Mijn hond is mogelijk vergiftigd

09-01-2012 19:46 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond is dus mogelijk vergiftigd.

Mijn moeder past op haar als vriend en ik moeten werken. Ze heeft zelf moeder en zus van mijn hond en dat gaat prima.

Nu hebben mijn hond en haar zus vandaag iets gegeten in het bos. Mijn moeder heeft daar in eerste instantie geen acht op geslagen, want ze (vr)eten wel vaker iets waar je net te laat achter komt.

Nu was het echter anders. De hond van mijn ouders begon te waggelen, viel telkens om en het was net alsof ze dronken was.

Mijn ouders hebben dus direct een afspraak gemaakt met de dierenarts, want dit klopte natuurlijk niet.

Even voor ze weg zouden gaan naar de dierenarts hebben ze de honden nog even kort uitgelaten. Mijn hond had ineens dezelfde symptomen.

Mijn vader heeft haar dus ook maar meegenomen.

De dierenarts kon echter niets vinden, dus die heeft het advies gegeven om het aan te kijken en bij verslechtering nog weer contact op te nemen.

Ik vind het maar eng en ik houd haar dus angstvallig in de gaten. Wie komt dit (waggelen, omvallen, heel duf) bekend voor en wat bleek het uiteindelijk te zijn??
quote:Ratteke schreef op 09 januari 2012 @ 19:55:

Heeft de da bloed afgenomen om na te kijken?

Hou de hond maar goed in de gaten. Als ze onverhoopt toch slechter wordt kan je dan gelijk naar de da? Ik hoop zo dat het goed afloopt. Is het die mooierd van je ava?Ik zit er met de neus bovenop... en het is idd die mooierd van mijn avatar
Laat ook maar.

Sterkte met je hond.
Ik was net even bij mijn ouders, ook nog even checken hoe het met hun hond is (en meteen even checken hoe die van mij loopt).

Het lijkt wel beter te gaan. Als ze loopt loopt ze wel normaal, dus het waggeltje is er wel grotendeels af.

Ze slaapt heel veel. Op haar naam reageert ze wel, maar dat heeft wel enig aandringen nodig...

Als ze dan met haar kop (sfinx-achtig) ligt is ze wel wat wiebelig.

Maar toch heb ik het idee dat het minder erg is dan eerder vanavond.

De dierenarts belt overigens zelf nog even terug rond een uur of 23.00.
Bedankt trouwens voor alle tips en medeleven...
heb je de slijmvliezen gecontroleerd??
Het tandvlees is roze. Dat is goed toch?
Yraatje, fijn dat het inmiddels wat beter gaat. Netjes van de dierenarts dat hij zelf nog even belt later op de avond.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
quote:Yraatje schreef op 09 januari 2012 @ 21:16:

Het tandvlees is roze. Dat is goed toch?Dat is uitstekend zelfs! Ben blij om te lezen dat ze iets verbeterd is. En fijn dat de da nog even belt. Hoop dat het allemaal met een sisser afloopt. Maar wat zal je in de zorgen hebben gezeten.
quote:Yraatje schreef op 09 januari 2012 @ 21:16:

Het tandvlees is roze. Dat is goed toch?

Das zeker goed..

Houd haar onlasting in de gaten..persoonlijk zou ik je hond niks meer te eten geven (maybe beetje kip en rijst) totdat ze er weer volledig bovenop is.

Succes ermee.
Zo gaan ze ook doen als je ze kalmeringspillen van de Da hebt voor oud op nieuw? Dus mss kalmerende medicijnen???
Hoe is het nu Yraatje? Gaat alles goed? Geen onrustige nacht gehad? Kwispelt ze je weer vrolijk goedenmorgen?
Ze is nu veel beter in orde dan gisteren. Ze is alerter, reageert direct als je haar naam roept en heeft zelf gedronken én gegeten.

Vannacht had ik haar wel naast mij neergelegd, zodat ik haar in de gaten kon houden. Volgens mij beviel haar dat prima Ze had mijn kant van het bed al zo ongeveer ingenomen, maar ik heb haar toch maar even, voorzichtig, opgeschoven.

Maar het gaat dus beter.
Fijn om te horen, gaat het ook beter met de hond van je ouders?
Ik wilde net vragen hoe het nu met je hond ging, maar je was me voor. Fijn om te lezen dat het weer beter lijkt te gaan!
Het gaat gelukkig ook beter met de hond van mijn ouders. We moeten alleen afwachten hoe het gaat met haar pups. Ze is namelijk drachtig.

En zij had het erger dan mijn hond, dus ik vrees er wel een beetje voor...
Goed om te horen dat het beter gaat. Gaan jullie nog in het bos kijken wat er ligt?
Als je hond ziek is mag ze best naast je liggen hoor. Alleen zo jammer dat ze dan gelijk je hele bed in beslag nemen...

Ben blij om te lezen dat ze weer een stuk is opgeknapt en weer gedronken en gegeten heeft. Nu de hond van je ouders nog. Ik hoop ook dat het met de pupjes goed gaat. Gaan zij nog naar de da vandaag om dat na te laten kijken? Moet ze nog lang? Of is ze nog maar net zwanger?
Ze moet nog iets meer dan 2 weken.

De dierenarts is gebeld en die geeft aan dat het nu afwachten is.
Fijn dat het met jouw hond beter gaat. En nu inderdaad maar afwachten hoe het gaat met de hond van je ouders. Kom je over ongeveer 2 weken nog wel even vertellen hoe het met de puppy`s is gegaan.
Hoe gaat het nu met de honden?
Het gaat nog steeds prima. Mijn ouders gaven aan dat ze de buik van hun hond zagen bewegen. Dat zou betekenen dat de pups het nog steeds "doen".

Gelukkig is het dan met een sisser afgelopen.
Dat is heel fijn!
Even een update... De pups zijn geboren, vannacht en vanmorgen, en ze leven allemaal

Dus gelukkig is alles écht met een sisser afgelopen...
Leuk !

Foto's ?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven