Geld & Recht alle pijlers

Vrekken die crea omgaan met kleding?

14-01-2012 18:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een vrek die zich hier komt melden.

Ik zat nog te twijfelen of dit niet beter bij de mode pijler paste, maar ik denk dat ik in deze pijler meer gelijkgestemden vind (hopelijk althans ).

Ik heb al een jaar of twee bijna geen kleding gekocht omdat het geld allemaal opgaat aan dingen waar ik beter geld aan kan besteden. Toch wil ik er graag ‘leuk’ uitzien en mijn eigen stijl een beetje behouden. Ik heb op dit moment gekregen laarzen in de verf gezet. Ik doe het gewoon met een Bouwmarkt spuitbus, dus ik ben benieuwd naar het resultaat

Voor de rest probeer ik het op de volgende manieren op te lossen:

- Kapotte kleding proberen te naaien, mits ik de kleding ook nog wel eens draag.

- Als vriendinnen kleding weggooien dan zit er vaak nog wel iets bij wat amper gedragen is en wat ik zelf leuk vind.

- Kleding die ik jaren geleden heb gekocht proberen in ‘nieuw licht’ te zien. Dit doe ik door het met andere kledingstukken te combineren bijvoorbeeld. Ik vind het heel moeilijk om goed te ‘matchen’, dus daar ligt nog een hele uitdaging voor mij.

Ik ben benieuwd hoe andere ‘vrekken’ dit doen
quote:Fame schreef op 14 januari 2012 @ 18:23:

Ik lees mee. Maar om laarzen te verven kan je beter speciale schoenenverf gebruiken denk ik.

Overigens shop ik alleen nog maar in de kringloop en een goed doel project waar alles 1 euro kost.En zit die toevallig in de randstad?
Alle reacties Link kopieren
quote:mi-jo schreef op 15 januari 2012 @ 21:45:

[...]

Even offtopic een vraag uit nieuwsgierigheid.. Heb jij nu je weer kleding kunt komen af en toe een schuldgevoel wanneer je dan weer iets koopt?

Wij hebben het hiervoor ook een hele lange periode niet zo breed gehad. Toen we eindelijk weer wat meer uit konden geven vond ik het moeilijk om weer meer geld uit te geven aan dingen zoals bijv. kleding en schoenen. Iedere keer wanneer ik dan iets kocht voelde ik me schuldig. Helaas heeft mijn vriend op dit moment problemen op zijn werk waardoor we nu alweer ieder dubbeltje moeten omdraaien.. maar goed zo te lezen zijn we zeker niet de enige.

Eh nee, ik vind het heerlijk om weer wat nieuws te kopen. Geniet daar vele malen meer van dan vroeger, dat wel.

En ik geef bewuster geld uit, ik ga geen 150 euro betalen voor een spijkerbroek, terwijl ik dat vroeger, als student, wel eens deed. Ik koop veel kleding via marktplaats en andere fora. Ik heb een klein maatje, veel jonge meiden zijn shopverslaafd, dus ik koop graag hun kledingoverschotten op voor 2-10 euro per stuk

En als ik iets nieuws wil, vraag ik het vaak voor mijn verjaardag oid aan familie. Ik vind het altijd erg leuk om kleding of schoenen te krijgen, elke keer dat je het draagt denk je aan de gever. En je hebt er meer aan dan andere cadeau's vind ik, terwijl het toch een "luxe" item is, dus geen stofzuiger of iets anders sufs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven