Wat moet ik nu?

12-01-2012 21:21 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik wonen ruim een jaar samen en het gaat altijd erg goed. Alleen had ik nog een lening uit het verleden samen met mijn ex die ik zelf moet oplossen en mijn vriend er nooit iets over heb gezegd. Hij is er toch achter gekomen en vind dat ik gelogen heb. We delen geen gezamenlijke rereking of zoiets en ik vind het mijn probleem dat ik alleen moet oplossen.

Hij vind ineens dat ik hem ook teveel claim, dat ik hem teveel op zijn nek zit omdat hij de afgelopen dagen zo stil was liep ik soms naar hem toe om hem een kus te geven en een knuffel, en ja, ik vroeg ook waarom hij zo stil was, maar er was niks zei hij. Tot vandaag zegt hij ineens dat twijfelt over de toekomst, dat het misschien beter is om apart te gaan wonen zodat ik alles kan oplossen. Ik ben nu vreselijk bang dat ik hem ga verliezen, het ging juist zo goed tot afgelopen maandag dan.

Moeik hem nu gewoon met rust laten en er niet meer over beginnen?

Maandag heb ik een gesprek bij een dienstverlenende instantie die me wellicht verder kan helpen om de problemen op te lossen, ik heb samen met mijn ex ook nog een huis, als dat verkocht word dan ben ik helemaal uit de penarie.

Ik wil vechten voor onze relatie maar hij denkt dat ik het alleen maar om hem doe, en hij zegt niet te weten wat houden van betekent.

Wat moet ik doen, ik heb echt raad en advies nodig, serieuze wel te verstaan.
en dat je met je ex nog een koopwoning hebt, weet je huidige vriend dat ook pas sinds kort?
quote:dekbed schreef op 12 januari 2012 @ 21:25:

en dat je met je ex nog een koopwoning hebt, weet je huidige vriend dat ook pas sinds kort?

nee, hij weet alles al vanaf het begin, ook dat ik nog het een en ander moest afbetalen, maar hij had graag gewild dat ik eerlijk was geweest over het bedrag, en dat ik hem "claim" zit hij nu erg mee in.

Het mooiste is dat hij ook dingen moet afbetalen en ik heb ook geen idee van wat en hoeveel, ik weet ook dingen van hem waarvan hij niet weet dat ik het weet. Het is iets van 2 kanten nu.
Hmm moeilijk. Ik zou het zelf ook niet prettig vinden om erachter te moeten komen dat degene met wie ik samenwoon schulden of leningen heeft lopen, en waar diegene nooit over gesproken heeft.

Ben je bij hem ingetrokken vanuit het koophuis wat je samen met je vriend had?
quote:justme1971 schreef op 12 januari 2012 @ 21:30:

[...]

nee, hij weet alles al vanaf het begin, ook dat ik nog het een en ander moest afbetalen, maar hij had graag gewild dat ik eerlijk was geweest over het bedrag, en dat ik hem "claim" zit hij nu erg mee in.

Het mooiste is dat hij ook dingen moet afbetalen en ik heb ook geen idee van wat en hoeveel, ik weet ook dingen van hem waarvan hij niet weet dat ik het weet. Het is iets van 2 kanten nu.

Wat is daar precies mooi aan?

En als ik het goed begrijp, verwijt hij jou iets achter te houden wat hij zelf ook achter houdt?

Wat voor dingen weet jij van hem die hij niet weet en waarom hou jij dat weer voor hem achter?

Klinkt behoorlijk ingewikkeld zo.

Misschien is alles open gooien en er over praten een goed idee.
ik heb eerst 2 jaar alleen gewoond tot ik hem leerde kennen.

maar waarom verwacht hij van mij om eerlijk te zijn terwijl hij ook dingen achterhoudt?

en waarom begint hij meteen over apart gaan wonen tot ik alles heb opgelost? Misschien is het niet zo'n gek idee, dan kan ik me laten helpen en ben ik er sneller vanaf. En niet als we samen wonen, want dan word zijn salaris toch meegerekend.

Op dit moment zie ik hem ook al niet veel omdat hij veel nachtdiensten draait, dus wat dat betreft is het misschien niet eens zo erg om alleen te gaan wonen en dan zien we wel verder.
Maar hebben jullie voordat je ging samenwonen nooit de financiën samen op een rij gezet en er open en duidelijk over gecommuniceerd naar elkaar?
quote:mirabile schreef op 12 januari 2012 @ 21:34:

[...]

Wat is daar precies mooi aan?

En als ik het goed begrijp, verwijt hij jou iets achter te houden wat hij zelf ook achter houdt?

Wat voor dingen weet jij van hem die hij niet weet en waarom hou jij dat weer voor hem achter?

Klinkt behoorlijk ingewikkeld zo.

Misschien is alles open gooien en er over praten een goed idee.Het woordje mooi bedoel ik niet in positieve zin. Ik heb het bewust niet verteld omdat ik vind dat het mijn probleem is, en hem er niet bij wou betrekken, en ook omdat ik me ervoor schaamde , achteraf had ik eerlijk moeten zijn, by the way, ik heb geen achterstand in betalen of zoiets...
quote:dekbed schreef op 12 januari 2012 @ 21:35:

Maar hebben jullie voordat je ging samenwonen nooit de financiën samen op een rij gezet en er open en duidelijk over gecommuniceerd naar elkaar?

nee, we hebben daar nooit over gesproken, maar hij liet we los deze week dat hij het al lang weet, dus waarom komt hij er nu pas mee?

Als het huis van mijn naam afgaat dat ik met mijn exman heb dan is het grootste probleem weg, maar hij moet wel meewerken daarin.

Of huis verkopen, of op zijn naam laten zetten. Het huis word nu verhuurd en hij strijkt de huur op, de hypotheek gaat er van af, en van het overschot zie ik niets. klopt ook van geen kanten
quote:justme1971 schreef op 12 januari 2012 @ 21:34:

ik heb eerst 2 jaar alleen gewoond tot ik hem leerde kennen.

maar waarom verwacht hij van mij om eerlijk te zijn terwijl hij ook dingen achterhoudt?

en waarom begint hij meteen over apart gaan wonen tot ik alles heb opgelost? Misschien is het niet zo'n gek idee, dan kan ik me laten helpen en ben ik er sneller vanaf. En niet als we samen wonen, want dan word zijn salaris toch meegerekend.

Op dit moment zie ik hem ook al niet veel omdat hij veel nachtdiensten draait, dus wat dat betreft is het misschien niet eens zo erg om alleen te gaan wonen en dan zien we wel verder.Klinkt al weer heel volwassen allemaal.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
het is moeilijk, ben ook gewoon bang dat de relatie hierdoor verpest word, maar misschien is het wel beter even apart wonen.

er is ook nog een kind in het spel uit mijn vorig huwelijk, ik kan haar toch niet aandoen dat er nu zoveel stress is in huis.

ben ook gewoon bang hem kwijt te raken, ik hou van hem.
Lastig, Justme. Snap wel dat dit veel toestanden geeft, ik werk bij zo'n "dienstverlenende instantie" en dit komen we heel veel tegen. Het is vaak moeilijk om vanuit financiele perikelen uit het verleden in een nieuwe relatie een soort gezamenlijke koers uit te zetten. Zeker omdat dat samenwonen ook weer financiele consequenties heeft voor schuldhulpverlening.

Laat je maandag goed voorlichten over al je opties, alleen of of samenwonend. Ze kunnen beide situaties voor je doorrekenen met consequenties.

Je kunt er juist ook voor kiezen om samen met je vriend te gaan; allekaarten daar open op tafel. Misschien doet hij dan wel hetzelfde? Dan kan het een beginnetje zijn voor een gezamelijk plan. Waarbij natuurlijk elk aansprakelijk is voor eigen schulden maar waar jullie wel grip hebben op hoe jullie er samen uiteindelijk financieel voor staan.

Moet hij al die moeite wel waard zijn natuurlijk maar dat is een ander verhaal;)
quote:anouar schreef op 12 januari 2012 @ 21:59:

Lastig, Justme. Snap wel dat dit veel toestanden geeft, ik werk bij zo'n "dienstverlenende instantie" en dit komen we heel veel tegen. Het is vaak moeilijk om vanuit financiele perikelen uit het verleden in een nieuwe relatie een soort gezamenlijke koers uit te zetten. Zeker omdat dat samenwonen ook weer financiele consequenties heeft voor schuldhulpverlening.

Laat je maandag goed voorlichten over al je opties, alleen of of samenwonend. Ze kunnen beide situaties voor je doorrekenen met consequenties.

Je kunt er juist ook voor kiezen om samen met je vriend te gaan; allekaarten daar open op tafel. Misschien doet hij dan wel hetzelfde? Dan kan het een beginnetje zijn voor een gezamelijk plan. Waarbij natuurlijk elk aansprakelijk is voor eigen schulden maar waar jullie wel grip hebben op hoe jullie er samen uiteindelijk financieel voor staan.

Moet hij al die moeite wel waard zijn natuurlijk maar dat is een ander verhaal;)

Dank je wel, mijn vriend zal hier niet aan meewerken, hij wil niet gaan betalen voor mijn exman zoals hij het noemt. Hij zegt zelf geen problemen te hebben met afbetalen en er over een jaar of 2 vanaf te zijn. Ik denk niet dat hij dat redt op deze manier,en als hij alleen woont dan nog minder.

Als ik eerlijk ben dan klopt er toch wel het een en ander niet in onze relatie wat mij nu ook aan het twijfelen zet. Zoals boodschappen doen wat ik altijd alleen betaal, vind ik niet kloppen, en zo zijn er nog wel een paar dingen.

Maandag ga ik erheen en speel open kaart over alles en ik hoop dat ze mij de juiste weg wijzen.
Lees nu net je laatste post: reden te meer om samen met hem naar je afspraak te gaan. Dit soort gedoe verpest vaak relaties, ik zie dat echt regelmatig.

Denk je dat hij daarvoor open staat?
Mosterd, sorry!

Is duidelijk, dan doe je het alleen. Sterkte!
Hey justme, goed dat je hulp vraagt. Ik neem aan dat jullie nu huren? En zou je dat alleen kunnen betalen en daarnaast je lening kunnen afbetalen? Want je hebt het over 'opgelost als het vorige huis verkocht is' maar is er een reele kans dat het op korte termijn verkocht wordt? En dan ook nog met winst..?

As dat niet zo is, dan moet je je goed voor laten lichten of je jouw ex op de een of andere manier kunt afdwingen het huis op zijn naam te zetten. Geen idee of dat kan, maar lijkt me erg onprettig dat jij nog ongewild een (deel van) de hypotheek op jouw naam hebt staan (betaal je daar ook aan mee?)
quote:girlinthefire schreef op 12 januari 2012 @ 22:19:

Hey justme, goed dat je hulp vraagt. Ik neem aan dat jullie nu huren? En zou je dat alleen kunnen betalen en daarnaast je lening kunnen afbetalen? Want je hebt het over 'opgelost als het vorige huis verkocht is' maar is er een reele kans dat het op korte termijn verkocht wordt? En dan ook nog met winst..?

As dat niet zo is, dan moet je je goed voor laten lichten of je jouw ex op de een of andere manier kunt afdwingen het huis op zijn naam te zetten. Geen idee of dat kan, maar lijkt me erg onprettig dat jij nog ongewild een (deel van) de hypotheek op jouw naam hebt staan (betaal je daar ook aan mee?)het koophuis word verhuurd, de huur strijkt mijn ex op en daar word de hypotheek van betaald, het restant, iets van 170 euro steekt hij in zijn zak, ik kan niet aan die rekening omdat ie alleen op zijn naam staat, Dit moet dus ook veranderd worden want ik het ook recht op de helft zolang het mijn huis is.
Vandaag is de beslissing genomen, Mijn vriend verlaat het huis en gaat apart wonen zodat ik alles op kan lossen. Hij zegt dat dat nooit gaat lukken als we samen wonen.

En ook vind hij de relatie al te benauwend worden, hij heeft geen ruimte bij mij zegt hij omdat ik er altijd maar ben.

Maar ik vind dat dat zijn probleem is, ik kan daar niks aan doen, dat is nu eenamaal zo als je samenwoont.

Aangezien hij ook een hobby heeft en er meer mee zal gaan doen in de weekenden is hij ook bang dat dat mij zal gaan opbreken, dat ik er niet tegen kan.

Ik heb er mee in gestemt dat als dit de oplossing is om onze relatie te redden.Hij komt wel in hetzelfde stadje te wonen. Want hij is me echt heel dierbaar geworden.

Tis overigens al de 3e keer dat we apart gaan van elkaar, ergens kunnen we niet zonder elkaar maar ook niet met elkaar.

Als ik diep van binnen kijk dan leef ik ook echt alleen voor hem, ik doe niks voor me zelf, ik stel me te afhankelijk op.

Toch ben ik bang dat het apart wonen een begin van het einde is. Dat hij het alleen zijn aangrijpt om een ander te leren kennen dat ik hem dan kwijtraak, of maak ik me nu te angstig?

Of hebben jullie daar een andere mening over?

Het huisje waar we wonen heeft hij gehuurd nog voor ik hem kende, hij woont hier heel erg graag en toch geeft hij het tijdelijk op om mij de kans te geven alles op te lossen.

Echt moeilijk dit maar ik kan niet anders dan er mee instemmen.
Klinkt eerlijk gezegd als het begin van het einde.

En ik vind het heel raar dat jullie niet tot in detail op de hoogte waren van jullie financiële toestanden. Wat voor relatie heb je dan?

Hij is zich aan het terugtrekken van je. Ik zou er rekening mee houden, dat het wel eens over kan zijn. Maar wil je echt een vent die jou dingen verwijt waar hij zichzelf ook schuldig aan maakt? Die nu al begint te zeuren dat je claimt, gewoon omdat je ook in huis rondloopt?

Waar je nu al 3 keer van apart gaat wonen in een korte tijd?

Echt, dit geeft weinig vertrouwen voor de toekomst.
quote:Mopsie41 schreef op 14 januari 2012 @ 00:46:

Klinkt eerlijk gezegd als het begin van het einde.

En ik vind het heel raar dat jullie niet tot in detail op de hoogte waren van jullie financiële toestanden. Wat voor relatie heb je dan?

.

Ach soms lopen dingen zo, mijn ex en ik hadden een gezamelijke pot en allebei apart onze rekeningen en ze vroeg werkelijk nooit

naar mijn bestedingen al waren die niet geheim.

Eigenlijk hadden we het er nooit over dus stel dat ze uit haar vorige relatie een lening aan het afbetalen was had ze dat ook kunnen verzwijgen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Geen eerdere reacties gelezen.

Maar tsjee, ik moet er niet aan denk om zulke belangrijke zaken niet met mijn partner te kunnen delen. Waarom doe je dat niet, wat houdt je tegen?

Verder: ik heb ook schulden overgehouden aan een koophuis met ex. We hebben het netjes gedeeld (ex en ik) en dat is nu mijn probleem. Vriend is er wel van op de hoogte, maar verder los ik het af en heeft hij er niets mee te maken.

Als je vriend zo tegen je doet...sorry ik zou er voor passen. Klinkt misschien heel vreemd, maar ik wil alleen nog maar een relatie waarbij mijn partner gek op mij is en respect voor me heeft. Misschien moet je dat ook eens proberen?

Schuld of niet, je bent niet ineens een naar persoon, geen enkele reden dus waarom je ex je anders of vervelender zou mogen behandelen.
quote:justme1971 schreef op 13 januari 2012 @ 21:07:

Tis overigens al de 3e keer dat we apart gaan van elkaar, ergens kunnen we niet zonder elkaar maar ook niet met elkaar.

Als ik diep van binnen kijk dan leef ik ook echt alleen voor hem, ik doe niks voor me zelf, ik stel me te afhankelijk op.Tijd om ook weer aan je kind te denken?
quote:justme1971 schreef op 13 januari 2012 @ 21:07:

Het huisje waar we wonen heeft hij gehuurd nog voor ik hem kende, hij woont hier heel erg graag en toch geeft hij het tijdelijk op om mij de kans te geven alles op te lossen.

Dan moet hij wel erg graag van je af willen..

Dus jij bent met kind bij hem gaan wonen..jij liegt over het bedrag dat je aan leningen/schulden hebt? Geen wonder dat hij zich geclaimd voelt het benauwd krijgt..
Alles is nu in behandeling. Ik heb eeb eigen appartementej kunnen huren, dus ik ga weg.

Vriend wil geen afspraken maken voor de toekomst, hij vind dat dit eerste prioriteit heeft en dan pas een relatie.

Ja, ik besef ook wel dat ik misschien in het begin alles had moeten vertellen, maar ik ging bij hem wonen ook vanwege de afstand, en er is eigenlijk nooit ergens over gesproken, hooguit van ik betaal mijn ding en jij jouw ding.Ik heb toen zeker weleens gezegd dat ik nog dingen moest betalen.

Wat me nu erg dwarszit is dat hij iemand is die zich regelmatig inschrijft op datingsites, natuurlijk zeg ik daar dan wat van, maar dan krijg ik steevast het antwoord van, dat is om te kijken of je me controleert.

Er zijn meer dingen die niet kloppen in onze relatie en toch zie ik er zo tegenop om weer alleen te wonen. Ook al krijg ik nu alle hulp en ik geloof ook wel dat ik er beter uit zal komen, maar ik zit er wel erg tegen aan te hikken.
Tuurlijk zie je er tegenop, het is duidelijk dat je nog heel gek bent op hem. Maar bedenk ook eens of hij JOU ook wel waard is (lhoudt ook dingen voor jou achter).

Probeer uit de schulden te komen en wees er eerlijk over. Dan kun je met opgeheven hoofd verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven