Werk & Studie alle pijlers

Arbeidsvoorwaardengesprek

12-01-2012 12:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een arbeidsvoorwaarden gesprek voor mijn nieuwe baan als invalkracht. Hiervoor deed ik hetzelfde werk, in 1 functie hoger. En ik heb al een aantal jaren ervaring bij mijn oude werkgever. De CAO is precies hetzelfde alleen kom ik als invalkracht in een lagere functie.

Wat kan ik verwachten van een arbeidsvoorwaarden gesprek en is het redelijk om hetzelfde salaris te vragen?
Hangt er vanaf hoe desperate je bent. Je kan het proberen, maar wees wel realistisch... Tenzij je een enorme USP hebt die niemand anders heeft!
Eh, met functie bedoel je functiegroep?

En je werkt in de zorg, dus FWG-schalen?

In principe word je dan ingeschaald in de eerst-naasthoger gelegen schaal in die hogere groep. Dus verdien je bijvoorbeeld 100,- in je oude schaal, dan zoeken ze het eerste bedrag op of boven die 100,- op in je nieuwe schaal.

Wat jij kunt doen eventueel, is beargumenteren waarom jij op basis van functioneren en extra opgedane vaardigheden nog een trede extra zou moeten kunnen krijgen.

In het beloningsstelsel van de zorg houdt het daar wel zo'n beetje bij op. Zet daar overigens tegenover dat je nog steeds hoe dan ook elk jaar een trede stijgt, zonder dat daar extra eisen aan gesteld worden (tenzij je echt wanpresteert natuurlijk)
Wacht even, nu begrijp ik je post iets meer.

Je werkte eerst een fg hoger, dus zeg fg 35. Nu ga je één lager, zeg fg 30.

Je kunt mogelijk op basis van ervaring dezelfde trede in 30 vragen. Maar waarom is die functie een groep lager, is ie minder verantwoordelijk?
Wat raar dat je als oproeper een schaal lager komt.

Ik werk zelf in de zorg als oproepkracht en heb dit nog nooit gehoord.

Vraag mij af of je hier mee akkoord moet gaan.

Om welke schalen gaat het?
@bessie kan zijn dat ze invalkrachten ook minder (eind)verantwoordelijkheid geven (bv medische handelingen deels niet doen, danwel afstemmen met vaste kracht). Dan is die lagere fg wel te verklaren.
Nieuwe werkgever heeft fwg 40 (begeleider) em fwg 30 (assistent begeleider) ik zat normaal ertussen fwg35.
Dat kan, elke instelling doet wel zelf zijn indelingen. Je blijft dus ass. begeleider maar als invaller daar word je in 30 ingedeeld. (dus de assistenten zijn allemaal inval, of de werkelijke assistenten zijn daar ook 35 maar jij bent inval dus 30?).

Als salaris 35 dat je had, ook in te passen is in 30 en je inderdaad niet aantoonbaar minder verantwoordelijkheden hebt maar juist hetzelfde als in je vorige baan, zou je als salariseis je oude salaris neer kunnen leggen. Is jouw baan als invaller echter ook inhoudelijk anders, dan heette het mogelijk weliswaar hetzelfde maar dan is het dat feitelijk níet. En dus word je een voorstel gedaan obv ervaring en inpassing in team.

Maar hee, niet geschoten... (wel eerst dus even kijken of het logisch is he!)
Okee, misschien hoort dat dan zo bij die instantie.

Ik werk zelf als vigger en vpk, dus dat is misschien weer anders.

Ik zal denk ik wel vragen om een hogere trede, aangezien al langer daar werkt en je al ervaring hebt.

De p&o-er heeft het als het goed is een schema, waar ze jou kan laten zien, hoeveel je gaat verdienen in een bepaalde schaal/trede. Dan kun je het ook vergelijken met waarin je nu zat.

Succes! Wanneer heb je het gesprek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven