Werk & Studie alle pijlers

WONINGRUIL

12-01-2012 02:26 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over woningruil.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang heb je gezocht voor je een geschikte woning hebt gevonden? Ik sta namelijk al anderhalf jaar op veel verschillende websites, heb briefjes opgehangen e.d. maar nog steeds geen geschikte ruilwoning gevonden.

Ik krijg wel veel reacties maar dan van huizen waar ik helemaal niet naar zoek. (ik wil bijv. minimaal 3 slaapkamers, dan bieden ze 1 slaapkamer aan enzo)

Vroeg me af of jullie nog tips hebben.

Groetjes
Wij hebben vier slaapkamers in het puntje van Brabant, tegen Gelderland aan. Als je twee of drie slaapkamers hebt in de Randstad, dan heb ik een tip voor je
- omdat mensen niet in jouw woonplaats willen wonen

- omdat jij niet in die andere woonplaats wil wonen

- omdat jij minimaal 3 slaapkamers wilt

- omdat anderen geen huis hebben met 3 slaapkamers

- omdat jouw huur te hoog is

- omdat de verhuurder niet akkoord gaat met de woningruil

- omdat je in een wijk woont waar niemand vrijwillig heen wil verhuizen

- omdat jouw huis mensen niet aanspreekt

Nog meer redenen nodig?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Himalaya, ze vroeg niet naar redenen (dat kan elke knurft zelf wel bedenken) maar naar TIPS. En ik dénk, weet het niet zeker hoor, maar ik dénk dat ze tips wil om sneller tot een match te komen???
De tip is dan om je eisen bij te stellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
waarom woningruil dan? Je kunt ook gewoon je eigen huis in de verkoop zetten/de huur opzeggen en op zoek gaan naar een geschikt huis.
Ik heb zeven jaar geleden een poging gedaan en het viel mij op dat er best weinig actueel aanbod was. Ik weet zo geen tips, misschien kun je het eens vragen aan je woningbouwvereniging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven