Gezondheid alle pijlers

Reumataloog

10-01-2012 20:13 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgenvroeg naar de reumataloog,

Door verwijzing huisarts,ik wil weten of ik echt fybro heb,

Maar wat kan ik verwachten wat hij gaat,doen , en kan hij meteen zegen wat ik heb?

Wie weet hier wat van

Ps moeite met schrijven

En mobiel
naar welk ziekenhuis?

Ja kunnen ze bij fibromyalgie direct zeggen, je wordt wrs naar fysio of cesrtherapie gestuurd of in een groepsles in het ziekenhuis. Kijk maar eens op fibronet. Ik ben groot fan van de aanpak van dr.Cats. *(ben zelf psychosomatisch oefentherapeut)
in het sint maartenskliniek hebben ze een groeples die uit trainngen bestaan begeleid door fysio,maatschappelijkwerker en psycholoog. Resultaten zijn erg goed
Ze kunnen bloed prikken, foto's laten maken.
fibro zie je niet in bloed sterker nog fibro is geen reuma
Bij mij was het bloedprikken, kijken hoe mijn houding was, uitgebreid gesprek, foto's, alle drukpunten nalopen en een vervolgtraject bespreken.

Inderdaad mensendieck, fysio en eventueel psycholoog.
door het in kaart brengen van klachten en een vragenlijst wordt fibo gediagnosticeerd. Ze checken je bloed wel op reuma wrs
Sorry, heb er overheen gelezen dat er al een diagnose is gesteld.

Succes TO!
Bloedprikken werd bij mij ook gedaan om reuma uit te sluiten en eventuele ontstekingen op te zoeken.
Fener, waarom ben jij zo'n fan van dr. Cats?

Ik heb nl andere ervaringen, met name zijn manier van diagnosticeren.
Ok thanks ik ga naar het atruim heerlen, mij gaat het voornamelijk,

Om de zekerheid,en bewijs voor mijn werk anders geloven ze mij niet.

Bij mijn huisarts word ik niet veel wijzer

Die is van zoek het zelf maar uit verder,

Fibro is weke delen reuma toch?
quote:fener schreef op dinsdag 10 januari 2012 20:26 fibro zie je niet in bloed sterker nog fibro is geen reumafibro stel je ook vast door uitsluiting van andere ziektes, zoals 'gewone' reuma, die je wel in het bloed terug kunt vinden.
quote:divafiary schreef op 10 januari 2012 @ 20:31:

Ok thanks ik ga naar het atruim heerlen, mij gaat het voornamelijk,

Om de zekerheid,en bewijs voor mijn werk anders geloven ze mij niet.

Bij mijn huisarts word ik niet veel wijzer

Die is van zoek het zelf maar uit verder,

Fibro is weke delen reuma toch?

Ik weet niet welke arts je hebt maar ik heb een mevrouw ( ook Atrium Heerlen) en haar naam begint met een S, ze doet niks anders dan je onderzoeken en je eventueel doorsturen naar de cursus omgaan met fibro.

Als het goed is stuurt je reumatoloog ook een brief aan je huisarts met de constatering .
Diva niet alle bedrijfsartsen accepteren de diagnose fibro!
Nee dat weet ik maar ze roepen steeds dat ik een bewijs moet hebben,

Werk in de schoonmaak word steeds zwaarder
Ik dach een meneer dr,huls of zo,iets
Wat ik goed vind van dr.Cats is dat hij naar de mens als geheel kijkt en de patient als mens behandeld. Fibromyalgiepatienten worden vaak niet serieus genomen of als zeurpieten bestempeld. De patienten die ik behandel in onze praktijk die door dr,Cats zijn doorgestuurd zijn zeer over hem te spreken.

Ben benieuwd Jaimee wat jou ervaring is en vanuit welke positie
"Nee dat weet ik maar ze roepen steeds dat ik een bewijs moet hebben,

Werk in de schoonmaak word steeds zwaarder"

Dat leg je gegarandeerd af als het om het UWV gaat. Ze erkennen FM niet als ziekte, maar zien het als een soort van aanstelleritis.

Mijn moeder en ik hebben het beiden, ik werk FT omdat ik mn door extra vit B12 minder last heb, mijn moeder kan dat absoluut niet, en is een paar jaar geleden van 100 procent arbeidsongeschikt naar 100 procent gezond verklaard door het uwv.

Niet om je de moed in de schoenen te praten, maar reken nergens op...
TO ben je onder behandeling bij een fysio of oefentherapeut? Ik werk met de 4 dkl test. Dat is een test die ook bedrijfsartsen kennen. Als je daar flink op scoort (doen fibromyalgieers normaal gesproken flink op somatisatie en/of distress) is dat een aanleiding om je goede begeleiding te geven. (lees niet te pushen direct te gaan werken)
http://hulpgids.nl/images/Testen/4DKL.pdf

mss kun je m afnemen en de scoren doorgeven? Ik heb een programma om dat in een mooi tabel te zetten. Als het in je voordeel werkt bij de ba wil ik je dat wel mailen
"Wat ik goed vind van dr.Cats is dat hij naar de mens als geheel kijkt en de patient als mens behandeld. Fibromyalgiepatienten worden vaak niet serieus genomen of als zeurpieten bestempeld. De patienten die ik behandel in onze praktijk die door dr,Cats zijn doorgestuurd zijn zeer over hem te spreken.

Ben benieuwd Jaimee wat jou ervaring is en vanuit welke positie"

Ik voelde me niet serieus genomen. Na een tenderpointsonderzoek stond ik na 5 minuten weer buiten.

Daarnaast ben ik niet zo'n fan van groepstherapieeen, ik was 21 toen ik daar kwam, en zou in een groep terecht komen met veelal veel oudere vrouwen. Ik heb er toen voor gekozen om de therapie af te wijzen.

Ik vond het psychologisch intakegesprek trouwens wel erg fijn; iemand die precies begrijpt hoe je je voelt en waar je (soms letterlijk) tegenaan loopt.

Wat doe jij precies fener? Ik zou op individuele basis best 'iets' aan behandeling willen, als het een beetje aansluit bij mijn ideeen daarbij.

(sorry voor het slechte quoten, forum via de app, en die werkt niet goed)
Fibromyalgie

Hoe wordt de diagnose gesteld?

De diagnose fibromyalgie is heel moeilijk te stellen. Er bestaat geen test om de aandoening mee aan te tonen. En de klachten vermoeidheid, pijn en stijfheid komen ook bij veel andere aandoeningen voor.

Om na te gaan of u fibromyalgie heeft, zal uw arts allereerst onderzoeken welke klachten u precies heeft. Hij zal een uitgebreid vraaggesprek met u houden en u lichamelijk onderzoeken. Daarna zal hij een aanvullend onderzoek doen om zeker te weten dat uw pijn niet door een andere ziekte komt. Dit kan bijvoorbeeld een röntgenfoto of een bloedonderzoek zijn. Soms zal uw arts u doorverwijzen naar een reumatoloog om andere reumatische aandoeningen uit te sluiten.

Criteria

Om de diagnose te stellen zal uw arts onder andere de volgende vragen proberen te beantwoorden:

Heeft u chronische pijn en stijfheid, op drie of meer plekken in het lichaam?

Zitten die plekken zowel boven als onder de taille en zowel links als rechts in uw lichaam?

Heeft u langer dan 3 maanden last van pijn en stijfheid?

Doen meer dan 11 van de 18 pijnpunten (tender points) in het lichaam pijn?

Ook als het antwoord op alle bovenstaande vragen 'ja' is, blijft het moeilijk voor uw arts om zeker te weten dat u fibromyalgie heeft. Het kan ook zijn dat de ene arts wel tot de diagnose fibromyalgie komt en de andere niet. Dit kan komen doordat de ene arts harder op de pijnpunten drukt dan de andere. En u kunt zelf ook de ene dag een betere dag hebben dan de andere.bron. reumafonds.nl
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
Ik ben psychosomatisch oefentherapeut. (cesartherapeut). Wij kijken naar de link hoofd-lijf lijf-hoofd.

Denk aan lijfelijke grenzen leren herkennen, bekijken waarom je er vaak over gaat of onder blijft hangen. Zijn er gedachten patronen die de klachten verergeren of in stand houden. Ontspanningsoefeningen etc

Ligt er echt aan hoe je intake is. op www.beweegplein.nl is meer info te vinden.

De tenderpointsoz is wat achterhaald er is ook nog een vernieuwde test ben de naam even kwijt. Vind het zo erg als je als patient de kamer van je arts uitloopt met het gevoel wat je omschrijft. Jammer hoor. Dit is eerlijk gezegt de 1e keer dat ik dit verhaal hoor van dr Cats Ik werk in de Buurt van Nijmegen dus kom veel met m in aanraking
ik werk bij ern sosale werkvoorziening maar daar zijn ze ook niet meer ,zo

Makelijk ze vinden mij een zeur omdat ik op de punten sta en ze roepen dus steeds,

Jj hebt dat niet want geen bewijs.Ik hoop dat er morgen in ieder geval duidelijkheid komt.

Omgaan met de pijn tja ander verhaal

Ik kan nu al veel minder als een halfjaar geleden

Daar baal ik van ben verdomme 30 geen 80
Ja, ik hoor ook overwegend lyrische reacties, daarom heb ik ook specifiek gevraagd naar dr Cats bij mijn verwijzing. Jammer, maar niks aan te doen.

Ik ga eens zoeken naar een cesartherapeut bij mij in de buurt. Ik ben stronteigenwijs, en vind vaak dat het best nog even kan, als ik voel dat ik aan mn max zit. Deels ook door de omgeving. Je wil toch gewoon meedraaien, en iemand die niet voelt wat jij voelt zegt al gauw dat je lui, kleinzerig bent of je niet moet aanstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven