Hoeveel geven jullie per maand uit aan je mobiel?
woensdag 11 januari 2012 om 14:00
Ik ben bezig uit te zoeken welk abonnement ik hierna ga nemen. Deze loopt binnenkort af. Ik kan er een nemen met een toestel, of sim only en dit toestel nog wat langer gebruiken.
Ik heb de neiging om max 30 euro per maand aan mijn mobiele telefoon uit te geven, dus inclusief alle bundels en het liefst ook al inclusief het toestel.
Apps had ik tot nog toe niet, maar als die erbij gaan horen, liever die dus ook.
Mijn man vindt dit vreselijk veel geld. Hij heeft prepaid en moet eens per half jaar opwaarderen omdat tegenwoordig het tegoed niet langer houdbaar is (de oplichters!).
Maar goed, ik vond die 30 al best netjes van mezelf.
Dus nu ben ik benieuwd wat jullie per maand aan jullie abonnement en toebehoren uitgeven...
Ik heb de neiging om max 30 euro per maand aan mijn mobiele telefoon uit te geven, dus inclusief alle bundels en het liefst ook al inclusief het toestel.
Apps had ik tot nog toe niet, maar als die erbij gaan horen, liever die dus ook.
Mijn man vindt dit vreselijk veel geld. Hij heeft prepaid en moet eens per half jaar opwaarderen omdat tegenwoordig het tegoed niet langer houdbaar is (de oplichters!).
Maar goed, ik vond die 30 al best netjes van mezelf.
Dus nu ben ik benieuwd wat jullie per maand aan jullie abonnement en toebehoren uitgeven...

woensdag 11 januari 2012 om 14:40
Op dit moment 30 euro per maand, maar mijn abbonement loopt af eind deze maand. Ik heb in november een losse Iphone 4s gekocht, dus ik ga over op een sim only bij mijn huidige provider voor 20 euries. Zit internet, bellen ( 200 min) en smsen ( 150) in. Prima te doen! Krijg toch vaste telefonie in mei, dus bellen doen we dan gewoon met de vaste lijn-;).
woensdag 11 januari 2012 om 14:41
quote:KahlanAmnell schreef op 11 januari 2012 @ 14:36:
¤0,-
Heb geen mobiel
Lekker
Ik ben ook wel zo dat ik niet opneem als ik geen zin heb, of bezig ben. Ik ben niet aan dat ding vergroeid ofzo. Ik vind het ook onzin dat je iedereen maar altijd en overal moet bereiken. Als je met de trein komt en nu niet bent aangekomen, dan zit je vast in de volgende... Daarben ik heel simpel in.
Maar goed, ik moet qua werk wel e.e.a. bij me hebben en ik werd er een beetje zat van dat ik met agenda, laptop, telefoon en mp3speler rondliep, dus ik ben maar dingen gaan combineren.
De meeste dingen doe ik met mn mobiel; laptop gaat maar heel soms mee. De rest doe ik thuis wel. Maar ik vond het wel handig dat ik niet steeds vrij hoefde te nemen om alle prive-dingen met bijv. de aannemer te regelen; ik had alle sbij me wat ik nodig had.
¤0,-
Heb geen mobiel
Lekker

Ik ben ook wel zo dat ik niet opneem als ik geen zin heb, of bezig ben. Ik ben niet aan dat ding vergroeid ofzo. Ik vind het ook onzin dat je iedereen maar altijd en overal moet bereiken. Als je met de trein komt en nu niet bent aangekomen, dan zit je vast in de volgende... Daarben ik heel simpel in.
Maar goed, ik moet qua werk wel e.e.a. bij me hebben en ik werd er een beetje zat van dat ik met agenda, laptop, telefoon en mp3speler rondliep, dus ik ben maar dingen gaan combineren.
De meeste dingen doe ik met mn mobiel; laptop gaat maar heel soms mee. De rest doe ik thuis wel. Maar ik vond het wel handig dat ik niet steeds vrij hoefde te nemen om alle prive-dingen met bijv. de aannemer te regelen; ik had alle sbij me wat ik nodig had.
woensdag 11 januari 2012 om 14:46
Inclusief BTW 17 Euro en nog wat bij T Mobile. Ik bel best veel maar niet buiten mijn bundel, alleen in het buitenland en dan ben ik vaak een behoorlijk bedrag kwijt omdat ik mijn hoog bejaarde moeder twee keer per dag bel om te horen hoe het gaat. Nou heb ik wel een telefoon uit het jaar nul waarmee ik niet kan internetten of foto's kan maken dus het gaat alleen om bellen en SMS 'en.
verba volant, scripta manent.

woensdag 11 januari 2012 om 14:50
Ik heb ook het idee dat je veel beter een sim only abo kan nemen en dan zelf maandelijks een bedrag sparen voor je nieuwe telefoon... tenminste als je niet persé interesse hebt in internet op je telefoon en de nieuwste gadgets. Anders betaal je daar namelijk wel voor.
Ik heb nu dus een sim-only voor 12 euro en dan spaar ik elke maand gewoon voor mezelf 8 euro, zodat ik aan het einde van het jaar steeds een telefoon kan kopen van zo rond de 100e. Vind ik zelf veel fijner dan een duur abo van 35e (waar ik dan vaak nog overheen ga, dus dan wordt het 40e.... en in mijn internet tijdperk had ik soms rekeningen van 80/90 e...geen idee hoe dat kwam... )
Ik heb nu dus een sim-only voor 12 euro en dan spaar ik elke maand gewoon voor mezelf 8 euro, zodat ik aan het einde van het jaar steeds een telefoon kan kopen van zo rond de 100e. Vind ik zelf veel fijner dan een duur abo van 35e (waar ik dan vaak nog overheen ga, dus dan wordt het 40e.... en in mijn internet tijdperk had ik soms rekeningen van 80/90 e...geen idee hoe dat kwam... )
woensdag 11 januari 2012 om 14:55

woensdag 11 januari 2012 om 14:56
Ik geef per maand een tientje uit aan een beltegoedkaart van Hema.
Mijn man, das een ander verhaal. Na een half jaar telefoonrekeningen van EUR 300.- tot EUR 600.- per maand heb ik hem 2 maanden geleden heel kinderachtig af laten sluiten. (ik heb hier weleens een topic over geopend.)
Nu belt hij me wel dagelijks met de werktelefoon en zijn werkgever houdt hier maandelijks EUR 35.- voor in van zijn loon. Wat een rust zeg.
Nu kan ik van het weekend eindelijk eens met mijn dochter en man naar de Efteling, zoals ik haar al een jaar beloofd heb.
Mijn man, das een ander verhaal. Na een half jaar telefoonrekeningen van EUR 300.- tot EUR 600.- per maand heb ik hem 2 maanden geleden heel kinderachtig af laten sluiten. (ik heb hier weleens een topic over geopend.)
Nu belt hij me wel dagelijks met de werktelefoon en zijn werkgever houdt hier maandelijks EUR 35.- voor in van zijn loon. Wat een rust zeg.
Nu kan ik van het weekend eindelijk eens met mijn dochter en man naar de Efteling, zoals ik haar al een jaar beloofd heb.
woensdag 11 januari 2012 om 14:58

woensdag 11 januari 2012 om 15:01
quote:EvyBlissy schreef op 11 januari 2012 @ 14:58:
@ Nastik: fijn dat dat opgelost is, dat gedoe om die telefoonrekening van je vent!
Ik kon er écht niet meer tegen. Die enorme aanslag op je budget. En ik spreek hem nog net zo vaak. Hij belt thuis met zijn vrienden en familie en soms ook met zijn werktelefoon.
Ik heb echt op het punt gestaan om die telefoon helemaal kapot te stampen toen er na de zoveelste belofte tot beterschap wéér een rekening van EUR 390.- binnenviel. Ik betaal het in termijntjes van EUR 50.- terug zodat ik zeker weet dat hij niet meer wordt aangesloten. Abbo is dan ook afgelopen.
Gemeen.
Kon niet anders.
@ Nastik: fijn dat dat opgelost is, dat gedoe om die telefoonrekening van je vent!
Ik kon er écht niet meer tegen. Die enorme aanslag op je budget. En ik spreek hem nog net zo vaak. Hij belt thuis met zijn vrienden en familie en soms ook met zijn werktelefoon.
Ik heb echt op het punt gestaan om die telefoon helemaal kapot te stampen toen er na de zoveelste belofte tot beterschap wéér een rekening van EUR 390.- binnenviel. Ik betaal het in termijntjes van EUR 50.- terug zodat ik zeker weet dat hij niet meer wordt aangesloten. Abbo is dan ook afgelopen.
Gemeen.
Kon niet anders.

woensdag 11 januari 2012 om 15:05
quote:Nastik schreef op 11 januari 2012 @ 15:01:
[...]
Gemeen.
Kon niet anders.Huh, jij betaalt het terug? En je sluit zijn telefoon af? Serieus? ...
[...]
Gemeen.
Kon niet anders.Huh, jij betaalt het terug? En je sluit zijn telefoon af? Serieus? ...

woensdag 11 januari 2012 om 15:13
Simonly van simpel: 200 belminuten + 200 smsjes voor 10,- euro per maand. Meer dan genoeg. Internetten e.d doe ik op m'n ipad en telefoon is dus ehct alleen voor bellen onderweg en smssen.
Man heeft wel een smartphone met intenetabbo enz die betaald 29,95 per maand. Vind ik naast een vaste aansluiting thuis eigenlijk zonde van het geld, maargoed hij is er blij mee.
Man heeft wel een smartphone met intenetabbo enz die betaald 29,95 per maand. Vind ik naast een vaste aansluiting thuis eigenlijk zonde van het geld, maargoed hij is er blij mee.
woensdag 11 januari 2012 om 15:15
Hier Ben sim only, gekozen omdat (indertijd, weet niet 100% zeker of het nu nog zo is) dit één van de weinige providers is die per seconde afrekend i.p.v. per minuut, zodat je heel wat langer met je belminuten doet. Ik heb Ben regelmatig (250 min/sms p/maand) voor de actieprijs van EUR 6,99/maand en daarbij Ben internet altijd (onbeperkt) voor de actieprijs van EUR 4,95/maand, samen dus EUR 11,94 per maand. Ik ben nog nooit buiten mijn belbundel gegaan. Bereik is redelijk tot goed. Ik ben er absoluut tevreden over.
woensdag 11 januari 2012 om 15:18
Alien... als je samen 1 huishouden hebt en beiden financieel verantwoordelijk, en de een gedraagt zich niet verantwoordelijk en de ander wordt daar de dupe van.... JA!
Zo, echt wel!
En dat terugbetalen; kan me zo voorstellen dat dat ook gewoon uit de gezamenlijke pot komt en dat Nastik dat geregeld heeft...
Zo, echt wel!
En dat terugbetalen; kan me zo voorstellen dat dat ook gewoon uit de gezamenlijke pot komt en dat Nastik dat geregeld heeft...

woensdag 11 januari 2012 om 15:20
quote:ailien schreef op 11 januari 2012 @ 15:05:
[...]
Huh, jij betaalt het terug? En je sluit zijn telefoon af? Serieus? ...
Heel serieus ja. Ik kan een gezin niet runnen als ik mijn hand op de knip moet houden en serieus moet beknibbelen op eten en kleding voor mijn dochter terwijl manlief elke maand voor EUR 400,- belt.
Na een jaar vind ik dat ik zo'n besluit mag nemen.
[...]
Huh, jij betaalt het terug? En je sluit zijn telefoon af? Serieus? ...
Heel serieus ja. Ik kan een gezin niet runnen als ik mijn hand op de knip moet houden en serieus moet beknibbelen op eten en kleding voor mijn dochter terwijl manlief elke maand voor EUR 400,- belt.
Na een jaar vind ik dat ik zo'n besluit mag nemen.
woensdag 11 januari 2012 om 15:25
Toen het voor mij tijd was om te verlengen heb ik alle opties nagerekend. Ik wist welk toestel ik wilde (HTC Sensation), en heb gekeken wat me dat ging kosten in combinatie met diverse abonnementen, of het toestel los kopen en dan een sim only abonnement. Ik heb het totaalbedrag over 2 jaar berekend. En guess what? De verschillen waren minimaal. Dat komt met name doordat internetabonnementen niet/nauwelijks goedkoper zijn in sim only varianten. Als je alleen wilt bellen dan is sim only + toestel kopen wellicht goedkoper, maar als je ook internet wilt, dan maakt het in totaalbedrag niks uit.

woensdag 11 januari 2012 om 15:30
quote:Nastik schreef op 11 januari 2012 @ 15:20:
[...]
Na een jaar vind ik dat ik zo'n besluit mag nemen.Goedzo Natsik. En fijn dat het opgelost is.
[...]
Na een jaar vind ik dat ik zo'n besluit mag nemen.Goedzo Natsik. En fijn dat het opgelost is.