2de x menstruatie overslaan? Nee..niet zwanger
woensdag 27 februari 2008 om 17:29
Hallo, het lijkt erop dat ik nu voor de 2de achtereenvolgende keer mijn menstruatie aan het overslaan ben! Vorige maand was het zo, toen dacht ik, nou ja...beetje stress, vermoeid...nu gaat dat beter, maar nu lijk ik het weer over te slaan! Kan het zijn dat dit door de pil komt? Ik ga daar nu maar mee stoppen, want heb zo'n vermoeden dat mijn hele hormoon huishouden door de war is...maak me er wel wat zorgen om. Wie heeft dit ook mee gemaakt? Ben 31...het zal toch geen overgang zijn? Heb ook de lichamelijke klachten niet, geen zere borsten, opgezet, buikpijn, etc...
woensdag 27 februari 2008 om 17:39
Ik ben juist net gestopt met de pil (december) en wacht ook sindsdien op mijn ongesteldheid. Maar dat kan aan het 'ontpillen' liggen, heb ik hier ergens gelezen. In jou geval zou ik me inderdaad afvragen of je iets anders leeft dan normaal. Stress en afvallen kan je menstruatie uitstellen. En inderdaad anders even langs de huisarts?
woensdag 27 februari 2008 om 17:53
Hallo, zo snel al reakties, DANK ! Ben vorige maand voor controle naar huisarts geweest, uitstrijkje en alles, alles was perfect. De pil had ik vanmorgen voor eerst in moeten nemen, maar ik stop er maar even mee...
Afvallen ben ik niet mee bezig, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Beetje vreemd.
Vorige maand sloeg ik het ook over...na een week een test gedaan en die gaf negatief aan, dus niet zwanger.
Zou het kunnen dat ik het toch ben, maar die eerste test het niet aangaf ?
Heb verder geen lichamelijke klachten zoals ik al eerder zei...
Afvallen ben ik niet mee bezig, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Beetje vreemd.
Vorige maand sloeg ik het ook over...na een week een test gedaan en die gaf negatief aan, dus niet zwanger.
Zou het kunnen dat ik het toch ben, maar die eerste test het niet aangaf ?
Heb verder geen lichamelijke klachten zoals ik al eerder zei...
woensdag 27 februari 2008 om 18:20
Het kan volgens mij best zo zijn dat je menstruatie uitblijft door pilgebruik, als je logisch nadenkt. (Ik weet niet of het ook echt zo is hoor, het is zo maar een theorie.)
Eigenlijk heeft een 'pilmenstruatie' weinig te maken met 'gewone' menstruatie. Tijdens een gewone cyclus krijg je een ovulatie en bouw je baarmoederslijmvlies op, wat wordt afgestoten tijdens je menstruatie. Tijdens pilgebruik krijg je geen ovulatie en bouw je ook geen baarmoederslijmvlies op. Het hoeft er dus iin theorie ook niet uit. De bloeding die je krijgt tijdens pilgebruik is een onttrekkingsbloeding, en alleen bedoelt om jou het gevoel te geven dat je een normale cyclus hebt.
Ik zou me dus niet al te druk maken. Wel als je over een aantal weken nog steeds niet ongesteld bent geworden nu je gestopt bent met de pil.
Nogmaals: het is maar een theorie... Geen wetenschappelijke onderbouwing oid.
Eigenlijk heeft een 'pilmenstruatie' weinig te maken met 'gewone' menstruatie. Tijdens een gewone cyclus krijg je een ovulatie en bouw je baarmoederslijmvlies op, wat wordt afgestoten tijdens je menstruatie. Tijdens pilgebruik krijg je geen ovulatie en bouw je ook geen baarmoederslijmvlies op. Het hoeft er dus iin theorie ook niet uit. De bloeding die je krijgt tijdens pilgebruik is een onttrekkingsbloeding, en alleen bedoelt om jou het gevoel te geven dat je een normale cyclus hebt.
Ik zou me dus niet al te druk maken. Wel als je over een aantal weken nog steeds niet ongesteld bent geworden nu je gestopt bent met de pil.
Nogmaals: het is maar een theorie... Geen wetenschappelijke onderbouwing oid.
woensdag 27 februari 2008 om 21:01
Ik zou wel nu nog een zwangerschapstest doen, het kan zijn dat je vorige keer te vroeg was (wel erg onwaarschijnlijk hoor als je het een week na je verwachte menstruatie hebt gedaan). Ook zonder alle bijverschijnselen van borsten, misselijkheid kun je zwanger zijn. Als ik jou was, zou ik meer rust hebben na nog een zwangersschapstest ipv nog een paar maanden afwachten....
donderdag 28 februari 2008 om 18:27
Ik heb dit ook gehad vorig jaar, slik zelf al 14 jaar de pil en had het ook nog niet eerder meegemaakt, altijd netjes ongesteld en toen ineens helemaal niets. Na een aantal testen die negatief waren toch maar eens naar de huisarts geweest die zich niet druk maakte. Volgens hem wordt je baarmoederslijmvlies steeds dunner en wordt daardoor je menstruatie minder en kan het zelfs geheel wegblijven. Toch heeft hij een test gedaan en me lichamelijk onderzocht en kwam tot de conclusie dat er niets aan de hand was. Hij stelde voor om te stoppen voor een half jaar met de pil om te kijken wat mijn lichaam zou doen dan. In mijn geval geen optie. Mijn menstruatie is nog niet wat het is geweest maar is wel een heel stuk minder geworden sindsdien.
Bij twijfel gewoon bij je huisarts langsgaan.
Bij twijfel gewoon bij je huisarts langsgaan.
zaterdag 17 mei 2008 om 12:25
Hoi allemaal,
Ik ben 42 en een paar jaar geleden begon mijn cyclus onregelmatig te worden. De eerste x ging ik ermee naar de dokter. Hij kon niets vinden. Vanaf toen gebeurt het ongeveer 1x per jaar dat ik 2 of 3 maanden niet menstrueerde. Op dit moment ben ik het ook weer 2 maand niet geworden, moet nog afwachten of ik het volgende maand ga worden. Ik vroeg ook aan de dokter of ik nu al ik de overgang zou zitten. Hij denkt van wel, maar volgens mij niet. Deze week zag ik toevallig een programma van Oprah, met dr. Oz op bezoek. Er was daar een vrouw met hetzelfde probleem. Bij haar ging het zelfs gepaard met gezichtshaargroeitoename. Dr. Oz zei, dat het te maken had met een hormoon in je lichaam die niet in balans is. Het had niets te maken met het ouder worden, je kon dit al op jongere leeftijd krijgen. Nu schijnt er een anticonceptiepil te zijn die deze hormoon bevat. Zelf kan ik niet zo goed overweg met de anticonceptie pil, dus die neem ik ook al jaren niet meer, maar ik wel uitzoeken wat mijn alternatieven zijn. Elk jaar denken dat je zwanger bent brengt ook alleen maar stress met zich mee.
Ik ben 42 en een paar jaar geleden begon mijn cyclus onregelmatig te worden. De eerste x ging ik ermee naar de dokter. Hij kon niets vinden. Vanaf toen gebeurt het ongeveer 1x per jaar dat ik 2 of 3 maanden niet menstrueerde. Op dit moment ben ik het ook weer 2 maand niet geworden, moet nog afwachten of ik het volgende maand ga worden. Ik vroeg ook aan de dokter of ik nu al ik de overgang zou zitten. Hij denkt van wel, maar volgens mij niet. Deze week zag ik toevallig een programma van Oprah, met dr. Oz op bezoek. Er was daar een vrouw met hetzelfde probleem. Bij haar ging het zelfs gepaard met gezichtshaargroeitoename. Dr. Oz zei, dat het te maken had met een hormoon in je lichaam die niet in balans is. Het had niets te maken met het ouder worden, je kon dit al op jongere leeftijd krijgen. Nu schijnt er een anticonceptiepil te zijn die deze hormoon bevat. Zelf kan ik niet zo goed overweg met de anticonceptie pil, dus die neem ik ook al jaren niet meer, maar ik wel uitzoeken wat mijn alternatieven zijn. Elk jaar denken dat je zwanger bent brengt ook alleen maar stress met zich mee.