Al-Qaeda: vermoord Wilders..

27-02-2008 15:41 648 berichten
Alle reacties Link kopieren
..Mohammed B. is een held en terroriseer Nederland.

Jihad tegen Wilders

door Joost de Haas

AMSTERDAM - Vanuit het terreurnetwerk van Al-Qaeda is het bevel gegeven Geert Wilders te vermoorden wegens diens komende anti-Koranfilm. De PVV-leider moet volgens de oproep worden 'afgeslacht' omdat hij de islam en de profeet Mohammed beledigt.

Dit blijkt uit een recent bericht op het afgeschermde webforum van de aan Al-Qaeda verbonden internetsite al-ekhlaas.net. 'In de naam van Allah, wij vragen jullie ons de keel te brengen van deze ongelovige die de islam en de moslims beledigt en de profeet Mohammed belachelijk maakt', aldus de angstaanjagende boodschap.

Mohammed B. wordt in het bericht als held geëerd. Hij wordt gezien als een voorbeeldig moslim door de moord op Theo van Gogh. In de boodschap wordt ook opgeroepen Nederland te 'terroriseren' om uitzending van de omstreden film te voorkomen.

'Wij, de moslims van de wereld, moeten strijden tegen iedereen die de islam bespot. De Nederlanders willen niet dat er moslims in hun land bestaan, omdat zij bang zijn te worden vernietigd door de islam'. De internetdreiging is onderschept door het Amerikaanse onderzoeksinstituut SITE Intelligence Group, dat ook de Nederlandse overheid van informatie voorziet. SITE-analist Adam Raisman bevestigde de oproep gisteravond tegenover De Telegraaf. " Opvallend is dat Mohammed B. ook als icoon wordt ingezet bij oproepen tot geweld tegen landen die cartoons over de profeet publiceren", aldus Raisman. " De internetposting over Wilders gaat gepaard met foto's van Wilders en Van Gogh." Wilders heeft zijn Koranfilm eind deze week af. Uitzending zal mogelijk nog weken op zich laten wachten, zo heeft hij laten weten.

De terreuroproep van al-ekhlaas.net werd op 28 januari geplaatst, daags nadat Wilders in De Telegraaf onthulde dat zijn film zich afspeelt in de Koran, waarbij het heilige boek opengaat en de kijker beelden krijgt te zien van bijvoorbeeld onthoofdingen of executies. Later werd bekend dat de rolprent de titel 'Fitna' (Beproeving) krijgt. De ongeveer vijftien minuten durende film eindigt volgens Wilders met een afbeelding van de profeet Mohammed. " Met die prent gebeurt iets, ik zeg nog niet wat." Wilders beschikt over een aparte website waarop zijn Koranfilm zal worden vertoond. De host van www.fitnathemovie.com zit in de Verenigde Staten.

bron: telegraaf.

De draaiboeken liggen al maanden klaar, de film is bijna af en Al-Qaeda roept op tot moord. Wat doe jíj? Spring jij in de brand voor Wilders ongeacht zijn boodschap? Moet het uitdragen van de "Wilders-boodschap" kunnen? Ben jij bang voor Al-Qaeda? En kunnen we wat tegen Al-Qaeda doen?
Ja, daarom denk ik dat de film (ongeacht of het objectief of subjectief is) toch als een subjectieve stempel heeft.
Dat heeft Wilders dan toch echt zelf gedaan!
Ik ben blij dat er mensen zoals wilders bestaan: al is het alleen maar om te zien hoe iedereen zich op laat naaien
Willem, ouwe fake gristen, je lult weer eens naar je verstand hebt. Hup, ga je mond spoelen met zeep!
quote:yoyo2 schreef op 29 februari 2008 @ 11:09:

Dat is volgens mij ook wat Wilders wil laten zien in de film.

Ik denk niet dat het iets subjectiefs wordt, maar een objectieve film over de Islam en de Sharia die daar een rol in speelt.

Maar dan moet hij natuurlijk woorden zoals gevaarlijk, achterlijk e.d. achterwege laten in zijn "documentaire".Een objectieve film over ethische en morele aangelegenheden. Neem je ons in de maling?
nee hoor

Maar je kunt iets toch zo objectief mogelijk houden?

Je kunt iets laten zien over steniging e.d. zonder dat je daarbij zegt dat het achterlijk is, maar gewoon vertelt wat er gebeurt.
quote:willem1959 schreef op 29 februari 2008 @ 00:48:

Als nederland aan de dreigementen toegeeft is het hek van de dam en weet taliban dat er met dreigementen resultaten zijn te behalen. Een volgende stap is dan al snel bedacht (aanslagen omdat de boerkini verboden is in bepaalde zwembaden?). Als nederland toegeeft is dat capituatie, niet meer en niet minder.

'Nederland' geeft helemaal niet toe als die propaganda van Wilders niet wordt uitgezonden. 'Nederland' produceert die zooi niet, dat is Wilders. 'Nederland' is alleen zo tolerant hem geen strobreed in de weg te leggen, want dat is altijd onze kracht geweest, die tolerantie. Toch? Dat gaat Wilders natuurlijk ook benadrukken in z'n clip. Dat we hier vrijheid van meningsuiting hebben, wat betekent dat hij, maar ook Moslims, vrijelijk hun opvattingen in woord en geschrift kenbaar mogen maken.

Om te benadrukken dat 'Nederland' hier geen verantwoordelijkheid voor draagt, en dat het een eenzijdig politiek standpunt betreft van een hitsige Blonde God uit Venlo, zou het wel goed zijn als de omroepen en media dat onderstrepen door die clip van hem niet uit te zenden. Laat hij zijn internetsite maar benutten, het via YouTube aanbieden of in de 'Uitzending voor Politieke Partijen' proberen te proppen tegen de tijd dat er weer verkiezingen zijn.

Het is geen goede trend als omroepen politieke propaganda voor een bepaalde politieke partij gaan uitzenden. Dat ondermijnd de democratie.
jaap, vergeet niet dat Wilders democratisch is gekozen en dat een hele hoop mensen achter hem staan.
quote:yoyo2 schreef op 29 februari 2008 @ 15:21:

nee hoor

Maar je kunt iets toch zo objectief mogelijk houden?

Je kunt iets laten zien over steniging e.d. zonder dat je daarbij zegt dat het achterlijk is, maar gewoon vertelt wat er gebeurt.

Tuurlijk kan dat, Yoyo. En dat is objectief, zolang je er maar niet bij zegt dat die praktijk identiek is aan wat de Islam leert, want dan is het meteen alweer subjectief. Dat wil zeggen: 'Volksgerichten' zijn niet uitsluitend in landen waar de Islam dominant is te 'bewonderen', en in de meeste landen waar de Islam de overheersende Godsdienst is ook eerder uitzondering dan regel. En voorzover het de voltrekking van een uitgesproken doodvonnis betreft, is 'stenigen' inderdaad redelijk barbaars, maar iemand 'bakken' op een elektrische stoel tot de hersenen zijn oren uit komen, zijn hoofd eraf hakken, of ophangen vind ik persoonlijk niet veel beter. Sterker nog: Ik vind de doodstraf hoe dan ook barbaars. Dus ik hoop wel dat Wilders, als hij daar iets over laat zien, meteen de gelegenheid te baat neemt om in algemene zin zijn afschuw uit te spreken over de doodstraf.

En als hij dan toch bezig is, misschien kan hij dan ook nog even stilstaan bij de praktijk van de VS en haar bondgenoten om verdachten naar landen als Egypte, Afghanistan en Syrië te brengen om ze daar te kunnen martelen?
Waar ik zo slecht tegen kan is dat moslims meteen ZO radicaal en wraaklustig zijn.

toen Madonna zich tijdens haar concert aan een kruis nagelde, kwamen christenen in protest. Maar werden er terreurgroepen gevormd? Werden er doodsbedreigingen geuit? Nee, alleen protest omdat men zich beledigd voelde.

Ik kan me HEEL goed voorstellen dat je je als moslim door Wilders aangevallen voelt (ik vind m zelf ook een kwezel), maar kom op: WAAROM moet de islam altijd meteen op zijn achterste benen en dreigen met terroristische aanslagen, moord en doodslag en weet ik het wat nog niet meer???

Kan dat nou niet wat minder? Ze hoeven toch niet naar die film te kijken??
quote:yoyo2 schreef op 29 februari 2008 @ 15:32:

jaap, vergeet niet dat Wilders democratisch is gekozen en dat een hele hoop mensen achter hem staan.Dat vergeet ik allerminst. Daarom kan het ook niet zo zijn dat hij in de gelegenheid wordt gesteld zijn propaganda op de televisie uit te zenden, anders dan in de 'Zendtijd voor Politieke Partijen'. Ik zou ook mijn scheur opentrekken als GroenLinks een propagandafilm zou maken voor haar 'Groene' standpunten en die via de media zou mogen tonen. In deze is de producent van dit materiaal verre van onbelangrijk. Zet je de deuren open naar dit soort praktijken, dan is het wachten op de politieke partijen die, met donaties van derden, zendtijd opkopen en ons gaan bestoken met hun 'slease'. Amerikaanse toestanden, waarbij degene met de dikste portemonnaie uiteindelijk aan het langste eind trekt. Nee, dank je!
ik vind t dus eigenlijk belacehlijk dat wij ons als land nu onveilig moeten gaan voelen omdat 1 iemand zo'n film maakt.

Wat kan ik daar nou aan doen???
ik vind t dus eigenlijk belacehlijk dat wij ons als land nu onveilig moeten gaan voelen omdat 1 zwembad de boerkini verbiedt.

Wat kan ik daar nou aan doen???

Zie je waar het heen zou kunnen gaan.....
quote:roomsoes schreef op 29 februari 2008 @ 15:51:

Waar ik zo slecht tegen kan is dat moslims meteen ZO radicaal en wraaklustig zijn.

toen Madonna zich tijdens haar concert aan een kruis nagelde, kwamen christenen in protest. Maar werden er terreurgroepen gevormd? Werden er doodsbedreigingen geuit? Nee, alleen protest omdat men zich beledigd voelde.

Ik kan me HEEL goed voorstellen dat je je als moslim door Wilders aangevallen voelt (ik vind m zelf ook een kwezel), maar kom op: WAAROM moet de islam altijd meteen op zijn achterste benen en dreigen met terroristische aanslagen, moord en doodslag en weet ik het wat nog niet meer???

Kan dat nou niet wat minder? Ze hoeven toch niet naar die film te kijken??

Ten eerste zijn 'moslims' niet 'radicaal' en 'wraaklustig', maar zijn sommige 'wraaklustige' mensen Moslim.

Ten tweede ben je niet goed geïnformeerd over Madonna en de reactie van sommige Christenen. Zelfs in Nederland vond een Christen het nodig om Madonna met de dood te bedreigen. En misschien dat je je wilt realiseren dat de bedreigingen waar Wilders nu goede sier mee maakt zijn geuit op een buitenlands forum waarvan onbekend is wie daarop publiceren? Dat is toch wel wat verder van ons bed als een Nederlandse priester.
quote:Xaloy schreef op 29 februari 2008 @ 15:07:

Willem, ouwe fake gristen, je lult weer eens naar je verstand hebt. Hup, ga je mond spoelen met zeep!

quote:

Xaloy schreef op 29 februari 2008 @ 10:16:

Respect gaat om mensen. Mensen waar je mee samenleeft. Het tegenovergestelde ervan is één bepaalde groep selecteren en die stelselmatig, zonder ophouden, beledigen.

Ik heb die fantastische uitspraak nog maar eens herhaald.

Dus nu nooit meer christenen beledigen, want dan toon je geen respect. Dan doe je het tegenovergestelde.
Het woord respect door jou gebruikt Willem is net zoiets als godslastering. Wat weet jij in godsnaam van respect? Jij die je medeforummers varkens en nsb'rs noemt. Alsjeblieft Willem, houdt op met deze "godslastering" van jouw kant!

Een echte christen braakt er niet zulke walgelijkheden uit, je bent een fake-christen die de echte christenen ten schande maakt....bah!!!
Tsja, daar heb ik weinig aan toe te voegen, Willempie.
quote:Jaschenca schreef op 29 februari 2008 @ 16:34:

Het woord respect door jou gebruikt Willem is net zoiets als godslastering. Wat weet jij in godsnaam van respect? Jij die je medeforummers varkens en nsb'rs noemt. Alsjeblieft Willem, houdt op met deze "godslastering" van jouw kant!

Een echte christen braakt er niet zulke walgelijkheden uit, je bent een fake-christen die de echte christenen ten schande maakt....bah!!!Hahaha, nou je roept maar hoor. Alleen kwam het woord respect niet van mij maar het kwam uit een citaat van ons alpenvrouwtje.
.
Goed dat je er het zwijgen toe doet.
De persconferentie van dhr. Balkenende geeft aan dat de discussie die we hier al een aantal dagen voeren "wat is belangrijker, vrijheid van meningsuiting of de algemene veiligheid van ons land" ook in Den Haag gevoerd wordt en eigenlijk met dezelfde conclusie die we hier hebben (over het algemeen dan). Het is een lastig dilemma. Je kunt alleen maar proberen om iemand aan te spreken op zijn algemeen gevoel van verantwoordelijkheid. Ik ben het niet vaak eens met JPB maar zijn uitspraak 'je moet iemand die zo beveiligd is toch vragen om rekening te houden met de burgers die dat niet zijn' kan ik toch alleen maar onderschrijven.

Helaas blijkt het tegen dovemansoren gezegd..... Algemeen gevoel van verantwoordelijkheid kunnen we dhr. Wilders blijkbaar toch echt niet aanrekenen.
quote:willem1959 schreef op 29 februari 2008 @ 11:04:

Als wilders koranteksten citeert die onder andere handelen over lijfstraffen en onderdrukking en die woorden met beelden ondersteunt, is dat geen beledigen maar slechts laten zien waar de koran voor staat.Mag ik hieruit afleiden dat je inmiddels het inzicht hebt bereikt dat het citeren van bijbelteksten over stenigen slechts laat zien waar de bijbel voor staat?
quote:yoyo2 schreef op 29 februari 2008 @ 15:32:

jaap, vergeet niet dat Wilders democratisch is gekozen en dat een hele hoop mensen achter hem staan.Dat maakt zijn uitlatingen nog niet ineens juist, of goed, of toelaatbaar. (Hooguit versterkt dat het idee dat er toch wel goeie kanten zijn aan een "elite-democratie" )
quote:Donkeyshot schreef op 29 februari 2008 @ 09:11:

[...]

Toch moest jarenlang alles kunnen, en vooral alles gezegd kunnen worden. Na het "ezel-arrest" waarin Reve werd vrijgesproken was het hek van de dam. In films, cabaret en satirische TV progrramma's werd alles en iedereen belachelijk gemaakt, inclusief M-P, koningin, Jezus en noem maar op.

Daar werd nauwelijks tegen geprotesteerd want men moest er maar tegen kunnen. Het hoorde bij onze cultuur.

Klopt, maar dat vind ik dus ook niet kunnen Misschien dat we iets te lang hebben gedacht 'dat het erbij hoort', te vaak als een boer met kiespijn meegelachen. Haha, wat grappig. Hans Teeuwen met z'n anale seks met Beatrix. Sanne Wallis de Vries die een portret van Claus mee naar bed neemt. Goh, wat grappig. Not. Maar hee, vrijheid van meningsuiting he? Nee dus. Respect voor je medemens. Denk voor je wat roept. Weeg af of wat je ermee denkt te bereiken, wel opweegt tegen het leed wat je mensen daarmee berokkent. Doen we allang niet meer, maar zou wel moeten.
quote:Dhelia schreef op 29 februari 2008 @ 20:17:

[...]

Mag ik hieruit afleiden dat je inmiddels het inzicht hebt bereikt dat het citeren van bijbelteksten over stenigen slechts laat zien waar de bijbel voor staat?Nee, dat mag je niet. Jij wilt nog steeds niet snappen dat de christenen het NT aanhouden. En het NT gaat over naastenliefde. Daar komt geen kwaad in voor. De bijbel ligt wat dat betreft mijlen ver voor op de koran.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven