Van nutrilon 2 naar 3?

11-01-2012 12:04 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een vraag: mijn zoontje is bijna 10 maanden over 2 weken en volgens de verpakking van nutrilon moeten we over op nr 3 maar nu vroeg ik mij wat nu het verschil van de opvolgmelk. Nr 3 is maar van 10-12 maanden en dan weer over op nr 4? Hoe werkt dat nu en hoe graag is het verschil tussen nr 2 en nr 3 en 4?
Wij hebben tot 12 maanden 2 gebruikt en daarna over op gewone melk. Ik vond het niet nodig om nog verdere opvolgmelk te gaan gebruiken. Vooral niet om de prijs ervan
Na 12 maanden is FV niet meer nodig. Probeer eens gewone melk dan, of karnemelk. Veel goedkoper en ook goed.
Ik ben ook sinds kort over op 3. Heb het even geproefd en qua smaak begint het heel erg op gewone melk te lijken. Dus zodra meneer hier 1 is gaan we over op gewone melk
Hier idd ook: tot 1 jaar nr. 2 en daarna over op halfvolle melk.
Volgens mij is vanaf nutrilon 3 het alleen maar goed voor de portomonee van de fabrikant maar niet expliciet voor de kindjes
Maar als je tóch nieuwe melk moet kopen, terwijl je kind net 10 maanden is, kun je toch wel net zo goed nr 3 kopen? En als die dan op is, ga je over op echte melk/karnemelk. Dat is wat wij gaan doen denk ik.
Ik heb weleens navraag gedaan bij Nutrilon, omdat mijn dochter hypoallergene melk kreeg, en daar had je toen geen 3 van. Zij gaven toen aan dat het verschil vooral was dat het wat romiger is dan 2, dus wat meer vult.
Nutrilon 2

Nutrilon 3

Nutrilon 4

I love Nutrilon!
DTEEZ!
Toen dochter geboren werd was er alleen opvolgmelk 1 en 2.

Tijdens haar eerste levensjaar kwam er in ene nummer 3 bij. En nu hebben ze zelfs t/m 5 op de markt gebracht. Je denkt toch niet dat ik gekke henkie ben.... Wij zijn gewoon van 2 naar halfvolle melk gegaan.
Tot een jaar nummer 2 gebruikt en daarna over gegaan op gewone (volle) melk.

Dochtertje bijna 2 was geen flessen drinker en geeft nog steeds weinig om melk.
Zoontje van 1,5 krijgt nutrilon 4. Hij was wel prematuur en dit wordt aangeraden door de kinderarts.

Als je toch nieuwe melk koopt waarom dan niet gewoon het advies op de verpakking aanhouden en 3 kopen?
Onze zoon (12mnd) heeft nog echt behoefte aan een flesje. Vooral 's nachts, dus hij heeft stap 3. Hoop dat het snel afgelopen is, want met nummer 2 op komst wordt het een dure hobby. Maar ja wat doe je er anders in, gewoon wat melk ?
"lelytjevandalen, 39 minuten geleden

Volgens mij is vanaf nutrilon 3 het alleen maar goed voor de portomonee van de fabrikant maar niet expliciet voor de kindjes"

Dit dus, volgens mijn kinderarts in het wkz is het onzin.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 11 januari 2012 @ 12:50:

Onze zoon (12mnd) heeft nog echt behoefte aan een flesje. Vooral 's nachts, dus hij heeft stap 3. Hoop dat het snel afgelopen is, want met nummer 2 op komst wordt het een dure hobby. Maar ja wat doe je er anders in, gewoon wat melk ?Ja.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vanaf 12 maanden mag je kind gewone melk en als je de toegevoegde waarde van nutrilon niet ziet dan kan ik mij voorstellen dat je daar voor kiest.

Wat ik wel vreemd vind is dat een kind wat volgens de verpakking nutrilon 3 moet hebben, nutrilon 2 krijgt of een kind wat nutrilon 4 moet krijgen, nutrilon 3.

Als je dan toch nutrilon koopt waarom dan niet het advies van de fabrikant opvolgen?

Ook vind ik best vreemd dat er zo vaak naar de kosten wordt gekeken. Je wilt toch het beste voor het kind?

Ik zou echt niet overstappen naar gewone melk alleen omdat het goedkoper is. Wel als ik denk dat gewone melk net zo goed is.
@warmwaterbadeend, gewoon melk.

Mijn zoon heeft ook nog heel lang een flesje gehad s'nachts. En dat zijn wij zelfs aan gaan lengen met water.

En een tip voor kind 2: borstvoeding is gratis
@Sugarmiss, ik ben om de kosten niet begonnen aan nutrilon 3 en heb in de laatste 2 maanden de nutrilon 2 opgemaakt die ik nog had.

En aangezien die fabrikant er niet is voor "de goede adviezen" maar voor het vullen van eigen zakken, heb ik het advies van het CB en mijn eigen boeren verstand opgevolgd
quote:sugarmiss schreef op 11 januari 2012 @ 12:44:

Als je toch nieuwe melk koopt waarom dan niet gewoon het advies op de verpakking aanhouden en 3 kopen?Dit dus. Maar ik snap dus niet waarom je na 12 maanden niet sowieso over zou stappen op normale melk. Dat kan toch ook in een fles?
Wij hadden hypoallergeen en daar is geen 3 van inderdaad. Wij zijn toen ze 11 maanden was van HA2 naar Standaard2 gegaan, om te kijken of dat goed ging (en jawel) en toen met een jaar op halfvolle melk. Gaat prima.
Vanaf Nutrilon 3 mogen ze toch in de aanbieding? Tochtochtoch??
Ik vind kind zowieso dure hobby haha!

Rijstebloem, nutriton, in de avond een avondpapje.. pff..

Maar je krijgt er zooooooveeeeeeeeel voor terug haha!
Ik hoorde ooit dat nummer 3 melk iets zoeter is, zodat kinderen moeilijker over gaan op halfvolle melk, en je als ouder langer FV blijft geven. Weet niet wat daar van waar is, hier ook de nummer 2 gegeven tot 12 maanden, en daarna gewone melk.

@Sugarmiss; Nitrilon 3 en 4 zijn gewoon commerciele producten, waarvan alleen de fabrikant profiteert. Kan me heel goed voorstellen dat je de verpakking dus niet als leidraad gebruikt. Zou ook niet weten waarom geld daarin geen beweegreden kan zijn. Ik wil ook het beste voor mijn kind, opvolgmelk 3 en 4 zijn alleen mi niet het beste. Een gezonde en gevarieerd voedingspatroon, dat is het beste.
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 11 januari 2012 @ 13:30:

Ik vind kind zowieso dure hobby haha!

Rijstebloem, nutriton, in de avond een avondpapje.. pff..

Maar je krijgt er zooooooveeeeeeeeel voor terug haha!Ook dit zijn keuzes, legio mensen die geen rijstebloem of avondpapjes geven.
Mensen kopen het dus echt, ik dacht echt dat iedereen die onzin zoals dit en pyamapapje ed wel door zouden hebben, dat dat gewoon onzin is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven