Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Wat een rust hier opeens! Waar is iedereen??
Haha, t is inderdaad rustig! Maar ik heb bv ook eigenlijk helemaal niks te vertellen, behalve dat ik er met smart op zit te wachten dat 2 maart eindelijk voorbij is, of liever nog, dat het eindelijk 14 maart is... Oja, en dat ik woensdag tijdens het squashen een bal op m'n oog kreeg, waardoor ik er nu uit zie alsof ik een vent met losse handjes thuis heb zitten

Moest wel erg lachen om het commentaar van R, Issis! Heb jij nou idd voor m gekookt, of wilde hij het uiteindelijk toch wel doen?

En Spees, wat fijn dat je gesprek ivm die meeloopstage zo goed ging! Laat je weten of je de stage krijgt? Enne, verstandig om dat dan maar 4 dagen te doen!

Fijn weekend vast aan iedereen!
Kunnen jullie de AK ook niet in?
Yas, ik kan er ook niet in...
Ik kan er wel in. (via mailtjes die ik ontvang als er iets nieuws geplaatst is.)

Heb zelf ook niet veel te vertellen. Het is een raar idee dat Habibi over 5 nachtjes weg is. Ik kan het me niet echt voorstellen dus ik kan ook niet zeggen dat ik er al tegenop zie. Ik bedoel we zijn natuurlijk vaker uit elkaar geweest en als het goed is zie ik hem na 1 maand weer in Belgie, dus zo lang is het in eerste instantie niet.

En heel lief: mijn vader komt mijn traantjes drogen :-) Hij wilde al die tijd nog een keer komen (hij is januari met mijn moeder geweest) en nu is dan wel perfect. Hij komt op 4 maart en dan blijft hij 1st een nachtje in een hotel (gelukkig begreep hij dat ik de laatste avond met Habibi alleen in het huis wilde zijn). Daarna komt hij bij mij logeren. 11 maart rijden we dan naar Rabat. Laat ik hem Rabat zien en Chefchaouen (heb ik al 100x gezien maar goed) én ik kan dan eindelijk de moskee in Casablanca (de enige moskee die je dus in mag als niet-moslim in Marokko) van mijn lijstje schrappen want die gaan we ook bezoeken. Dan heb ik alles gezien wat ik wilde dus in principe kan ik weg . Op de 14e zet ik mijn vader dan in Casa op het vliegtuig en haal ik mijn groep voor de rondreis meteen op. Tot en met 4 april rond reizen en ook op 4 april naar NL waar ik blijf tot de 22e. Dan de 26e meteen weer een reis. Zal dus niet echt lleen zijn tot en met begin mei! Dus het gaat allemaal wel meevallen hoop ik!

Weet je waar ik nog nieuwsgierig naar was: hoe komen jullie bij je nicknaam Van een aantal weet ik het, Kjong, Isiss, Etosha. Maar van anderen niet.

Ik had geen idee wat ik moest verzinnen. Heb ook van alles geprobeerd voordat ik deze had. Maar al die andere waren al in gebruik. Kon alleen maar aan Disney film denken. En alleen nemo was ook al bezet, dus werd het maar findingnemo, je moet toch wat :-)
Spees: inderdaad positief je verhaal over je stage. Zal voor je duimen. Ook verstandig dat je niet meteen voor fulltime gaat, je moet wel een beetje oppassen natuurlijk. Klopt het dat dit weekend jou vriendje deze kant op komt?

Jooles: auw!! Nu met zonnebril het huis uit??

De dagen waar je het over had, was zeker je china-reis. Ja, ik kan me voorstellen dat het je natuurlijk aan heel veel herinnerd. Proberen maar zoveel mogelijk leuke dingen te plannen, zodat de tijd het snelst gaat. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Hoe gaat het op je werk?

Nemo: dat is al snel zeg, over 5 nachtjes!! Raar idee inderdaad, maar je hebt ontzettend veel te doen als hij er niet is, dus dat zal een hoop schelen.

Ik ben trouwens ook benieuwd naar hoe iedereen aan z'n nick is gekomen. De mijne is bepaald niet origineel, want er zit een deel van mijn bijnaam in vermeld. Ben er ook niet erg blij mee, maar heb de naam jaren geleden al aangemaakt (toen gebruikte ik m nog niet). Maar om m nu weer te veranderen.....

Dus, de rest hier, ik ben benieuwd hoe jullie aan jullie namen zijn gekomen, want dat moet vast veel origineler zijn dan mijn verhaal....
Alsof dat van mij zo orgineel is.

Jooles: ah ja, dat zijn waarschijnlijk de data van China, dat kwartje was bij mij nog niet helemaal gevallen. Sterkte!
Jooles: 't is pizza geworden

R. heeft 'n kookprobleem sinds ie normale dagen van 8.30 tot 17.00u maakt. Toen 't nog in ploegen was, had ie 't idee dat ie veel minder werkte en tijd (& zin) had om ook nog te koken. Dat is nu ineens moeilijker.

Verder issie wel lief.

M'n nick is trouwens zeer niet-origineel: zie foto. Hoe 't beestje aan haar naam kwam heeft wel weer 'n verhaal, maar dat is wel weer herkenbaar voor mensen van 'n aantal jaar geleden. Nou ben ik -getrouwd met marokkaan en naar BE verhuisd- ook behoorlijk herkenbaar, maar weer niet bij die personen van vroeger. Is 't nog te volgen?

Ik heb ook niks spannends te melden. Even iets minder druk op m'n werk, en dat is ook wel fijn, tijd om op te ruimen enzo. Maar ik vind 't toch fijner als 't druk is. Wat wel weer heel leuk is, is dat ik 'n interne loopbaanoriëntatie-training ga doen om er achter te komen wat ik zelf leuk vind en waar ik goed in ben, en -leuker nog- om te kijken waarnaartoe ik door kan gaan groeien over 'n paar maanden. Dus ik ben zeer tevreden, en al die positiveit stimuleert ook wel heel erg tot meer moet ik zeggen.

Nu honger, kerel nog niet thuis en niemand heeft plannen gemaakt wat te koken. Denk dat ik 'm mee ga nemen naar 'n eetcafé.

Nemo: is zeker 'n vreemde situatie, in 't begin als habibi weg is. Jij blijft toch wel gewoon in jullie huis? Leuk dat je vader langskomt! Weet habibi al meer waar ie heen gaat? (en wanneer?)
Ja ik blijf in "ons" huis, maar dat is eigenlijk van zijn ouders. Ik heb gezegd dat hij maar moet zeggen dat het verhuurd is. Hij heeft 1 sec tegengestribbeld in de zin van: wat moet ik dan tegen hun zeggen. Maar toen ik zei: "je weet ook al bijna 3 jaar iets te verzinnen waardoor ze niet weten dat ik besta, dus dit moet een makkie worden", was hij stil Hij gaat zeggen dat het verhuurd is. Zijn ouders hebben wel een sleutel van het huis dus het slot moet veranderd worden. Ik laat het allemaal aan hem over. Zijn moeder is vandaag trouwens aangekomen in Agadir dus ik ben benieuwd wanneer ze voor de deur staat (en als het slot nog niet veranderd is wanneer ze binnen staat).

Habibib weet nog niet waar hij heen gaat. Hij heeft 5, 6 en 8 maart gesprekken. We denken dat we toch gaan voor Turkije. Daar heb je behalve commissie op excursies ook nog commissies over goud en leer en tapijten en het leven is er heel goedkoop. We denken dat hij daar het meeste geld uit kan halen. maar goed, dan moet er wel een bestemming open staan in Turkije en dat weten we pas als hij gesprekken heeft gehad. Over 2 weken zal er dus veel meer duidelijk zijn!

Wat leuk van die loopbaanorienatie-training (goed woord voor galgje!). Ben benieuwd wat eruit gaat komen!

Ik moet ook naar huis (heb een tijdelijk baantje op kantoor) om het eten voor te bereiden er komen twee mensen eten vanavond. hoop dat ze het niet erg vinden dat je af en toe met je vork in je mond zit omdat hij loslaat van de steel (we zeggen wel dat ze moeten doen alsof ze op een camping zijn )
(die vork & die opmerking over jouw bestaan)

Haha, en zou wat zijn als z'n moeder ineens binnen staat. Dan is 't appartement dus 'verhuurd' aan jou? Wat maak jij er dan van, dat je een collega bent die ook reizen begeleidt en in Agadir op 'n agentschap werkt? En dat hun zoon bij jou in 'tzelfde bed logeert?
Ja, het is inderdaad de tijd van de China-reis. Raar idee dat ik eigenlijk morgen in dat vliegtuig zou stappen. Anderhalve maand geleden dacht ik nog dat ik vandaag wel héél druk in de weer zou zijn met pakken etc, ik heb er maanden lang zo naartoe geleefd... Maar ja. Heb dit weekend wel volgepland. Ga zo naar de sportschool en vanmiddag komt een oude vriend langs en blijft hier eten. Ik vind het best spannend, want we hebben nog nooit "alleen" afgesproken. Hij is de zoon van vrienden van m'n ouders en ik ken m al heel lang. Vroeger ben ik wel verliefd op m geweest, haha, maar zag hij mij niet staan. Met kerst heb ik m voor t laatst gezien, toen was ie samen met z'n ouders te eten bij mijn ouders en toonde hij wel wat interesse, maar ja, toen zat ik nog met m'n hoofd helemaal bij mijn Chinees...dus ik ben benieuwd...

Morgen afgesproken met een Nlds vriendinnetje, die in Dublin woont, maar deze week in NL is.

Haha, Moon, nee ik ga niet met zonnebril naar buiten, zou wel een idee zijn, maar met dit weer komt het we een beetje raar over Werk gaat redelijk, ik merk dat als ik echt in m'n eentje m'n ding kan doen, het wel ok gaat, maar zodra werkgever met moeilijke vragen etc komt, dat dat nog moeilijk is. Ik ben er nog niet, iig, maar wel op de goede weg. Nou moet ik ook wel toegeven dat ik me de afgelopen week ook niet zo lekker kon concentreren, dus dat speelde ook wel een beetje mee.

Nemo, 5 (ondertussen 4...) daagjes, is echt snel! Wel lief dat je vader komt, dat geeft zeker ook wel wat afleiding, lijkt me. En volgens mij heb ik iets gemist: Habibi's ouders weten niets van jou? Wat is daar de reden voor dan? Lijkt me wel lastig...vooral nu z'n moeder ieder moment voor de deur kan staan.

Isiss, loopbaanoriëntatie-training, leuk! Is dat ook zoiets met ook rollenspellen en zo? Ik heb eens iets dergelijks gedaan, vond ik erg verhelderend. Veel plezier iig! Haha, en pizza is toch ook best lekker?

Tja, over m'n nick...dat gaat terug naar m'n studententijd. Het is een beetje een vaag verhaal, hoor. Ik was destijds onwijze fan van Jamie Oliver (vind m nog steeds goed, hoor). De broer van m'n huisgenootje had een Ninento GameCube gekocht en ik moest een nick hebben voor een spelletje. Toen kwam het broertje met "Jamie", maar m'n huisgenootje vond dat "te mannelijk" (terwijl er ook vrouwelijke Jamie's zijn, volgens mij) en maakte er toen Jooles van (zoals de vrouw van Jamie, alleen schrijf je die zonder e). En dat is er op de een of andere manier zo ingebleven. Als ik ergens een nick moet invullen, wordt dat automatisch Jooles
Morgen!

Ik kom ook weer even om de hoek kijken, heb het gisterenavond en vannacht druk gehad met werkdingen....

Gisteren nog wel een hele leuke lunchdate gehad met een jongen. Ik moest helaas na een uur al weg, vanwege werkdingen. Maar het was echt ontzettend leuk! En we gaan binnenkort weer afspreken

Ow ja mijn nick, poeh weet niet eens meer hoe ik er aan kom, heb em lang geleden ergens opgepikt en vond het wel mooi.
Magnolia: hoe kom jij nu zo snel alweer aan een nieuwe date?? Als mijn relatie nu over zou gaan zou ik echt niet weten hoe ik weer aan een vent moet komen. Maar misschien komt dat ook door al mijn eisen...

Isiss: mocht zn moeder opeens binnen staan en vragen wie ik ben dan ga ik echt niet liegen. Dan zeg ik idd dat Habibi in mijn bed logeert

Etentje was gisteren nog geslaagd. Had 2 verhuisdozen in de kamer gezet met een laken (die eigelijk over bed hoort) er overheen, dat fungeerde als tafel. Alle vorken bleven op hun steel zitten en op de messen na die af en 90 graden ombogen was het heel gezellig!

Jooles: kan me voorstellen dat dit een rare tijd is. Ben wel erg benieuwd hoe het vanavond is met die jongen! Ook gewoon hoe jij je daar onder voelt.

Wbt de ouders van Habibi, tsja, dat is weleens eerder aan orde geweest (toen schreef jij nog niet mee). Ik ken ze dus niet. Habibi wil me pas voorstellen als we gaan trouwen. Maar hij weet nog niet zeker of hij wel wilt trouwen, dat vind hij een grote stap (tenminste hij weet wel dat hij wil trouwen, maar nu nog niet). Dat snap ik ook wel. Trouwen is bij ons nog niet echt aan de orde. Zijn oudste zus is met een niet-moslim getrouwd wat heel veel problemen heeft gegeven, zijn broer is met een Nederlandse en hij dus ook. Hij weet dat zijn ouders er niet blij mee gaan zijn en hij wil daarom tenminste de introductie doen zoals het "hoort". Daarnaast heeft zijn broer dus pas verteld over zijn vriendin en we wilde even kijken hoe dag ging.

Nou het was een drama! ZIjn moeder heeft gezegd dat hij moest kiezen en nu is hij gaan samenwonen met haar en heeft hij nog wel contact met zijn ouders, maar hij wil niet zonder de toestemming van zijn ouders trouwen en die verbieden het dus (by the way, zijn broer is 32 en al 7 jaar met dit meisje samen!)

M.a.w. een gedoe dus!

Vind het ook niet echt erg dat ik ze niet ken,. Vind het wel lekker rustig zo.Ik heb geen zin om me daar totaal niet op mijn gemak te voelen. Het stomme in de Marokkaanse cultuur is het zwijgen over dingen. Als zijn ouders zouden vragen: heb je een vriendin?dan zou hij zeggen: ja. Maar ze vragen het niet, en hij verteld het niet. Liegen is het dus theoretisch gezien niet en dit is in de Marokkaanse cultuur heel normaal. (mijn mening hierover is dat het verre van normaal is, maar dat ter zijde).

2 jaar geleden zijn we bv naar Thailand gegaan. Hij zegt dat tegen zijn ouders: ik ga naar Thailand en zij zeggen: veel plezier. Ik zeg tegen mijn ouders: ik ga naar Thailand en zij vragen: met wie. Zie je het verschil? Het ligt allemaal nogal ingewikkeld omdat zij het ingewikkeld maken.

Nu heb ik pas de NL vriendin van zijn broer ontmoet en die zei dat zijn ouders echt wel van me weten (kan me haast ook niet anders indenken na 2.5 jaar maar goed). Ze zeggen dus gewoon niks tegen hem.

Ik denk er eigenljk niet zo meer over na, het zijn ding waar hij zijn weg in moet vinden. We zullen zien hoe het loopt.

Maar, omdat ik denk dat ze wel van me weten en ze het raar gaan vinden dat huis verhuurd is wil ik er wel een ander slot op zodat ze niet zomaar kunnen binnenlopen als Habibi straks weg is!
wahaha, Nemo. Ik ben ook best veeleisend, maar ik verwacht ook niet teveel van de dates. Maar ik ben aan het internetdaten, dus een date regelen is niet zo moeilijk.
Wel een gekke situatie.

Ik weet dat mijn zoon een relatie heeft met een niet-moslim, ik ben het daar niet mee eens, maar ik vraag er niet naar dus is er geen probleem. Als mijn zoon het ooit tegen me vertelt ga ik zeggen dat ik het er niet mee eens ben, en dit hele gebeuren kan ik makkelijk een aantal jaar volhouden.

Dat kan je je zelf toch niet voorstellen? Dat je zo met je eigen kinderen om gaat? 'Gelukkig' dat Habibi 'n oudere zus en broer heeft die 't pad vast 'n beetje effenen, dat helpt misschien wel voor jullie. Dat zijn ouders dan z'n broer de keuze laten en later toch gewoon contact met hem hebben wil toch ook wel zeggen dat ze die keuze eigenlijk niet willen opleggen lijkt me. Of zouden ze denken 'mooi meegenomen als hij toch met haar kapt dan'?

(weet trouwens niet of 't 'n probleem is maar je hebt 'n naam genoemd in je posting zie ik nu)

Jooles: moet zeggen dat ik niet precies weet wat er in de loopbaantraining gaat gebeuren, heb over 2 weken 'n intake en hoor/zie 't dan denk ik. Al hoop ik niet dat 't rollenspellen zijn want dat vind ik echt niet gaaf.

Fille, Cadi, TR, Celtic: winterslaap?

Kjong bijna terug... (toch?)
Jeetje, Nemo, da's inderdaad wel een gedoe! Dat dat allemaal zo moeilijk gaat, kan ik me inderdaad maar lastig voorstellen. Ik snap best dat Marokko een andere cultuur heeft, maar het lijkt me als ouders toch het belangrijkst dat je kind gelukkig is met zijn of haar partner? Maar goed, als jij je er tot op heden wel ok bij voelt, is het natuurlijk (nog) niet zo'n probleem.

Vanavond was heel erg gezellig. Maar ook niet meer dan dat. We hebben ontzettend leuk gekletst en veel gelachen, maar echt alleen als vrienden. En eigenlijk vind ik het wel prima zo, denk ik.

Isiss, die rollenspellen waren best ok. Bij mij hadden we een groepsdiscussie, waarin gekeken werd hoe je je in zo'n discussie opstelt en een 'echt' rollenspel, waarin je een leidinggevende moest spelen, die een pittig gesprek had met een werknemer, die problemen veroorzaakte. Dat laatste vond ik zelf wat minder, maar ik zie mezelf ook (nog) niet als leidinggevende. Verder moesten we een presentatie houden en hadden we een soort sollicitatiegesprek. Oja, en diverse vragenlijsten, die geanalyseerd werden. Ik heb er zeker wel wat aan gehad. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat of of je er ook wat aan hebt. Volgens mij steek je er altijd wel iets van op.

Magnolia, leuk, die date! Ben benieuwd hoe de tweede date gaat lopen
quote:[message=1097782,noline] Fille, Cadi, TR, Celtic: winterslaap?

Kjong bijna terug... (toch?)

Yep, laten we het daar maar op houden

Nee, zonder gekheid. Ik weet soms van voren niet meer dat ik van achteren leef. Zoals ik wel eerder heb gezegd lees ik wel elke dag alles wat hier geschreven wordt maar echt telkens schrijven dat lukt me gewoon niet. Als ik nou eens 'n kind (liefst 2) zou hebben dat braaaf elke avond om 19.00 uur gaat slapen, een baan zou hebben die met 1 uur per dag werken hetzelfde oplevert als 5 dagen per week bijna fulltime, ik een gezellig lieve leuke man in huis had die mijn huishouden, de boodschappen, de kinderen en het eten deed.....tsja dan had ik waarschijnlijk nog wel tijd om hierzo te schrijven, maar ik red het gewoon niet. Ik hoop echt op betere tijden maar dit weekend ben ik ook weer vreselijk leuk de hort op geweest en dat hakt dan weer 'n deel van je weekend weg en hoppa, de tijd is ineens weer vervlogen want dan is het weer maandag en moet er weer brood op de plank komen. En wat denken jullie dat er maandag gaat gebeuren?? Ik zit in de verzekeringen, afdeling schade
Hier geen winterslaap, maar weinig te vertellen of zin om te schrijven. Lees ook trouw mee, hoor.
Cadi: ik vind 't nog steeds knap hoe jij 't doet. Als ik naar mezelf kijk en 't druk op m'n werk heb, 2 uur per dag reistijd, ook nog wat dingen in huis wil doen (omdat 't nodig is, niet omdat ik daar zin in heb), boodschappen, koken, etc, dan heb ik soms al 't idee dat dat veel is. En dan heb ik nog 'n kerel thuis die vanalles in huis doet, kookt (tot deze week ), en geen 2 kinderen die vooraan in 't hele rijtje staan qua aandacht en tijd.

Niet nodig om hier verantwoording af te leggen, dat bedoel ik. Vind 't gewoon gezellig als je langskomt.

(& succes morgen!)

En rest ook: als 't er niet van komt, dan komt 't er niet van.

Haha, Fille: moest erg lachen om je opmerking op dat topic over die relatie met 'n moslim. Vakkundig.

Ik heb trouwens ook niks spannends te melden.

Iemand vroeg laatst geloof ik hoe 't met de kookopdrachten gaat? Best goed eigenlijk. Niet iedere week, maar dat hoeft ook niet nu. Veel te druk met werk door de week, heb ook behoefte aan relaxte tijd in 't weekend. Of 't zou heel druk met opdrachten moeten worden zodat we allebei 'n dag minder kunnen werken en dat meer uitbouwen. Tot nu toe is 't prima zo.

We hebben nog wat nieuwe ideetjes, gaan we binnenkort mee beginnen. Nu koken we alleen, voor ¤9,- pp, maar we willen ook gaan beginnen met tafel dekken erbij op z'n marokkaans. Servies, tafelkleden en andere decoratiedingen meenemen, zodat we 't helemaal in stijl kunnen doen. Beetje op de prijs erbovenop. Als we nu bij iemand koken gaan we altijd met z'n 2en er naar toe en is er 1 concreet nog met 't eten bezig, en de ander heeft eigenlijk tijd genoeg voor tafel e.d. Als we naar Marokko gaan, gaan we daar kijken wat we mee kunnen nemen.

Wijntje?
Vakkundig? In welk vak? Maar goed, dat was toch ook gewoon gelul natuurlijk.

Cadi, ik vind het ook knap wat je allemaal doet, hoor. Zoals Isiss ook schrijft, ik werk fulltime, ook 2 uur reistijd en zelfs zonder de kinderen kan ik me in het weekend al nauwelijks tot iets nuttigs zetten. Zo moet ik nu dringend stofzuigen en administratie regelen, en ik negeer het gewoon. Vakkundig.
ben ik weer even.. J. was idd hier dit weekend. net weg.. ben even niet zo aanspreekbaar en vrolijk als ik 2 uur geleden nog wel was.

t is hier zo stil en leeg. zelfs grote opruiming doen in mijn kamer en de radio heel hard zetten helpt niet.

gaat morgen vast weer wat beter..

cadi, vind het ook echt ontzettend knap dat je het uberhaupt voor elkaar krijgt wel bij te lezen. ik heb nu sinds een maand of 2 genoeg tijd (waar ziek zijn al niet goed voor is), maar daarvoor was het vaak zat 2 uur s nachts voordat ik achter mijn computer zat. en dat is dan 'alleen' een veel-te-veel-uren-per-week-bijbaantje, bestuursfunctie en nog wat vakken volgen.. dus geen kids die om aandacht vragen, en fatsoenlijk eten koken schoot er vaak bij in. huis poetsen doen we hier gelukkig met z'n allen.. nogmaals, vind het heel knap van je! succes morgen trouwens!

reageer morgen even op de rest, ok?
Ok, aanmeldformulier voor de nieuwe reeks van All You Need is weg. Kon mezelf niet bedwingen om het gewoon te proberen. Duimen jullie?

En Cadi: zin om zaterdag de 15e wat tijd voor jezelf te hebben?
Meldt zich.

Moet ook meteen weer verder en heb geen tijd gehad alles door te lezen! Kom alleen even zwaaien
Truste.
*trekt veren weer uit kont* Nee hoor, niets niet nodig hoor om veren uit te delen, wel lief natuurlijk maar met mij denk ik nog wel tig zoveel moeders die het alleen rooien.

Isiss, toch zo jammer dat je niet wat dichterbij woont. Ik had je voor dat geld wel zeker 1x per week laten komen

Kjong weer terug en alleen trusten zeggen? Lekker ding.

Fille, adminstratie al gedaan?

Spees, alweer een beetje bijgetrokken?

Ik wil naar bed en ook weer niet. Bed is hardstikke bezet, liggen er twee overdwars in. De kat is ook dwars, doet wat ie niet mag doen en ik twijfel over nog 1 biertje of niet......maar eigenlijk moet deze übermuts gewoon lekker douchen en naar bed.

Mijnheer is klaar met leren, ik mocht het examen gaan regelen. Dank schat. Maar nu heb ík ff geen geld......Ik kreeg een paar rekeningen voor de kiezen dus helaas pindakaas nog even uitstel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven