Weekend rust in Randstad

11-01-2012 18:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb al wat topics voorbij zien komen over weekendjes weg, maar zoek echt een goede tip voor mezelf...

Ik en mijn vriend willen een weekendje weg uit Amsterdam. We hebben alleen de zaterdagnacht en willen daarom niet te ver reizen (max 1 uur zoiets). We hebben geen auto, dus zoeken iets wat (redelijk) goed bereisbaar is met het OV.

Iemand tips wat betreft:

- hotel in een leuke omgeving (landelijk of kleine stad), ergens waar we een beetje te rust kunnen komen

- hotel met (wat) wellnessfaciliteiten (zwembad/bubbelbad/sauna ofzo)

Heeft iemand een leuke tip? Alvast bedankt
Hotel Zuiderduin in Egmond.
Ik zou ook lekker naar zee gaan!
Bedankt. Ja zat ik ook aan te denken, maar het is wel over een paar weken dus kan te koud zijn....
quote:elfie_2 schreef op 11 januari 2012 @ 18:29:

Bedankt. Ja zat ik ook aan te denken, maar het is wel over een paar weken dus kan te koud zijn....

Voor in bikini.....ja!

Voor een heerlijke wandeling op het strand met de wind door je haren, nee hoor...daar is het nooit te koud voor!

Ik zou nergens anders kunnen en willen wonen dan vlak bij het strand..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hi Summerdance, zo aan je naam te zien heb jij misschien atijd de zon in je hoofd
quote:Summerdance schreef op 11 januari 2012 @ 18:32:

[...]

Voor in bikini.....ja!

Voor een heerlijke wandeling op het strand met de wind door je haren, nee hoor...daar is het nooit te koud voor!

Ik zou nergens anders kunnen en willen wonen dan vlak bij het strand..

Eens hoor! Het is zalig om, ook als het koud is en waait, op het strand te zijn. En daarna lekker met een gloeihoofd choco-met-een-neut-en-slagroom te nuttigen in een strandtent, en verder opwarmen in de sauna.

Bovendien kun je erg lekker wandelen in de duinen, dat is alweer een stuk beschutter.

En Hotel Zuiderduin heeft alles wat je zoekt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het Palace hotel in Noordwijk aan Zee. Laatst in de aanbieding bij Zoover superdeal.
Zandvoort, ben je zo met de trein
De Veluwe. Is een uur reizen en prachtige omgeving; zeer rustig.
Soestduinen. Ligt vlak bij Amersfoort, bossen en duinen in de directe omgeving. En als je toch de stad in wilt, ben je zo in Amersfoort.
Neem de trein naar Den Helder en daar de boot naar Texel. Eenmaal op de boot voel je je al superver weg van alle randstedelijke drukte (tenzij er een basisschoolklas met kinderen heen en weer loopt te rennen ;))
quote:Friezin71 schreef op 11 januari 2012 @ 19:45:

Neem de trein naar Den Helder en daar de boot naar Texel. Eenmaal op de boot voel je je al superver weg van alle randstedelijke drukte (tenzij er een basisschoolklas met kinderen heen en weer loopt te rennen ;))Voor 1 nachtje zou ik Texel toch wel wat ver vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vanuit Amsterdam? Wat is het, een uurtje met de trein? Nou en de boot zelf is al deel van de ontspanning. Ik woon een uurtje lager in NL en ik ga weleens voor een dagje naar Texel. (Maar ik hou dan ook van trein- en bootreizen, dus misschien dat dat het is)
Super romantische b&b in de kop van Noord-Holland: www.onderdendijck.nl

Ik denk max een uurtje rijden, echt landelijk met prachtig uitzicht, geen wellness, wel een volledig appartement met televisie, dvd, keukentje en een gezellige houtkachel.

Een paar afslagen vóór Den Helder ... Scheelt toch een boottochtje...
Oh ja, en vlak bij zee! Lekker uitwaaien aan het strand van Callantsoog. En dan naar strandtent Woest om op te warmen. Ze hebben een hele goede keuken en zijn in de winter ook gewoon open. Echt een aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven