VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Hahaha, grappig verhaal Ely!

Wind, ik vind 12 euro wel echt heel veel hoor. Zou het niet betalen voor een hulp. Dan ga je van 30 naar 36 euro per week, ik vind het nogal wat. Maar snap je overweging dat ze misschien wegloopt.

Ik vraag me weleens af of je een hulp ook opslag moet geven. De onze is nu anderhalf jaar bij ons en krijgt nog steeds 10 euro. Ik vind het wel zat. Maar kan me ook voorstellen dat ze ook weleens opslag zou willen. Zelf vind ik het ook fijn om elk jaar een beetje meer te gaan verdienen....

Net gepilatest. Jemig, ik moet allemaal aangepast oefeningen voor zwangeren gaan doen. Vind ik niks he, de hele tijd die aandacht op je gericht en alles anders doen dan de anderen. Dan voel je je zo opvallen in de groep. Maar ik wil het wel nog lang blijven doen dus ik ga me er maar netjes aan proberen te houden. Dan hoef ik ook niet naar zwangerschapsgym oid.
Ely

Vanmorgen briefje neergelegd voor de hulp met de mededeling dat we 12,- te veel vonden en daarom 11,- voorgesteld. Er ligt een briefje dat ze niet accoord gaat en dat ze hoopt dat we snel iemand anders vinden

En vervolgens schrijf ze dat tijdens vakanties (ik had opgeschreven dat ze volgende week niet hoefde te komen ivm vakantie) dat ze altijd doorwerkt tijdens vakanties en dan extra werk doet

Help... mijn hulp heeft me in haar macht!
Corresponderen middels briefjes op de keukentafel lijkt me ook niet echt handig... En is het niet een dreigement? Wat ik hoor is 10 euro per uur redelijk normaal en een verhoging van 20% lijkt me allerminst reëel. Ik zou haar denk ik bellen, het is ook maar de vraag of zij een ander werkhuis vind voor 12 per uur. (en dat extra werk tijdens de vakantie, dat doet ze uit zichzelf en daarom is haar loonsverhoging nU gerechtvaardigd?)

Die hulp weet gewoon dondersgoed dat je haar niet kwijt wilt!

Verder doet alles me zeer en heb ik al heel de dag het gevoel elk moment boven de pot te moeten hangen. Ook pijn in maag en darmen en in hoofd en nek. De griep heeft ook mij een beetje te pakken denk ik.

Ely, ik haak ook af voor morgen als je het niet erg vindt. In de ochtend moet ik 2,5 uur werken omdat Pebblo lampen moet gaan ophalen in Almere. En ik voel me niet lekker dus daarna wil ik lekker op de bank gaan liggen.

Ik zal de kleertjes in een doos doen en ze morgen aan je opsturen, goed?
Zwangerschapspilates Morrie?

Beterschap Pebbles.

(Ik vind 10 euro al veel geld, maar ja, voor de hulp is het ook de bedoeling dat het meer is dan een beetje zakgeld... Wij hebben nu geen hulp. Centen zijn op...)
Dat is dus wat ik doe Meave, zwangerschapspilates. Maar dan wel bij mijn eigen oude vertrouwde 'gewone pilates groepje met eigen juf enzo'. Dat scheelt weer gemuts over aambeien e.d.

Wind, ik zou eerlijk gezegd mijn buik vol hebben van zo'n hulp. Zou direct zeggen dat het dan einde oefening is. Zomaar na een paar weken (ze is toch nog niet zo heel lang bij jullie) 2 euro per uur meer vragen en daar dan zo stellig aan vast houden dat vind ik niet kunnen. Doorbetaald worden in jullie vakantie, tja, als ze dat had gewild had ze wit werk moeten gaan doen denk ik. Ik betaal onze hulp iig niet als we op vakantie zijn. Maar het kan erger. Een oud collega van mij betaalde zijn hulp ook door als zij zelf met vakantie was!
Bizar zeg. Ik was nog niet ingelogd en stond al bij 'Wie hier'.

Heb het gevoel dat al mijn ingewanden los in mijn lijf liggen. Pff.

Volgende maand bestaat onze webshop 5 jaar en dus hebben we maart actiemaand. Die begint zaterdag, dinsdag hebben we de actie bedacht en nu dus nog posters maken voor op winkelruit, bordjes in de winkel, site aanpassen en nieuwsbrief opzetten. En zondag weer in h-a-h blaadje. maar is stop er zo mee, want zitten doet pijn.

Ik vind het ook wel er kort door de bocht en redelijk asociaal of zelfs arrogant van de hulp van Wind. 20% meer vragen, en direct opstappen als ze het niet krijgt.
Alvast gefeliciteerd met webshopverjaardag Peb! Jullie lamp hangt hier nog steeds tot ieders tevredenheid boven de eettafel!

Vind je gemuts over aambeien niet leuk morrie?
Peb, de Wiehier is trouwens niet wijs. Die moet nog gerepareerd worden staat ergens op de Vivapijler.
Ik denk dat ik het gemuts over aambeien echt het ergste vond van de hele zwangerschapsgym. Ik snap dat het naar is, maar hoef niet van andere mensen te weten of ze aambeien hebben. Bespreek dat lekker met je verloskundige of huisarts.

Ik ga eens even een brief maken voor werkgever met daarin hoeveel weken ik voor de uitgerekende datum met verlof wil, dat ik gebruik wil maken van mijn kolfrecht en dat ik graag tot einde jaar 3 ipv 4 dagen wil werken mbt vakantiedagen. O ja, en dat ik daarna van 32 naar 30 uur zou willen omdat ik Schorrie een dag van school wil halen. Eens kijken hoe ik dat zo inkleed dat het allemaal nog een beetje leuk overkomt
Het leven is een stuk beter. Het scheelt denk ik dat ik vrij was vandaag en lekker heb uitgeslapen. Ik was echt stikchagerijnig. Maar ok, nu is het allemaal in kalmer vaarwater.

Ik betaal mijn hulp wel 12 euro per uur. Ik weet alleen niet in hoeverre ik helemaal tevreden over haar ben, maar dat moet ik nog even uitvogelen. Ik heb namelijk het idee dat ze dingen wel doet, maar alleen in het zicht. Maar op dit moment is mijn motto: beter een hulp, dan geen hulp.

Leuk Peb, dat jullie alweer een 5 jarig jubileum hebben van webshop. Klopt het dat ik laatst een bord van jullie langs de snelweg zag staan? Sterkte meid met je griepje!

Ely, funny action!

Ik heb trouwens jurkje binnen en ik ben blij :-)
Weet iemand dit? Stel je bent op donderdag 14/8 uitgerekend en je wilt tot 4 weken voor de bevalling doorwerken. Is je laatste werkdag dan de woensdag 4 weken daarvoor of de donderdag 4 weken daarvoor?

Bij Schorrie was ik in het weekend uitgerekend dus was mijn laatste werk dag gewoon de vrijdag daarvoor.
Ehm.... ik neem aan woensdag. Maar weet het niet zeker.
Morrie, valt jouw laatste dag op een werkdag? Bedoel je dat?
He Vrolijk, fijn dat je je beter voelt!
Ja, mijn laatste dag valt op een werkdag. Maar de vraag is welke. In eerste instantie dacht ik net als Meave dat woensdag de laatste werkdag is als je op een donderdag uitgerekend bent, maar na het lezen op wat sites twijfel ik of het niet donderdag moet zijn. De rekentool op de site van het ministerie van soz. zaken doet het niet.....
Donderdag
volgens mij
Maar Morrie, het maakt niet zoveel uit. Je kunt op welke willekeurige dag stoppen en daar zestien weken bij optellen en je weet wanneer je verlof is afgelopen. Maakt toch niet zoveel uit of je dan op woe of op do stopt met werken?
Ja, volgens mij ook donderdag. Er staat: het verlof gaat in 4 weken teruggerekend vanaf een dag NA de uitgerekende datum.
Tuurlijk wel, de datum is dan toch anders die ik in mijn brief vermeld voor de duidelijkheid? Nu heb ik geschreven dat woensdag 16/7 mijn laatste werkdag is maar volgens mij moet dat donderdag 17/7 zijn.
Het maakt niet uit Morrie, je hebt gewoon recht op 16 weken verlof rond de bevalling. Dus als je één dag eerder met verlof gaat, dan ga je ook gewoon weer één dag eerder werken...
Ja, dat snap ik. Maar ik wil 4 weken van tevoren stoppen en niet 4 weken en 1 dag (tenminste, daar vanuit gaan, je weet nooit of je eerder moet stoppen). Ik wil niet 1 dag eerder weer werken, ik wil juist die volle 12 weken na de bevalling.
Vandaag lekker dagje gehad, ondanks dat de kinderen draken waren.

Menigmaal uit mijn slof geschoten, menigmaal niet pedagogisch gehandeld, maar toch een goed gevoel over deze dag

Best raar dus, maar ik ga er maar verder niet over nadenken.

Morgenochtend dus ineens vrij. Jammer dat date met Peb niet doorgaat.

Maar komt anderzijds ook niet verkeerd uit, want moet 's middags naar VUTreceptie van schoonvader.

En dan was het wel lullig, want dan had Zeefje morgen alleen in de auto kunnen slapen.

En zonde van de bloemen, want was voor het eerst van mijn leven attent geweest, door bloemen te kopen.

Die staan dus nu op tafel
Das balen Pebbles, loop je zomaar een bos bloemen mis! :-)

Ik heb de donderdag maar aangehouden nu, pz moet me maar corrigeren als het niet klopt.

Ik hoop maar dat ze overal mee akkoord gaan, wil erg graag Schorrie zelf van school halen op dinsdag. Mijn hele planning in mijn hoofd is daar nu op afgestemd!

Zal ik nog foto's gaan inplakken?

Jij zou dat ook kunnen gaan doen Ely .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven