Gezondheid alle pijlers

Mijn man heeft kanker (2)

18-06-2007 15:25 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ook dit topic beginnen we met een kaarsje voor de dappere, lieve Ray....

Voor Hero,

En hun dierbaren.

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 08-09-2007 18:42
Reden: afbeelding herstellen
% gewijzigd
Wat wilde ik nou toch typen?
"Het is mooi weer, maar nog geen zomer, he mama?"

Van deze zin lopen de tranen over mijn wangen, letterlijk. Die zin zegt alles, he Mims?

Ik wens voor jou dat het stapje voor stapje, beetje bij beetje, iedere dag weer een heel klein beetje lente wordt en dat de zomer daarna niet al te lang op zich laat wachten.

Kreeft: ik wens jou en de jouwen heel erg veel sterkte.
.
Die zin zegt inderdaad alles, lieve Marie.

Het is nogsteeds winter.

Sterker nog; morgen is het al een half jaar koud!

Bizar idee, morgen is mijn Lief al een half jaar dood. En nogsteeds twijfel ik bij het woordje "dood". Stokken mijn vingers even voordat ik verder typ. Ik ontwijk dat woord liever. Het klinkt zo definitief. Pfff..het is ook definitief. Dat went niet.

Een half jaar geleden zat ik nu naast zijn bed, klaarwakker. Hero was beroerd door de hoeveelheid morfine die hij had, moest steeds spugen en hees zich dan overeind in zijn "papagaai". Bizar dat hij dat nog kon, dat hij dat deed. Wij zaten naast hem, en pratten zacht met hem. Streelden hem; zijn hoofd, zijn handen. Praten deed hij niet meer, maar zo nu en dan maakte hij oogcontact, en probeerde hij met een grimas die als glimlach door moest gaan ons gerust te stellen. Maar wat was hij zijn strijd zat, en wat wilde hij graag gaan. Zijn onrust deed ons hart breken, de morfine deed hem geen goed. Over een half uur is het een half jaar geleden dat ze hem van de morfine afhaalden en hem een slaapmiddel gaven. Om 23.00 viel hij in slaap. Een slaap die overging in een steeds dieper wordende coma. Een coma die overging in die verdomde dood.

Over een half uur is het een half jaar gelden dat ik zijn twinkelende ogen voor het laatst zag. Dat hij glimlachte. En dat we contact hadden.

Morgen is hij een half jaar dood. Maar over een half uur is het een half jaar geleden dat ik eigenlijk al afscheid van hem moest nemen....
Och Mims, een half jaar geleden. Al een half jaar geleden, pas een half jaar geleden. Wat zou ik graag een toverstokje willen hebben en Hero bij je terugtoveren.

Ik sla een sterke virtuele arm om je heen en houd je stevig vast, en wacht met jou in gedachten mee totdat het 23:00 uur is. En alle minuten die daarna komen. Ik ben blij te weten dat er op dit moment zo ontzettend veel mensen je omarmen.
.
Veel sterkte Mims, ik weet verder niet goed wat te zeggen, sluit me bij de voorgaande schrijfsters aan...
Tranen in mijn ogen...

Lieve Mims, ik denk heel veel aan jullie, aan jou, aan Mops, aan Hero,

MK vroeg van de week waaròm het dan nog geen zomer was... en gaf zelf het antwoord: Omdat het eerst lente moet worden...

(Ik dacht, ik gooi er even een subtiel bloemetje in...)
Dag lieve Mims

er brandde een kaars gisteren hier, voor jouw Hero, om jullie laatste momenten, de laatste nacht samen te herdenken.

Ik wens je de Lente.
Nooit zo gedacht aan dagen met de '22ste'. Maar gisteren kwamen jullie opeens in mijn hoofd. En nu lees ik dat het alweer een half jaar geleden is dat Hero ging.

Lieve mooie Mims, heb veel aan je gedacht vandaag!
Tranen in mijn ogen....

dikke
Een half jaar geleden al....

Ook bij mij kom je nog regelmatig in mijn gedachten..... Sterkte...
Een half jaar...

Hero's zus heeft hem speciaal op die dag aangemeld voor een boom in het Wilhelminabos. Mooi! Ben er heel erg blij om.

Mijn boom van een kerel krijgt dus een boom terug, om het leven te symboliseren. Fijne gedachte, en een positief uitgangspunt. Leven schenkt leven.

Nu alleen maar hopen dat ze geen treurwilg voor hem gaan planten.
Wat mooi mims. Zal heus geen treurwilg worden toch? Ik had er geeneens bij stil gestaan dat er nog veel meer mensen Hero missen naast mimsey en mopsey... Ouders en een zus, en andere familie.

een half jaar al weer.
Wat een mooi gebaar
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Wat mooi, mims!

Kus voor jou en je kleine dondersteentjes.
-
Zeker mooi gebaar, die boom!

Dank voor de leuke post van vandaag. Heb nog steeds enorme bewondering voor jouw energie en aproach of life. Niemand zou het gek hebben gevonden als je maanden lang als een zielig hoopje in je bed zou zijn blijven liggen.

Tuurlijk, ik weet wel, je moet wel door voor Mopsemeis, maar toch...

En tuurlijk, ik weet wel, dat er momenten genoeg zijn waarop je niet enthousiast/vrolijk/attent/spontaan rondhuppelt, maar toch...

Maar toch doe je het allemaal mooi maar hartstikke goed, en flik je het, dat doorleven zonder Hero. En dat vind ik hartstikke knap!

Denk je na over wat ik elders zei, over de mooie, hartverscheurende, ontroerende teksten die je hier al hebt geschreven?

Vergeet je niet te kijken wanneer we die LINDAdate kunnen maken?

Dit eerste jaar zonder Hero is ook nog eens extra lang; komende vrijdag is het 29 februari. Bedacht me dat jullie samen nog geen schrikkeldag hebben meegemaakt. Zouden ze boven niet even genade kunnen tonen en hem voor 1 dagje kunnen missen daar?

Mooi Mims, die boom! Wordt vast geen treurwilg nee -hoewel dat wel mooie sterke, stevig gewortelde bomen zijn. Het wordt vast ook geen klein wiebelig waaiboompje
Wat ontzettend mooi Mims van die boom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven