Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geven jullie per maand uit aan je mobiel?

11-01-2012 14:00 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig uit te zoeken welk abonnement ik hierna ga nemen. Deze loopt binnenkort af. Ik kan er een nemen met een toestel, of sim only en dit toestel nog wat langer gebruiken.

Ik heb de neiging om max 30 euro per maand aan mijn mobiele telefoon uit te geven, dus inclusief alle bundels en het liefst ook al inclusief het toestel.

Apps had ik tot nog toe niet, maar als die erbij gaan horen, liever die dus ook.

Mijn man vindt dit vreselijk veel geld. Hij heeft prepaid en moet eens per half jaar opwaarderen omdat tegenwoordig het tegoed niet langer houdbaar is (de oplichters!).

Maar goed, ik vond die 30 al best netjes van mezelf.

Dus nu ben ik benieuwd wat jullie per maand aan jullie abonnement en toebehoren uitgeven...
Ik betaal bij Ben 7,- euro per maand aan sim-only. Geen aparte bundels voor sms en bellen! Hoera.

(250 belminuten/sms + 150 gratis)
Sim only: Telfort! Goedkoopste (maar gaat binnenkort wel duurder worden!).

Ik geef overigens zelf 16 euro per maand uit (200min, 25sms en 1GB internet).
Ga voor een simonly en een toestel. Als je toestel wil ben je vaak even duur of zelfs duurder uit als je een abo + toestel neemt.

In de digitaalgids van de consumentenbond van deze maand staat een groot artikel over telefoonabo's. Misschien ff lezen in de bieb oid.

Ik heb ook Ben. Maar ik vind de bereikbaarheid (is via t-mobile netwerk) niet fantastisch. HI is beter maar ook (veel) duurder.
ik 60,- en man 100,-, needless to say dat wij veel bellen en smsen (ook veel buitenland, dat zijn de meeste kosten) en ook een uitgebreid internetabbo er op hebben.
Ik heb een duur abbo, 200 belminuten onbeperkt internetten en smsen met dure smartphone voor 55 euro in de maand. Ik sms en internet heel veel op mijn gsm.
Hier ook 7 euro per maand, sim-only van Ben. Geen internet erbij.
5,90 bij telfort. 200 belminuten en 25 sms.

Die mobiel koop je gewoon zelf. Veel voordeliger volgens mij.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:nickw0180 schreef op 11 januari 2012 @ 14:03:

Sim only: Telfort! Goedkoopste (maar gaat binnenkort wel duurder worden!).

Wrom?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Heb Vodafone met 500 mb internet en een aantal belminuten + sms'jes (geen idee hoeveel, ik blijf er ver onder) plus toestel (HTC Wildfire) voor 17,95 per maand.
Ik doe het meeste via internet en ben een tientje per half jaar kwijt aan prepaid bellen. Meer heb ik er ook niet voor over.

Lang leve Skype.
10 euro. Prepaid. Kom ik ruim mee toe.

Geen smartphone, geen internet.
Rond de ¤30,00 per maand. Kpn en daar zit alles bij.
Op het moment 10 euro in de maand, sim-only. Alleen bellen en smsen.

Wordt binnenkort zo'n 30 euro i.v.m smartphone, ik heb twee jaar aan dat idee moeten wennen en vind het nog steeds veel. Neem maar een eenjarig abonnement omdat ik z.s.m op een goedkoper sim-only abonnement wil overgaan.
2,50 per maand, sim-only van Ben. 75 belminuten/sms-jes.

Maar ik heb dan ook een heel simpel toestel en geen internet.
quote:merano schreef op 11 januari 2012 @ 14:08:

[...]

Wrom?Is op het nieuws geweest. Zij zitten nog vrij schappelijk met het internet abo. Maar door het toenemende data verbruik "moeten" zij nu ook zoals Vodafone en "KPN" de prijzen verhogen.
Ik bel en sms voor 6,75 per maand. Ik heb een paar maanden een nieuwe smartphone gekocht, de HTC wildfire S voor 190 euro. Fijn toestel!
¤25,- per maand voor:

300 sms-en (zijn altijd op)

300 belminuten naar mobiele nummers

Onbeperkt bellen naar vaste nummers

Sim only van T-mobile
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik ben net overgestapt naar Ben simonly (kom van T-mobile: 30 euro per maand en heb een iPhone) en ga 17 euro p/m betalen, inclusief internet. Geloof dat ik 500 mb heb, en dat zou genoeg moeten zijn. Bellen en smsen doe ik niet veel (want ik gebruik whatsapp) en ik heb eigenlijk geen idee hoeveel minuten en smsjes ik kan versturen. In de afgelopen 2 jaar heb ik nog nooit m'n maandelijkse minuten verbruikt.
10,- prepay.
15,95 voor 150 belmin , 25 sms en onbeperkt internet met htc toestel
¤27,- p.m. Voor 350 belminuten, onbeperkt internet ( en tot 2 gb snel internet) , 100 sms en een gratis sony Ericsson xperia arc.
Jarenlang 35 euro per maand, maar nu ben ik het zat! Vanaf dit jaar heb ik lekker SIM only, zonder internet en betaal ik 12 euro, terwijl ik nog net zoveel kan bellen en smsen als anders. Heb er zelf een telefoon bij gekocht voor 80 euro. Ik trek die oplichters van de telefoonmaatschappijen niet meer!!
25 euro pm, 250 min en 100 smsjes en onbeperkt internet met een android toestel...

(maar dat onbeperkte kan je bijna nergens meer krijgen)

T-mobile.
¤40 à ¤50, ik heb geen vaste telefonie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven