type flesvoeding
zaterdag 14 januari 2012 om 14:53
zaterdag 14 januari 2012 om 14:56
Als je even een onderzoekje zou doen (heb ik al eens gedaan) en alle verpakkingen naast elkaar zou leggen zul je zien dat de ingredienten eigenlijk allemaal hetzelfde zijn (vergelijk dan wel standaard met standaard natuurlijk, en niet met bijv hypo allergeen).
Etos en AH schijnt uit dezelfde fabriek te komen, kan handig zijn om te weten als één van de twee ergens uitverkocht is.
Met Nutrilon is het natuurlijk handig dat ze dat in meerdere winkels verkopen, dus altijd verkrijgbaar, ook in de supermarkt.
Etos en AH schijnt uit dezelfde fabriek te komen, kan handig zijn om te weten als één van de twee ergens uitverkocht is.
Met Nutrilon is het natuurlijk handig dat ze dat in meerdere winkels verkopen, dus altijd verkrijgbaar, ook in de supermarkt.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:00
Als je even Google raadpleegt (ik zit mobiel): er is ergens een overzicht van alle soorten flesvoeding met ingrediënten, prijs, hoeveelheid e.d.
Zelf overigens de voeding van Etos gehad (na de borstvoeding) en is goed bevallen... Als hoe bang bent om mis te grijpen kun je gewoon bij je eigen filiaal pakken bestellen.
Zelf overigens de voeding van Etos gehad (na de borstvoeding) en is goed bevallen... Als hoe bang bent om mis te grijpen kun je gewoon bij je eigen filiaal pakken bestellen.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:02
Bedankt voor de reacties.
Dat is inderdaad zo, dat bekende duurdere merken op meer plaatsen verkrijgbaar zijn...
Maar als KV of etos ook prima is scheelt dat wel veel geld.
Niet uit gierigheid, maar ons kindje is ongepland en we moeten erg opletten qua financieen.
Vanwege een operatie in het verleden aan borsten wil ik echt geen borstvoeding geven, vandaar
Dat is inderdaad zo, dat bekende duurdere merken op meer plaatsen verkrijgbaar zijn...
Maar als KV of etos ook prima is scheelt dat wel veel geld.
Niet uit gierigheid, maar ons kindje is ongepland en we moeten erg opletten qua financieen.
Vanwege een operatie in het verleden aan borsten wil ik echt geen borstvoeding geven, vandaar
zaterdag 14 januari 2012 om 15:04
Ik heb zelf overigens ook Etos gebruikt, altijd. Is goed bevallen, behalve dat die dus 1 keer niet leverbaar was een paar weken. Toen werd ik verwezen naar de AH, gezien het dezelfde voeding is. Niks aan dochter gemerkt toen ik 1 pak AH heb gegeven..!
Houdt er wel rekening mee dat het natuurlijk zo KAN zijn dat je kindje straks toch gevoelig is ergens voor, en je alsnog op een duurdere variant moet overstappen.
Maar ik snap natuurlijk dat je in eerste instantie zelf een keuze maakt en in jullie geval (en waarom niet iedereen dat doet??) voor een wat goedkoper merk!
Houdt er wel rekening mee dat het natuurlijk zo KAN zijn dat je kindje straks toch gevoelig is ergens voor, en je alsnog op een duurdere variant moet overstappen.
Maar ik snap natuurlijk dat je in eerste instantie zelf een keuze maakt en in jullie geval (en waarom niet iedereen dat doet??) voor een wat goedkoper merk!
zaterdag 14 januari 2012 om 15:06
quote:origineel schreef op 14 januari 2012 @ 15:03:
Alles is hetzelfde. Ik heb toendertijd voor nutrilon gekozen, omdat die een gemakkelijke verpakking had. Alle andere moest je overgieten en dat leek me niet hygiënisch. Ach, je moet ergens om kiezen Heb destijds 1 nutrilon verpakking gekocht en gooide daar daarna altijd de verpakking van de Etos voeding in leeg. Want idd, die 'blikken' zijn veel handiger dan zakken.
Alles is hetzelfde. Ik heb toendertijd voor nutrilon gekozen, omdat die een gemakkelijke verpakking had. Alle andere moest je overgieten en dat leek me niet hygiënisch. Ach, je moet ergens om kiezen Heb destijds 1 nutrilon verpakking gekocht en gooide daar daarna altijd de verpakking van de Etos voeding in leeg. Want idd, die 'blikken' zijn veel handiger dan zakken.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:16
Hier ook Etos voeding. Tot een half jaar wel Nutrilon. Die verpakking is inderdaad handiger. Als je het overgiet (heb ik ook een tijd gedaan) houd er dan rekening mee dat je de verpakking niet af kan wassen. Er blijft dus altijd wel wat voeding achter in het pak en dat komt dan weer bij de nieuwe voeding. Nutrilon heeft nu trouwens een nieuwe verpakking die ik zelf niet heel prettig vind.
*niet om een discussie te starten en zeker niet om je een rotgevoel te geven over je keuze voor flesvoeding maar toch een opmerking over borsten/borstvoeding: geen idee wat voor operatie je gehad hebt en of je nog borstvoeding zou kunnen geven als je dat zou willen. Maar weet wel dat je borsten vooral veranderen (gaan hangen meestal ) door de zwangerschap. Je kan dus niet voorkomen dat je borsten er anders uit gaan zien door geen borstvoeding te geven. Maar misschien wist je dat al wel.*
*niet om een discussie te starten en zeker niet om je een rotgevoel te geven over je keuze voor flesvoeding maar toch een opmerking over borsten/borstvoeding: geen idee wat voor operatie je gehad hebt en of je nog borstvoeding zou kunnen geven als je dat zou willen. Maar weet wel dat je borsten vooral veranderen (gaan hangen meestal ) door de zwangerschap. Je kan dus niet voorkomen dat je borsten er anders uit gaan zien door geen borstvoeding te geven. Maar misschien wist je dat al wel.*
zaterdag 14 januari 2012 om 15:17
Wij hebben met onze tweeling twee soorten uitgeprobeerd, Nutrilon (beviel ons niet goed, had het idee dat ze meer krampjes hadden) en Groeie Start. Die laatste beviel ons erg goed. Minder krampjes. Maar heb dus ook nog nooit huismerken of dergelijke uitgeprobeerd. Kan best zijn dat die net zo goed werken. Zal ook aan je kindje liggen waar die het beste op reageert denk ik.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
zaterdag 14 januari 2012 om 15:20
Idd goede aanvulling Kaetje. Iedereen moet voor zichzelf bepalen of ze wel of geen BV willen geven, maar het zou jammer zijn als TO geen BV gaat geven uit onwetendheid van dit soort zaken, terwijl ze het misschien eigenlijk wel had gewild.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
zaterdag 14 januari 2012 om 15:24
Ik heb trouwens vooral voor Etos gekozen omdat ik altijd mijn boodschappen doe bij een supermarkt waar een Etos vlak bij zit. En als ik naar de Kruidvat moet dan moet ik een eind lopen of de auto ergens anders parkeren. De pakken gaan er behoorlijk snel doorheen en ik had geen zin om er steeds rekening mee te houden dat ik dan nog helemaal naar de Kruidvat moest als ik boodschappen ging doen.
Ik zou trouwens niet te veel dingen vantevoren kopen. Je weet maar nooit of je kindje allergisch is/wordt voor iets. Ik hoor wel eens mensen die vantevoren al heel veel badproducten en shampoo en billendoekjes en voeding en speentjes en flesjes etc. kopen. Zonde als je niet weet hoe iets bevalt. Ons zoontje wilde maar uit 1 soort fles drinken bijvoorbeeld. Pas bij de 5e fles hadden we de goede te pakken. Als ik van alle andere merken een starterset had gekocht was ik duur uit geweest. Zo ook met speentjes. Sommige baby's willen geen speen of maar 1 soort/merk. Niet te veel inslaan dus, ook al is het in de aanbieding. Pampers heb ik zelf wel vantevoren gekocht trouwens.
Ik zou trouwens niet te veel dingen vantevoren kopen. Je weet maar nooit of je kindje allergisch is/wordt voor iets. Ik hoor wel eens mensen die vantevoren al heel veel badproducten en shampoo en billendoekjes en voeding en speentjes en flesjes etc. kopen. Zonde als je niet weet hoe iets bevalt. Ons zoontje wilde maar uit 1 soort fles drinken bijvoorbeeld. Pas bij de 5e fles hadden we de goede te pakken. Als ik van alle andere merken een starterset had gekocht was ik duur uit geweest. Zo ook met speentjes. Sommige baby's willen geen speen of maar 1 soort/merk. Niet te veel inslaan dus, ook al is het in de aanbieding. Pampers heb ik zelf wel vantevoren gekocht trouwens.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:26
quote:Soezie81 schreef op 14 januari 2012 @ 15:20:
Idd goede aanvulling Kaetje. Iedereen moet voor zichzelf bepalen of ze wel of geen BV willen geven, maar het zou jammer zijn als TO geen BV gaat geven uit onwetendheid van dit soort zaken, terwijl ze het misschien eigenlijk wel had gewild.Ja, ik twijfelde of ik het er bij moest zetten want ik weet verder helemaal niet wat de achterliggende reden precies is en ik wil TO niet voor het hoofd stoten. Hopelijk wordt het ook niet zo opgevat!
Idd goede aanvulling Kaetje. Iedereen moet voor zichzelf bepalen of ze wel of geen BV willen geven, maar het zou jammer zijn als TO geen BV gaat geven uit onwetendheid van dit soort zaken, terwijl ze het misschien eigenlijk wel had gewild.Ja, ik twijfelde of ik het er bij moest zetten want ik weet verder helemaal niet wat de achterliggende reden precies is en ik wil TO niet voor het hoofd stoten. Hopelijk wordt het ook niet zo opgevat!
Ik heb gevraagd welk merk flesvoeding ze in het ziekenhuis gaven (wist al dat ik het ziekenhuis ging bevallen) en heb die voeding gekocht (was nutrilon) Het zal waarschijnlijk onzin zijn maar ik wilde niet dat mijn baby meteen in de eerste dagen van voeding moest wisselen.
Na twee pakken nutrilon ben ik overgestapt op kruitvat voeding en die was net zo goed. Scheelt inderdaad een hoop geld en de voeding is gewoon hetzelfde.
Na twee pakken nutrilon ben ik overgestapt op kruitvat voeding en die was net zo goed. Scheelt inderdaad een hoop geld en de voeding is gewoon hetzelfde.
Ik heb friso standaard 1 gegeven omdat dat volgens de kinderarts uit het wkz de zachtste voeding was voor een pasgeboren baby (qua krampjes e.d) de kinderen hebben idd nooit echt last van krampen gehad. Helaas ben ik bij de oudste en nu bij de jongste (7 weken) overgestapt op nutramigen vanwege koemelkeiwit allergie.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:27
Ik heb vanaf 5 maanden Kruidvat-huismerk gegeven. Beviel prima. Het enige verschil met Nutrilon en Friso is dat het poeder minder goed gedroogd en dus wat natter is. Het poeder mengt net wat minder makkelijk met het water, en dus moet je harder roeren en schudden om de klontjes eruit te krijgen. Dat betekent dat je meer lucht in de melk brengt en de kans op krampjes groter is. Je kunt dat ondervangen door zachtjes met een lepel te roeren, dat is wat arbeidsintensiever. Het scheelt wel zo'n 3 euro per pak.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:29
Even een vraag cq. opmerking die ik goed bedoel: je kan eventueel nog een lactatiekundige raadplegen. Misschien is BV wel mogelijk zonder dat je het nu weet. Dan zou dat sowieso een goedkopere optie zijn.
Maar goed, qua FV gaf ik (na BV) Etos eigen merk. Nutrilon is erg duur en ik geloof echt niet dat het beter is dan huismerk.
Maar goed, qua FV gaf ik (na BV) Etos eigen merk. Nutrilon is erg duur en ik geloof echt niet dat het beter is dan huismerk.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:33
quote:christina schreef op 14 januari 2012 @ 15:26:
Ik heb gevraagd welk merk flesvoeding ze in het ziekenhuis gaven (wist al dat ik het ziekenhuis ging bevallen) en heb die voeding gekocht (was nutrilon) Het zal waarschijnlijk onzin zijn maar ik wilde niet dat mijn baby meteen in de eerste dagen van voeding moest wisselen.
Na twee pakken nutrilon ben ik overgestapt op kruitvat voeding en die was net zo goed. Scheelt inderdaad een hoop geld en de voeding is gewoon hetzelfde.Ik ben ook direct gestart met flesvoeding (etos) en had zelf melkpoeder mee naar het ziekenhuis voor het eerste flesje. Die hebben ze gewoon gebruikt, terwijl ze in het zkh zelf een ander merk gebruikten. Je hóeft dus niet perse rekening te houden met wat het zkh geeft.
Na twee pakken nutrilon ben ik overgestapt op kruitvat voeding en die was net zo goed. Scheelt inderdaad een hoop geld en de voeding is gewoon hetzelfde.Ik ben ook direct gestart met flesvoeding (etos) en had zelf melkpoeder mee naar het ziekenhuis voor het eerste flesje. Die hebben ze gewoon gebruikt, terwijl ze in het zkh zelf een ander merk gebruikten. Je hóeft dus niet perse rekening te houden met wat het zkh geeft.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:38
Onze dochter kreeg de eerste 3 maanden Friso en toen ben ik na een tip overgestapt op Kruidvat en later daarvan ook die tegen krampjes. De poeder van KV is wat vaster dan die van Friso maar mengt evengoed zonder klontjes.
De bewaarbus van Friso, aan te vragen op de site, is trouwens wel een aanrader.
De bewaarbus van Friso, aan te vragen op de site, is trouwens wel een aanrader.
zaterdag 14 januari 2012 om 15:43
zaterdag 14 januari 2012 om 15:46
Ook hier kruidvat voeding na het "mislukken" van de bv. Ik herken het "klontjes probleem" wat Onderdezon meldt helemaal niet overigens. Ik schud even met de fles en ik heb nog nooit een klontje gezien.
Eerst heb ik Nutrilon gegeven maar sinds ze de opening van de bussen hebben aangepast (veel kleinere opening) en ik dat heel onpraktisch vond ben ik overgestapt op de veel voordeligere en (volgens horen zeggen hoor) heel goed geteste kv voeding.
Eerst heb ik Nutrilon gegeven maar sinds ze de opening van de bussen hebben aangepast (veel kleinere opening) en ik dat heel onpraktisch vond ben ik overgestapt op de veel voordeligere en (volgens horen zeggen hoor) heel goed geteste kv voeding.
zaterdag 14 januari 2012 om 16:17
Ik ging bij mijn kinderen steeds een stapje goedkoper. Begonnen met Friso. Toen Kruidvat eigen merk omdat dat exact hetzelfde als Friso zou zijn maar dan voor een paar euro minder.
Maar toen veranderde Kruidvat zijn poeder (het werd dat 'nattige' waar Onderdezon over spreekt) en dat beviel me niet. Ik weet niet hoe het nu is, want dit was 2 jaar geleden.
Ik ben toen overgestapt op Bonbebe flesvoeding, dat koop je o.a. bij Plus supermarkten. Echt fantastisch spul, zowel qua geur als structuur als oplosbaarheid.
Deze voeding heeft de laagste prijs van alle merken, en toch qua ingredienten hetzelfde als alle dure merken.
Maar toen veranderde Kruidvat zijn poeder (het werd dat 'nattige' waar Onderdezon over spreekt) en dat beviel me niet. Ik weet niet hoe het nu is, want dit was 2 jaar geleden.
Ik ben toen overgestapt op Bonbebe flesvoeding, dat koop je o.a. bij Plus supermarkten. Echt fantastisch spul, zowel qua geur als structuur als oplosbaarheid.
Deze voeding heeft de laagste prijs van alle merken, en toch qua ingredienten hetzelfde als alle dure merken.
zaterdag 14 januari 2012 om 16:22
Hier ook Friso HA gebruikt, omdat dit volgens de kraamverzorgster de meest zachte voeding is (minder kans op krampjes dan bij Nutrilon ofzo). Ben trouwens na een maand overgestapt op de 'normale' variant. Volgens het CB stappen ze af van het advies om bij mogelijke allergiëen uit voorzorg te starten met HA, omdat daardoor later de overstap naar normale voeding moeizamer zou gaan en het niet bewezen is dat dit allergische reacties voorkomt. En uiteindelijk moesten we weer een maand later over op de Pepti, omdat dochter inmiddels een dijk van een koemelkallergie liet zien...zucht...