vraagje!
maandag 16 januari 2012 om 13:20
Ik heb even een vraagje!
aankomend weekend hebben wij een familiefeest thuis. Half jaar geleden hebben wij onze woonkamer veranderd, geschilderd etc en hebben wij een aantal stoelen naar de garage verplaatst omdat deze niet meer in het interieur paste. We waren er nog niet helemaal uit of we ze naar de kringloop zouden brengen of nog eventjes zouden laten staan.
Onze garage is echter geen echte garage maar gewoon een houten hok, waar overal gaten in zitten en de deur die erin zit is ook alles behalve echt dicht. Wij weten dat wij muizen in en rondom de garage hebben maar omdat er geen belangrijke spullen staan doen wij hier niet zo heel veel aan. (ligt alleen wat gereedschap, hout voor de kachel en andere oude zooi)
Nu was mijn plan eigenlijk om toch die stoelen van de garage weer binnen te halen voor het feest want die kunnen we nu gemakkelijk gebruiken.
Ik heb ze toenstrakjes eruit gehaald en even met de stofzuiger het stof en viezigheid eraf gezogen. Het zijn 4 stoffen stoelen maar ik zie wel dat er vlekken in zitten die er voorheen niet in hebben gezeten.
Met natte doekjes krijg ik het er niet af en dan trekt die vlek ook helemaal in de stoel waardoor het er nog erger uit ziet.
Geen idee wat die vlekken voor iets zijn, kan van een lek zijn dus gewoon wat water maar ook best van muizen of andere ongedierte die in de tuin rondloopen
We hebben ook regelmatig een zwerfkat in de tuin dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Misschien had hij van de stoelen lekker zijn nestje gemaakt. Tja, wonen beetje buiten de stad richting het platteland en dan heb je weleens beestjes in de tuin die je ook niet al te graag wilt maar we laten het lekker zo, ook sneu om overal gif en vallen te plaatsen zolang ze buiten zitten vind ik.
Op zich ben ik niet zo heel moeilijk en heb ik zo iets van nou stofzuiger is er overheen geweest, klaar.
Maar is dit wel hygienisch voor de gasten? Wat zouden jullie doen?
Het is niet zo dat de stoel nu onder vlekken zit, maar hier en daar ligt gewoon een klein vlekje dat is ingetrokken of een bruinig iets dat ook is ingetrokken.
Anders huur ik er namelijk gewoon nog een paar staantafels bij! Maar voor de ouderen zijn stoelen natuurlijk wel erg fijn.
aankomend weekend hebben wij een familiefeest thuis. Half jaar geleden hebben wij onze woonkamer veranderd, geschilderd etc en hebben wij een aantal stoelen naar de garage verplaatst omdat deze niet meer in het interieur paste. We waren er nog niet helemaal uit of we ze naar de kringloop zouden brengen of nog eventjes zouden laten staan.
Onze garage is echter geen echte garage maar gewoon een houten hok, waar overal gaten in zitten en de deur die erin zit is ook alles behalve echt dicht. Wij weten dat wij muizen in en rondom de garage hebben maar omdat er geen belangrijke spullen staan doen wij hier niet zo heel veel aan. (ligt alleen wat gereedschap, hout voor de kachel en andere oude zooi)
Nu was mijn plan eigenlijk om toch die stoelen van de garage weer binnen te halen voor het feest want die kunnen we nu gemakkelijk gebruiken.
Ik heb ze toenstrakjes eruit gehaald en even met de stofzuiger het stof en viezigheid eraf gezogen. Het zijn 4 stoffen stoelen maar ik zie wel dat er vlekken in zitten die er voorheen niet in hebben gezeten.
Met natte doekjes krijg ik het er niet af en dan trekt die vlek ook helemaal in de stoel waardoor het er nog erger uit ziet.
Geen idee wat die vlekken voor iets zijn, kan van een lek zijn dus gewoon wat water maar ook best van muizen of andere ongedierte die in de tuin rondloopen
We hebben ook regelmatig een zwerfkat in de tuin dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Misschien had hij van de stoelen lekker zijn nestje gemaakt. Tja, wonen beetje buiten de stad richting het platteland en dan heb je weleens beestjes in de tuin die je ook niet al te graag wilt maar we laten het lekker zo, ook sneu om overal gif en vallen te plaatsen zolang ze buiten zitten vind ik.
Op zich ben ik niet zo heel moeilijk en heb ik zo iets van nou stofzuiger is er overheen geweest, klaar.
Maar is dit wel hygienisch voor de gasten? Wat zouden jullie doen?
Het is niet zo dat de stoel nu onder vlekken zit, maar hier en daar ligt gewoon een klein vlekje dat is ingetrokken of een bruinig iets dat ook is ingetrokken.
Anders huur ik er namelijk gewoon nog een paar staantafels bij! Maar voor de ouderen zijn stoelen natuurlijk wel erg fijn.
maandag 16 januari 2012 om 13:34
kussentjes doe ik zeker! Maar er zijn altijd mensen die die kussentjes weg doen omdat ze het niet fijn vinden
Ik laat het denk ik gewoon zo, strakjes kussentjes erop en klaar!
Op de armleuningen liggen ook wat kleine vlekjes, ik wil natuurlijk niet op mijn geweten hebben dat iemand strakjes ziek is geworden doordat er een muis op de leuning heeft geplast ofzo
Ik laat het denk ik gewoon zo, strakjes kussentjes erop en klaar!
Op de armleuningen liggen ook wat kleine vlekjes, ik wil natuurlijk niet op mijn geweten hebben dat iemand strakjes ziek is geworden doordat er een muis op de leuning heeft geplast ofzo
maandag 16 januari 2012 om 13:36
maandag 16 januari 2012 om 13:36
maandag 16 januari 2012 om 13:38
Niet heel erg muffig en er lagen ook niet veel haren, wat bij een kat op een stoffen stoel zeker wel zou zijn geweest denk ik zo!
@java heb ze al afgedaan met een nat doekje maar dan blijven ze er nog steeds in zitten de vlekken en ik kan geen spul of sopje gebruiken want dat trekt er denk ik nog veel meer in!
En mijn titel is inderdaad beetje te algemeen, bedankt!
@java heb ze al afgedaan met een nat doekje maar dan blijven ze er nog steeds in zitten de vlekken en ik kan geen spul of sopje gebruiken want dat trekt er denk ik nog veel meer in!
En mijn titel is inderdaad beetje te algemeen, bedankt!