Bezemtopic nr. 11
maandag 4 juli 2011 om 12:52
We zijn alweer aan een nieuw bezemtopic toe. Nummer elf alweer. Een gekkengetal. We bezemen dus gewoon verder. Af en toe is het vliegen om alles op tijd af te krijgen. Het gaat niet alleen over bezemen. We kletsen over van alles en nog wat. Werk, kinderen, examens enz. Bezem gerust mee.
Hier staat Bezemtopic nr. 10
Hier staat Bezemtopic nr. 10
dinsdag 10 januari 2012 om 14:14
Je hoeft er in ieder geval geen wasmiddel meer bij te doen Allis.
Het rode van de tas zal een probleem worden. Dat is rommel.
Succes in ieder geval.
Het was druk op mijn werk dus forummen zat er niet in.
Nu ga ik een lijst maken. Het ruikt naar hond als ik binnenkom en dat haat ik. Dus goed stofzuigen en dweilen. Bank kleden in de was en schone erop en dan hopen dat de lucht het huis weer uit is. Saar wil toch de hele tijd buiten dus de honden komen voorlopig ook even niet binnen.
Big lijst.
Kleden van de banken halen (als eerste)
Lampe Berger aansteken
Stoffen
stofzuigen
dweilen
wc. poetsen
Bedden verschonen
Wassen en drogen
Badkamer met de Franse slag doen.
Het rode van de tas zal een probleem worden. Dat is rommel.
Succes in ieder geval.
Het was druk op mijn werk dus forummen zat er niet in.
Nu ga ik een lijst maken. Het ruikt naar hond als ik binnenkom en dat haat ik. Dus goed stofzuigen en dweilen. Bank kleden in de was en schone erop en dan hopen dat de lucht het huis weer uit is. Saar wil toch de hele tijd buiten dus de honden komen voorlopig ook even niet binnen.
Big lijst.
Lampe Berger aansteken
Stoffen
stofzuigen
dweilen
wc. poetsen
Bedden verschonen
Wassen en drogen
dinsdag 10 januari 2012 om 15:23
Wat een lijst Zoeb !
Allis, ik zou ook eerst even de kosten van een stomerij en een nieuwe hoes tegen elkaar afwegen hoor.
En zoals je zelf ook al aangeeft: toch maar eerst zelf proberen of er nog iets van te maken is. Er staat volgens mij nogal gauw ergens op dat het niet wasbaar is, maar als je het dan op lage temperatuur (op wolwasprogramma ofzo) toch wast dan blijkt dat reuze mee te vallen.
Ik heb achteraf toch meer gedaan dan oorspronkelijk op mijn planning stond:
fornuis en afzuigkap schoongemaakt
Smerig keukenkastje schoongemaakt
Overhemdenstrijk weggewerkt (10 van Goldman en 2 van mij!)
Gestofzuigd.
En nu voelt mijn rug weer alsof ie op het punt staat om te breken , dus ik ga languit op de bank.
Het avondeten staat al half klaar, alleen de aardappels moeten nog geschild.
Allis, ik zou ook eerst even de kosten van een stomerij en een nieuwe hoes tegen elkaar afwegen hoor.
En zoals je zelf ook al aangeeft: toch maar eerst zelf proberen of er nog iets van te maken is. Er staat volgens mij nogal gauw ergens op dat het niet wasbaar is, maar als je het dan op lage temperatuur (op wolwasprogramma ofzo) toch wast dan blijkt dat reuze mee te vallen.
Ik heb achteraf toch meer gedaan dan oorspronkelijk op mijn planning stond:
fornuis en afzuigkap schoongemaakt
Smerig keukenkastje schoongemaakt
Overhemdenstrijk weggewerkt (10 van Goldman en 2 van mij!)
Gestofzuigd.
En nu voelt mijn rug weer alsof ie op het punt staat om te breken , dus ik ga languit op de bank.
Het avondeten staat al half klaar, alleen de aardappels moeten nog geschild.
dinsdag 10 januari 2012 om 15:59
Zo even uitademen. Mijn bril beslaat zo zweet ik.
Maar ik kan net als Gold afstrepen.
Dit was mijn Big lijst.
Lampe Berger aansteken
Stoffen
stofzuigen
dweilen
wc. poetsen
En dit is nog mijn small lijst.
Bedden verschonen
Wassen en drogen
Maar ik kan net als Gold afstrepen.
Dit was mijn Big lijst.
Lampe Berger aansteken
Stoffen
stofzuigen
dweilen
wc. poetsen
Bedden verschonen
Wassen en drogen
dinsdag 10 januari 2012 om 19:10
Mogguh
Deftig lijstje, Zoeb. Goldie, jij ook al van die stoere klusjes en getennist (ik hoop dat je rug een pijnaanval is die na een week wegtrekt of 'ie er nooit is geweest).
Vandaag kwam mijn nieuwe schoonmaakster (die kletst makkelijker weg dan de vorige, dat werkt wel zo prettig). Ik heb de was boven gevouwen en een was gedraaid. En de afwas gedaan. Konijnenkooien uitgemest. Zij de badkamer, de keuken en de wc. Het is hier beneden dus best om aan te zien.
Nu is het mooi geweest dus tijd voor een boek. Vind het wel moeilijk om er met de studie weer in te komen, mijn concentratie is het niet helemaal, zeg maar.
Deftig lijstje, Zoeb. Goldie, jij ook al van die stoere klusjes en getennist (ik hoop dat je rug een pijnaanval is die na een week wegtrekt of 'ie er nooit is geweest).
Vandaag kwam mijn nieuwe schoonmaakster (die kletst makkelijker weg dan de vorige, dat werkt wel zo prettig). Ik heb de was boven gevouwen en een was gedraaid. En de afwas gedaan. Konijnenkooien uitgemest. Zij de badkamer, de keuken en de wc. Het is hier beneden dus best om aan te zien.
Nu is het mooi geweest dus tijd voor een boek. Vind het wel moeilijk om er met de studie weer in te komen, mijn concentratie is het niet helemaal, zeg maar.
dinsdag 10 januari 2012 om 20:15
Ojee, net tijdens het koken is het glasruitje van de combimagnetron gesprongen.
Zomaar.
Of het kwam omdat ik hem 2 minuten op vol vermogen aan had staan terwijl er niks in stond... foutjeeeee....
Nou ja, Goldman is nu op internet aan het zoeken of het te repareren is en wat het grapje ons gaat kosten.
Klinkt best gezellig zo'n hulpje erbij tijdens het bezemen Mamzie. Ik heb alles alleen gedaan en dat is hen stuk minder leuk.
Leuk Coetje, naar buiten kunnen kijken tijdens je werk. Waar kijk je op uit?
Ik hou me morgen rustig ('s ochtends koffie bij jarige buurvrouw en 's middags kapper) om mijn rug wat rust te geven en ik haal morgen zalf met ibuprofen. Ik hoop dat dat ook een beetje helpt.
Zomaar.
Of het kwam omdat ik hem 2 minuten op vol vermogen aan had staan terwijl er niks in stond... foutjeeeee....
Nou ja, Goldman is nu op internet aan het zoeken of het te repareren is en wat het grapje ons gaat kosten.
Klinkt best gezellig zo'n hulpje erbij tijdens het bezemen Mamzie. Ik heb alles alleen gedaan en dat is hen stuk minder leuk.
Leuk Coetje, naar buiten kunnen kijken tijdens je werk. Waar kijk je op uit?
Ik hou me morgen rustig ('s ochtends koffie bij jarige buurvrouw en 's middags kapper) om mijn rug wat rust te geven en ik haal morgen zalf met ibuprofen. Ik hoop dat dat ook een beetje helpt.
dinsdag 10 januari 2012 om 20:58
Oke, het lijkt erop dat het te repareren is.
Nieuw ruitje en nieuw rubbertje zijn te bestellen en het gaat bij elkaar zo'n 30 euro kosten. Valt alweer mee.
En andere leuke bijkomstigheid is, nu het deurtje eruit en compleet uit elkaar is: Alles (lees: kiertjes waar je anders echt niet bij kan) kan eens lekker gesopt worden. (En daar is Goldman nu mee bezig .
Nieuw ruitje en nieuw rubbertje zijn te bestellen en het gaat bij elkaar zo'n 30 euro kosten. Valt alweer mee.
En andere leuke bijkomstigheid is, nu het deurtje eruit en compleet uit elkaar is: Alles (lees: kiertjes waar je anders echt niet bij kan) kan eens lekker gesopt worden. (En daar is Goldman nu mee bezig .
dinsdag 10 januari 2012 om 22:10
Ahhh Coe je hebt het over je kantoortje. Ik snapte niet wat je bedoelde eerst. Gezellig uitzicht. Ben je dan niet te snel afgeleid?
Warmtepleisters? Ik ken wel die band van de reclame. Zijn die duur dan?
Mamz dat klinkt wel gezellig met je schoonmaakster. Ik zou alleen maar kleppen en koffie drinken ben ik bang en dan kwam er dus niets van het schoonmaken. Wel fijn dat het weer gedaan is.
Dit was mijn Big lijst.
Lampe Berger aansteken
Stoffen
stofzuigen
dweilen
wc. poetsen
Bedden verschonen
Wassen en drogen
Warmtepleisters? Ik ken wel die band van de reclame. Zijn die duur dan?
Mamz dat klinkt wel gezellig met je schoonmaakster. Ik zou alleen maar kleppen en koffie drinken ben ik bang en dan kwam er dus niets van het schoonmaken. Wel fijn dat het weer gedaan is.
Dit was mijn Big lijst.
Lampe Berger aansteken
Stoffen
stofzuigen
dweilen
wc. poetsen
Bedden verschonen
Wassen en drogen
dinsdag 10 januari 2012 om 22:12
woensdag 11 januari 2012 om 07:46
woensdag 11 januari 2012 om 08:48
woensdag 11 januari 2012 om 09:32
Ha meissies,
Even naar jullie zwaaien , Allis welkom terug, meer meeschrijvers zijn gezellig!!
En ja.. dat moet ik nodig zeggen.. ben nogal erg afwezig mijn hoofd is een beetje vol op het moment en natuurlijk net als altijd druk, druk, druk dus soms gewoon geen tijd of puf meer om 's avonds nog te forummen. Op mn werk gaat dat vaak toch niet zo makkelijk met allerlei meekijkers enzo maar als t lukt ga ik vandaag ergens even bijlezen en reageren. Het is niet mn bedoeling om helemaal te verdwijnen hoor!
Fijne dag!
Even naar jullie zwaaien , Allis welkom terug, meer meeschrijvers zijn gezellig!!
En ja.. dat moet ik nodig zeggen.. ben nogal erg afwezig mijn hoofd is een beetje vol op het moment en natuurlijk net als altijd druk, druk, druk dus soms gewoon geen tijd of puf meer om 's avonds nog te forummen. Op mn werk gaat dat vaak toch niet zo makkelijk met allerlei meekijkers enzo maar als t lukt ga ik vandaag ergens even bijlezen en reageren. Het is niet mn bedoeling om helemaal te verdwijnen hoor!
Fijne dag!
woensdag 11 januari 2012 om 10:00
Mogguh , ik zwaai ook even.
Vandaag wordt er niet gebezemd in huize Goldie, mijn rug voelt nog steeds niet fijn.
Ik liep net al te bedenken wat ik vanavond te eten ga maken, maar dat is nog niet zo makkelijk als je opeens zonder magnetron/oven zit!
Allis, is het gelukt met je bankhoes?
En nu ga ik naar de buurvrouw op de koffie.
Laterrrrr!
Vandaag wordt er niet gebezemd in huize Goldie, mijn rug voelt nog steeds niet fijn.
Ik liep net al te bedenken wat ik vanavond te eten ga maken, maar dat is nog niet zo makkelijk als je opeens zonder magnetron/oven zit!
Allis, is het gelukt met je bankhoes?
En nu ga ik naar de buurvrouw op de koffie.
Laterrrrr!
woensdag 11 januari 2012 om 12:07
James was erg te spreken over mijn kookkunsten van gisteren (opbakken wat er over was van eergisteren )
Vooral omdat hij nu snel aan tafel kon
Hij wordt op zijn wenken bediend, zo doen we het vanavond weer, ik trek gewoon wat macaroni uit de vriezer
Vanavond:
- wassen
- tafel leeg maken
- vaatwasser uit- en inruimen
- drogen
- was opvouwen en opruimen
- keuken kleine beurt
Vooral omdat hij nu snel aan tafel kon
Hij wordt op zijn wenken bediend, zo doen we het vanavond weer, ik trek gewoon wat macaroni uit de vriezer
Vanavond:
- wassen
- tafel leeg maken
- vaatwasser uit- en inruimen
- drogen
- was opvouwen en opruimen
- keuken kleine beurt
woensdag 11 januari 2012 om 12:32
woensdag 11 januari 2012 om 13:51
Ik heb mijn hoes in bad gedaan, en wonder boven wonder is de vlek er redelijk uit. Ik heb hem alleen plaatselijk natgemaakt, anders kon ik het ding denk ik niet meer tillen. Nu nog wachten tot hij droog is.
Had ik net gistermiddag dat ding staan uitsoppen, sta ik er wonder boven wonder toch die avond weer te soppen. Ik wilde even een fles roosvichee schudden, bleek de dop er niet goed op te zitten (waarschijnlijk kan ik mezelf het beste de schuld daarvoor geven). O-Ve-Ral zat siroop. Ook, en voornamelijk, op mijn nieuwe wit-met-schattige-print-met-libellen-en-ander-bosgrut-bloes. Deze
Dus stond ik weer lekker te spoelen. Het ging er wel uit trouwens. Verder een strijkje weggewerkt, de plee even gedaan (we zijn de hal aan het opknappen, en ik kan dus elke dag kilo's stof wegruimen, ook op de wc)
Goldie, waar zou ik dan de 21e naar toe moeten ongeveer?
Gelfling, ik heb gemerkt dat als iklijstjes maak van de klusjes, ik meer rust in mijn hoofd heb. Ik schrijf gewoon alles op wat nog moet, zonder selectie, en streep weer af wat ik heb gedaan. Als mijn bladzijde vol is schrijf ik de dingen die over zijn op de nieuwe pagina. Zo zie ik meteen wat ik vaak uitstel...
Vandaag: vakantie betalen, boodschappen doen, begin maken met administratie.
Had ik net gistermiddag dat ding staan uitsoppen, sta ik er wonder boven wonder toch die avond weer te soppen. Ik wilde even een fles roosvichee schudden, bleek de dop er niet goed op te zitten (waarschijnlijk kan ik mezelf het beste de schuld daarvoor geven). O-Ve-Ral zat siroop. Ook, en voornamelijk, op mijn nieuwe wit-met-schattige-print-met-libellen-en-ander-bosgrut-bloes. Deze
Dus stond ik weer lekker te spoelen. Het ging er wel uit trouwens. Verder een strijkje weggewerkt, de plee even gedaan (we zijn de hal aan het opknappen, en ik kan dus elke dag kilo's stof wegruimen, ook op de wc)
Goldie, waar zou ik dan de 21e naar toe moeten ongeveer?
Gelfling, ik heb gemerkt dat als iklijstjes maak van de klusjes, ik meer rust in mijn hoofd heb. Ik schrijf gewoon alles op wat nog moet, zonder selectie, en streep weer af wat ik heb gedaan. Als mijn bladzijde vol is schrijf ik de dingen die over zijn op de nieuwe pagina. Zo zie ik meteen wat ik vaak uitstel...
Vandaag: vakantie betalen, boodschappen doen, begin maken met administratie.