Gezondheid alle pijlers

Menstruatie probleem

13-01-2012 11:51 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lange tijd meegelezen te hebben op het viva forum toch maar eens zelf een topic geopend,,

heb namelijk een raar probleempje,,

waar ik geen antwoord kan vinden op het internet,,

Ik weet niet waarom maar tijdens mijn menstruatie glanzen mijn haren heel mooi en ziet er heel erg gezond uit.. en heb af en toe een beetje last van acne,maar tijdens deze periode lijken die ook te zijn verdwenen.. dit duurt tot 5 a 6 dagen.. maar gelijk vanaf de eerste dag dat mijn menstruatie is afgelopen zijn mijn haren weer helemaal droog en onhandelbaar.. het ziet er dan zo vreselijk uit.. hier heb ik ongeveer 2 jaar last van.. weet iemand hoe dit kan komen ? of heeft er meerdere mensen hier last van.. ?
Dat komt doordat je hormoonspiegel anders is in die periode. Heeft veel invloed op uiterlijk en gemoed. Gewoon maar van genieten dat het er dan wel super uit ziet, toch?
Bij sommige vrouwen wordt het haar vetter tijdens de menstruatie. Misschien is dat bij jou ook het geval? Alleen uit het zich niet in vetheid maar juist dat je haar glanzend wordt? Aangezien je zegt dat het normaal weer droog is.

Een andere verklaring heb ik niet, dat zou je eventueel kunnen vragen bij de huisarts.
gebruik je de pil? Sommige vrouwen zijn mooier tijdens hun stopweek, waarin je meestal ook ongesteld wordt.... Tijd om dan eens te wisselen van pil of zonder te gaan misschien?
Mijn haar is met de menstruatie harstikke vet. En ik slik geen pil.
Bedankt voor jullie reacties.. @eelsje nee ik gebruik geen pil.. Maar dat word me wel aangeraden door mijn huisarts omdat ik waarschijnlijk pms heb..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven