Douche ontstoppen ?

16-01-2012 08:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met huis tuin & keuken middeltjes graag haha .

Ik kom dus net uit de nachtdienst en denk spring lekker onder de douche ! Gister vorodat ik ging werken had ik ook gedouched.

Dus ik kom boven . Staat het water nog steeds in de douche !!

Balen . Had me zo verheugt op een warme douche ..

Nou is het zo dat ik altijd al problemen heb gehad met deze douche en dat ik er telkens iemand bij laat komen om hem te ontstoppen. Maar na een dag is hij alweer verstopt . En aangezien ik hardstikke moe ben , en geen zin heb om tot 5 uur te wachten tot die vent komt ben ik benieuwd wat jullie voor tips hebben !

Alvast bedankt
Met zo'n ouderwetse ontstopper, waar je al zuigend de boel zou kunnen proberen te ontstoppen.

Soda wil ook nog wel eens helpen, oplossen in heet water.

Maar ben bang dat je hier niet moet douchen tot de klusjesman is geweest
Hoop soda erin gooien en met heet water wegspoelen. Misschien kun je nog wat van het oude water weghalen met een emmer? Dan krijg je het water om de soda mee weg te spoelen zo heet mogelijk.
Ik krijg er een punthoofd van!
Wat vervelend, vooral ook omdat het terugkerend is, hebben ze.daar nooit iets over gezegd? Dat de verstopping dieper ligt of de afvoerbuiw te smal is oid? Als je een huurhuis hebt zou ik toch maar contact opnemen met de wbv. Succes!
Muscle kopen!! Werkt als een tierelier!! Echt goed spul, ik gebruik het altijd om de douche te ontstoppen.
Misschien heb je iets aan dit topic?

ils79 in "ontstoppingen in afvoer badkamer"
De soda ga ik zo gelijk proberen ! Dankje voor de tip .

Er is wel wat over gezegt . Net voordat ik hier kwam wonen hebben ze een nieuwe badkamer geplaatst ,Daar hebben ze de afvoer heel raar gelegt en daardoor loopt het niet goed door . Dus als er 1 haar in het doucheputje komt zit hij al verstopt geloof ik haha. Het is ook een huurhuis , En ze gaan het wel maken maar daarvoor moet ik 2 weken thuis zijn. Dus over 2 maanden heb ik vakantie & Dan gaan ze dat doen.

Zou ook de wbv moeten/kunnen bellen , maar dan komen ze tussen nu en 5 uur vanmiddag , en aangezien ik net uit een nachtdienst kom en om 9 uur weer moet beginnen heb ik daar weinig trek ik . Vandaar dat ik het even hier vraag , Jullie hebben meestal wel goede tips haha
Deze:

Of heet/kokend water met evt. soda.
Absoluut geen soda erin gooien, het lost even op door het hete water, maar een stukje verderop in de leiding koelt het water alweer af en zet de soda zich af aan de binnenkant van de leiding. Een paar keer soda erdoor spoelen, en je kan een nieuwe leiding aanleggen, want de leiding verstopt helemaal.

Dus gewoon aan de gang met een veer, of hele goede gootsteenontstopper kopen. Dat laatste doen wij altijd.
Gewoon gootsteen ontstopper, zwaar chemisch maar het zoutzuur brand overal zo doorheen!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Cola! Werkt als een trein. Niet te zuinig, gewoon 3 flessen van het goedkoopste huismerk dat je kan vinden. Als het dan niet ontstopt, is het een probleem van de plaatsing en/of aansluiting van de leidingen en niet een verstopping.
Spreuken 18:2
douche putje openschroeven en haren eruit halen .

want dat is vaak de oorzaak .

geen fijn klusje maar dan is waarschijnlijk je verstoppingsprobleem opgelost
quote:catootje76 schreef op 16 januari 2012 @ 09:41:

geen fijn klusje maar dan is waarschijnlijk je verstoppingsprobleem opgelostDat is bij mij altijd de oorzaak. Huidvet/ haren eruit en hij loopt weer prima door.
Bij mij zijn t ook vaak haren die de boosdoener zijn

Die chemische rommel als ik er dat in gooi krijg ik me hoofdpijn van de stank.

Heb zo onstopper en dan komen er dus haren uit iekkk

Succes
Snap je hoor, heb er ook een hekel aan om te moeten wachten op klusjesmannen... Vroeg het me alleen af omdat ik hier met min of meer hetselfde probleem.heb gezeten en dat toen opgelost is door de wbv. Zou zonde van je geld zijn anders, fijn dat ze het wel.definitief willen gaan oplossen.
Bij ons helpt het als ik de kraan zo heet mogelijk aanzet en dan met de rioolveer door de buis ga raggen.

Hier moet het ook regelmatig aan het einde van de doucheruimte maakt de buis een haakse bocht naar beneden. Daar stopt het regelmatig op.

quote:catootje76 schreef op 16 januari 2012 @ 09:41:

geen fijn klusje maar dan is waarschijnlijk je verstoppingsprobleem opgelost

Dit dus.

Wat grappig.

Ik zat me juist afgelopen weekend af te vragen hoe vrouwen dat nou eigenlijk oplossen. Ik heb een tijdje een vrouwelijke logé gehad en ik moest meteen ca. 1 x per maand mijn doucheputje schoonmaken (hoef ik normaliter niet vaker dan 1 x per ca. 2 jaar). Lange haren en afvoerputjes: riskante combinatie.

Maar inderdaad: regelmatig afvoerputje openen en vieze harenprut er uit pulken, of een klusjesman (of -vrouw) laten komen.

Als je aan de gang gaat met rioolontstopper is mijn ervaring met de korrelvormige ontstoppers beter dan met de vloeibare ontstoppers.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Hier ook, rode plopper erop zetten, douchebak vol laten lopen, dan zuigt hij vacuum, een paar keer flink ploppen met dat ding en er komt een halve pruik tevoorschijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven