Wie heeft hier verstand van?

10-01-2012 22:00 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet wel eens quinoa voor het ontbijt. Als ik dat bij de natuurwinkel haal moet ik dat eerst nog zelf wassen ivm bittere smaak. Heb altijd het idee dat me dat niet helemaal goed lukt omdat het toch altijd wat bitter blijft smaken.

Nu zag ik bij de appie quinoa in een pak van een of ander rijst-merk weet het even niet meer hoe het heet. Zou die al gewassen zijn? En dus minder bitter? Maar is dat wel hetzelfde en dus net zo gezond of zit daar weer vanalles aan toegevoegd? Weet iemand dit? Iemand deze quinoa al gegeten?
Wat is quinoa?
Een soort graan dacht ik. Ik eet het als ontbijt maar je kan het ook als avondeten met groenten enz eten.
Ik eet quinoa bij het avondeten, maar die moet je koken. Soms ook quinoavlokken 's ochtends in de yoghurt, die hoef je niet te koken maar ik vind ze wel wat zurig smaken.

Edit: die quinoa van de Appie ken ik dus niet,maar ik had aangenomen dat dat ook kook-quinoa was. Heb het wel eens zien staan nl.
Die bij Ah is volgens mij van Lassie, ik zag het ook staan van de week, naast de bulgur(?).
Ja, Lassie, dat was het. Ooit gehad?
http://jessevandervelde.c ... ef-quinoa-ontbijt-recept/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou zo zeggen, lees de verpakking eens.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb de appie quinoa vandaag op! Eerst gewassen, toen gekookt in melk, en het was niet bitter
Koken in melk doet idd wonderen. Net als bij witlof, dan gaat het bittere eraf.
Random vraagje.. Waarom eet je het?

TO vindt het bitter smaken.. Iemand anders vond het zurig..

Waarom niet kiezen voor iets wat je lekker vindt? (Er zijn genoeg gezonde keuzes) .
Het is heel erg gezond, en ik maak het lekker door het 'aan te kleden' met frambozen, blauwe bessen, kaneel en amandelen
Als je het geloof hebt het "goed" te doen dan smaakt het beter denk ik.
Gewoon even wassen en dan pas koken. Bovendien erg letten op de houdbaarheidsdatum, als het iets ouder is, is het eerder bitter.

Als je het klaarmaakt voor je avondeten, kan je het ook even "bakken" in een lepel olie en dan pas koken (net als bij sommige rijstgerechten), dat kan soms ook helpen.
Gekookt vind ik het heerlijk hoor. Alleen die vlokken vind ik niet zo geweldig.
Ik vind quinoa ook lekker, maak die van de Lassie wel eens, nooit gemerkt dat die echt bitter is.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 januari 2012 @ 22:26:

http://jessevandervelde.c ... ef-quinoa-ontbijt-recept/Bedankt voor het filmpje BGB!

Klinkt goed, ik ontbijt altijd met (griekse) yoghurt en fruit en muesli maar ik kreeg het advies om minder zuivel te gaan eten..

Misschien is Quinoa wel een goede vervanger dan..

Is het trouwens gezonder dan rijst of pasta, weet iemand dat?

In het filmpje werd verteld dat het glutenvrij is, dat is sowieso gezonder lijkt me..
Ik heb ze ook van de natuurwinkel. Goed wassen inderdaad en dan koken in melk.
Glutenvrij is niet gezonder of zo. Het is gezonder voor wie een glutenallergie heeft (uiteraard). Daarom staat het op de verpakking, het is allergie-informatie. Als je dat niet hebt is er geen reden om gluten te mijden. Gluten is een eiwit dat in granen voorkomt.

Het is gezonder dan witte pasta omdat het minder bewerkt is en meer vezels bevat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven