Geld & Recht alle pijlers

Hoe kan ik een veiling winnen op Ebay?

12-01-2012 09:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vrij nieuw op Ebay en nu al verslingerd; wat staan er leuke dingen op! Nu is mijn vraag hoe ik de veiling kan winnen, zijn er handige tips om op het laatste moment het item binnen te slepen waar ik mijn zinnen op gezet heb? Hoe doen jullie dat? Hoe werkt het met een bod instellen zodat de computer automatisch gaat bieden? En kan ik het best zo lang mogelijk wachten met bieden zodat ik de prijs niet opdrijf?
Vlak voor de veiling afloopt er bovenop gaan zitten. En als je een maximum bod in je hoofd hebt kan je die op automatisch bieden zetten. Je moet het gewoon een paar keer doen om de fijne kneepjes te leren.

Kijk wel uit met automatisch bieden op twee dezelfde dingen tegelijk... Ik had dus twee Playmobil 123 treinbanen 'gewonnen.' Gelukkig geen man overboord (was niet zo duur en je kan een langere treinbaan maken) maar een beetje dom is het wel.
Heb je wel paypal? Niet dat je dat nog moet regelen. Je kan ook snippen op het laatste moment.
Ja, heb paypal. Wat is snipen?
Snipen is in de laatste seconden van de veiling bieden, iets wat ik altijd doe. Vroeg bieden is sowieso niet handig, daarmee drijf je de prijs alleen maar op. Ik wacht meestal tot de laatste 30 sec. Als je een beetje snel bent gaat dat makkelijk, zorg wel dat je alvast ingelogd bent op eBay,

Mijn belangrijkste tip: bied ALTIJD je maximum! Zo krijg je geen spijt. eBay biedt automatisch voor je in increments, dus stel er staat nu $10 en jij voert $30 als max in, biedt eBay $11 voor jou. Overbiedt iemand anders je, biedt eBay automatisch verder tot je max.

Je kunt ook auctionsniper gebruiken, doe ik ook weleens als je veiling eindigt op een onhandig tijdstip. Je voert de veiling in waarop je wilt bieden en dan biedt auctionsniper voor jou.
Idd altijd op het laatst bieden. Anders word het een biedingoorlog en betaal je uiteindelijk een hogere prijs. En eventueel gebruik een snipper ik gebruik zelf goofbay.
Ohja omdat je nieuw ben kan je niet onbeperkt blijven bieden op verschillende veilingen.
quote:wasdroger schreef op 12 januari 2012 @ 10:23:

Idd altijd op het laatst bieden. Anders word het een biedingoorlog en betaal je uiteindelijk een hogere prijs. En eventueel gebruik een snipper ik gebruik zelf goofbay.Sniper*
quote:alfea schreef op 12 januari 2012 @ 10:16:

Snipen is in de laatste seconden van de veiling bieden, iets wat ik altijd doe. Vroeg bieden is sowieso niet handig, daarmee drijf je de prijs alleen maar op. Ik wacht meestal tot de laatste 30 sec. Als je een beetje snel bent gaat dat makkelijk, zorg wel dat je alvast ingelogd bent op eBay,

Mijn belangrijkste tip: bied ALTIJD je maximum! Zo krijg je geen spijt. eBay biedt automatisch voor je in increments, dus stel er staat nu $10 en jij voert $30 als max in, biedt eBay $11 voor jou. Overbiedt iemand anders je, biedt eBay automatisch verder tot je max.

Je kunt ook auctionsniper gebruiken, doe ik ook weleens als je veiling eindigt op een onhandig tijdstip. Je voert de veiling in waarop je wilt bieden en dan biedt auctionsniper voor jou.Hmm, oke, dat is helder. Wanneer voer ik dan mijn max. bod in? De veiling eindigt zaterdag middag dus ik zal eens gaan denken wat ik er max. voor over heb. Het moet uit de UK komen dus ook extra hoge verzendkosten....Inloggen is inderdaad belangrijk. Ik heb een keer verloren omdat ik niet ingelogd was....grrr.
sorry dat ik ff inbreek, maar ik heb per ongeluk op 'kopen 'gedrukt, en ik wil het helemaal niet hebben, ik ben pas net ingelogd, en ik wilde kijken wat de betalingsmogelijkheden zijn,

nu krijg ik een email van ebay: gefeliciteerd, u hebt het object gekocht, nu alleen nog betalen

ik wil dit niet, zit ik eraan vast?? wat ik op de site van ebay heb kunnen vinden, zit ik er inderdaad aan vast.

helpppppppppp
het is zoals het is
Ja. Bieden en winnen betekent koopverplichting.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
lekker dan
het is zoals het is
Ja je zit er ook echt aan vast nu.

Kopen dus en zelf weer op Ebay zetten?
ik heb me gelijk weer afgemeld bij ebay, nooit meer,

dit afmelden duurt een half jaar, om te kijken of je betalingsverplichtingen hebt,

mijn dochter zat op ebay, op de duitse variant nog wel, heb in mijn beste duits maar een email naar de mensen gestuurd, heb namelijk helemaal geen paypal of creditcard.................

komt ver***rie ook nog 10 euro verzendkosten bij maar ik heb geen idee hoe ik die mensen nu moet betalen.

ooooooooooh echt nooit nie weer
het is zoals het is
Eerlijk gezegd snap ik niet goed hoe je 'per ongeluk' op kopen kan drukken.

Als je een bod doet moet je dat ook nog een keer bevestigen, en als het een 'buy-it-now' is, moet je ook nog een keer bevestigen dat je het echt wilt.

Oh ja, en "echt nooit nie weer" betekent dat je er nog veel vaker op zult zitten. Nooit - niet = dubbele ontkenning = bevestiging
quote:maximamma79 schreef op 12 januari 2012 @ 11:34:

[...]

Hmm, oke, dat is helder. Wanneer voer ik dan mijn max. bod in? De veiling eindigt zaterdag middag dus ik zal eens gaan denken wat ik er max. voor over heb. Het moet uit de UK komen dus ook extra hoge verzendkosten....Inloggen is inderdaad belangrijk. Ik heb een keer verloren omdat ik niet ingelogd was....grrr.

Ik zou het in de laatste minuut/ twee minuten invoeren. Naarmate je meer eBayt wordt je er vanzelf handiger in Had ik ook. Veel succes!

Oh ja, het is idd belangrijk rekening te houden met de verzendkosten, maar uit de UK zijn die meestal niet zo hoog (ik betaal meestal minder dan als ik iets uit Nederland koop... lekker krom).
quote:Sssenta schreef op 12 januari 2012 @ 18:42:

Eerlijk gezegd snap ik niet goed hoe je 'per ongeluk' op kopen kan drukken.

Als je een bod doet moet je dat ook nog een keer bevestigen, en als het een 'buy-it-now' is, moet je ook nog een keer bevestigen dat je het echt wilt.

Oh ja, en "echt nooit nie weer" betekent dat je er nog veel vaker op zult zitten. Nooit - niet = dubbele ontkenning = bevestiging

Inderdaad, daar begrijp ik ook niets van! Hoe heb je je uberhaupt aangemeld zonder cc en zonder paypal?

Als je niet betaalt krijg je een 'non-paying bidder' strike. Na een aantal strikes wordt je account geblokkeerd.
Bedenk idd heel goed vantevoren hoeveel je max wilt betalen. Ik zie soms 'oorlogen' ontstaan waarin twee mensen iets per sé willen hebben en dan echt veel en veel te veel betalen. Je moet je niet laten meeslepen.

Ik bied ook altijd in de laatste minuut/seconden en geef dan de maximumprijs aan zodat E-bay zelf verhoogt tot mijn maximum is bereikt (dit is vast heel onduidelijk, ik bedoel wat alfea beschrijft).
Je kunt bij ebay ook kiezen voor free shipping. Dan wordt alles nog goedkoper. En inderdaad, vaak zijn de verzendkosten uit b.v. Azie lager dan wanneer je een pakje in Nederland bestelt.
Nouja, dat ligt er wel heel erg aan welke verkoper aanbiedt wat jij zoekt Ik heb echt zelden free shipping hoor, is een leuke bonus maar reken er nooit op (ik verzamel vintage spullen, dus zijn meestal private sellers en geen shops).
let wel op zeker ook op ebay is een aanbieding te goed om waar te zijn ga er dan ook maar van uit dat het niet waar is.

er zijn veel nepspullen te koop zeker bij dure artikelen zoals merkkleding, parfums, games,telefoons e.d. en al helemaal als het uit landen zoals china en hongkong word verzonden, vaak staat in de aanbieding dat de verkoper in engeland zit maar ook dat is niet waar spullen worden dan gewoon uit china of zo verzonden.

let ook op dat je problemen kan krijgen bij de invoer van spullen die van buiten e.u. landen komen er kan flink wat bijkomen voor inklaren btw e.d. zijn je spullen nep en de douane komt er achter krijg je een boete plus de kosten voor vernietiging mag je betalen.

ook zijn er veel oplichters actief via ebay bijv: een tv die hier 1200 euro kost koop je echt niet op ebay voor euro 500 en denk ook niet ik betaal met paypal dus ik ben verzekerd want ook dat stelt helemaal niks voor lees de paypal regels maar eerst heel goed en kijk eens op de ebay forums wat andere over paypal schrijven.

ik ben al 9 jaar koper en verkoper op ebay en heb inmiddels al veel meegemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven