CUBA

10-01-2012 16:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yes! Ik heb nét mijn vakantie geboekt, ik ga deze zomer naar Cuba! Uiteraard ga ik me inlezen, maar wie is er al geweest en hoe was het?
Geen ervaring, maar veel plezier gewenst op je vakantie!! Volgens mij is Cuba een fantastisch vakantieland (wel een iets minder woonland ).
Ja, wonen en vakantie zijn twee verschillende dingen. Ik heb nog een halfjaar om me te verheugen, in te lezen en voor te bereiden....
Waarom ga je in de zomer? (regentijd, orkaanseizoen)

Is 'n gaaf land verder. Ga je 'n rondreis maken? Da's echt de moeite waard!
Een geweldig land! Ik wens je ontzettend veel plezier!

Er zijn hier al meerdere topics over Cuba geschreven en het is best de moeite waard om die even door te lezen voor tips en trucs. (Zoals oa waarom je geen auto moet huren!)
Heerlijk land! Dus hele goede keuze!

Mooi land, heerlijke muziek, prachtige natuur en vriendelijke mensen.

Eten is niet super. Maar als je bij Casa Particulares slaapt, eet daar dan ook, want dan is het eten overheerlijk!

Voor de rest: geniet ervan!!!
Oh.. en mijn ervaring: vraag de bewoners niet direct naar hun mening over de politieke situatie. Daar willen/mogen/kunnen ze niet over praten
Ik ga over 4 weken :-)
Ik werk in het onderwijs...vandaar dat ik in de zomer ga, dan heb ik een lange vakantie. Ik heb gelezen dat een regenbui niet lang duurt, net als in Costa Rica toen, dat valt reuze mee. In Nederland regent het vaak de hele dag als het regent, daar niet.

Auto huren was ik niet van plan, heb namelijk geen rijbewijs..

Ik ga dus een rondreis maken en zal dus veel gaan zien. Ik word blij van jullie reacties!
quote:Zo.maar schreef op 10 januari 2012 @ 17:50:

Ik ga over 4 weken :-)Wil je me dan eens mailen als je terug bent?
quote:Kessy74 schreef op 10 januari 2012 @ 17:44:

Oh.. en mijn ervaring: vraag de bewoners niet direct naar hun mening over de politieke situatie. Daar willen/mogen/kunnen ze niet over pratenIn mijn vakantie doe ik niet aan politiek (trouwens: buiten de vakanties ook niet!)
En...kan ik heerlijk mijn Spaans weer ophalen. Ik ga de cursus in het weekend weer eens pakken, even alles opfrissen! In Costa Rica vond ik dat ook zo leuk, een beetje met de bevolking kunnen praten. Bovendien: Ik ben gek op de muziek, doe ook ZUmba (o.a. met salsa), dus dat komt goed!
quote:Nammma schreef op 10 januari 2012 @ 18:14:

[...]

In mijn vakantie doe ik niet aan politiek (trouwens: buiten de vakanties ook niet!)
Oh Spaans praten komt zeker goed uit! Oh heb spontaan zin om terug te gaan (ik ben in 2010 geweest).
Super land, vriendelijke mensen, mooie natuur en cultuur.

Havana is een mooi stad.Ik ben er al meerdere keren geweest en ook in anderen landen in midden en zuid-Amerika maar Cuba is naar mijn mening het mooiste land.Voor natuur Costa Rica.

Veel plezier en geniet er lekker van ook de muziek!
ik ben alleen in Havana geweest, echt super daar! De mensen, muziek en stad zelf. Als je in Havana bent zou ik gewoon lekker rondlopen in de oude stad/centrum. Heerlijk een terrasje pakken met een Mojito en live muziek op de achtergrond. Eten vond ik niet zo maar goed te doen hoor.
Gelukkig stel ik niet zulke hoge eisen aan het eten! Als ik vakantie heb, ben ik erg makkelijk. Thuis kook ik altijd en graag en mensen eten graag bij mij vanwege mijn kookkunsten.

Op vakantie maakt me dat niet zoveel uit, ik ga echt voor het land, kennismaken met de mensen.
Ja het eten in Cuba is geen hoogstandje maar de mensen doen echt hun best om het zo lekker mogelijk te maken en dat is ook wat waard.

Ik weet heel zeker dar jij met jou insteek een geweldige vakantie te gemoed gaat.
Cuba , heb er een waanzinnige reis gemaakt, geweldige avonturen beleefd, verliefd op Havana en Trinidad geworden, prachtig gewandeld bij Trinidad in de buurt, Topes Collantes, door de bush naar de waterval, prachtige stranden, lekkere mojitos, eten niet hoogstaand maar logisch gezien het land en de politieke situatie ... Regenstortbuien in Vinales gehad, maar wat.extra mojitos genomen

Echt geweldig..

Nadeel?

Ja, het grootste nadeel van Cubaanse bevolking is.dat ze overal geld voor willen hebben, enerzijds logisch, anderzijds is het jammer dat je denkt dat iemand je.even helpt met iets kleins dat gelijk de hand wordt opgehouden, dat.vond ik soms echt storend.

Heel.veel plezier gewenst, ik was er in maart 2009
DTEEZ!
Mijn vriend en ik willen ook gaan boeken voor Cuba, echter heb ik zelf een knoflookallergie en ik vraag me af of dat een groot probleem gaat worden.

Ik zal het ook nog eens op internet uitzoeken maar wat voor een soort eten is er voornamelijk te vinden?
Ze doen er niet veel aan kruiden en sausjes (behalve in goede restaurants in Havanna) maar je kan overal wel lekker puur natuur krab, kreeft en kip eten.

Kan me niet herinneren er iets met knoflook te hebben kunnen eten.
quote:Nammma schreef op 10 januari 2012 @ 18:13:

[...]

Wil je me dan eens mailen als je terug bent?Ja hoor, als ik je email adres kan krijgen
Cuba is geweldig, erg mooi land. Ik ben ook in de zomer geweest en de regenbuien zijn inderdaad prima te doen. Ze duren maar kort en koud wordt het toch niet.

Wij hebben alles via het OV (Viazul) en (illegale) taxis gedaan en dat is prima te doen. Spaans spreken is erg handig. Ik spreek ook Spaans en we hebben hierdoor dingen gezien en meegemaakt die we niet zouden hebben meegemaakt als ik geen Spaans sprak. Ook hebben we hierdoor veel betaald in moneda nacional (lokale valuta) in plaats van in CUC (toeristenvaluta) door in tentjes te eten/uit te gaan waar geen toeristen komen maar alleen de lokale bevolking.

Het eten vond ik trouwens helemaal niet slecht. Er is weinig variatie maar wat je krijgt is prima. Ik vond het juist wel fijn dat er weinig keuze was. Ik werd de eerste week terug in Nederland juist knettergek van de vele keuze in de supermarkt en alle reclame.
Prachtig land, maar kijk uit waar je eet. Niet overal is het even lekker.

Wat Nummerzoveel schrijft: kijk even naar andere topics hierover.
Ik ben net een week terug. Ik zat bij in Guardelavaca. Dat is op het ooslelijke gedeelte van het eiland. Heb er ook veel dingen gedaan met een locale taxi omdat er iemand mee was die spaans sprak. Met engels kom je niet ver buiten je hotel in dit gedeelte.

Vriendelijke mensen , mooie stranden maar idd het eten was niet super te noemen. Maar dat is idd een questie van knop omdraaien.

Zelf heb ik Holguin gezien, Santiago de Cuba, Het massa graf van de indianen, Gibarra, het natuurpark waar Columbus aan land is gekomen en een plaatsje waar Fidel Castro in het huwelijk is getreden.

Al met al een heel bijzondere ervaring

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven