Van nutrilon 2 naar 3?
woensdag 11 januari 2012 om 12:04
Heb een vraag: mijn zoontje is bijna 10 maanden over 2 weken en volgens de verpakking van nutrilon moeten we over op nr 3 maar nu vroeg ik mij wat nu het verschil van de opvolgmelk. Nr 3 is maar van 10-12 maanden en dan weer over op nr 4? Hoe werkt dat nu en hoe graag is het verschil tussen nr 2 en nr 3 en 4?
woensdag 11 januari 2012 om 12:25
woensdag 11 januari 2012 om 12:56
woensdag 11 januari 2012 om 13:02
quote:warmwaterbadeendje schreef op 11 januari 2012 @ 12:50:
Onze zoon (12mnd) heeft nog echt behoefte aan een flesje. Vooral 's nachts, dus hij heeft stap 3. Hoop dat het snel afgelopen is, want met nummer 2 op komst wordt het een dure hobby. Maar ja wat doe je er anders in, gewoon wat melk ?Ja.
Onze zoon (12mnd) heeft nog echt behoefte aan een flesje. Vooral 's nachts, dus hij heeft stap 3. Hoop dat het snel afgelopen is, want met nummer 2 op komst wordt het een dure hobby. Maar ja wat doe je er anders in, gewoon wat melk ?Ja.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 11 januari 2012 om 13:06
Vanaf 12 maanden mag je kind gewone melk en als je de toegevoegde waarde van nutrilon niet ziet dan kan ik mij voorstellen dat je daar voor kiest.
Wat ik wel vreemd vind is dat een kind wat volgens de verpakking nutrilon 3 moet hebben, nutrilon 2 krijgt of een kind wat nutrilon 4 moet krijgen, nutrilon 3.
Als je dan toch nutrilon koopt waarom dan niet het advies van de fabrikant opvolgen?
Ook vind ik best vreemd dat er zo vaak naar de kosten wordt gekeken. Je wilt toch het beste voor het kind?
Ik zou echt niet overstappen naar gewone melk alleen omdat het goedkoper is. Wel als ik denk dat gewone melk net zo goed is.
Wat ik wel vreemd vind is dat een kind wat volgens de verpakking nutrilon 3 moet hebben, nutrilon 2 krijgt of een kind wat nutrilon 4 moet krijgen, nutrilon 3.
Als je dan toch nutrilon koopt waarom dan niet het advies van de fabrikant opvolgen?
Ook vind ik best vreemd dat er zo vaak naar de kosten wordt gekeken. Je wilt toch het beste voor het kind?
Ik zou echt niet overstappen naar gewone melk alleen omdat het goedkoper is. Wel als ik denk dat gewone melk net zo goed is.
woensdag 11 januari 2012 om 13:11
@Sugarmiss, ik ben om de kosten niet begonnen aan nutrilon 3 en heb in de laatste 2 maanden de nutrilon 2 opgemaakt die ik nog had.
En aangezien die fabrikant er niet is voor "de goede adviezen" maar voor het vullen van eigen zakken, heb ik het advies van het CB en mijn eigen boeren verstand opgevolgd
En aangezien die fabrikant er niet is voor "de goede adviezen" maar voor het vullen van eigen zakken, heb ik het advies van het CB en mijn eigen boeren verstand opgevolgd
woensdag 11 januari 2012 om 13:14
woensdag 11 januari 2012 om 13:30
Ik hoorde ooit dat nummer 3 melk iets zoeter is, zodat kinderen moeilijker over gaan op halfvolle melk, en je als ouder langer FV blijft geven. Weet niet wat daar van waar is, hier ook de nummer 2 gegeven tot 12 maanden, en daarna gewone melk.
@Sugarmiss; Nitrilon 3 en 4 zijn gewoon commerciele producten, waarvan alleen de fabrikant profiteert. Kan me heel goed voorstellen dat je de verpakking dus niet als leidraad gebruikt. Zou ook niet weten waarom geld daarin geen beweegreden kan zijn. Ik wil ook het beste voor mijn kind, opvolgmelk 3 en 4 zijn alleen mi niet het beste. Een gezonde en gevarieerd voedingspatroon, dat is het beste.
@Sugarmiss; Nitrilon 3 en 4 zijn gewoon commerciele producten, waarvan alleen de fabrikant profiteert. Kan me heel goed voorstellen dat je de verpakking dus niet als leidraad gebruikt. Zou ook niet weten waarom geld daarin geen beweegreden kan zijn. Ik wil ook het beste voor mijn kind, opvolgmelk 3 en 4 zijn alleen mi niet het beste. Een gezonde en gevarieerd voedingspatroon, dat is het beste.
woensdag 11 januari 2012 om 13:31