worden. Consequent zijn en dat is heel moeilijk als je dat niet gewend bent. Mensen kennen jou en zullen koste wat het kost voorkomen dat zij hun zin niet meer krijgen bij jou.

Dat kost tijd, heel veel tijd maar alles is beter dan dit Ragweed, het kl*te gevoel waar je nu mee zit.

Wat denk jezelf wat jou het beste zou helpen?
aha uhm nja ik ben niet gevoelloos dat ik zou ik wel prettig vinden,

me afsluiten en een masker zodat ik wel sociaal ecceptabel gedrag vertoon als ik naar school ga
Heb je al weleens psychologische hulp gehad?
@ragweed

waar word je blij van? Of, is er iets wat je uit die kut-modus haalt?
Ragweed, fijn dat je reageert. goed van je.
Nee maar je wil juist niet voelen, daarom dronk je en kraste je. Dan ben je ook een soort van apathisch. Dus denk niet dat dat de oplossing is. Het is zelfdestructief gedrag.

Hoe zie jij het ideaalbeeld van jouw leven?

Waar zou je naartoe willen.

Wie/hoe wil je zijn/worden?
Je bent al ver door je problemen te erkennen,probeer ze stap voor stap aan te pakken.

Soms doe je 2 stappen vooruit, en val je er hopla weer een terug, dat geeft niks, neem je tijd!

Heb je iemand in je omgeving die je in vertrouwen kan nemen, iemand waarmee je goed kan praten?
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Wil je vertellen waarom je nu in deze stemming bent? Wat is er gebeurd?
* eerst lezen
Ragweed, ben je er nog?
ik ben al jaren in deze stemming ik ben op mijn 16e van 3 hoog gesprongen dat soort dingen doe ik niet meer het is gewoonb een gvoel normale mensen verwerken het en gaan verder met hun leven ik niet alles wat klein is wordt groots in mijn hoofd waardoor dat het enige is waar ik aan kan denken als ik iets anders doe heb ik moeite me te concentreren.Ik heb trouwens geen rotleven alleen gedachtes ,gevoelens waar ik niet vanaf kom

Mijn ideaalbeeld een bizar hoge opleiding veel vrienden een vriend ,uiterlijke dingen perfectie.

en 9ik wil gewoon stoppen met dat gejank en gezeur normale mensen verbergen het ik laat het zien waardoor er ''aaseters'' op me afkomen en iemand diue het miss wel goedbedoeld wordt weggejaagd hebt moeite met loslaten van mensen en emoties .

ik ben de zwelger
Kennis = macht.

Wil je hier uitkomen, wil je beter worden? Wil je gelukkig worden?

Echt het kan, ook al kost het veel bloed, zweet en tranen en tijd.

Investeer in jezelf. Zoek professionele hulp, lees zelfhulpboeken. Leer hoe je psyche werkt. Je kan er alleen maar beter van worden.
Kijk je hebt extreem hoge verwachtingen van jezelf van je omgeving. Je legt de lat veel te hoog. Geen mens die aan elke lat zou kunnen voldoen. Wat gebeurt er dan. Elk 'zogenaamd niet behaald doel' geef jou zelf een enorm rotgevoel van binnen. Dit kun je dus gaan voorkomen door minder hoge latten te stellen voor jezelf en jezelf beter te leren kennen en realistische doelen en verwachtingen van jezelf (en evt. anderen) te stellen.

Dat maakt het leven ook stukken leuker.

Want dan kan je meer gaan genieten van kleine dingen...

Begrijp je?
Jij bent de zwelger omdat jij je dat toe staat.

Jij hebt goed in de gaten wat je wel en wat je niet wil. Ga daarvoor en als je echt het doorzettingsvermogen hebt gaat je dat goed lukken.

Je bent echt niet dom dus laat zien wat je in je mars hebt en kom voor jezelf op.

Ga die lat lager zetten dan heb je een veel gemakkelijker leven.
Waar gaan de gedachtes en gevoelens over waar je niet van afkomt?

Zijn het negatieve gedachten?

Zo ja, waar komen ze vandaan?

Denk je heel veel de hele tijd?
wow xalkliesuper uhm hoe weet je /waarom denbk je dat van die verwachtingen.

ik snap het alleen het gaat tijd kosten om die knop om te draaien misschien is het wel een goed idee

en mensen die zeggen dat ik niet dom ben dat kan je toch niet weten.Hell kijk naar mijn spelling maar bedankt voor de steun ik moet gewoon een knop omzetten dat gaat tijd kosten.
Dat is een heel goed idee Ragweed, niks misschien.

Die tijd die je er in investeert gaat het dubbel en dwars waard zijn.
"Gewoon" de knop omzetten zal niet makkelijk zijn en daar zal je hulp bij nodig hebben Ragweed.

Ook dat is niet erg toch?
ik heb een wajong (stigma)de drempel om hulp te zoeken is hoog want ik heb dan het gevoel dat ik gefaald heb.ik heb eerder therapie gehad ,ook ik heb niet echt problemen ik voel me gewoon zo
Omdat je niet de enige bent in de wereld die hier last van heeft.

Maar je moet begrijpen hoe het werkt.

En dan pas (ik zei het al Kennis = macht) kun je er zelf wat aan gaan doen! En niet meer lijdzaam een zwelger zijn en alles laten gebeuren. Take control over your life!

Hetzelfde geldt voor bijv. negatieve gedachten de hele dag door. Als je daar last van hebt, werkt dat als vergif. Je slaat dit op in je onbewuste gedeelte van je hersenen en je kan er op het laatst naar gaan handelen. Omdat je zelfbeeld compleet afgebrokkeld is en je bent gaan geloven dat je waardeloos bent, niets voorsteld etc. etc. (noem maar even een voorbeeld).

Het tegenovergestelde werkt zo met positieve gedachten. Als jij de hele tijd positief over jou zelf denkt (in het begin zul je dat moeten forceren) kan dat heel krachtig gaan werken.

Begrijp je?

En oja nog een ding: streven naar perfectie is zinloos!! Echt waar. Dus stop daar mee! Geen mens is perfect. Iedereen maakt fouten, als je maar wat van je fouten leert (dus volgende keer het bijv. anders doet, is al prima. Bijv. in een levensles...) en goed voor jezelf zorgt. Dat is heel belangrijk
Heb je goed contact met je huisarts?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zo wat ook al is je spelling niet goed, dan kan je daar aan gaan werken als je dat wilt. Met een cursus of zelfstudie.

Bijna alles kan als je maar wil, de mogelijkheden (op)zoekt.

Niet jezelf daarvoor gaan afkraken! Daar word je niet beter van. Alleen maar slechter. Dus daarmee stoppen.
ik ben het niet met je eens xallie, dat je bijna alles maar kan als je maar wilt, dat is veelte simpel gedacht, zo werkt het niet.

waar komen die hoge verwachtingen vandaan ragweed?
@winterfeestjurk

Mag je oneens met me zijn hoor. Ik denk er wel zo over.

In ieder geval brengt die denkwijze je heel ver ongeacht wat je hebt meegemaakt en wat voor ellende er ook op je pad komt.

Voor mij is "ik kan het niet" - "ik weet niet hoe ik het moet doen"

Ik heb dit o.a. ook geleerd op NLP trainingen. En ik zie er wel wat in. En tuurlijk kan elke situatie van iemand anders zijn.

Maar vaak is er genoeg wat je zelf kan doen en waarin jezelf een grote eigen verantwoordelijkheid hebt.
ik denk dat mensen kunnen wat ze willen binnen HUN grenzen.dat weet ik niet echt ik denk dat ik het gevoel heb dat ik liefde moet verdienen ofzo dat alles goed zal komen dat ik niet meer zwak en dom wil zijn maar ik weet het niet helemaal zeker zo diep ga ik meestal niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven