Geld & Recht alle pijlers

Vrekken die crea omgaan met kleding?

14-01-2012 18:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een vrek die zich hier komt melden.

Ik zat nog te twijfelen of dit niet beter bij de mode pijler paste, maar ik denk dat ik in deze pijler meer gelijkgestemden vind (hopelijk althans ).

Ik heb al een jaar of twee bijna geen kleding gekocht omdat het geld allemaal opgaat aan dingen waar ik beter geld aan kan besteden. Toch wil ik er graag ‘leuk’ uitzien en mijn eigen stijl een beetje behouden. Ik heb op dit moment gekregen laarzen in de verf gezet. Ik doe het gewoon met een Bouwmarkt spuitbus, dus ik ben benieuwd naar het resultaat

Voor de rest probeer ik het op de volgende manieren op te lossen:

- Kapotte kleding proberen te naaien, mits ik de kleding ook nog wel eens draag.

- Als vriendinnen kleding weggooien dan zit er vaak nog wel iets bij wat amper gedragen is en wat ik zelf leuk vind.

- Kleding die ik jaren geleden heb gekocht proberen in ‘nieuw licht’ te zien. Dit doe ik door het met andere kledingstukken te combineren bijvoorbeeld. Ik vind het heel moeilijk om goed te ‘matchen’, dus daar ligt nog een hele uitdaging voor mij.

Ik ben benieuwd hoe andere ‘vrekken’ dit doen
Ik lees mee. Maar om laarzen te verven kan je beter speciale schoenenverf gebruiken denk ik.

Overigens shop ik alleen nog maar in de kringloop en een goed doel project waar alles 1 euro kost.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Leuk topic, ik lees even mee.

Ik heb best veel kleding maar het meeste is wel al wat ouder. Of impulsief geshopt terwijl het eigenlijk nergens bij past of net iets te kort is.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Uit afgedragen kleding sloop ik de ritsen en torn ik leuke zakken af. Die hergebruik ik op zelfgemaakte kleding/ tassen. Vooral ritsen kun je veel geld mee besparen op die manier en vaak zijn ze nog goed als de kleding van de kinderen niet meer past.

Kleding van mezelf verknip ik om verkleedkleding of iets anders van te maken.
Kleding is heel belangrijk. Een eerste indruk krijg je nooit meer ongedaan.
Ik koop eigenlijk alles voor weinig. Als ik bijvoorbeeld een pantalon tegen kom met een mooi prijsje, dan koop ik hem in alle kleuren, dat doe ik ook met shirts. Ik vind het niet erg om er dan vaak hetzelfde uit te zien, maar dan in andere kleuren. Ik ben erg zuunig, maar ik vertik het om in lorre rond te lopen.
quote:Bahco schreef op 14 januari 2012 @ 18:31:

Kleding is heel belangrijk. Een eerste indruk krijg je nooit meer ongedaan.Wat wil je daar mee zeggen? Dat je alles maar nieuw in de nieuwe winkel moet kopen?
ik koop heel vaak in de 2e hands. Een trui voor 2.50 ofzo.

Naai ook weleens leukere knopen aan een saai jasje.

Heb erg weinig kleding, maar combineer veel met sjaals.
Leuk topic, bij mij is het niet vanwege vrekken, wel dat er geen geld is en dat ik al bij de voedselbank loop dus ik probeer spullen te verkopen via MP. oF evt. daar kleding te kopen. Van de week had ik na een jaar geen sokken nieuwe gekocht bij de Action, super super goedkoop, 3 paar voor 1,29. Ondergoed ook. Soms krijg ik van wat mensen wat. Ik ben helaas door medicijnen erg aangekomen dus pas mijn eigen kleding niet meer. Maar zoek ook daar hulp voor. Bij de kringloop is er helaas niets in mijn maat maar als je een gangbare maat hebt kan je er leuk slagen of bij die tweedehands kledingwinkeltjes.

En hou het prikbord hier anders in de gaten of er iets is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mevrouw75 schreef op 14 januari 2012 @ 18:34:

[...]

Wat wil je daar mee zeggen? Dat je alles maar nieuw in de nieuwe winkel moet kopen?Dat je slim moet zijn als je niet rijk bent omdat het te belangrijk is.
MV jij vrekt omdat het moet! Dat is ook vrekken. Er loopt hier ook een leuk vrekkentopic.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Leuk al die reacties!

Helaas kunnen die laarzen niet op een andere manier worden geverfd...Had het al nagevraagd namelijk.

Oh ja, ik draag sommige zomerkleding ook in de winter. Een jurkje met een vest en dikke maillot bijvoorbeeld.
Marktplaats = heaven.

Heb een vintage-tic en heb hier al zoveel mooie laarzen, jassen, etc. voor heeeeel weinig gescoord.

Verder wil een kledingruil met een groepje vriendinnen ook altijd wel iets leuks opleveren. Wijntje op tafel en passen maar!!
quote:Bahco schreef op 14 januari 2012 @ 18:31:

Kleding is heel belangrijk. Een eerste indruk krijg je nooit meer ongedaan.Ach je vriendinnen kennen je toch al !
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Fame schreef op 14 januari 2012 @ 18:38:

MV jij vrekt omdat het moet! Dat is ook vrekken. Er loopt hier ook een leuk vrekkentopic.

Ja maar ik denk dat ik in deel 1 zelf de meeste tips heb aangedragen in dat topic. Ik ben een kampioen om met weinig te moeten doen. De voorloper van het Vrekkentopic was (dus voordat ik zelf al zo krap zat) ook van mij. Ik kan topics vol met tips geven.

Meelezen kan ik niet omdat ik er erg depri van word om steeds maar geconfronteerd te worden met geld te kort. Ik reageer ook weinig op dit soort topics.
Even offtopic, ik heb zelf een associatie bij het woord vrek dat je wel geld hebt maar het niet wil uitgeven. Komt door die stomme kerstfilm.

Wiki;

Een vrek (ook wel gierigaard, krentenkakker of krent) is een zuinig persoon die zich voornamelijk op financieel gebied opstelt als weigerachtig in uitgeven van geld. Tevens getuigt hij meestal van een overdreven spaarzaamheid, vaak zelfs ten koste van basiscomfort en basisbehoeften. Ook zal dit vaak gepaard gaan met enerzijds onwil bezit te delen en anderzijds een drang tot hebzucht.
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 januari 2012 @ 18:41:

[...]

Ach je vriendinnen kennen je toch al !

Ook je vriendinnen moet je toch af en toe paf laten staan om je goede smaak, stijl enz.!

Ik had het eigenlijk over een sollicitatie of andere kennismaking.
Ff offtopic: MV? Ik wil je graag privé mailen, hoe kan ik je bereiken?
quote:carenza schreef op 14 januari 2012 @ 19:10:

Ff offtopic: MV? Ik wil je graag privé mailen, hoe kan ik je bereiken?
quote:Bahco schreef op 14 januari 2012 @ 19:05:

[...]

Ook je vriendinnen moet je toch af en toe paf laten staan om je goede smaak, stijl enz.!

Ik had het eigenlijk over een sollicitatie of andere kennismaking.

Ach ja, dat kan ook in kleine dingetjes zitten. Ik had met kerstavond met een forumster afgesproken en voelde mij helemaal heppy de peppy, mijn haar deed wat ik wilde, ik had de dag ervoor iets leuks tegen het lijf gelopen voor in mijn haar voor 1 euro. En vond dat ik er wel leuk uitzag. Zwarte broek met een leuk shirt, een kerstketting die ik nooit verder kan dragen .

Of het wat is weet ik niet maar er is dacht ik een stichting waar je kleding kan lenen voor solicitaties. Ik twijfel of je het kan lenen of het ook mag houden, dat weet ik niet, zag dat een keer op tv.
Ok. MV, ik heb m, haal maar weer weg!
Ik ben vooral vrekkerig in die zin dat ik graag kleding van MP koop. Ook om andere redenen, bijv. dat sommige dingen niet meer/moeilijk in de winkel te krijgen zijn (vorig jaar bijv. de wijde pijpen jeans). Ik koop namelijk wel heel graag nieuwe dingen, en heb het geld niet op m'n rug groeien. Zo kan ik toch regelmatig iets leuks aanschaffen.

Kringloop en tweedehands kijk ik ook regelmatig alleen vind ik daarbij vaak dat óf de pasvorm verdwenen is, óf het model gewoon echt niet meer vind kunnen (bijv. naveltruitjes).

Lievelingskledingstukken probeer ik vaak ook nog te repareren, maar aangezien ik nooit hele dure kleding heb is het vaak na één defect al snel gedaan met de rest.

Wat ik wel regelmatig doe is kleding opnieuw in de verf zetten. Zeker met zwarte kleding, dat knapt er enorm van op!! Spijkerbroeken verf ik ook bijna altijd, je krijgt er een heel mooi aparte kleur blauw van die je niet snel tegenkomt.

Weggooien doe ik ook niet snel, ik berg het op en haal het een tijd later weer van zolder. Sommige dingen zal ik dan alsnog niet meer dragen (bijv. niet meer m'n smaak of past niet meer), sommige dingen draag ik wel weer graag.

@ TO: ben benieuwd hoe je schoenen worden!!
Vrek niet in de betekenis van het woord, maar omdat het klinkt.
quote:Mylene_Valerie schreef op 14 januari 2012 @ 19:16:

[...]

Of het wat is weet ik niet maar er is dacht ik een stichting waar je kleding kan lenen voor solicitaties. Ik twijfel of je het kan lenen of het ook mag houden, dat weet ik niet, zag dat een keer op tv.http://www.dressforsuccess.nl/index.php

Je mag de kleding houden. Als je aangenomen wordt, krijg je zelfs nog een 2e set kleding als het goed is.
@ MV ik heb van mijn werkgeefster heel veel kleren gekregen die haar te groot waren. (zij is heel veel afgevallen). Wat mij te groot was mocht ik weggeven. Als je belangstelling hebt wil ik je wel foto's mailen? Je mag het allemaal zo hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven