Van nutrilon 2 naar 3?
woensdag 11 januari 2012 om 12:04
Heb een vraag: mijn zoontje is bijna 10 maanden over 2 weken en volgens de verpakking van nutrilon moeten we over op nr 3 maar nu vroeg ik mij wat nu het verschil van de opvolgmelk. Nr 3 is maar van 10-12 maanden en dan weer over op nr 4? Hoe werkt dat nu en hoe graag is het verschil tussen nr 2 en nr 3 en 4?
woensdag 11 januari 2012 om 13:33
quote:Opa_Sokkenpop schreef op 11 januari 2012 @ 13:29:
Vanaf Nutrilon 3 mogen ze toch in de aanbieding? Tochtochtoch??
vlgs mij 2 ook al. alleen de 1 (zuigelingenvoeding, 0-6mnd) niet.
Enne, hier gebruik ik nog (eigen merk) standaard 3 om 's ochtends de pap mee aan te maken. Zoon is 1,5jaar. Bij de bam krijgt hij een bekertje gewone melk. De een zegt dat opgroeimelk te veel calo's heeft, de ander dat gewone melk te zout is. Nu de gulden middenweg genomen.
Vanaf Nutrilon 3 mogen ze toch in de aanbieding? Tochtochtoch??
vlgs mij 2 ook al. alleen de 1 (zuigelingenvoeding, 0-6mnd) niet.
Enne, hier gebruik ik nog (eigen merk) standaard 3 om 's ochtends de pap mee aan te maken. Zoon is 1,5jaar. Bij de bam krijgt hij een bekertje gewone melk. De een zegt dat opgroeimelk te veel calo's heeft, de ander dat gewone melk te zout is. Nu de gulden middenweg genomen.
woensdag 11 januari 2012 om 13:34
Ik vind het niet gek hoor, dat er naar de kosten wordt gekeken. Nutrilon is erg duur, er zijn zat goedkopere alternatieven (huismerk) en na een jaar gewone melk dus. Dat Nutrilon beter is vindt vooral Nutricia zelf. Maar hun reclamecampagnes werken goed: veel vrouwen geloven toch dat het echt beter is Nutrilon te geven dan iets anders.
woensdag 11 januari 2012 om 13:36
Wij hebben ook pyjamapapjes geheven toen zoon door veel ziek zijn niet tot nauwelijks at. Hij heeft in jaar 1 ongeveer 8 oorontstekingen gehad en dito ab kuren. Hij at dan niet en dronk alleen maar. Als we het niet gaven had hij s'nachts honger en konden we eruit. Na het plaatsen van buisjes at hij weer als een bootwerker en geen papjes meer.
Maar om het zomaar te geven als het kind een goed en gezond eetpatroon heeft, zou ik niet doen
Maar om het zomaar te geven als het kind een goed en gezond eetpatroon heeft, zou ik niet doen
woensdag 11 januari 2012 om 13:42
woensdag 11 januari 2012 om 13:44
Mijn kind heeft nooit rijstebloem en pyamapapjes gehad.
Hij krijgt wel de nutrilon omdat die ons is aangeraden door de kinderarts in het ziekenhuis. Er zitten toch extra vitamines en mineralen aan toegevoegd. Hoe je het ook wend of keert het heeft een andere samenstelling dan gewone melk.
Ik weet wel dat er ook artsen zijn die het niet nodig vinden onder andere de arts bij ons op het consultatiebureau maar ik heb gewoon meer vertrouwen in de arts die het we aanraad.
Ik weet ook wel dat het strikt genomen niet nodig is omdat het er vroeger niet eens was en we allemaal groot geworden zijn.
Maar toch ik kies er gewoon wel voor.
Hij krijgt wel de nutrilon omdat die ons is aangeraden door de kinderarts in het ziekenhuis. Er zitten toch extra vitamines en mineralen aan toegevoegd. Hoe je het ook wend of keert het heeft een andere samenstelling dan gewone melk.
Ik weet wel dat er ook artsen zijn die het niet nodig vinden onder andere de arts bij ons op het consultatiebureau maar ik heb gewoon meer vertrouwen in de arts die het we aanraad.
Ik weet ook wel dat het strikt genomen niet nodig is omdat het er vroeger niet eens was en we allemaal groot geworden zijn.
Maar toch ik kies er gewoon wel voor.
woensdag 11 januari 2012 om 13:46
quote:louise1981 schreef op 11 januari 2012 @ 13:42:
Ons CB zei destijds: Nutrilon 3 & 4 alleen geven aan te kleine of veel te lichte kindjes omdat daar meer voedingsstoffen in zitten. Sterkter nog: dikkertjes kan je beter z.s.m. op de gewone melk overzetten omdat ze van opvolgmelk na hun eerste jaar alleen nog maar steviger worden.Ons kindje is te vroeg geboren en zit inderdaad op de onderste groei en gewichtscurve. Hij volgt die wel keurig. Zou best kunnen dat onze kinderarts bij een kind met een ander gewicht / lengte een ander advies zou geven.
Ons CB zei destijds: Nutrilon 3 & 4 alleen geven aan te kleine of veel te lichte kindjes omdat daar meer voedingsstoffen in zitten. Sterkter nog: dikkertjes kan je beter z.s.m. op de gewone melk overzetten omdat ze van opvolgmelk na hun eerste jaar alleen nog maar steviger worden.Ons kindje is te vroeg geboren en zit inderdaad op de onderste groei en gewichtscurve. Hij volgt die wel keurig. Zou best kunnen dat onze kinderarts bij een kind met een ander gewicht / lengte een ander advies zou geven.
woensdag 11 januari 2012 om 15:33
Toch mooi, dat zo'n fabrikant dus toch maar mooi bereikt dat hordes mensen geloven dat nutrilon nummer 3, 4, 5 het beste voor hun kind is. Het voedingscentrum adviseert vanaf 12 maanden halfvolle melk. Dat is vast niet omdat nutrilon beter is. (Dat gaat overigens niet over 2 of 3 voor 10 tot 12 maanden, ik bedacht me dat wij ook kruidvatmelk gaven en dat nummer 2 daarvan tot 12 maanden is. Met wat logisch verstand denk ik dat het vrij weinig uitmaakt wat je in die 2 maanden geeft.).
En pyjamapapjes, serieus, bekijk eens wat daarin zit. Eén bom suiker. Niet echt het beste voor je kind hoor. Wel het beste voor de portemonnee van de fabrikant.
En pyjamapapjes, serieus, bekijk eens wat daarin zit. Eén bom suiker. Niet echt het beste voor je kind hoor. Wel het beste voor de portemonnee van de fabrikant.
woensdag 11 januari 2012 om 18:28
Van Pepti (voor kindjes met KMA) bestaat niet eens een nummer 3 of 4. Wij zijn nu overgestapt op soyamelk. Hij krijgt voor het slapengaan nog een klein flesje pepti 2 (90 ml). Ik wil dit eigenlijk ook gaan vervangen door soya, maar dan krijgt hij ineens wel heel veel soyamelk op een dag 's morgens pap, s middags bij de boterham en dan s avonds ook nog eens.. Ik kijk het even en ga het navragen op het CB.
donderdag 12 januari 2012 om 19:04
Even een update: heb het nagevraagd bij het CB en nr 3 is puur het voor spekken van de fabriekskas wisten ze te melden. Nr 3 wordt alleen aangeraden als je kindje te licht wordt bevonden en dus inderdaad op de onderste groeicurve zit. Wij blijven dus lekker doorgaan met nr 2 en stappen uiteindelijk over naar halfvolle melk.